Vertrek Totilas voor Edward te pijnlijk om over te praten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:36

Mensen, laten we t allemaal leuk houden!

Ja, dr komt een nieuw goed paard voor Edward! En nee er zal geen 2e Totilas zijn, maar ook geen 2e Salinero en/of Bonfire.
Neemt niet weg dat Edward goed kan rijden, hij gaat er heus nog een heleboel naar de top rijden.
Maar ik ben t wel eens.. Deze combinatie had moeten blijven. :)

Sneu dat t moeilijk voor hem is om over te praten, pijn zal niet vertrekken, hopelijk wel verzachten.

horseyfries

Re: Vertrek Totilas voor Edward te pijnlijk om over te praten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:38

Zoals Nicole op het einde zei: ze zullen er alles aan doen om met een volgend paard weer nog sterker terug te komen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:40

Dat is idd het enige goede woord, SHIT!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:41

erg sneu voor edward dat zn beste paard verkocht is voor londen.
Anderzijds ben ik het ook helemaal met iedereen eens dat hij wrs toch ook wel een leuk percentage heeft gekregen, dus het is te hopen dat hij zn volgende topper van dat geld wél zelf aan kan schaffen en dan niet meer afhankelijk is van anderen.
ik zou persoonlijk ook niet na hoeven denken als iemand me zo'n bod doet op mn paard (ietsje minder mag zelfs ook nog ;) )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:41

Probleem in de paardensport is dat je wel afhankelijk bent van het talent van een paard...hard aan jezelf werken zal maar voor een gedeelte helpen
En net zoals Anky problemen heeft om een opvolger voor Salinero te vinden, zal het voor Edward niet meevallen om een opvolger voor Totilas te vinden, waar hij dezelfde klik mee heeft
En de vraag is of Edward na een dergelijke desillusie ooit nog zijn gevoel zo in een paard gaat stoppen. En ook gevoel is op dat niveau zo ontzettend belangrijk!

Ik leef iig met hem mee....

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:42

Cassidy schreef:
Probleem in de paardensport is dat je wel afhankelijk bent van het talent van een paard...hard aan jezelf werken zal maar voor een gedeelte helpen
En net zoals Anky problemen heeft om een opvolger voor Salinero te vinden, zal het voor Edward niet meevallen om een opvolger voor Totilas te vinden, waar hij dezelfde klik mee heeft
En de vraag is of Edward na een dergelijke desillusie ooit nog zijn gevoel zo in een paard gaat stoppen. En ook gevoel is op dat niveau zo ontzettend belangrijk!

Amen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:43

Cassidy schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens! ;(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:43

nickyu schreef:
en wie weet wat HIJ er aan overgehouden heeft , de verkoop , hij was immers geen eigenaar ?

over speculatie gesproken :=

Is gewoon bekend gemaakt in de pers, Edward kreeg 10% van de opbrengst...

Cayenne schreef:
Ja, het is ook heel makkelijk om zo een miljoentje of 15 op te hoesten :D

en het is helemaal niet zeker of Edward hem dan ook verkocht had. Dat is niets anders als speculeren :)

Maar Edward reed 'm al vanaf z'n 6e, toen kostte hij nog geen 15 miljoen, want toen had hij nog niets bewezen....

wiltshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:45

Het zou goed zijn als iedereen eens hoofd en hart zou kunnen scheiden. Natuurlijk doet het Edward heel veel pijn om dit, voor hem speciale, paard te moeten afstaan. Daar spreekt het hart. Het hoofd zegt echt iets anders. Edward kan een mooie commissie tegemoet zien. Tussen de 10 en 20% van ergens tussen 10 en 15 miljoen Euro. Reken maar uit. Hij kan daar heel leuke dingen van doen. Verder denk ik dat hij op "dood spoor" zou komen. Wat valt er (behalve de OS) nog aan nieuws voor hem te winnen? Nog 2x NK, 2x WB en 1x EK? Dat zou best lukken maar dan moest hij toch over een nieuwe kür gaan nadenken omdat bij zowel publiek als jury gewenning gaat intreden. De Totilas-kür is helemaal op de combinatie toegesneden en erg indringend (ook mooi, hoor) en ik meen dan ook dat een andere nooit de impact van deze zou hebben. Hoe hard het ook voor Edward is, ik denk dat het heel verstandig is geweest om dit paard nu te verkopen. Ook Totilas leeft maar één keer.

Ps. Ik lees (lukt niet om een quote op te nemen) dat men vreest dat Edward misschien niet meer zo zijn hart in een volgend paard zal steken. Vergeet niet dat hij gewoon een, getalenteerde, vakman is en het rijden van paarden is zijn werk. Hij had ook een band met Lingh en er zullen er vast nog meer volgen. In mijn, intussen behoorlijk lange, leven heb ik met veel dieren, of dat nu paarden, honden of katten etc zijn, een speciale band gehad. Het zou raar zijn als er in elk mensenleven maar één de ware zou zijn. Edward vindt echt wel weer een nieuwe paardenliefde.
Laatst bijgewerkt door wiltshire op 26-10-10 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:45

Welk persbericht heb jij dat in gezien Janine1990??

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:49

Cassidy schreef:

Ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn, Edward is volgens mij iemand die niet anders KAN dan een band met zijn paarden opbouwen, als je ziet wat hij afgelopen weekend gepresteerd heeft zit het met zijn gevoel met andere paarden dan Totilas echt wel goed.
Hij had ook al zo'n band met Lingh, om maar te zwijgen over Ravel, die ook bij hem op stal stond. Ik denk en hoop dat hij de volgende keer een constructie vind waarin hij het paard kan houden, want ik gun het een paard om bij Edward te blijven, zeker na zijn prachtige demonstratie vandaag.

Janine1990

horseyfries schreef:

Ben aan het zoeken, maar het heeft meerdere keren op bokt gestaan... Nog eventjes geduld ;)

Loody

Cassidy schreef:
Paarden en ruiters zijn net potjes en deksels
Soms vind je "the horse of a lifetime" en als die ineens onder je kont vandaan getrokken wordt, mag je daar goed ziek van zijn, prof of niet. Prijskaartje dat er aan hangt of niet. Verkeerde beslissing in het verleden of niet. Verkeerde beslissing nu om hem te verkopen of niet....maakt allemaal niet uit. Ik wens Edward heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. En het siert hem dat hij op dat niveau ook gevoelens heeft voor een paard en het niet ziet als "het is maar een paard en morgen staat er een ander".

Want om eerlijk te zijn vind ik de reactie die hier eerder in het topic langs is gekomen met de strekking "het is maar een paard en morgen staat er een ander" ronduit walgelijk.

Zo zie ik het ook :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:52

Loody schreef:
Cassidy schreef:
Soms vind je "the horse of a lifetime" en als die ineens onder je kont vandaan getrokken wordt, mag je daar goed ziek van zijn, prof of niet. Prijskaartje dat er aan hangt of niet. Verkeerde beslissing in het verleden of niet. Verkeerde beslissing nu om hem te verkopen of niet....maakt allemaal niet uit. Ik wens Edward heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. En het siert hem dat hij op dat niveau ook gevoelens heeft voor een paard en het niet ziet als "het is maar een paard en morgen staat er een ander".

Want om eerlijk te zijn vind ik de reactie die hier eerder in het topic langs is gekomen met de strekking "het is maar een paard en morgen staat er een ander" ronduit walgelijk.

Zo zie ik het ook :)

En ik ook. :j

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:52

Janine1990 schreef:
horseyfries schreef:

Ben aan het zoeken, maar het heeft meerdere keren op bokt gestaan... Nog eventjes geduld ;)

Ik heb het ook op Bokt zien staan, maar niet in een persbericht maar gesuggereerd door bokkers. Dat is natuurlijk niet hetzelfde ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:56

Horseyfries: Je hebt gelijk, heb het die avond niet goed kunnen lezen helaas omdat ik aan het sporten was. Vandaar dat ik me het herinner als een persbericht. Begrijp de context waarin het staat ook niet goed...

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:57

Wildgirl schreef:
kan dat gezeur nou een keer stoppen? :Z
man man man, het is maar een paard....gal heeft binnen het jaar weer een nieuwe crack.
daarnaast zal het mij niks verbazen als de nakomelingen volgend jaar vies tegen gaan vallen

ga je lekker?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:00

zuur voor Edward maar dat kan als je een paard voor een ander rijdt. Ik ben benieuwd wat zijn plannen zijn richting 2012/2014, of ie aan een nieuwe paard wil beginnen of het allemaal wel gezegend vindt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:00

wiltshire schreef:
Ps. Ik lees (lukt niet om een quote op te nemen) dat men vreest dat Edward misschien niet meer zo zijn hart in een volgend paard zal steken. Vergeet niet dat hij gewoon een, getalenteerde, vakman is en het rijden van paarden is zijn werk. Hij had ook een band met Lingh en er zullen er vast nog meer volgen. In mijn, intussen behoorlijk lange, leven heb ik met veel dieren, of dat nu paarden, honden of katten etc zijn, een speciale band gehad. Het zou raar zijn als er in elk mensenleven maar één de ware zou zijn. Edward vindt echt wel weer een nieuwe paardenliefde.

Er is een groot verschil tussen een nieuwe paardenliefde en DE paardenliefde.
Wat hij met Lingh en Ravel heeft gehad, is - en dat is mijn mening - met Totilas overtroffen.
En zal nooit meer met een ander paard geevenaard worden.
Want het maakt niet uit welke ruiter je vraagt, in het verleden of in heden, er is voor hen altijd een paard dat er met hoofd en schouders bovenuit steekt.
Voor Edward te hopen dat het niet Totilas is geweest.
Voor de paarden niet fijn om altijd met Totilas vergeleken te worden.
Maar ik blijf erbij...Edward gaat NOOIT meer een tweede Totilas vinden.
Maakt niet uit hoe hard hij en anderen daaraan gaan werken....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:05

heb ooit 1 paard gehad waar al mijn liefde en geheel mijn hart inzat
nooit is er een 2e geweest die dat kon evenaren
of maar in de buurt kon komen
terwijl der zeker 100 de reveu hebben gepasseerd ..

stel je voor
ook al weet je dat die kans er in zit , maar je leeft helemaal naar
die ene wedstrijd over 2 jr ,, daar train je voor daar leef je voor
en je ziet je zelf al kans maken op een der 3 zo niet DE medaille

kom je thuis na een wedstrijd
"oja je paard is verkocht en uh tja poederzuiker voor je ..
maar ja je hebt wel 10% "

sorrie maar kan goed begrijpen dat zoiets niet in je koude kleren
gaat zitten , ook al weet je ergens dat die kans er in zat ..

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:06

Rosje_M2 schreef:
Cassidy schreef:

En ik ook. :j

Ook ik ga daarin mee! :j

Aranel

Arme Edje.. :(:)
Ik vind het zo enorm sneu voor hem hé, echt heel, heel zuur dat hij straks zijn topper en maatje onder een andere ruiter/amazone ziet.

Chaos

Als ze nu Finesse nog met Toot gedekt hebben, dan hebben ze misschien wel een Tootje voor de toekomst. :)) Finesse had wel wat van hem weg. :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:07

Cassidy schreef:
Er is een groot verschil tussen een nieuwe paardenliefde en DE paardenliefde.
Wat hij met Lingh en Ravel heeft gehad, is - en dat is mijn mening - met Totilas overtroffen.
En zal nooit meer met een ander paard geevenaard worden.
Want het maakt niet uit welke ruiter je vraagt, in het verleden of in heden, er is voor hen altijd een paard dat er met hoofd en schouders bovenuit steekt.
Voor Edward te hopen dat het niet Totilas is geweest.
Voor de paarden niet fijn om altijd met Totilas vergeleken te worden.
Maar ik blijf erbij...Edward gaat NOOIT meer een tweede Totilas vinden.
Maakt niet uit hoe hard hij en anderen daaraan gaan werken....

Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien alsof ik jouw uitspraak uitlach... Maar dat is niet de bedoeling.

Ik heb ooit een keer gehoord of gelezen, weet niet meer precies wat, maar de boodschap weet ik nog wel: Een mens komt in zijn leven drie keer de ware tegen. De ware in drie verschillende personen.
Dat moet met een paard dan toch ook vaker kunnen? :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:11

Als ik naar je avatar kijk, zou het in jouw geval zomaar kunnen :D
Drugs doen rare dingen met mensen :D
En aan statistieken heb ik sowieso een broertje dood.
Ik ben over de helft van mijn leven.
Als ik er van uitga dat ik geen 100 wordt.
Ben de ware nog niet tegengekomen.
Niet op gebied van partners en niet op gebied van paarden.
Dus als ik de volgende helft van mijn leven die drie nog moet tegenkomen, wordt het dringen....