Huertecilla schreef:Daphna schreef:Dat de agenten zelf goed met de dieren om gaan, staat los van hoe ze ingezet worden. Ik kan me zelfs voorstellen dat de agenten te paard het ook niet eens zijn met dit beleid. Overzicht houden lijkt me prima, maar waar bakstenen gegooid worden, paarden inzetten....
Het gooien van bakstenen is verkeerd op zích. Een gewelddadige oproer is dat al.
De inzet van paarden als tegengeweld in dat geweld echter is een keuze van de politie. Een keuze de paarden risico op een baksteen of erger te laten lopen.
De leiding kiest bewust voor dat risico wanneer paarden bij oproerbestrijding worden ingezet. Let wel; paarden en honden worden in een dergelijke situuatie als een geweldsmiddel door de politie ingezet![]()
Er zijn agenten die weg gaan bij de bereden politie vanwege het grote verloop onder de paarden door hun bedrijfrisico.
Ja en die leider mag het zeggen
En helaas kan een onschuldig dier niet praten

of begrijp ik het verkeerd?
De belgische politie treedt veel harder en veel sneller op dan de nederlandse politie, dat kan in sommige gevallen misschien goed zijn, maar in andere gevallen ook helemaal niet, kijk maar naar de discussie rond die zaak van die 23jarige jongen in Putte, waar de politie nog geschoten zou hebben, terwijl de jongen al op de grond lag...
) en dan doet hij ook nog eens belangrijk werk, ja hij moet soms aanwezig zijn bij rellen, maar dat is maar een heel klein stukje van het werk wat ze doen.
, wees blij dat ze dat idd gedaan hebben, zodat wij toch weer wat veiliger over straat kunnen. (een maatschappij zonder politie, een complete chaos, anarchie, een beetje het Somalië idee, nee dat lijkt me echt een succes)