Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Adri schreef:Zo zie je maar dat het al oude spreekwoord: "Je paard is je beste vriend, maar tevens je grootste vijand" een heel waar iets is......
Een paard je vriend en je vijand, sorry maar met deze uitleg kan ik mij niet akkoord verklaren. Vind het enorm erg voor de nabestaanden, een mama heb je maar één, zoals je maar één papa hebt, maar het paard nu beschouwen als vijand vind ik enorm erg. Onze schoonzoon is twee jaar geleden tijdens het muntainbiken tegen een boom tercht gekomen, een sportman in hart en nieren, ruggewervels, ruggenmerg en nog meer kneuzingen, 4 maanden volledig lam geweest, nu nog steeds niet in orde, is het de schuld van de fiets of van hem, neen, het lag op zijn weg, het moest gebeuren. Onze dochter was op dat moment zwanger van een tweeling, zij heeft deze verloren, wie of wat is hiervan de schuld of vijand????
Dat paardje kan geschrokken zijn, wat is de oorzaak?????? Misschien ben ik verkeerd, maar wat boven je hoofd hangt ontloopt je niet.
Ik wil nogmaals zeggen dat ik enorm meevoel met het verdriet van de mensen rond haar, het gezegde "Pas op als je gelukkig bent is hier zeker van toepassing. Niemand heeft dit voorval gewenst, ook het paard niet. Hoop dat het de kans krijgt om te blijven leven en een eigenaar te krijgen die ook gelukkig is met het paard.
Adri schreef:Polly, dit spreekwoord kennen wij niet in Belgie.
Dat die man de 3 jarige Fries niet wilt houden dat begrijp ik, maar een 3 jarig paardje moet toch ook nog de kans krijgen om bereden te worden.
Hij is normaal nog niet oud genoeg om bereden te wordn in mijn ogen, geen verwijt naar de personen die dit ongeluk meemaken, heel triest