Dierenbescherming noemt afschieten van wilde dieren zinloos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:25

Adil18 schreef:
moniquelucky schreef:
Ja dat kan maar ik kan hier nog heel veel vertellen, jammer dat je mijn mening naar mijn idee niet respecteerd.
Misschien is afschieten de beste oplossing, daar weet ik te weinig van om daar een uitspraak over te doen, maar ik vind het gewoon jammer dat er naar mijn idee zo dieronvriendelijk door een enkeling word gesproken?

Kijk, even opletten: Ik respecteer je mening wel, anders was ik er serieus op in gegaan. Echter respecteer JIJ misschien onbewust de mening van een ander niet, aangezien je meteen je stempel erop drukt (hard, dieronvriendelijk). Alleen omdat sommige mensen anders denken, is het niet meteen slechter of beter.

Ik vind het eerlijk dat je toegeeft er te weinig verstand van te hebben om te zeggen of afschieten wel of niet de beste oplossing is, maar als je er nu even heel serieus over nadenkt (recente overschot aan dieren met een harde winter zonder (genoeg) voedsel voor de deur), wat is dan het makkelijkst, snelst, efficiëntst en vriendelijkst...?

Ik respecteer wel andere meningen naar mijjn idee ik vind het alleen jammer hoe er soms gereageerd word. Iedereen mag denken zoals hij wil maar dan kan het nog wel jammer zijn?
Ik had niet het idee dat ik ergens een stempel opdrukte, maar wat ik hard vind: dieren afschieten voor de lol, dieren in te kleine hokjes, dierenmishandeling enz.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:25

Janine1990 schreef:
moniquelucky schreef:
Ik denk dat dieren meer voelen dan wij denken maar ook al weten hun dat niet dan hoeven we toch niet zo over een dier of iemand te praten/schrijven?
Maar ik zal nog wel tig reacties over mij heen krijgen, ik begrijp dat er een oplossing moet komen maar het liefst een zo diervriendelijke oplossing wat mogelijk is.

Maar ze voelen of lezen echt niet wat hier geschreven wordt... En als ze dat wel doen, en van de winter weer ernstige honger lijden of in een wak vast zijn komen zitten en het leven uit zich voelen glijden.... Zullen ze wel denken: Goh, hadden ze me maar afgeschoten...
Geen idee of dieren dat 'denken'. :Y) Ik ben wel van mening dat de mensheid over het algemeen demigrerend over de dierenziel denkt.
Vandaar ook dat dieren zo makkelijk en zonder wroeging 'in de pan' verdwijnen en in legbatterijen worden gestopt… Als we zouden weten wat er werkelijk omgaat in dieren zouden we genuanceerder en met meer mededogen handelen denk ik :j Maar dat terzijde :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:27

Maar een scherpschutter kan een paard bijna niet in één schot afschieten. De hersenen van een paard zijn klein en de schedel is ontzettend sterk.
Ik vind het niet echt diervriendelijk om een paard eerst tegen de grond aan te werken met een schot in de slaap en daarna eens rustig erheen te lopen en het genadeschot te geven eigenlijk :=

Ik kan me nog een topic herinneren op de voorpagina van een paard dat door de eigenaar maar liefst drie keer in het hoofd was geschoten, kogels waren er dwars doorheen gegaan, en nog had het paard het overleefd. Dat bewijst maar weer hoe sterk die dieren zijn.
Dus ik zou daar niet voor kiezen nee.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 02-11-10 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:28

moniquelucky schreef:
dieren afschieten voor de lol

Ik ben de laatste die zal zeggen dat een jager er geen lol aan heeft te schieten, ik stap ook niet op het paard als ik geen lol heb aan rijden.

Wat mensen echter vergeten is dat de meeste jagers "lol" hebben aan het beheren van de natuur en genieten van de natuur, niet het afschieten op zich....

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:28

Sabine dat ben ik met je eens.

Citaat:
Joa, skiet'n! :Y)

Dit klinkt voor mij als: yeh schieten, maar misschien interpreteer ik dit verkeerd?

Ik heb weleens jagers horen praten dat ze stiekem hadden gejaagd en teveel, dat ze het zo leuk vonden en niet de natuur maar het schieten maar niemand is hetzelfde, als ze jagen voor het mileu vind ik het anders dan alleen voor de lol, maar nog is het niet mijn hobby maar goed, wat wel zo is, is dat deze dieren iig een vrij leven hebben gehad.
Laatst bijgewerkt door moniquelucky op 02-11-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:29

8nnemiek schreef:
Maar een scherpschutter kan een paard bijna niet in één schot afschieten. De hersenen van een paard zijn klein en de schedel is ontzettend sterk.
Ik vind het niet echt diervriendelijk om een paard eerst tegen de grond aan te werken met een schot in de slaap en daarna eens rustig erheen te lopen en het genadeschot te geven eigenlijk :=

Ik denk ook niet dat door het hoofd geschoten wordt maar dat een paard met een bladschot gedood zou worden, zo worden bijna alle dieren gedood....

Abeltje77

nee monique dat wilt zeggen:

ja, schieten.

Abeltje77

Adil18 schreef:
8nnemiek schreef:

Ik denk ook niet dat door het hoofd geschoten wordt maar dat een paard met een bladschot gedood zou worden, zo worden bijna alle dieren gedood....

wat is bladschot?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:30

Sabin_e schreef:
Geen idee of dieren dat 'denken'. :Y) Ik ben wel van mening dat de mensheid over het algemeen demigrerend over de dierenziel denkt.
Vandaar ook dat dieren zo makkelijk en zonder wroeging 'in de pan' verdwijnen en in legbatterijen worden gestopt… Als we zouden weten wat er werkelijk omgaat in dieren zouden we genuanceerder en met meer mededogen handelen denk ik :j Maar dat terzijde :D

Ik wil een kleine aanpassing maken in hoe jij denkt... Als dat mag...
Er wordt makkelijk over dieren gedacht, omdat we in een massaproductiemaatschappij terecht zijn gekomen.
Het zijn over het algemeen niet de houders van de dieren, die het met gemak doen, maar de maatschappij die ze met haar enorme vraag (dubbeltje eerste rij verhaal) toe dwingt... .

Jaren geleden ging het allemaal veel netter met dieren :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:30

moniquelucky schreef:
Citaat:
Joa, skiet'n! :Y)

Dit klinkt voor mij als: yeh schieten, maar misschien interpreteer ik dit verkeerd?

Dat interpreteer je inderdaad verkeerd, het is gewoon Twents....!

Op de opmerking dat iedereen de meest vriendelijke oplossing wil antwoordde ik dus met: "Ja, schieten" :)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:31

8nnemiek schreef:
Ik vind schieten ook niet echt het vriendelijkst. Ik bedoel, een wild paard gaat echt niet rustig staan wachten als daar een eng mens met een schietmasker op hem af komt..
Een wild paard die uitgehongerd is en geen kant meer op kan vanwege uitputting wel. Dit paard heeft bijvoorbeeld geen schijn van kans. En een wild paard/Edelhert/Heckrund kan ook geschoten worden vanuit een 'verstopte' schietplek.. Ik heb niet zoveel verstand van jacht en dieren afschieten :Y), maar ik denk niet dat ze met 'schiet-busjes' door het park zullen rijden of met schietmaskers op richting de dieren zouden lopen. Ik denk dat de rust bewaren belangrijker is.

8nnemiek schreef:
Gewoon bijvoeren en zorgen dat er geen of minder veulens worden geboren.
Maar hoe zorg je er dan voor dat het huidige aantal wordt gereduceerd? Wachten op de volgende wintersterfte?
Laatst bijgewerkt door Sabin_e op 02-11-10 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:31

Abeltje77 schreef:
Adil18 schreef:

wat is bladschot?

Schot achter het voorbeen/door schouderblad, door het hart

Citaat:
het schot, waardoor het wild van ter zijde, in het schouderblad en aldus doodelijk, wordt getroffen '
Laatst bijgewerkt door Adil op 02-11-10 17:33, in het totaal 2 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:32

Ik ben wel voor biologisch scharrelvlees :Y)

moniquelucky

ok, ik kan dus geen twents begrijp ik nu.

Resfeber

Wat ik er nou precies van moet vinden weet ik niet,
maar waarom zetten ze dan zoveel dieren uit en laten ze er zoveel geboren worden om vervolgens dood te laten schieten?

(@MarijeR; wat een schattige avater!)
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 02-11-10 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:33

moniquelucky schreef:

En zo heeft SBB en de DB schijnbaar lol in het in leven houden van hongerende dieren...
Want dit probleem hadden ze jaren geleden al kunnen voorzien.

Sabin_e

Janine1990 schreef:
Sabin_e schreef:

Ik wil een kleine aanpassing maken in hoe jij denkt... Als dat mag...
Er wordt makkelijk over dieren gedacht, omdat we in een massaproductiemaatschappij terecht zijn gekomen.
Het zijn over het algemeen niet de houders van de dieren, die het met gemak doen, maar de maatschappij die ze met haar enorme vraag (dubbeltje eerste rij verhaal) toe dwingt... .

Jaren geleden ging het allemaal veel netter met dieren :)
Tuurlijk mag dat :D En ik geef je nog gelijk ook ;)

Janine1990

TinekeHorses schreef:
Wat ik er nou precies van moet vinden weet ik niet,
maar waarom zetten ze dan zoveel dieren uit en laten ze er zoveel geboren worden om vervolgens dood te laten schieten?

Omdat het op papier wel kan, want verder dan het papier komen ze niet op hun kantoortje...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:34

moniquelucky schreef:

Dat geeft niet.... :(:)

Hoewel Twents en Limburgs ergens toch best op elkaar lijken.... :D

Sabin_e

Janine1990 schreef:
Of ze er 'lol' in hebben weet ik niet, maar hierin geef ik je helemaal gelijk.

Er moet eens een lichtje gaan branden bij Staatsbosbeheer!

moniquelucky

Janine1990 schreef:
moniquelucky schreef:

En zo heeft SBB en de DB schijnbaar [url]lol in het in leven houden van hongerende dieren[/url]...

Dat is, zoals ik het nu bekijk, idd nog erger.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:35

Adil18 schreef:
moniquelucky schreef:

Dat geeft niet.... :(:)

Hoewel Twents en Limburgs ergens toch best op elkaar lijken.... :D

Daarom snapte ik het 'joa' ook gelijk natuurlijk! _O-

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:35

Adil, ik kan ook geen Limburgs, ik kom oorspronkelijk uit Almere.
Maar thanx...helaas komen er zo dus bv misverstanden, mijn excuses....
Laatst bijgewerkt door moniquelucky op 02-11-10 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:36

Sabin_e schreef:
Janine1990 schreef:
Of ze er 'lol' in hebben weet ik niet, maar hierin geef ik je helemaal gelijk.

Er moet eens een lichtje gaan branden bij Staatsbosbeheer!

Was ook een overtrokken zin, maar geeft wel aan dat SBB nergens van weet, en alleen maar denkt dat het natuur is, wat het dus nooit is geweest. En natuur is toch mooi? Dat moeten we toch behouden?
Nou, doe dat dan ook?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:36

moniquelucky schreef:
Adil, ik kan ook geen Limburgs, ik kom oorspronkelijk uit Almere.

Dat verklaart een hoop :D