Dieren zijn levende wezens, geen voorwerpen die verloot kunen worden
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Henkjan schreef:Dilan1993 schreef:Goedzo!
Dieren zijn levende wezens, geen voorwerpen die verloot kunen worden
Maar wel verkocht? Of geveild? Ik zie daar het verschil niet tussen...
Henkjan schreef:Nou, minstens de helft van de aankopen van al onze paarden waren impulsieve beslissingen....
Henkjan schreef:Nou, minstens de helft van de aankopen van al onze paarden waren impulsieve beslissingen....
Dilan1993 schreef:Henkjan schreef:Nou, minstens de helft van de aankopen van al onze paarden waren impulsieve beslissingen....
ja, en de impulsieve beslissing aankopen van de meeste mensen belanden allemaal in de handel, echt leuk voor de beestjes hoor...
juist goed dat ze het op zo'n manier nog enigszins proberen tegen te houden
mick75 schreef:Er is geen sprake van opjutten? Dat was er zeer zeker wel! Er waren constant mensen tegen elkaar aan het zeggen van "als je dat beest wint neem je hem toch wel mee he, anders gaat ie naar de slager, handel, whatever" en dat echt niet door enkelen. Kreeg de indruk dat juist de manegeklanten errug hard hun best deden mensen te laten beslissen dat dier mee te nemen. En dat is geen druk?
Mensen mogen best tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Eigen verantwoordelijkheid word er nu te pas en te onpas overal geroepen, terwijl al lang en breed is aangetoond dat die ten eerste nogal beperkt is, en ten tweede er hele volksstammen zijn die daar niet mee om kunnen gaan. Kijk anders maar eens naar hoeveel mensen er in de schuldhulpverlening zitten doordat ze niet met de commerciele druk om kunnen gaan.
Een dier verloten is gewoon een absolute no-go!
)Tat_jana schreef:ik heb al meerdere malen gezien dat de pony dus NIET genomen wordt en de mensen voor de geldprijs gingen van soms dus een HOOP geld..
ik vindt het dus erg onterecht dat de manege hier mee moet stoppen omdat er gewoon een goede regeling voor getroffen is.
vindt het ook erg slap dat de manege eigenaar als onbekwame man wordt beschilderd,, dit is hij zeer zeker niet
Tafje schreef:Tat_jana schreef:ik heb al meerdere malen gezien dat de pony dus NIET genomen wordt en de mensen voor de geldprijs gingen van soms dus een HOOP geld..
ik vindt het dus erg onterecht dat de manege hier mee moet stoppen omdat er gewoon een goede regeling voor getroffen is.
vindt het ook erg slap dat de manege eigenaar als onbekwame man wordt beschilderd,, dit is hij zeer zeker niet
Als er zo vaak voor een check wordt gekozen snap ik niet dat de manege-eigenaar niet gewoon alleen een check verloot en geen pony.
Ik vindt het wel terecht dat de manege moet stoppen en vindt het geen goede regeling.
De eigenaar moet beter weten dan op zo'n manier potentiële klanten/paardenbezitters te willen vangen. Als het al zo is dat ouders een pony voor een kind aanhouden (gezien de kosten); veel ouders weten veel te weinig van de verzorging af (hoefsmid, enten, beweging, etc.). Een paard/pomy is geen fiets die je 1 x per week uit de schuur trekt om er een rondje mee te rijden...
En gezien de huidige stand van zaken (recessie, bezuinigingen), zullen veel ouders er ook niet op zitten te wachten om iedere maand pensiongeld, hoefsmid, dierenarts, zadel, trailer, wedstrijden, etc. etc. te moeten betalen...
Tat_jana schreef:wat ik steeds lees is dat jullie het hebben over kinderen die de pony winnen.
het is leuk als een leuk kindeke van 12 een lot heeft gekocht van zijn of haar zakgeld.. maar er moet dan een ouder over de keuze beslissen.
het kind mag dus niet zeggen ik neem de pony of ik neem het geboden geld..
ben je 18 + ben je dus bevoegt de pony of het geld bedrag dus wel te nemen.
zo goed als iedere ouder heeft zijn of haar kind bewust gemaakt van het feit dat ze dus niet voor de pony kunnen zorgen en als ze het winnende lot hebben ze dus voor het geboden geld bedrag gaan..
het geld bedrag wordt geboden door mensen uit het publiek dat op veilingwijze gehouden wordt,, en die bedragen komen soms uit op 3000 euro door iemand die de pony dus super graag wil hebben.
de cheque stond alleen als waarde bon die kun je in het begin gelijk aan nemen deze bedraagt 500 euro.. en je kunt de biedingen af wachten.
ik heb al meerdere malen gezien dat de pony dus NIET genomen wordt en de mensen voor de geldprijs gingen van soms dus een HOOP geld..
vindt het ook erg slap dat de manege eigenaar ols onbekwame man wordt beschilderd,, dit is hij zeer zeker niet
bedankt voor je uitleg, heb het inmiddels al 3x geprobeerd maar mensen kunnen niet lezen en halen alleen zinnetjes eruit waar ze wel een weerwoord op hebben.