Ook Capellmann en Salzgeber willen Totilas niet rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Ook Capellmann en Salzgeber willen Totilas niet rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:40

Ik zou als ik Edward was sowieso niet meer op dat paard gaan... Want stel dat Sjokke over 5 jaar wel een duitser vind die derop wil... :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:41

trekpaardluf schreef:
Maar de vraag is ook nog of Edward zelf hem nog wel wil rijden. tuurlijk wil die dat, maar ik kan me ook wel voorstellen dat als hij word gevraagt dat hij zo iets heeft van, oh je hebt in je land niks kunnen vinden en nu mag ik als nog op draven? nou uhm dikke veter bekijk het maar...

Hij heeft er nooit voor betaald, PS wil wel geld zien voor het berijden van dat paard ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:47

Straks gaat Edward voor Duitsland rijden... :D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:48

Wilawander schreef:
Ben een rasechte nederlander en ben het wel met ze eens, er loopt genoeg kwaliteit hier rond daar is Totilas niet voor nodig. Daarbij is hij ja deels Duits gefokt. Dus daar hoeft het ook niet voor. (even voor de duidelijkheid woon in D) ;)

Als ze totaal geen heil in Totilas hadden gezien, was ie nu niet verkocht voor een dik bedrag. Er loopt hier (NL) ook genoeg kwaliteit, maar Totilas is toch een klasse apart.

Ayasha schreef:
dejavu: nah, dat waren ze al niet, ze zijn aardig bijgedraaid al zelfs. :) Sja, ik denk dat duitsers gewoon wat minder ehm... Zonder het slecht te bedoelen, hysterisch reageren... Nederlanders zijn nu eenmaal van nature een stuk meer open en meer van "dit is wat ik er van denk/bij voel, doe het er maar mee" vergeleken met hun "geburen". :)

Klopt. :) Daarbij komt dat we nu meer lezen van wat Duitsland en de Duitsers met Totilas van plan zijn en daardoor ook onherroepelijk wat ze ervan vinden.

Ik snap trouwens sowieso niet waarom Nederland als nuchter volk bestempeld wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:50

dejavu: Dat 'ze' er geen heil in zien, betekent niet dat PS Totilas doelloos en ondoordacht heeft gekocht....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:52

waarom spreekt men eigenlijk van "ze" en "duitsland". Het is toch PS die hem gekocht heeft niet heel Duitsland? :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:53

Janine1990 schreef:
dejavu: Dat 'ze' er geen heil in zien, betekent niet dat PS Totilas doelloos en ondoordacht heeft gekocht....

Klopt maar ik krijg wel steeds meer het gevoel dat het ondanks het grote plan toch allemaal tegen valt voor PS.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:53

Ayasha schreef:
waarom spreekt men eigenlijk van "ze" en "duitsland". Het is toch PS die hem gekocht heeft niet heel Duitsland? :)

Het ging nu even over de meningen van duitsers dus ja dan praat je over ze en niet over PS.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:55

Ayasha schreef:

Omdat PS wil dat hij voor Duitsland gaat uitkomen en er alleen een Duitse ruiter voor zoekt.

Janine1990

easygoing schreef:
Janine1990 schreef:

Klopt maar ik krijg wel steeds meer het gevoel dat het ondanks het grote plan toch allemaal tegen valt voor PS.

De koop is op 14 oktober (uit m'n hoofd) bekend geworden, het is nog maar zó kort allemaal... Ik vind het zo voorbarig om al dergelijke conclusies te trekken. Zeker bij een ervaren man als Paul Schockemöhle!

Ladybird
Moderator Algemeen

Janine1990 schreef:
trekpaardluf schreef:
Maar de vraag is ook nog of Edward zelf hem nog wel wil rijden. tuurlijk wil die dat, maar ik kan me ook wel voorstellen dat als hij word gevraagt dat hij zo iets heeft van, oh je hebt in je land niks kunnen vinden en nu mag ik als nog op draven? nou uhm dikke veter bekijk het maar...

Hij heeft er nooit voor betaald, PS wil wel geld zien voor het berijden van dat paard ;)

wat een onzin.. laat hem dan lekker zelf berijden.. pff hij wil toch dat het beest loopt!?

Ayasha
Blogger

Dan nog: Heel Duitsland hoeft er geen heil in te zien. PS was de enige die er heil in moest zien. ;)

LindyH: wat kan Duitsland daar aan doen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:00

De Duitsers in het algemeen zijn helemaal niet zo gecharmeerd hiervan.

Wat PS denkt staat los daarvan, ook al zullen er genoeg zijn die achter hem aan lopen.

Maar 5500 euro excl. dekgeld voor 1 dekking van een hengst die zich niet heeft bewezen hebben weinig mensen belang bij. Uit zo'n intressante en bekende moederlijn komt hij niet en een topsportpaard is niet gelijk een goede hengst. Hij is tenslotte als 3 jarige ook niet gekeurd en daar vallen de Duitsers ook over. Wie zegt dat hij zijn topprestaties vererfd? Groot risico.

Net zo dat PS destijds Diarado fris van de keuring aanbood voor ik geloof 1800 euro's. Hoor je nu ook niet veel meer van.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:06

Janine1990 schreef:

Ik mis even je punt. Wat bedoel je precies?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:12

dejavu schreef:
Janine1990 schreef:

Ik mis even je punt. Wat bedoel je precies?

dejavu schreef:
Als ze totaal geen heil in Totilas hadden gezien, was ie nu niet verkocht voor een dik bedrag. Er loopt hier (NL) ook genoeg kwaliteit, maar Totilas is toch een klasse apart.

Je hebt het over ze, en daarmee bedoel je waarschijnlijk de Duitsers???
Dat de Duitsers er nog geen heil in lijken te zien (voor ons Nederlanders), betekent niet dat PS er niets in ziet...

Maar volgens mij (zie ik nu) bedoelen we hetzelfde :')

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:15

Hihi, ja! :D

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:20

Idd gewoon edward er weer op *D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:34

chaatje16 schreef:
Idd gewoon edward er weer op *D

Proficiat, je bent de 100e bokker met deze post. Je komt in aanmerking voor.... (Flauw flauw, weet ik. Er wordt hier zo nu en dan lekker gediscussieerd en dan komt er:

Citaat:
Edward er weer op.

of:

Citaat:
Ik ga Toot wel rijden! :D

Doet wel een beetje afbreuk aan sommige topics. ;)

Edit - Typo

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:06

vindt het ook mooi belachelijk dat de ruiters ervoor moeten betalen!
Komt hij denk nog wel van terug want zo te lezen wil niemand zijn/haar handen eraan branden!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:07

kissmeB schreef:
Komt hij denk nog wel van terug want zo te lezen wil niemand zijn/haar handen eraan branden!

Zijn genoeg mensen hier in Nederland die voor hun verzorg/bijrijpaard betalen... Is dat ook belachelijk??

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:32

Janine1990 schreef:
kissmeB schreef:

Zijn genoeg mensen hier in Nederland die voor hun verzorg/bijrijpaard betalen... Is dat ook belachelijk??

Iemand die een paard bijrijdt zorgt niet voor geld in het laatje van de eigenaar. Hij/zij betaalt om plezier te beleven aan het paard en om er hooguit wat mee te leren. De ruiter van Totilas moet geld op gaan brengen voor de eigenaar. Dat vind ik wel een verschil ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:36

ruiter1992 schreef:
Iemand die een paard bijrijdt zorgt niet voor geld in het laatje van de eigenaar. Hij/zij betaalt om plezier te beleven aan het paard en om er hooguit wat mee te leren. De ruiter van Totilas moet geld op gaan brengen voor de eigenaar. Dat vind ik wel een verschil ;)

Pffff, als een eigenaar z'n paard zelf niet kan betalen, dan moettie em verkopen... Een bijrijder spekt ook de kas van de eigenaar in mijn ogen.
Daarbij gaat het in dit geval denk ik om sportrechten, dan is er sprake van een juridische overeenkomst, profiteer je als ruiter ook van. :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:21

Janine1990 schreef:
kissmeB schreef:

Ja vindt ik wel. De eigenaar profiteert er ook van door af en toe vrij van zijn paard te hebben, op vakantie te kunnen of omdat het paard meer leert. Voor wat hoort wat. Heb veel bijrijdpaarden gehad en er nog nooit voor betaald, zou ik ook absoluut niet doen. kreeg er eerder altijd wat voor terug omat de eigenaren dankbaar waren hiervoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:27

Wilawander schreef:
Ja vindt ik wel. De eigenaar profiteert er ook van door af en toe vrij van zijn paard te hebben, op vakantie te kunnen of omdat het paard meer leert. Voor wat hoort wat. Heb veel bijrijdpaarden gehad en er nog nooit voor betaald, zou ik ook absoluut niet doen. kreeg er eerder altijd wat voor terug omat de eigenaren dankbaar waren hiervoor.

Is ook mijn mening hoor ;) Maar hier op bokt proef ik toch vaak het idee dat betalen normaal is.

Maar zoals ik hiervoor al zei, een overeenkomst heb je als ruiter van Totilas toch wel iets aan naar mijn idee... ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:36

easygoing schreef:
Janine1990 schreef:
Floor_x: Ik heb begrepen dat het gezinsleven van de familie Visser ook leed onder het succes van Totilas, in een eerder topic... Het is de vraag, zou de familie Visser hem terug willen? Of genieten ze van hun rust?

Hoezo zou het gezinsleven er onder geleden hebben? Dat heb ik gemist.

Heel hun leven stond in het teken van Totilas. Het managen van zo'n (duur) paard kost enorm veel tijd en brengt enorm veel zorgen met zich mee; wat als hij morgen kreupel is, of wat als hij morgen ziek is. Er mag niks mis gaan in het gedoe om hem heen. De kinderen kregen minder aandacht dan Totilas, want die en alles er omheen moest 24/7 gemanaged worden.