Reactie van Edward Gal op verkoop Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:43

Wat ik me afvraag is... als edward hem nu nog rijdt tot hij daadwerkelijk de grens over gaat, of en met wat voor gevoel hij dat doet.
Kan hij de motivatie nog vinden om hem op en top te trainen ondanks dat het zijn werk is?
Het idee dat er straks een ander op jouw toppaard zit is toch vreemd!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:45

denbine schreef:
Wat ik me afvraag is... als edward hem nu nog rijdt tot hij daadwerkelijk de grens over gaat, of en met wat voor gevoel hij dat doet.
Kan hij de motivatie nog vinden om hem op en top te trainen ondanks dat het zijn werk is?
Het idee dat er straks een ander op jouw toppaard zit is toch vreemd!

Het was niet zijn toppaard, het was het toppaard van Cees Visser... :Y)

Totilasnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:47

Keurig gezegd door Edward, hoewel hij van binnen wel andere woorden zal gebruiken om over dit verlies te praten. Wij gaan zijn reactie in ieder geval vertalen en op onze site zetten: http://www.totilas.info Was me ook al opgevallen dat zijn site uit de lucht was.

Joyce_

Re: Reactie van Edward Gal op verkoop Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:51

Tja, inderdaad mooi verwoord door Edward, maar wat had hij anders moeten zetten: "Wat een kutstreek van Moorlands Investments! Ik haat ze en wil ze nooit meer zien. Ik vond Totilas toch al niet meer leuk. Joh."

Wat anders kan hij doen dan een professioneel persbericht afgeven?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:53

Een reaktie van een echte sportman!
Ik had het hem niet na kunnen doen.

mireille1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:04

ja heel erg zond maar ja het is nu zo dus ja .
maar is heeel mooi gescheefen

Saoirse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:06

Mooi persbericht. Iedereen kan tussen de regels doorlezen wat Edward voelt en eigenlijk nog meer wil zeggen.......................
Volgt iedereen hier trouwens ook de Facebook pagina "Steun Edward en Totilas"? Heel veel media-aandacht. Zou 't dan toch gaan lukken................ Wishfull thinking!!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:06

Myukii schreef:
Tja, inderdaad mooi verwoord door Edward, maar wat had hij anders moeten zetten: "Wat een poedersuiker van Moorlands Investments! Ik haat ze en wil ze nooit meer zien. Ik vond Totilas toch al niet meer leuk. Joh."

Wat anders kan hij doen dan een professioneel persbericht afgeven?

_O- Dan had ie wel stof doen opwaaien :))

Ik volg die groep trouwens niet. ;+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:09

Ik begrijp wel dat Edward er 'toti loss' van is... het was zo'n gave combi... ;(

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:10

het is echt zonde!
GEWELDLIG PAARD! <3

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:19

Ja het is zonde voor Edward en NL dat Totilas vertrekt naar Duitsland. Maar al die berichten over "ik hoop stiekem dat een andere ruiter niets met Totilas kan beginnen" vind ik wel een beetje ver gaan hoor! Komop zeg, voor 15 miljoen is het paard verkocht dat is heel heel veel geld, en bovendien dat risico loop je als het niet zijn eigen paard was. Een andere ruiter kan net zo goed op Totilas rijden mischien en dan horen we toch nog steeds van Totilas want het blijft een wereldpaard!
Het is zonde, maar Edward heeft nog genoeg nieuwe toppers op stal, waaronder de volle zus van Totilas. Het is zonde voor NL dat hij nu niet met Totilas op de OS 2012 mee kan doen, maar wie weet wat er nog gebeurd ;)

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:22

Cyntje schreef:
Ik begrijp wel dat Edward er 'toti loss' van is... het was zo'n gave combi... ;(

LOL! 'toti loss'
Mooi gezegd! ;) Ze pasten zeker goed bij elkaar!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:48

Het zat er natuurlijk wel aan te komen dat Totilas verkocht zou worden. Eerlijk gezegd zou ik ook wel aan het verstand van de eigenaar getwijfeld hebben wanneer hij hem voor dit geld niet had verkocht.
Voor de ruiter is het zuur, maar was het vast geen verrassing. Dit hoort er allemaal bij. En wees nu eens eerlijk en probeer te relativeren: er zijn ergere dingen.
Wie weet wat voor superpaarden er nog gaan starten en wat zij voor de Nederlandse dressuursport gaan betekenen. Het is wel jammer, maar geen onoverkomelijk drama vind ik.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:04

Mooi bericht. Erg nette reactie idd. :)

t blijft zonde, en een erg triest verhaal.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:22

Heel mooi verwoord! :j
Ik vind het zeker jammer dat deze combinatie niet snel meer samen te zien is.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:28

Helder en duidelijk, keurig verwoord kan niet anders zeggen!

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:37

Amen! :D

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:39

VivaLasDivas schreef:
Teleurgesteld in de mensheid, totilas en edward horen bij elkaar!! het is een droompaar!! Snap er tot op de dag van vandaag nog helemaal niets van dat het zo moet lopen..

Gaat het dan echt alleen maar omdat stomme geld!! Eer, Roem en geluk is toch veel meer waard. Edward ik leef met je mee.

Stel jullie eens voor meiden/dames dat jullie zoeen top-paard zouden rijden, en hij ineens verkocht werd!! Pfffff ik zou het niet willen meemaken. Bedoel hoe je het went of keert je hebt er toch een band mee!!

Nou, dan klopt het toch, Edward de roem eer en het geluk dat een eigenaar zo'n paard door hem liet trainen en rijden(gewoon een zakelijke overeenkomst) en fam. Visser het geld.
Negatieve reacties naar/over de fam. Visser slaan nergens op. Zij steken toch maar veel geld in de paardensport. Doet ook lang niet iedereen hoor.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:41

wat een reacties van over de wereld over Edward en zijn zwarte parel :)
Het zal zeker hartverwarmend zijn voor hem en zijn team.

Helaas is de paardenwereld erg hard en is Tootje verkocht.
Eward heeft zeer goede paarden op stal staan waar Edward mee verder komt :)
(al zie ik tootje ook liever bij Edward)

En de nieuwe eigenaar zal vast goed voor een wereld bekend en geliefd paard zorgen. :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:49

Respect voor zijn reactie hoor! _/-\o_

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:50

PERENBOOMPIE schreef:
Maar wat ik wel vreemd vind is dat men in Duitsland als eerste begon over het feit dat het Nederlands team hun paarden op een verkeerde dieronvriendelijke manier trainen d.m.v."Rollkur"en daar is nogal wat ophef over geweest geprobeerd Sjef en Anky hiervoor onderuit te halen,alles werd uit de kast getrokken,hele mediarellen,uitspraken,de Bond erbij,nog meer uitspraken,en nu kopen ze zo'n paard wat helemaal verkeerd getraind is voor miljoenen weg!
Ik snap het niet meer hoor! :+

Nee? Het gaat in paardensport aan de top niet over sportiviteit, of trainen of dressuur, en al helemaal niet over de band tussen paard en ruiter. Het gaat over investeren en terug verdienen, genen, papieren, zaad, jonge paarden produceren.. Deze sport bestaat alleen nog bij gratie van de handel. Het zal de nieuwe eigenaar worst wezen hoe dat paard gereden is, hij heeft alles bewezen, hij hoeft zich nu voor de investering alleen maar succesvol voort te planten. Zo snel mogelijk nafok in de baan. OS enz... dat is bijzaak.

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:24

respect voor edward _/-\o_

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:33

Bandida schreef:
PERENBOOMPIE schreef:
Maar wat ik wel vreemd vind is dat men in Duitsland als eerste begon over het feit dat het Nederlands team hun paarden op een verkeerde dieronvriendelijke manier trainen d.m.v."Rollkur"en daar is nogal wat ophef over geweest geprobeerd Sjef en Anky hiervoor onderuit te halen,alles werd uit de kast getrokken,hele mediarellen,uitspraken,de Bond erbij,nog meer uitspraken,en nu kopen ze zo'n paard wat helemaal verkeerd getraind is voor miljoenen weg!
Ik snap het niet meer hoor! :+

Nee? Het gaat in paardensport aan de top niet over sportiviteit, of trainen of dressuur, en al helemaal niet over de band tussen paard en ruiter. Het gaat over investeren en terug verdienen, genen, papieren, zaad, jonge paarden produceren.. Deze sport bestaat alleen nog bij gratie van de handel. Het zal de nieuwe eigenaar worst wezen hoe dat paard gereden is, hij heeft alles bewezen, hij hoeft zich nu voor de investering alleen maar succesvol voort te planten. Zo snel mogelijk nafok in de baan. OS enz... dat is bijzaak.

Ik snap de reactie van Peerenboompje wel... Tenminste, wanneer een duitse ruiter Totilas gaat uitbrengen. Een handelaar heeft schijt aan het moddergooien tussen twee kampen, dus wat dat betreft snap ik de aankoop van paultje wel. Hij kan het paard ook buiten Duitsland goed verkopen waarschijnlijk.
Maar nogmaals: ik zou het niet begrijpen wanneer een Duitse ruiter hem uitbrengt.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:39

ilse86 schreef:
[
Maar nogmaals: ik zou het niet begrijpen wanneer een Duitse ruiter hem uitbrengt.

Waarom niet?
Iedereen mag toch een paard kopen om wedstrijden mee te rijden?

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:44

Het zou toch een stunt zijn als Edward met Uusminka uiteindelijk Totilas met zijn nieuwe ruiter zou verslaan... }>