Whizashiningwalla BB terug naar eigenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:08

Vala schreef:
Anky geeft toch ook niet op dat paard af @ HumbleTalent?

Aangezien Anky dit zegt neem ik aan dat zij, met haar rijke kennis over paarden, het eens is met de 'kenners'.
In een positie als die van Anky vind ik dat je niet zo over andermans paarden moet spreken ongeacht of dit nou gezegd is door 'kenners' of niet.

Uiteindelijk neemt zij de beslissing het paard terug te sturen en niet de 'kenners'.

LindyH

Re: Whizashiningwalla BB terug naar eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:31

De 'kenners' zullen zich ook wel behoorlijk lüllig voelen tegenover de familie Baeck, nu Anky dit zo in de pers gebracht heeft. Iedereen zegt weleens zoiets, maar het is dan toch wel de bedoeling dat het binnenskamers blijft.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:26

Anky zegt wel vaker iets wat anderen niet fijn in de oren klinkt is het niet!?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:12

rapido schreef:
Anky zegt wel vaker iets wat anderen niet fijn in de oren klinkt is het niet!?

Daar hebben dus wel meer mensen last van....

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:22

HumbleTalent schreef:
Vala schreef:
Anky geeft toch ook niet op dat paard af @ HumbleTalent?

Aangezien Anky dit zegt neem ik aan dat zij, met haar rijke kennis over paarden, het eens is met de 'kenners'.
In een positie als die van Anky vind ik dat je niet zo over andermans paarden moet spreken ongeacht of dit nou gezegd is door 'kenners' of niet.

Uiteindelijk neemt zij de beslissing het paard terug te sturen en niet de 'kenners'.

hoezo? en als dit nou gewoon waar is? wat als zij met whiz niet eruit kan halen wat ze wil halen. dan is dit toch gewoon zo. wat is daar negatief aan, en waarom zou je dat niet mogen zeggen?
Verder helemaal eens met Nikitah86

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:57

Illusion schreef:
hoezo? en als dit nou gewoon waar is? wat als zij met whiz niet eruit kan halen wat ze wil halen. dan is dit toch gewoon zo. wat is daar negatief aan, en waarom zou je dat niet mogen zeggen?
Verder helemaal eens met Nikitah86

Hier ben ik het niet mee eens.
Dat Anky er niet uit kan halen wat erin zit of wat ze eruit wil halen, wil niet zeggen dat het paard niet over voldoende kwaliteiten beschikt.
Whiz was (en is, als Cira hem weer even heeft gereden) 1 van de beste reiningpaarden in Europa.
Dus als je er niet uit kan halen wat erin zit, heeft dat niets te maken met (alleen) het paard.
Dat ligt aan de combinatie en/of aan de ruiter.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:11

Het is maar net hoe je iets op wilt vatten.....

Glas halfvol? Glas halfleeg?

Of in dit geval: zoek een ander paard want dit paard is niet het paard waar JIJ verder mee kan komen.
Of:
zoek een ander paard want dit paard kan niet verder komen.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:44

horseyfries schreef:
Het is maar net hoe je iets op wilt vatten.....

Glas halfvol? Glas halfleeg?

Of in dit geval: zoek een ander paard want dit paard is niet het paard waar JIJ verder mee kan komen.
Of:
zoek een ander paard want dit paard kan niet verder komen.

idd, het is in dit geval dus nummer 1.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:28

Nou prima toch, wat maakt het dan uit?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:44

Vala schreef:
Nou prima toch, wat maakt het dan uit?

Dat het dan niet aan het paard ligt en dat het dus oneerlijk is om te zeggen dat het paard niet genoeg kwaliteiten heeft.
Ik ken het paard goed en ik weet hoe hij kan lopen, en in dit geval heeft het niks met de kwaliteit van het paard te maken maar met de kwaliteit van de ruiter.
Maar goed, ik denk dat ik dat nu vaak genoeg heb gezegd dus ik laat het hierbij.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:56

We zullen het zien hé, de komende periode zal hij vast wel onder een andere ruiter verschijnen.

Horsewhiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 02:36

TinekeHorses schreef:
Lex schreef:
Anky wil alleen als ze voor goud kan gaan, en terecht! Als dat met Whizje niet lukt geef ik haar groot gelijk.

Die snap ik niet, bedoel je dat het alleen om het goud gaat?
Jammer genoeg bij de meeste topsporters wel..

Whizashiningwalla BB O:) ..... en ze is nu op zoek naar een reining paard ?En de reining is een uitstapje voor haar ?in hoeveel tijd heeft ze het westernrijden onder de knie gekregen ...toch in een korte tijd of zo toch ?of is het zo dat het paard van cira wel een 75 score neer zet maar dat zij nog geen 75 kan rijden ?
Whizashiningwalla BB...is de schuld ja dag ...!!! en dan die freestyle uitvoering van haar ....niet verkleed als balarina in tutu en dan de show maken ... neeeee ze gaat spinnen en vervolgens haar handen draaien of ze lampen bij philips in het draaien was ..zag je de bedenkelijke gezichten in de tribune die zich afvroegen wat moet dit toch voorstellen ,rijd vervolgens de uitgang voorbij en draaide nog ff zo'n 50 lampen in in ...{ niemand op het idee gekomen om haar een hint te geven wat freestyle inhoud ... %) .
:(:) :z zag mensen met de tanden/halve proteges de camera voorbij vliegen met een groot vraagteken op nun hoofd , een idee voor de volgende keer ..echt uniek en nooit uit gebracht nl een freestyle kur met zo'n paardehoofd op een lange stok je hebt er zelfs die hinniken en galoperen , ze hoeft alleen een slidingstop te oefenen en de rollback .
maar alle paardjes op een stokje in welk voor korte tijd krijgt iemand het klaar in zo een korte tijd al in het kader te rijden ..ja toch ? hoe lang rijd ze pas western ..toch knap hoor en die ene proef werd uiteindelijk toch nog een goede score neer !!!!!!!!!!!!!!! *\o/* :list:

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 08:53

Jeetjemina, zou je iets begrijpelijker zinnen kunnen maken?

Niet om het een of ander, maar dit is zo niet te lezen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 08:58

het was laat zullen we maar zeggen en misschien wat borreltjes later :))

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:15

Volgens mij slaat het ook nergens op wat Horsewhiz hier neerbrabbelt.

Horsewhiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:51

YouthReiner brengt het uitstekend onder woorden evenals lindyh en sluit me daarbij aan en Cira Baeck zal ook niet blij zijn met haar aanmerkingen over haar paard. Dat ze veel van dresseur weet dat zal wel kloppen maar over reining....ze komt net kijken toch zei ze ?Het was toch een uitstapje voor haar naar de reining ? een andere uitspraak van haar '' de eerste drie minuten had ik het paard niet onder controle..bij een intervieuw ..hoelang duurt een reining proef ? hoeveel min ??? {ongeveer 3 min ..}
misschien is die brady chex iets voor haar ..ook een topper toch ?
en sommige uitspraken kan ze ook beter binnenskamer houden want ik denk niet dat men in de rij staat om haar een paard te lenen/leasen .
Laat haar zelf maar een paard kopen met haar uitgebreide kennis en ik wens haar zelfs alle geluk daarbij . Eens kijken wat eruit komt .
Ik hoorde dat burnt ,het paard van rieky verkocht is aan Jan Macharis ,heb hem nog gefeliciteerd maar hij keek niet blij .. :(:) :( :9 . i wonder why.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:46

Net twittert Anky dat ze Whiz heeft gekocht!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:50

Huh? Ik begrijp het niet meer...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:55

http://www.anky.nl/home?p=nieuws&i=7515

Sinds woensdag is Anky van Grunsven de eigenaresse van Whizashiningwalla BB. Ze kreeg de palominoruin een jaar ter beschikking gesteld door de familie Baeck en besloot onlangs tot aankoop van het paard waarmee ze deelnam aan de Wereldruiterspelen in Kentucky.

'Ik ben de familie Baeck erg dankbaar voor het feit dat ze Whiz een jaar aan mij ter beschikking hebben gesteld. We kregen de tijd om een combinatie te worden en de gelegenheid om ons te kwalificeren voor de Wereldruiterspelen. Dat is nog gelukt ook. In principe zou Whiz blijven tot en met de internationale wedstrijd in Stockholm, waar ik nog een show met hem reed. Toch hebben we met het hele gezin besloten dat Whiz moest blijven, we zijn erg aan hem gehecht! Ik ben gaan bellen met de familie Baeck of ik hem kon kopen en die optie was bespreekbaar. Woensdag werd hij gekeurd en nadat alles goed was bevonden, kwam hij definitief terug hier op stal. Ik ben erg blij dat Whiz hier kan blijven!'

Cira Baeck van de Eifel Gold Ranch reed voorheen met Whizashiningwalla BB en werd onder meer Europees Kampioen met hem.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:07

dan klopte het eerdere bericht dus toch niet helemaal :P

leuk hoor dat ze hem heeft gekocht!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:17

horseyfries schreef:
Ach, maar je weet toch dat uitspraken soms anders neergepend worden in zo'n artikel dan ze bedoelt zijn?
Ik word zo moe van mensen die alles gelijk op zijn negatiefst op willen vatten. Als je hierboven bijv. kijkt wat ze tijdens die clinic gezegd heeft, dan komt dat toch duidelijk anders over?

Maarja, dat mag ik natuurlijk weer niet zeggen want op zo'n topic mogen alleen "echte" westernruiters reageren en dan liefst alleen nog degene die negatief doen blijkbaar..... :roll:

I rest my case.... :D