Maakt me niet uit wat ze roepen. De morgen is nu ook niet bepaalt de meest betrouwbare gazet ook niet.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maakt me niet uit wat ze roepen. De morgen is nu ook niet bepaalt de meest betrouwbare gazet ook niet.
Ayasha schreef:wizewo schreef:En een slachtoffer dat er is omdat er te laks gereageerd is, leeft verder met een feestje, dat komt wel weer goed ?!
Ik ken beiden (en meer als een)...ik vind het vreselijk voor onterecht beschuldigde, maar als je de vraag stelt wat ze erger vinden. Zelf ontrecht beschuldigd worden of zijn eigen kind (als ze er hebben) wat voorkomen had kunnen worden...
Maakt dat het goed dat er nu iemand alvast gecastreerd wordt door sommige zonder ook maar iets te weten?
Ayasha schreef:Het doet er niet toe als wat je het leest, feit blijft dat deze heer als monster en verkrachter gezien wordt terwijl er nog niks bewezen is.Maakt me niet uit wat ze roepen. De morgen is nu ook niet bepaalt de meest betrouwbare gazet ook niet.
Citaat:vrijdag 29 oktober 2010
Auteur: Pieter Huyberechts
WEMMEL - Een Brusselse onderzoeksrechter heeft de aanhouding bevolen van een manegetrainer uit Wemmel. De 40-jarige Marc D., zoon van de oprichters van paardrijclub Johri, zou meisjes tussen 14 en 16 jaar aangerand hebben.
Een maand geleden ging de bal aan het rollen in het politiecommissariaat van Londerzeel. Overtuigd door haar vriend, kwam een 19-jarig meisje een klacht indienen tegen Marc D., haar vroegere trainer in de paardrijclub Johri in Wemmel. Ze verklaarde dat ze jaren geleden in de paardenstallen misbruikt en verkracht werd. Uit schaamte hield ze jarenlang haar mond. Onlangs staken er opnieuw geruchten de kop op over verregaande handtastelijkheden.
Woensdag werd de 40-jarige man opgepakt bij een grootscheepse huiszoeking in de manege door speurders van de federale gerechtelijke politie van Asse. De lessen gingen ondertussen door. 'De trainer werd gisteren urenlang ondervraagd door de onderzoeksrechter die donderdagmiddag zijn aanhouding beval', zegt Brussels parketwoordvoerder Jean-Marc Meilleur. 'Er is sprake van verschillende feiten van verkrachting van minderjarige meisjes tussen 14 en 16 jaar oud en aanranding van de eerbaarheid met geweld of bedreigingen.' Hij zou enkele feiten inmiddels ook hebben toegegeven. Ook de eigenaar van de manege, de vader van Marc, werd gisteren ondervraagd.
'Borsten omhoog'
Zijn jarenlange vriendin, met wie hij nog maar enkele maanden geleden een kindje kreeg, kon alvast niet lachen met de zware onthullingen. Volgens buurtbewoners zou ze uit woede de buitenpiste van de manege hebben stukgereden. 'Wij hebben samen een pasgeboren kind, maar daar stopt het nu ook', zegt ze duidelijk.
Familieleden van de trainer reageren verontwaardigd. 'Ik val compleet uit de lucht', zegt zijn broer Stefan, die de club gisteren draaiende hield. 'Wij hopen dat dit een vergissing is.'
Andere familieleden geven schoorvoetend toe dat Marc vaak op het randje handelde. 'Ach, Marc is rad van tong en durft al eens schunnige, dubbelzinnige praat verkopen tegen zijn leerlingen. Borstenomhoog en lende intrekken tijdens het rijden, dat soort dingen. Het bleef onschuldig. Hij was populair. Het gebeurde dat er tienermeisjes op hem verliefd werden. Uiteraard wees hij die af. De jongste jaren was hij ook veel minder nonchalant, ernstiger ook. Is dit een wraakactie? Is hij erin geluisd? We kunnen enkel gissen. Feit is dat hij nooit handtastelijk zou worden.'Dinsdag beslist de raadkamer over zijn verdere aanhouding
maikeltje schreef:Ayasha schreef:dus een jongen van 19 in een relatie met iemand van 15 moet de bak maar in?
Je bent niet dom, je weet best wat ik bedoel.

Ayasha schreef:dus een jongen van 19 in een relatie met iemand van 15 moet de bak maar in?
Lusitana schreef:Dit soort zaken (dus niet persee deze zaak) met meisjes van die leeftijd zijn vaker "grijzer" dan het lijkt.
En daarmee bedoel ik dat het vaak niet zwart-wit om verkrachting of aanranding gaat, maar een medewerking van de meisjes om een gunst (als gratis paardrijden) en pas als ze dan iets niet meer voor elkaar krijgen gaan ze klagen dat ze "verkracht" zijn, terwijl ze min of meer vrijwillig met zo'n man naar bed gaan om welke reden dan ook.
Uiteraard is het niet correct van een man (of vrouw) om misbruik te maken van een positie, maar kinderen dienen ook te leren onmiddelijk aan te geven als mensen aan hun lijf willen zitten.
Maar pubers zijn vaak zeer sexuele wezens, hun hormonen spelen immers op, en daarom makkelijker slachtoffer en sterker nog, mensen voelen zich vaak verleid door ze.
Ik zeg niet dat pubers niet deugen en verkrachters vrijuit moeten gaan, maar ik zeg wel dat het soms niet zo zwart-wit ligt als het lijkt als het pubers betreft.
Daarbij zijn er, als eerder ook al eens genoemd, ook diverse gevallen bekend van meiden die er om liegen uit wraak.
En vaak ook uit schaamte omdat ze weten dat ze er op aangekeken worden als ze met een volwassene naar bed gaan, al hebben ze het nog zo graag gewild... om maar te zwijgen van het feit dat het strafbaar is.
Kortom, stof tot nadenken, en niet tot acute veroordeling van een persoon anders dan door de rechter.
besita schreef:vind jij dat hetzelfde als een 40 jarige getrouwde vent met een groetje van 15 ???
en het gaat niet om "een relatie " met
maar verkrachten en andere dingen in de stallen vd manège
die meisjes komen hun paarden verzorgen en rijden dus ik denk toch wel dat ze niet in minirok en beha rondlopen en het dus zelf uitgelokt hebben
al staan die meisjes in hun nakie voor zo'n vent te dansen, dan nog moet hij zich omdraaien en aftaaien
Lusitana schreef:besita schreef:vind jij dat hetzelfde als een 40 jarige getrouwde vent met een groetje van 15 ???
en het gaat niet om "een relatie " met
maar verkrachten en andere dingen in de stallen vd manège
die meisjes komen hun paarden verzorgen en rijden dus ik denk toch wel dat ze niet in minirok en beha rondlopen en het dus zelf uitgelokt hebben
Dat weet je niet.
Daarbij geef ik ook duidelijk aan dat het niet correct is om misbruik te maken van je positie. Maar in onderzoek naar dokters/patienten en leerkrachten/leerlingen relaties (en een relatie volgt meestal op sexueel contact) blijkt toch dat in het overgrote deel de mindere de aanleiding gaf en het wilde.
Je kunt niet zomaar denken dat pubers nooit sex willen met volwassenen als blijkt dat ze het soms best willen.
Gisteren nog een onthullende Tyra show gezien over tieners en sex. Meer dan de helft had sex gehad op een openbare plek bv... of met meerder partners op een avond en dan heb je het over meisjes van dertien. De meesten hadden overigens al heel jong sex omdat ze een slecht gevoel van eigenwaarde hadden en ze de aandacht prettig vonden, maar daarna hadden ze wel schuldgevoel. Er zit vaak wat achter en pubers zijn nu eenmaal niet altijd vrij van complexen. Sex hebben is bij pubers een van de manieren om het gevoel te hebben er bij te horen, je volwassen te voelen, macht te hebben etc. Er zit heel wat achter!
Ik zeg trouwens ook nergens dat mannen maar moeten kunnen doen waar ze zin in hebben, maar ik zeg dat we uit moeten kijken met te wijzen naar de volwassene als er pubers in het spel zijn. Het is de moeite waard om dan naar de kern te zoeken.