ik ben gewoon tegen het afmaken van gezonde jonge dieren.
en het uit het wild trekken van een paard omdat iemand dat zo leuk vind is ook tegen mijn principes.
maar ponylief is gevangen uit de jonge aanwas om zo het draagvlak van het begrazingsgebied optimaal te houden voor de dieren die daar leven.
Maar het gaat hier niet om jouw pony en we zijn niet in Engeland.iets waar ze bij de oostvaardersplassen geloof ik niet over nadenken
het was of naar mij of naar de slacht.
wat het betreft afschaffen van rijden, je had het erover dat het rijden helemaal niet zo leuk was voor de gevangen dieren.
maar het is ook voor pony´s die in gevangenschap leven niet altijd even leuk.
(leuk woord trouwens gevangenschap :p )
Ja, het klinkt nergens naar, beiden leven in principe in gevangenschap, maar de een heeft wat meer de vrijheid dan de ander
een veulentje als het geboren word weet echt niet dat het later een zadel op gaat krijgen of dat het een karretje moet gaan trekken.
veel veulens groeien op zonder aandacht van mensen, dat moeten we ook niet onderschatten.
Veel veulens komen voor ze uberhaupt een zadel opkrijgen meer in de hand dan deze verwilderde dieren.mijn mening is dat als men bij de oostvaardersplaasen vanaf het begin een goed beleid had gehad ze niet in deze problemen waren gekomen waardoor een hoop gezonde dieren dood moeten.
Dat hadden ze beter kunnen doen inderdaad, maar dat is achteraf gepraat. De zaak staat er nu zo voor en dan kun je beter over oplossingen praten om die situatie op te lossen, dan er over discussieren, hoe ze het vanaf het begin aan hadden moeten pakken. In die situatie zitten we nu niet namelijk.ze hadden er ruinen bij kunnen zetten, ze hadden er minder pony's aan het begin al kunnen neerzetten zodat de kudde ruimte had om te groeien en met het wegvangen van de jonge pony's was de situatie gewoon controleerbaar geweest.
dan zouden er elk jaar 4 of 5 jaarlingen een nieuw huisje moeten krijgen, wat imo ook wel zou lukken.
in een klein gebied kun je geen wilde situatie maken, hooguit iets laten verwilderen.
( eigenlijk zijn we het gewoon met elkaar eens mindim, op een paar dingetjes na.

)
We zijn het denk ik ook helemaal eens, behalve over de oplossing van het probleem niet. Ben het helemaal met je eens, dat het beleid helemaal fout is geweest.