Dierenbescherming: aantal gedumpte dieren neemt fors toe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:21

mmouse schreef:
_San87_ schreef:

Heb je daar een bron van? :)

Zie jaarverslag van de dierenbescherming van bijv 2008 (laatste op de site)... totale inkomsten zo'n 33 miljoen waarvan ruim 5 miljoen subsidie ontvangen van overheden... daarnaast een kapitaal reserve (potje opgebouwd in het verleden) van 71 miljoen... uitgegeven aan dierennoodhulp in 2008 14 miljoen...

Arme dierenbescherming... dus not...

Hmmmm, dat is wel apart :) Ik ben overigens meer benieuwd naar de cijfers van 2010, want nu is er een stijgende lijn in het aantal gedumpte dieren en zitten asiels overvol. Het kan best zijn dat de DB een pot opbouwt voor een jaar als deze is geweest, economische crisis en zo :)

mmouse

Re: Dierenbescherming: aantal gedumpte dieren neemt fors toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 07:06

Een pot opbouwen prima... maar 71 miljoen is best veel "potje"... iig voor mij teveel om een organisatie "arm" te noemen ;)

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 07:07

randalinpony schreef:
Kendra schreef:
Citaat:
maar niet via de belasting meebetalen aan het redden van alle honden en katten van Nederland.

Slecht nieuws: dat doe je al. Weet niet of het overal zo is geregeld maar van een asiel hier in de regio weet ik dat de gemeente fors bijlapt om de kosten te dekken.

Zie mijn eerdere post... 5 miljoen wordt bijgedragen door de overheid (en dat is alleen al het bedrag voor asiels van de dierenbescherming...)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:08

mmouse schreef:
Een pot opbouwen prima... maar 71 miljoen is best veel "potje"... iig voor mij teveel om een organisatie "arm" te noemen ;)

Wie heeft de DB arm genoemd dan? :) Goede doelen in Nederland zijn niet arm, die hebben een enorm kapitaal :) Maar dat betekent niet dat asiels daarmee ook rijk zijn :)