Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
knollentuin schreef:en als wij dit nou zo lekker simpel zitten te bedenken ,waarom heeft de knhs dat dan nog niet bedacht? en uitgevoerd? dit hele topic kan zo op de postde beek ermelo,komt altijd aan..
knollentuin schreef:idd apple dat las ik er ook uit in de paard en sport,een kwart is moeilijker omdat je er eerder uit moet zien te sturen en die halve heb je eerder omdat de paarden toch geneigd zijn om door te vallennou bertie en suzanne in de de organisatie en handhaven maar! ik ben voor
KarinvdM schreef:Dat je dan de ene keer wat punten teveel hebt en de andere keer wat te weinig, dat is niet anders.
Vudress schreef:Ik zou nog eerder voor een open inschrijving zijn dan voor deze 65% regeling.
Zowel om mijn eerder genoemde reden dat het met een gewoon paard heel veel moeilijker wordt om te promoveren. Alsmede om de reden dat ruiters niet beter gaan rijden van een strengere jurering. Geef ruiters zelf verantwoordelijkheid in hetgeen ze starten, ze vallen toch wel door de mand bij inschrijving in een klasse die boven hun kunnen ligt.
Het probleem van het slechte rijden in de klasses wordt niet opgelost in de wedstrijdbaan maar ligt in de kwaliteit van de instructeurs. Als de instructeurs meer uitleg geven over een goedgaand paard nemen de juryleden, die vaak ook lessen of gelest hebben bij zo'n instructeur, dat vanzelf mee.
Er wordt nog steeds slecht gereden maar de kwaliteit van zowel het paardenmateriaal als de rijderij blijft nog steeds stijgen. Echt onmogelijke paarden zie je bijna niet meer en steeds meer mensen komen tot inzicht dat de kwaliteit van de basisafrichting belangrijker is dan trucjes aanleren.
Becky_Claire schreef:Ik heb niet alles gelezen maar ik vind het een rare regeling zo verleg je toch alleen het probleem? Nu kan iedereen straks ZZ-l rijden nou hartstikke leuk hoor maar dan blijven de meeste daar hangen en is dat nou niet juist wat de KNHS niet wil dat er een groep is dat ergens blijft hangen?
Of gaan ze dan het ZZ-z er ook bij trekken zodat we uiteindelijk met zn alle Grand Prix rijden?