'Een droom met een prijskaartje van 68.000 euro'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rambobo

Re: 'Een droom met een prijskaartje van 68.000 euro'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:50

erg leuk artikel!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:06

Tjeetje had gedacht dat deze drachtige merrie toch wel wat meer op zou brengen...

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:56

sprakeloos....

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 06:51

talented schreef:
Schoonvader van Erwin Samuels is de eigenaar van IPS.

@ PERENBOOMPJE: wat een bekrompen opmerking zeg

Tja we kunnen niet allemaal zo ruimdenkend zijn als jij denkt te zijn!
Zo bekrompen is het niet hoor als je wat meer achtergrondkennis hebt in de paardensport weet je dat de meeste investeerders daaruit bestaan en hun zwarte geld instoppen,maarja je kunt niet alles weten hé ook al denk je een paardenman te zijn.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 08:25

PERENBOOMPIE schreef:
talented schreef:

Zo bekrompen is het niet hoor als je wat meer achtergrondkennis hebt in de paardensport weet je dat de meeste investeerders daaruit bestaan en hun zwarte geld instoppen,maarja je kunt niet alles weten hé ook al denk je een paardenman te zijn.

En we kunnen niet allemaal zo talentvol zijn in ons rijden als jij bent, dat maakt een ieder zo uniek ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 08:38

Wat 'n lelijke knol :Y) :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 09:00

PERENBOOMPIE schreef:
talented schreef:

Dit klopt wel, een groot deel van het geld dat in de paarden omgaat is zwart geld, daarom is daar de crisis ook zo extreem goed te merken :j Ik denk dat veel paardenhandelaren dat kunnen bevestigen.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:43

Dit is helemaal waar! wat dacht je van veel "bedrijfjes" die iets in de bouw doen. En makelaardij.
Er ging heel veel zwart geld om in de paarden.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:01

Precies en omdat er nu minder gebouwd en verkocht wordt,is er ook minder zwartgeld te investeren in goede paarden ,vaak door mensen die verder niks met paarden te maken hebben maar het als een leuke investering zien en een soort van aanzien willen hebben,dat hun paard met hun ruiter goed presteert en dan lekker in de VIP-tent kan gaan zitten blaaskaken met zakenrelatie's die ook niks van doen hebben met paarden,komt schijnbaar interessant over.

Of ze huren een skybox bij een voetbalclub,ook interessant,maar in deze tijd zullen ze toch ook een stapje terug moeten doen,vandaar ook minder sponsoring in deze clubs en hangen deze aan de bel om subsidie of lening te krijgen bij de gemeente om te blijven overleven.

Het paard A special Poëtin heeft natuurlijk al haar naam mee voor het stukje aanzien,plus dat er een Totilasveulen inzit ook goed voor de buitenwereld,kun je het nog eens over hebben op een verjaardag,maar of ze echt weten wat ze nou gekocht hebben,volgens mij kun je zelfs nog wijsmaken dat je een shet hebt met Totilaspapieren en later wanneer hij groot gegroeid is wordt het een echte Totilas net als zijn vader. :+

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:05

Sommige mensen snappen het echt niet... :D

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:13

ik vind het niet echt een erg mooi paard
de witte bandages tegen de witte rand om de bak iod en de witte broek van de voorbrenger erbij vind ik ook niet bevorderlijk voor een goede presentatie.
en dragend van totilas, maar hebben ze ook echt gekeken naar de combinatie want eerlijk gezegd vind ik ze van erg verschillend type, ik vraag me af of daar 'in 1 keer' een juist en supergoed veulen uit komt.
zal wel een boeiende afstamming hebben dat zeker.
zou leuk zijn als men er straks foto's van openbaar maakt.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 05:55

Afgezien van het feit dat het filmpje niet echt profi was vind ik de merrie wel super bewegen. Maar het blijft een koopje, twee toppaarden voor 68.000 euro _O- (als het veulen gezond geboren wordt)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 07:55

Of dat veulen, ook als die gezond en wel geboren word, een toppaard wordt, moet nog maar blijken.
Ik zeg altijd maar, op een papier kun je niet rijden, het dier zal het eerst zelf moeten gaan bewijzen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:40

maar het veulen zal sowieso wel goed verkoopbaar zijn met zo'n papier, altijd mensen die wel denken dat je op een papier kunt rijden en er vanuit gaan dat het dus een briljant paard moet zijn. en opzich, de genen heeft ie mee, dus de kans op een goed veulen is relatief gezien toch wat groter dan bij de minder bedeelde ouders.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:21

jawel maar bijvoorbeeld heel simplistisch gezegd de merrie heeft een korte hals, en totilas een zware hals, en helaas pech maar het veulen blijkt een te korte naar verhouding te zware hals te hebben omdat ze bijvoorbeeld qua type niet goed op elkaar aansluiten en er geen verbetering zit in het veulen ten opzichte van de merrie.
dan heb je dus toch weer 'niks' aan het veulen.
behalve dan dat je ermee zou kunnen doorfokken om dan uiteindelijk toch te streven naar een goed paard met goede afstamming.
fokken is gokken zeggen ze, dus een dragene merrie kopen is ook een gok
en we zullen het wel zien (hoop ik), ben best benieuwd naar het veulen!
ben sowieso benieuwd naar Totilas veulens, zouden er op bokt ook merries dragend van hem zijn?
in dat geval zou het echt leuk zijn als men er straks foto's van plaatst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:25

Marigold schreef:
ben sowieso benieuwd naar Totilas veulens, zouden er op bokt ook merries dragend van hem zijn?
in dat geval zou het echt leuk zijn als men er straks foto's van plaatst :)

Cetraal topic; Veulens van Toot :D .