Nils_010 schreef:En even voor de duidelijkheid paard houd er heus niks aan over hoor 2 tikken met gummy knuppeltje (het was een kleine knuppel)
Ah, kijk, een ooggtuige. Nou dan heb ik niks gezegd hoor!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hij deelt er 2 tikken mee uit, als dat al in elkaar knuppelen is........... SAKKIA schreef:Hij knuppelt het paard gewoon niet in elkaarHij deelt er 2 tikken mee uit, als dat al in elkaar knuppelen is...........
Vienna2007 schreef:Nils_010 schreef:En even voor de duidelijkheid paard houd er heus niks aan over hoor 2 tikken met gummy knuppeltje (het was een kleine knuppel)
Ah, kijk, een ooggtuige. Nou dan heb ik niks gezegd hoor!
Nils_010 schreef:dat kan je zelf ook zien op t filmpje dat de gummyknuppel een normale was. En ik weet uit ervaring hoe die aankomt een gummyknuppel. Ik heb namelijk het idee dat mensen dat ding hier vergelijken met een honkbalknuppel. Een gummyknuppel is echter flexibel en buigt mee met het lichaam als je die raakt. Je zal niet zomaar iets breken en op een mens levert het een flinke blauwe plek op als je er vol mee slaat. (dat doet een zweep naar mijn idee ook)
eilleen333 schreef:Nils_010 schreef:dat kan je zelf ook zien op t filmpje dat de gummyknuppel een normale was. En ik weet uit ervaring hoe die aankomt een gummyknuppel. Ik heb namelijk het idee dat mensen dat ding hier vergelijken met een honkbalknuppel. Een gummyknuppel is echter flexibel en buigt mee met het lichaam als je die raakt. Je zal niet zomaar iets breken en op een mens levert het een flinke blauwe plek op als je er vol mee slaat. (dat doet een zweep naar mijn idee ook)
Het kan zijn dat Discovery het mis had, maar in een docu over een moordzaak had iemand wel degelijk zijn arm gebroken dmv een gummyknuppel. Omdat hij hem probeerde af te weren brak hij zijn onderarm. Nu is de onderarm van een mens niet te vergelijken met de kont van een paard, maar het kan dus wel degelijk een ontzettende klap zijn...
als ik jou een flinke klap geef en die komt precies op jou onderarm terecht en jij beweegt die in tegengestelde richting en mijn hand komt er precies dwars op breek ik met me blote handen je arm ook. als jij echter blijft staan en je krijgt een klap met een gummyknuppel op je heup/bovenbeen hou je er echt niet meer aan over dan een blauwe plek hoor Nils_010 schreef:dat kan je zelf ook zien op t filmpje dat de gummyknuppel een normale was. En ik weet uit ervaring hoe die aankomt een gummyknuppel. Ik heb namelijk het idee dat mensen dat ding hier vergelijken met een honkbalknuppel. Een gummyknuppel is echter flexibel en buigt mee met het lichaam als je die raakt. Je zal niet zomaar iets breken en op een mens levert het een flinke blauwe plek op als je er vol mee slaat. (dat doet een zweep naar mijn idee ook)
Nils_010 schreef:daarom staat er toch ook niet zomaar iets brekenals ik jou een flinke klap geef en die komt precies op jou onderarm terecht en jij beweegt die in tegengestelde richting en mijn hand komt er precies dwars op breek ik met me blote handen je arm ook. als jij echter blijft staan en je krijgt een klap met een gummyknuppel op je heup/bovenbeen hou je er echt niet meer aan over dan een blauwe plek hoor
. Vienna2007 schreef:Nils_010 schreef:dat kan je zelf ook zien op t filmpje dat de gummyknuppel een normale was. En ik weet uit ervaring hoe die aankomt een gummyknuppel. Ik heb namelijk het idee dat mensen dat ding hier vergelijken met een honkbalknuppel. Een gummyknuppel is echter flexibel en buigt mee met het lichaam als je die raakt. Je zal niet zomaar iets breken en op een mens levert het een flinke blauwe plek op als je er vol mee slaat. (dat doet een zweep naar mijn idee ook)
Misschien in tik op je bil in een wilde bui in bed dan. Maar ik heb vrienden gezien die complete ernstige bloeduitstortingen hadden van dit soort geintjes. Als het maar een speelgoed dingetje is word het niet gebruikt, het moet immers dreigend overkomen, EN zijn.
De roe is ook niet hard, het is maar net hoe je hem gebruikt.
Ken je de gevolgens van een uit de hand gelopen bloeduitstortingen bij paarden?
Lizzy1990 schreef:Omdat deze agent een voorbeeldfunctie heeft wordt hij er op aangerekend, maar had hij dan het paard door de menigte moeten laten razen. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn paard gister buiten, op de weg, ook schrok en hij richting rijdende auto's sprong, iets wat hij eerder nooit gedaan heeft, om te voorkomen dat hij op die toekomende auto zou botsen heeft jij ook een fikse tik (meerdere zelfs) met de zweep gehad, nou kom maar op, wie belt de dierenbescherming.
Zullen we proberen het leuk houden hier, deze discussie gaat toch nergens over. Natuurlijk is het niet goed, maar, om dan meteen maar iedereen aan te klagen, dat slaat toch nergens op.
dat probeerde ik net te zeggen met deze reactie op:Citaat:Citaat:Waarom is bokt o zo acceptabel naar een agent toe, maar als hier iemand met een spoortje rijdt wordt die de grond in gestampt.
Omdat veel mensen die hier gebruiken om voorwaarts te gaan en sporen daar niet voor zijn. Anders zou het zijn als er een foto zou staan van iemand met sporen terwijl het paard achteruit bijna een sloot in loopt en iemand het paard met de sporen naar voren "schopt" om niet een gevaarlijkere situatie te creëren
Mandyke schreef:gekvanfleur schreef:
dat vind ik beslist een interresante: leg uit!![]()
Ik vind ze juist ontzettend nuttig... In de hysterische massa's van tegenwoordig zijn ze rots in de branding. En mensen blijven angst voor ze houden, een heel effectief wapen... zonder dat er veel geweld hoeft worden toegepast. er zijn is vaak genoeg.
Wel ik vind gewoon dat de dag van vandaag er meer agressie is, rellen worden grimmiger en grimmiger. Ik vind rellen de dag van vandaag niet meer zo 'onschuldig' (is een slechte woordkeuze maar kom niet op iets anders) Ik vraag me weleens af of in deze tijd een paard inzetten om de gemoederen te bedaren nog wel de beste keuze is. Mensen zijn lang niet meer zo bang voor dat grote paard, respect hebben ze er al helemaal niet voor.
In dit filmpje is het al bij al nog goed afgelopen maar stel dat het niet goed afloopt, dat zo'n dier op hol slaat ... Ik zou het niet willen meemaken in zo'n massa mensen.
Uiteindelijk is en blijft het een vluchtdier, hoe goed je hem ook traint, je hebt ze nooit voor de volle 100% onder controle omdat ze nog steeds een eigen wil hebben.
Politie te paard voor patrouilles om een oogje in het zeil te houden vind ik dan wel weer goed kunnen hoor. Het is niet dat ik er gewoonweg tegen ben dat de politie paarden inzet.

Elin_ schreef:Ik meng me er toch even bij
Jullie hebben deels gelijk.
Maar een agent heeft een voorbeeld functie vind ik.
En achja.. als hij dat mag .. mogen wij het ook.
En ja hoor , daar zullen dan de eeerste mensen de klappen geven bij dieren met gummiknuppel.
En dit is ook wat ik niet goed vind.
Maar ik blijf bij mijn standpunt dat ik dieren niet bij de politie vind kunnen.
Een mens kan zeggen of ie bij de politie wil of niet.
Een hond of paard nietEn die trainingen zijn soms echt geen pretje voor ze hoor
![]()
Oook word dit door iedereen goedgekeurd en als iemand op bokt een foto (BIJV.) heeft waar hij iets zijn spoor kantelt (mischien was het maar voor 1 ''prik'' om het paard weer ''bij de les te krijgen'' ) Krijgt ie heel bokt op zich af en is het allemaal gezeik hier en daar
spatter schreef:oehhh, wat kan ik me kwaad maken om die betogers
![]()
![]()
![]()
zo dicht staan mensen en paarden bij elkaar, zelfs eentje die het paard even aait en dan vuurwerk afsteken![]()
wat een stelletje randdebielen!!!!
agent moet iets, paard vlucht echt te ver naar achteren, staat met zijn kont al bijna tussen de gewone agenten en moet terug
volgens mij is de deken behoorlijk gepanserd en komt de klap nauwlijks aan op het paard
verder ben ik ook voor liever 1 x duidelijk als 10 keer zachtjes en die tijd had deze agent ook niet
de echte vraag is , of dit paard wel geschikt is voor dit werk
politiepaarden dienen meer te kunnen hebben als een gewoon paard, daar zijn ze immers op getraind en anders zou ik zo'n paard niet inzetten bij betogingen