Achtendertig jarige vrouw sterft na trap van eigen paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Quinta_x

Re: Achtendertig jarige vrouw sterft na trap van eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:59

Het was een 3jarige fries waarmee ze ging rijden in een privemanege van vrienden. De vrouw is in de armen van haar echtgenoot gestorven. Haar kinderen waren ook al hun vader verloren. In de krant stond dat de stiefpapa nu voor hun zou zorgen en begrijpelijk afstand doet van het paard.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:04

wat een vreselijk verhaal!!

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:05

jeetje, hier schrik ik behoorlijk van. ik woon zelf ook in neerpelt. zo komt iets akeligs toch wel heel erg dichtbij... sterkte voor die kinderen. jeetje...

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:05

Zo zie je maar dat het al oude spreekwoord: "Je paard is je beste vriend, maar tevens je grootste vijand" een heel waar iets is......

Een paard je vriend en je vijand, sorry maar met deze uitleg kan ik mij niet akkoord verklaren. Vind het enorm erg voor de nabestaanden, een mama heb je maar één, zoals je maar één papa hebt, maar het paard nu beschouwen als vijand vind ik enorm erg. Onze schoonzoon is twee jaar geleden tijdens het muntainbiken tegen een boom tercht gekomen, een sportman in hart en nieren, ruggewervels, ruggenmerg en nog meer kneuzingen, 4 maanden volledig lam geweest, nu nog steeds niet in orde, is het de schuld van de fiets of van hem, neen, het lag op zijn weg, het moest gebeuren. Onze dochter was op dat moment zwanger van een tweeling, zij heeft deze verloren, wie of wat is hiervan de schuld of vijand????
Dat paardje kan geschrokken zijn, wat is de oorzaak?????? Misschien ben ik verkeerd, maar wat boven je hoofd hangt ontloopt je niet.
Ik wil nogmaals zeggen dat ik enorm meevoel met het verdriet van de mensen rond haar, het gezegde "Pas op als je gelukkig bent is hier zeker van toepassing. Niemand heeft dit voorval gewenst, ook het paard niet. Hoop dat het de kans krijgt om te blijven leven en een eigenaar te krijgen die ook gelukkig is met het paard.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:09

Ik vind het toch wel begrijpelijk dat de man afstand doet van het paard. Hoe je het ook draait, dat beest heeft wel zijn geliefde vermoord... Als ik in die man zijn plaats was, ik zou dat paard ook niet meer elke morgen kunnen gaan voeren alsof er niks aan de hand is...

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:16

jeeetje wat erg zeg! ;(
vrienden familie heel veel sterkte :(:)

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:31

Jeetje wat een vreselijk nieuws. Zeer triest dat een droom zo moet eindigen zeg. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:41

Adri schreef:
Zo zie je maar dat het al oude spreekwoord: "Je paard is je beste vriend, maar tevens je grootste vijand" een heel waar iets is......

Een paard je vriend en je vijand, sorry maar met deze uitleg kan ik mij niet akkoord verklaren. Vind het enorm erg voor de nabestaanden, een mama heb je maar één, zoals je maar één papa hebt, maar het paard nu beschouwen als vijand vind ik enorm erg. Onze schoonzoon is twee jaar geleden tijdens het muntainbiken tegen een boom tercht gekomen, een sportman in hart en nieren, ruggewervels, ruggenmerg en nog meer kneuzingen, 4 maanden volledig lam geweest, nu nog steeds niet in orde, is het de schuld van de fiets of van hem, neen, het lag op zijn weg, het moest gebeuren. Onze dochter was op dat moment zwanger van een tweeling, zij heeft deze verloren, wie of wat is hiervan de schuld of vijand????
Dat paardje kan geschrokken zijn, wat is de oorzaak?????? Misschien ben ik verkeerd, maar wat boven je hoofd hangt ontloopt je niet.
Ik wil nogmaals zeggen dat ik enorm meevoel met het verdriet van de mensen rond haar, het gezegde "Pas op als je gelukkig bent is hier zeker van toepassing. Niemand heeft dit voorval gewenst, ook het paard niet. Hoop dat het de kans krijgt om te blijven leven en een eigenaar te krijgen die ook gelukkig is met het paard.

Dan snap je de symboliek van het spreekwoord niet.
Wat er mee bedoeld wordt is dat je het geweldig kunt hebben met een paard, maar dat het ook verkeerd kan aflopen, door de aard van het paard (vluchtdier) en de grootte en het gewicht van het paard, waardoor ongelukken als dit kunnen gebeuren. En dat stukje is dan waar het woord vijand voor staat. Dus je moet dat niet letterlijk nemen natuurlijk.... Het geeft alleen de realiteit weer dat het werken met paarden ook behoorlijke risico's met zich meebrengt...omdat een paard ook over eigen energie beschikt (en een fiets niet). Hiermee zeg je dus niet dat het paard "de schuld" heeft... net zo min als bij dat erge ongeluk van jouw schoonzoon een schuldige aan te wijzen is.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:52

Jeetje, wat vreselijk. Droom je je hele leven van het hebben van een eigen paard, overkomt je een maand nadat die droom in vervulling is gegaan zoiets vreselijks. Die arme kinderen ook.
Gecondoleerd en veel sterkte voor de nabestaanden. :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:57

:(:) arme kinderen en man :(:) heel veel sterkte bij de verwerking van dit vreselijke verlies.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:03

Polly, dit spreekwoord kennen wij niet in Belgie.
Dat die man de 3 jarige Fries niet wilt houden dat begrijp ik, maar een 3 jarig paardje moet toch ook nog de kans krijgen om bereden te worden.
Hij is normaal nog niet oud genoeg om bereden te wordn in mijn ogen, geen verwijt naar de personen die dit ongeluk meemaken, heel triest

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:04

Te triest voor woorden...heel veel sterkte gewenst

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:14

Wat een afschuwelijk ongeluk, ik wens de nabestaanden heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:22

Verschrikkelijk!
Heel erg veel sterkte voor de nabestaanden.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:24

ach! wat een nachtmerrie!

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:26

Wat erg :oo , ook erg dat ze zulke jongen kinderen achter laat..

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:27

Och wat verschrikkelijk zeg!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:32

Zo dat is echt heftig .. Sterkte voor familie en betrokkenen :(:)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:41

Adri schreef:
Polly, dit spreekwoord kennen wij niet in Belgie.
Dat die man de 3 jarige Fries niet wilt houden dat begrijp ik, maar een 3 jarig paardje moet toch ook nog de kans krijgen om bereden te worden.
Hij is normaal nog niet oud genoeg om bereden te wordn in mijn ogen, geen verwijt naar de personen die dit ongeluk meemaken, heel triest

Oh...okee...
Maar de strekking van hoe ik het bedoelde in deze context is nu wel duidelijk voor je?

Het is een spreekwoord wat ik als kind altijd meekreeg. Bedoeld in de zin van: heb veel plezier met je pony...maar wees je steeds bewust van de eigen energie van de pony. Het is een vlcuhtdier, het is groot en lomp...dus in bepaalde situaties kan dat gevaarlijk zijn. Dus ook in de zin van: niet gaan zitten slapen op de rug vanje pony...altijd goed op blijven letten. Wees eerder dan je pony verdacht op situaties en neem dan de lead.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:44

Getverderrie!
Het blijven altijd -onvoorspelbare- dieren...

Wat verschrikkelijk voor haar man en kinderen!

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:44

Wat erg :oo

Veel sterkte voor de nabestaanden

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:49

Vreselijk! Zo zie je maar, een ongeluk zit in een klein hoekje... Afschuwelijk! Heel veel sterkte voor man en dochters en de rest van de familie.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:54

Wat een vreselijke gebeurtenis! Sterkte voor de nabestaanden. Y;(

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:55

Wat een vreselijk nieuws.. Zo kan je droom in 1x helemaal kapot gaan.. Pff, ik wens de familie, vrienden en nabestaanden heel erg veel sterkte toe. :(:)

Dat de echtgenote afstand doet van het paard kan ik me goed voorstellen, maar ik hoop niet dat het paard hierop wordt afgerekend..

Quasandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:56

Had het deze morgen al gelezen zo erg. jammer maar waar het is en blijft een dier en dees zijn dingen die nu eenmaal kunnen gebeuren en dees weet iedereen wel dat paardrijden een risico is. veel sterkte voor de familie