Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:45

paars schreef:
Hij wil zijn investering natuurlijk terug, maar wie gaat dat betalen? Een blessure heeft hij zo opgelopen, dus hij zal 'm snel weer kwijt willen. En een Totilas die niet door een topruiter in shape blijft en wedstrijdritme behoudt...

Al die Nederlandse ruiters die graag zelf een mini-Totilas willen ;) Onder andere.. er is wereldwijd meer vraag als wat ze ooit gaan kunnen aanbieden.
Misschien is het zakelijk nog het verstandigste om de huidige mythe te blijven cultiveren en verkopen, in plaats van het risico te lopen dat hij minder gevraagd zal worden omdat hij onder nieuwe omstandigheden niet meer hetzelfde presteert? Ben benieuwd hoe dit verder zal verlopen. Als het mijn geld was (bij wijze van spreken ;) ) koos ik eieren voor mijn geld en bracht ik hem nooit meer uit in de sport. Maar Schockemöhle is niet echt een conservatieve ondernemer, die denkt daar misschien heel anders over. En het is natuurlijk nog een vrij jong paard :Y)

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:47

aquatje schreef:
Gal zou vandaag een clinic geven met Totilas. Vanwege de verkoop van Totilas bracht Gal een ander paard voor. Hij reed de tienjarige Lord of Loxley, een talentvol paard van de Australiër Brett Parbery. Met dit paard hoopt Parbery in 2012 deel te nemen aan de Olympische Spelen in Londen.

Bron: Horses.nl/Bit - Marjan Tulp

Meh dat is ook zuur zeg. Ben je net je startbewijs voor OS kwijt, mag je ook nog eens andermans paard OS klaarmaken(?).

Jammer dat in de paardensport ook miljoenen transfers plaatsvinden die naar mijn mening vergelijkenissen begint tonen met de voetbal internationals. Gelukkig maar dat Real Madrid met zijn miljarden budget en miljoenen spelers het toonbeeld is dat geld niet altijd winst kan kopen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:55

Stephanie_W schreef:
aquatje schreef:
Gal zou vandaag een clinic geven met Totilas. Vanwege de verkoop van Totilas bracht Gal een ander paard voor. Hij reed de tienjarige Lord of Loxley, een talentvol paard van de Australiër Brett Parbery. Met dit paard hoopt Parbery in 2012 deel te nemen aan de Olympische Spelen in Londen.

Bron: Horses.nl/Bit - Marjan Tulp

Meh dat is ook zuur zeg. Ben je net je startbewijs voor OS kwijt, mag je ook nog eens andermans paard OS klaarmaken(?).

Jammer dat in de paardensport ook miljoenen transfers plaatsvinden die naar mijn mening vergelijkenissen begint tonen met de voetbal internationals. Gelukkig maar dat Real Madrid met zijn miljarden budget en miljoenen spelers het toonbeeld is dat geld niet altijd winst kan kopen.

Het is toch ook zijn werk. Als je dat niet wilt moet je maar aa auto's gaan sleutelen.

Blijf het wel zuur vinden dat het paard verkocht is hoor. Ik heb het idee dat we er gewoon weinig tot niks meer van zullen horen of dat het paard binnen no time geblesseerd is en niet meer deel kan nemen aan de wedstrijden.

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:56

aslo schreef:
Het stemt mij ook verdrietig, kan er niets aan doen. Voor mijn gevoel is het toch net of dat Duitsland hiermee een gouden plak wil kopen.

dure gouden plak... Zon plakje olympisch goud is volgens mij geen €15 mln waard...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:57

OomaaikeoO schreef:
aslo schreef:
Het stemt mij ook verdrietig, kan er niets aan doen. Voor mijn gevoel is het toch net of dat Duitsland hiermee een gouden plak wil kopen.

dure gouden plak... Zon plakje olympisch goud is volgens mij geen €15 mln waard...

Nah, dat weet ik wel zeker :')

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:16

Moeni11 schreef:
WinBinChes schreef:
Nou, een betere garantie hadden we niet hoor....

2 jaar lang duurt het nog en dan praat jij over een garantie hebben? Je durft wel :D

Nee jij begon erover. Ik zeg daar alleen op dat we geen betere garantie hadden/hebben.... Heel wat anders ;)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:19

Tellisto schreef:
Ik weet niet wat ik er van moet zeggen, maar ik heb krijg er wel pijn van in mijn buik.
Ik vind het een naar egoïstisch zaakje. Netjes gezegd.

Daar ben ik het erg mee eens.
De duitsers kopen totilas om nederland weer af te zijn met de olympische spelen.
Niks anders.
Ze kopen bij wijsvanspreke de goudenplak, dat vind ik zielig.

Maar daarin tegen wat ik me van kan herinneren is dat gribaldi ook ooit van een duitser was
en toen naar nederland is vertrokken.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:30

Stephanie_W schreef:
Meh dat is ook zuur zeg. Ben je net je startbewijs voor OS kwijt, mag je ook nog eens andermans paard OS klaarmaken(?). .

Dat is z'n werk, krijgt ie voor betaald ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:32

HorseTimeXL schreef:
Tellisto schreef:
Ik weet niet wat ik er van moet zeggen, maar ik heb krijg er wel pijn van in mijn buik.

De duitsers kopen totilas om nederland weer af te zijn met de olympische spelen.
Niks anders.

Maar daarin tegen wat ik me van kan herinneren is dat gribaldi ook ooit van een duitser was
en toen naar nederland is vertrokken.

Tja, feit is en blijft dat Totilas meer Duits dan Nederlands is.

Maar feit nummer twee is en blijft dat de Duitsers al drie keer op rij geen individuele gouden medaille hebben gewonnen..

Ik vind dat het niet allemaal om een paard moet draaien. Als Nederland zo'n verschrikkelijk goed team heeft als schijnt, dan komen we er ook wel zonder Totilas.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:34

pijnlijk om te lezen dat "ONZE TOTILAS" nu echt vertrokken is..

egoïstisch..?? tjah misschien... Maar dat is top(paarden)sport...
Als Duitsland op de OS goud wint met ONZE TOTILAS... is de medaille denk ik toch altijd een beetje van ons...

We moeten er maar mee leven...

Op naar de volgende topper...:D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:02

Net of duitsland nu in een keer goud pakt.
Misschien wint die britse amazone wel het individueel goud!!

kimfalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:03

Jaloers!!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:04

OomaaikeoO schreef:

Nou onderschat de Duitsers daarin niet, zij zijn bloedfanatiek als het om sport, podiumplaatsen en medailles gaat.
Uiteraard speelt de opbrengsten van het dekgeld ook een hele, grote rol.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:56

Tellisto schreef:

Een egoistisch zaakje? Tjeempie, ik geef dhr Visser groot gelijk! Het gaat om miljoenen en je hebt er in feite geen grip op op wat er met het paard kan gebeuren; ziekte, ongeluk etc. Geef hem eens ongelijk!

Daarnaast ben ik van mening dat Edward niet een kans is ontboden, maar juist een kans heeft gekregen om dit paard te rijden.

Begrijp echter wel dat dit voor de betrokkenen zuur is, maargoed, begrijp dhr Visser ook!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:05

ik vind het net zoals veel andere ook erg jammer. maarja het draait allemaal om geld :j

het betekent niet dat totilas het met een andere ruiter ook goed gaat doen. zoals edward en totilas.. zo heb ik nog nooit een combinatie gezien!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:06

Ben nu toch wel erg benieuwd wat er verder gaat gebeuren met Totilas.. :o

Horsea_nl

Re: Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:10

niet naar edward in ieder geval. durf met 99 % zekerheid te zeggen dat ie naar een duitse ruiter gaat

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:14

Ja, dat was mij ook wel duidelijk. Vreselijk jammer..

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:17

En toch voel ik een soort van knoop in mijn maag als ik dit lees. een tijdperk is, veel te vroeg mijn idee, afgesloten.
Dit moet toch echt even slijten hoor...

( al weet ik best dat Totilas in goede handen is , Edward " zo" weer een nieuwe krack heeft en het niet het einde van de wereld is...)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:23

Volgens mij had 3 kwart van Nederland ook een zuur gevoel bij de finale Nederland-Spanje. Dit was ook niet binnen een dag voorbij...
Ik denk dat 'wij' dit hetzelfde ervaren bij de verkoop van Totilas.

marieke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:27

Janine1990 schreef:
marieke16: Ik heb heeeeeeeeeeeeel veeel talent, maar ik werk niet hard genoeg en Donald Duck is mijn tweede naam ;)

Die goede naam, hmmm, ik zou eerder zeggen, goede sponsor... Of pappie met veel centen... Die zijn ook handig...
Paard heeft immers ook talent nodig :)

Jaa daar heb je ook gelijk in het paard heeft ook talent nodig. En dan helpt inderdaad ook iemand met veel centen of een goede sponser. Wat ik wou zeggen is dat niet alleen het paard of alleen de ruiter talent nodig heeft, dat moeten ze allebei hebben. Jammer dat je zelf dan niet hard genoeg werkt, zonde...

Ben trouwens ook benieuwd of de nieuwe ruiter het net zo goed zal doen, als je ziet hoe lastig totilas in het begin was!!

En topsport is dna misschien ook maar goed niks voor mij want ben ook veelste gehecht aan mijn mooie spierbundeltjes(L)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:28

HorseTimeXL schreef:
Tellisto schreef:

Niks anders.

Zo lijkt het er wel op hé. Al denk ik nog steeds dat dekdienst prioriteit is.

marieke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:30

Had totilas niet een beetje slecht sperma?? Dat ving ik ergens op... Want dan zou dat mooi balen zijn voor hun!!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:31

Phoe phoe, is toch wel even pijnlijk en verdrietig. Maar wat een geluk heb je als je Anja mag zijn zeg! Jaloers!
Nog steeds vind ik het erg sneu voor Edward, ook het bericht dat hij er geen woorden voor had... Maar hopelijk slaat hij zich er snel doorheen en laat 'ie ze een poepie ruiken met een van zijn andere paarden.
En er worden natuurlijk elke dag paarden verkocht en dergelijke, maar dit is toch anders, dit was het paard van Nederland, en ik denk dat zeker de helft van de Nederlandse paardenliefhebbers echt wel even een steek voelt bij het vertrek van dit geweldige dier.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:38

Vandaag vertelde ik het Totilas verhaal ( met paarden werkende en wonende bij Parijs ) aan mijn Franse collega . Ze was compleet van slag, gezien ze helemaal gek is van Totilas. Ze vond dat hij maar weer snel terug moest naar Edward Gal. Ook in het buitenlad wordt er dus meegeleefd.
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 26-10-10 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt