Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:51

En Edward heeft nog steeds humor :P

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:52

zag er zeer netjes uit!
en die vlechten ook! :P vind hem er veel ''klassieker'' uitzien en
vond het een fijn beeld om te zien! :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:52

Ik heb het net even gezien hij doet het netjes..

Maarja blijft jammer :+
Kunnen de Duitsers hun eigen topper niet fokken in plaats onze stelen :')

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:53

haha Totilette :+

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:53

Geen stress ..lossigheid...over de rug... afdruk en de oortjes erop..Wat wil je nog meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:55

ceasario schreef:
Geen stress ..lossigheid...over de rug... afdruk en de oortjes erop..Wat wil je nog meer.

Hè gelukkig, nog iemand die het opgevallen is! Ik vind het hele beeld fijn, gewoon plezierig om naar te kijken. Een groot talent Matthias Rath.

_Kimmm

hoelaat is het nou op tv of al geweest?

Ketaki

k wens de nieuwe ruiter veel succes met totilas en verder vind ik het er wel heel mooi uitzien voor een 5/6e keer op totilas te rijden.

peetje82

ik vind het een fijn beeld eerlijk gezegd, toch zeker voor de korte tijd dat hij erop zit!

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:56

He! heb ik dat op tv weer net gemist! weten jullie of t wel in t avondbulletin vd nos komt??

op horses.nl staat trouwens dat hij op ameno van era de ´training´ rijdt, wat heeft PS hier toch mee?? Dat nummer staat ook altijd op de dvd! (volgens mij bij Sandro Hit)

Monchou

Re: Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:58

Rath zit er zeker niet verkeerd op, het zou zeker wel wat kunnen worden.
Maar de mensen die zeggen dat Toot er nu ontspannen uitziet en bij Ed niet..? :=
Dat bekkie heb ik ook meer dan 1x open zien gaan.. kijk naar de laatste still in de OP.
Dus zeker niet verkeerd maar komop zeg, we gaan niet Edje afvallen he..? :\

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:00

Martine_R schreef:
Dat bekkie heb ik ook meer dan 1x open zien gaan.. kijk naar de laatste still in de OP.

Breek me de bek niet open. :(:) |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:00

Totilas is waar hij is door niemand minder dan meneer Gal, maar ik denk dat hij met Matthias Rath het zeker ook nog ver kan gaan schoppen. Het is fijn om naar te kijken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:01

Adelinde gaat het zeer zwaar krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:02

ceasario schreef:
Adelinde gaat het zeer zwaar krijgen..

Isabell Werth ook! :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-10 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:02

Martine_R schreef:
Rath zit er zeker niet verkeerd op, het zou zeker wel wat kunnen worden.
Maar de mensen die zeggen dat Toot er nu ontspannen uitziet en bij Ed niet..? :=

En dat deed ie bij Edward niet? :) Als ie stilstaat zie je hem vrij fel knabbelen op het bit. Ik vermoed dus ook dat dat is wat je bij beide zag.
Hoe dan ook vind ik er in dit filmpje meer rust in zitten dan onder Edward. :) Hoop van harte dat dat er in blijft. :)

zipje71

Re: Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:04

eerst maar eens kijken hoe dat tijdens een wedstrijd gaat, dan staat er meer druk op

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:04

Ayasha schreef:
En dat deed ie bij Edward niet? :) Als ie stilstaat zie je hem vrij fel knabbelen op het bit. Ik vermoed dus ook dat dat is wat je bij beide zag.
Hoe dan ook vind ik er in dit filmpje meer rust in zitten dan onder Edward. :) Hoop van harte dat dat er in blijft. :)

Ik weet niet, meestal vallen me dat soort dingen toch wel op en mij is het bij Edward nog niet opgevallen..
En dat er meer rust in zit ben ik niet met je eens :n Maar dat kan komen omdat dit nog maar de 6e keer is dat hij erop zit, zou vrij logisch zijn ook.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 30-11-10 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:05

Ayasha schreef:
Mwah misschien word ik zelfs nog wel Totilas fan... Vind hem minder hectisch en het algemene plaatje vind ik rustiger dan met Gal. :o
Misschien omdat het een "training" is (hoewel... Er zal meer dan genoeg druk geweest zijn voor de combi)... Ben benieuwd naar zijn eerste wedstrijd met 'm. :j

Vind ik dus ook ! :)
Misschien gaat Toot nu ook wat 'natuurlijker' lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:05

Het filmpje kan ik niet bekijken, zit niet op een goede locatie daarvoor :)

Ik vind Rath nogal "gespannen" zitten. Alsof ie niet 100% in het zadel zit, maar 1% erop en 99% erin. En ik zie ook liever nog iets meer afhangende benen, maar kan ook aan het zadel liggen natuurlijk. En uiteraard is het een still, kan goed zijn in motion dat de beenligging beter is in het geheel. gaan we dus niet over klagen.

Moest ik zo'n mooie vlechtjes kunnen maken, of ze nou passen of niet, ik zou heel erg blij zijn :+

Ik vind wel op de stills dat Toot meer ontspanning heeft in de hals. Vond hem bij Gal soms nogal "opgekropt", en hier heeft hij zowat dezelfde hoofd/halshouding, maar dan zonder dat "gekropte". Ook dat achterbeen zie ik er graag biij!

Maar het belangrijkste, dat "vonkje" van "daar is Toot!", dat kwam er niet. Demagie is eraf, het is alsof Rath hem heeft om zijn carrière te boosten, alsof Toot de top heft gehaald, daar nog ff gaat meedraaien en dan terug afzakken. Ik krijg niet het gevoel bij deze beelden van "daar gaan we nog hoge toppen van zien". Kan veranderen natuurlijk met de tijd, maar vind het toch jammer dat dat warme gevoel er nou even niet is.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:07

Ik vind het er fijn uitzien :j
Ben nog niet zo kritisch, want hij rijdt hem nog maar zo kort.
Over een paar maand kom ik wel met mijn kritische noot ;)

Voor nu valt het me alles mee :)
Mooie combinatie!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:09

Paar beelden zijn nog geen proef en dan kan je ook niet verwachten van een zon prille combinatie.
Hij reed hem iig niet onder druk en het achterbeengebruik was zeker was niet wat het geweest is.
Het is de vraag of hij als er druk op komt alles net zo perfect aan elkaar kan rijden als Ed deed, dus het lijkt me dat Adelinde voorlopig nog weinig te duchten heeft.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:10

Ik vind zijn houding niet echt netjes :o , zeker niet voor dit niveau, hij kan kennelijk niet met rechte schouders zitten, heeft daar duidelijk, zoals sommige het ook al opviel, een 'bochel'.
Ik wens hem en zijn team succes en moge zijn houding verbeteren ;)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:10

Varekaj schreef:
Het filmpje kan ik niet bekijken, zit niet op een goede locatie daarvoor :)

Ik vind Rath nogal "gespannen" zitten. Alsof ie niet 100% in het zadel zit, maar 1% erop en 99% erin. En ik zie ook liever nog iets meer afhangende benen, maar kan ook aan het zadel liggen natuurlijk. En uiteraard is het een still, kan goed zijn in motion dat de beenligging beter is in het geheel. gaan we dus niet over klagen.

Moest ik zo'n mooie vlechtjes kunnen maken, of ze nou passen of niet, ik zou heel erg blij zijn :+

Ik vind wel op de stills dat Toot meer ontspanning heeft in de hals. Vond hem bij Gal soms nogal "opgekropt", en hier heeft hij zowat dezelfde hoofd/halshouding, maar dan zonder dat "gekropte". Ook dat achterbeen zie ik er graag biij!

Maar het belangrijkste, dat "vonkje" van "daar is Toot!", dat kwam er niet. Demagie is eraf, het is alsof Rath hem heeft om zijn carrière te boosten, alsof Toot de top heft gehaald, daar nog ff gaat meedraaien en dan terug afzakken. Ik krijg niet het gevoel bij deze beelden van "daar gaan we nog hoge toppen van zien". Kan veranderen natuurlijk met de tijd, maar vind het toch jammer dat dat warme gevoel er nou even niet is.

Nee dat zei ik ook al voor mij is er nu wat de glans af ;( Ik vind hem soms wel onrustig in de aanleuning wat bij edward veel minder was. Maar natuurlijk ja de 6 keer kan niet perfect zijn he

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:12

Ondanks dat ik het nog steeds erg jammer vind dat Totilas niet voor Nederland (Gal) beschikbaar meer is, ik vind het op de video een fijn beeld geven en Rath doet het echt heel erg goed voor de 6e keer. Het geeft een ontspannen beeld en er wordt niks geforceerd.
Ik zal Totilas blijven steunen, ook voor Duitsland :)