Auto rijdt pony dood: moeder en zoon gewond *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:11

jezus doe eens niet allemaal zo heilig,
jullie zijn niét 24/24 alles goed aan het doen achter het stuur en dat weten jullie zelf ook,
die man doet dat niet voor de lol en 2 seconden niet kunnen zien kan nu eenmaal ongelukken veroorzaken,
doe allemaal eens even normaal,we leven niet in het paradijs :')

MJ__

Re: Auto rijdt pony dood: moeder en zoon gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:11

oh ok,in dat geval heb ik niks gezegd,
ik dacht gewoon,is dat nou wel zo verstandig,
maar als iedereen het toch al weet,geen probleem :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:12

Ik laat mijn gas los en doe mijn zonneklep naar beneden maar dan nog leg je een behoorlijke afstand af. Wat voor ons "rustiger rijden" is, kan voor een voetganger nog steeds dodelijk zijn. ;)

JAH: wb de slok ben ik het zeker met je eens. Hoewel ik weet dat er mensen zijn die nog steeds in staat zijn tot rijden maar hoe dan ook: heb je alcohol op ben je de pineut. Dat is ook heel simpel.. En maar goed ook. :)
Niet dat ik het deze man gun gezien hij het beslist erg genoeg zal vinden als hij deze mensen kent. Maar alcohol op is alcohol op... Vind het enkel jammer dat er een heus monster van hem gemaakt wordt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-10-10 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:12

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het verzoek om op te houden met speculeren en het vooral te houden bij de feiten die in het nieuwsbericht staan. De rest is niet bevestigd en dus speculatie. Dit is de laatste waarschuwing, vanaf nu worden dit soort posten gewoon verwijderd.

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:13

spatter schreef:
Deze man kende de weg goed, was plaatselijk goed bekend.
Kun je mij niet wijs maken dat hij die laagstaande zon niet had kunnen voorspellen.
Verder stond er dat hij dronken was, dat zeg je niet na 1 pintje.

Alcohol in het verkeer is niet goed te praten, nooit!

Ik hoop dat de mensen uit zijn omgeving beseffen dat ze zelf ook wel eens hadden kunnen ingrijpen.
Dit zal heus niet de eerste keer zijn dat hij met alcohol achter het stuur kroop en waarschijnlijk ook niet de enige die van de manege kwam.
Als omstanders zulk gedrag niet tolereren vertrekt zo'n iemand niet zelf maar wordt er een taxi voor hem geregeld.
Dat zou de regel moeten zijn!

ik moet eerlijk zijn dat ik ook bijna dagelijks op elk tijdstip die weg al genomen heb, en ik zou dit eerlijkgezegd ook niet kunnen voorspellen. ik heb ook nooit een zonnebril in de auto, als er laagstaande zon is zoals daarstraks bij mij het geval was, dan ga ik gwn wat rechter zitten zodat de zon nét niet in mijn ogen schijnt ;)

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:14

Ayasha schreef:
Ik zie dat er een hoop perfecte mensen tussen de tegenstanders zitten. :) Als die man verblind werd dan is het gewoon een stom ongeluk dat niet voorkomen had kunnen worden door niet te drinken. Blijkbaar was de zonnebril in eerste instantie niet nodig, anders had ie hem vast wel opgehad.

Ik heb ook meer medelijden met de pony dan met de moeder en zoon. Pony koos er niet voor om daar te gaan wandelen. Moeder en zoon wel. Als het "geweten" is dat er daar gek gereden wordt ga je of niet over straat daar, of je neemt de risico's voor lief en dan niet janken als er een keer wat gebeurt.

helemaal mee eens!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:15

Ik geef het op ;) Een discussie die toch op niks uitdraait!

Ik vind dat de man gewoon hartstikke schuldig is, al is het alleen al omdat ie met alcohol op achter het stuur gaat... foutfoutfout!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:17

Hij IS ook schuldig. Daar kom je niet omheen en hij nog minder vermoed ik. Maar sommige situaties zijn als je verder gaat kijken dan de wet wat ingewikkelder... Hadden ze daar niet gelopen dan was de pony niet dood. En ik blijf er bij, welke idioot gaat er wandelen naast een 90 weg waar blijkbaar geen voetpad enz is?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:20

Ach weetje Ayasha... ik moet langs een 80km/u weg waar een strookje van 20 cm gras het fietspad scheid van langsrazende vrachtwagens. Kan je je wel afvragen welke idioot daar gaat lopen/rijden, maarja, ik kán niet anders omdat ik daar lang móet.
Zou ik er voor kiezen daar niet te gaan rijden, dan heb ik dus 500m geasfalteerd landweggetje waar ik op en neer kan rijden...
Dus ja.. soms heb je gewoon geen keuze. Helaas zijn we (de paardenbezitters) nogsteeds een ondergeschoven kindje hier in NL en word er weinig rekening met ons gehouden :n

Sneu voor die man, nog sneuer voor mama en kind, en het beroerdst voor het ponytje.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:23

Wat een vreselijk ongeluk...voor alle betrokken partijen.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:24

Ayasha schreef:
Hij IS ook schuldig. Daar kom je niet omheen en hij nog minder vermoed ik. Maar sommige situaties zijn als je verder gaat kijken dan de wet wat ingewikkelder... Hadden ze daar niet gelopen dan was de pony niet dood. En ik blijf er bij, welke idioot gaat er wandelen naast een 90 weg waar blijkbaar geen voetpad enz is?

Wanneer je misschien geen andere keus hebt?

De snelheden in België zijn blijkbaar anders dan de snelheden in Nederland.
Ik denk dat weg vergelijkbaar is als een 80km-weg?
Hier in Nederland mag je zelfs te paard (herstel: moet) op dergelijke weg rijden.
En mag je niet over voetpad of fietspad.
Hoe dan ook, puntje bij paaltje, man is gewoon schuldig.
Het is gewoon jammer en ontzettend erg dat er slachtoffers zijn.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:29

Ik dénk dat dat alleen kan gebeuren als bijv. de moeder naast de pony liep en het kind weer naast haar of aan de andere kant van het beessie. Dan klap je vol achterop en heb je ze alle 3 tegelijk.
Ook als er 1tje voor de rest loopt word ie geschept op dat moment. 90km/u is gewoon een rotvaart en dan is alles raak...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:31

Keuze heb je altijd. ;)

Jep, Ik vermoed dat het vergelijkbaar is. Ik vraag me trouwens ook af hoe hij ze alledrie zo hard heeft kunnen raken... En nog meer: hoe zeker is het dat ie te veel gedronken had want in het nieuwsbericht vind ik daar niets van terug, enkel in het bericht van iemand die erop uit gekomen is maar... := Dat je een glaasje op hebt betekent niet per definitie dat je niet meer mag rijden.

Kwestie van het van nog een ander standpunt te bekijken: Wat als de pony wel geschrokken was en de bestuurder daarbij om het leven was gekomen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:41

Moderatoropmerking:
Blijkbaar was mijn moderatoropmerking niet duidelijk genoeg. Er staat nergens in het nieuwsbericht dat de automobilist gedronken heeft. Speculaties daarover worden dus ook gewoon weggehaald vanaf nu.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:48

Als ik het verhaal zo lees, is het gewoon kwestie van tijd vooraleer er iets gebeurde.

Die vrouw haalde elke avond die pony van weide en zette hem 's morgens terug in die weide ?
Dus elke dag 2x op een 90km/uur baantje met een pony, rond het spitsuur?
Komen toch geheid ongelukken van?
Maar dat even daar gelaten.

Ivm de zon, het wordt winter, de zon komt lager en lager te staan en zeker rond 17 uur kan hij inderdaad enorm verblinden.
Zelfs al heb je je zonne-klep naar beneden, op het wegdek kan de zon ook aardig weerkaatsen.

Hij reed haar langs achter aan; dan liep zij aan de verkeerde kant van de weg?

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:53

Vreemde redenering Phaser; wie zegt dat dat altijd in de spits is? En ik vraag me af wat voor baan het is, ik krijg de indruk, geen idee waarom trouwens, dat het hier meer over een rustig landweggetje gaat, dus dan is er nog eens geen spits. Waarom zou zij trouwens per se langs de verkeerde kant van de weglopen? Hangt af van de baan he, als het gewoon 1 rijstrook is zeg maar, dan reed hij gewoon in het midden/rechts normaal en zij meer rechts, maar daarom zou ik graag nog even reactie hebben van de mensen die de omgeving kennen, want nu is het gewoon tasten in het donker..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:54

een rustig landweggetje waar je 90 mag? := Hebben jullie die veel in Antwerpen?

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:01

ja eigelijk wel Ayasha, zie je vaak in dorpen.. De baan waar ik woon, is zo'n 4 a 5 km lang en men mocht daar heel lang ook 90 ik zal even kijken of ik een foto vind, doordat het nu steeds meer bebouwd geraakt en heel veel voornamelijk NLers ,waar ik hen dankbaar voor ben, zijn gaan klagen, is dat een aantal jaren geleden 70 geworden! En rustig bedoel ik in de zin van meer afgelegen, echt een straatje uit een boerendorp.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:03

1Steffi schreef:
Vreemde redenering Phaser; wie zegt dat dat altijd in de spits is? En ik vraag me af wat voor baan het is, ik krijg de indruk, geen idee waarom trouwens, dat het hier meer over een rustig landweggetje gaat, dus dan is er nog eens geen spits. Waarom zou zij trouwens per se langs de verkeerde kant van de weglopen? Hangt af van de baan he, als het gewoon 1 rijstrook is zeg maar, dan reed hij gewoon in het midden/rechts normaal en zij meer rechts, maar daarom zou ik graag nog even reactie hebben van de mensen die de omgeving kennen, want nu is het gewoon tasten in het donker..

Als ze hem 's morgens uit laat en nu kennelijk om 17u20 ook terug binnen roept, lijkt het mij dat dit in de ochtendspits is?

Zoals Ayasha al zei; een rustige landweg waar je 90 mag ?
Ik moet ze hier nog vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:05

Ik denk dat wij een ander idee hebben over landweg... een landweg waar je 90 mag moet ik nog tegen komen. ;) 70 wel al... Maar 90, dan ga je toch richting steenweg die onderverdeeld is met stippellijn/witte lijn.

Dat of "de stad" is beduidend minder georganiseerd dan "de parking". :D

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:08

Buiten de bebouwde kom mag je in belgie in principe altijd 90, tenzij 70 aangegeven, wanneer je een kruising, hoe klein ook, passeert en er staat geen bord, mag je weer 90. Inderdaad wordt het steeds vaker 70 op veel plaatsen, juist omdat dit soort ongelukken vaker gebeuren in Belgie door gebrek aan bermen, fietspaden, voetpaden en dergelijk! Foto nog niet gevonden, zit op netbook in mijn studentenhuis waar ik google earth enzo niet heb.

Savonds was inderdaad sowieso spits, maar tussen 06u00 en 12u00 is allemaal ochtend maar daarom niet per se spits en zoals ik net ook al opmerkte, wie zegt dat er op die weg plaats is van een spits?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:09

:oo := Hoelang heb jij je rijbewijs al? :=

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:10

je mag zo'n reactie geven als je hem onderbouwd en ik je daarna gelijk kan geven :p Dus verklaar je nader ;) want misschien heb ik wel iets heel doms gezegd en dan wil ik het even weten voor ik die opmerking nog eens maak :o

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:13

mensen , hallooooooo, het is gebeurd op zondagavond
ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar hier kennen we geen spitsuur op zondagen :roll:

je mag overal buiten de bebouwde kom in Belgie 90 km per uur tenzij er een beperking staat
tig wegen waar je eigenlijk maar met 1 auto op kan rijden mag je gewoon 90 km

ik ben echt verbaast over de onkunde over wegen en snelheden van sommige belgische bokkers

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:14

Ayasha schreef:

Je hebt een fascinerende denkwijze, had de bestuurder er niet gereden of was hij 10 min. later weggegaan was er ook niks gebeurd.