WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:23

Ik ben blij dat de NOS zoveel heeft uitgezonden, had het niet verwacht.
Wel heel jammer dat de verslaggeefster er continu doorheen zat te praten. Door de muziek raak je helemaal betoverd, dat werd door haar teniet gedaan. Zonde. Zeker ook voor de niet dressuur kenners. Ik neem in ieder geval aan dat ze voor deze groep mensen feiten ging opnoemen die op dat moment totaal onbelangrijk waren, zoals Hans Peter is de partner van, 350 paarden ingevlogen. Ik heb me heel erg geergerd aan het verstoren van de kur voor de kijkers!

Ben wel ontzettend trots op Edward en Imke. Wat hebben ze goed gereden. Ik had Imke ook zeker het brons gegund.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:23

Ik zat vannacht ook op de bank de kur op muziek bij de duitser te kijken. Wat heb ik een kippenvel gehad bij Edward en Totilas. :+: Zelfs mijn vriend die terug kwam van het stappen keek mee en voelde een zekere spanning (zat met momenten ook met zijn mond open te kijken }> ). Toen Edward klaar was begon ik spontaan mee te klappen :o
Een verdiende eerste plek voor de twee toppers! +:)+ :#

Die Spanjaard vond ik niks aan, heb ik me bont en blauw aanlopen ergeren, we zijn niet op de spaanse rijschool.
Vond dat Imke een ijzersterke proef reedt en wel wat meer punten en zeker de bronzenplak had verdient.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:24

De Duitsers hadden er idd een handje van om met 1 hand te rijden.
Ulla Salzgeber en Isabell Werth hebben het in het verleden veel gedaan.
En natuurlijk Kyra Kyrklund ook.

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:27

Super!!
Hartelijk gefeliciteerd! +:)+

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:28

helemaal super dit! :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:29

Super van Edward en Totilas!

ElCid schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=yaoBIoVWDlY Munoz Dias tijdens de GP, van de Kur staat er nog niks op.

Enne, uiteindelijk zou dressuur ook een beetje show moeten zijn met een los, happy, paard i.p.v. sommige paarden die alleen maar trucjes en kunstjes laten zien en waar de souplesse ver te zoeken is.
Wen er maar aan, dit ( zoals die Spanjaard met Fuego) gaan we nog veel vaker zien }>

ben ik het ook wel een beetje mee eens inderdaad...

ik ben erg benieuwd naar de kür, kom er nu al zoveel over tegen dat ik 'm graag even wil zien!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:30

super gedaan van edje en Totilas *D

Anoniem

Re: WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:32

Helemaal geweldig *\o/* Gefeliciteerd :):)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:37

Nessah schreef:
Ook alles gezien.. En het was weer super.. Echt wauw!

Super gaaf natuurlijk, 3 keer goud :D Gewoon echt wauw!

Jammer van Imke,brons had ze zeker verdient.

Die spanjaard, sja Amerika hé.. Ik vond er ook weinig aan,hoewel ik het wel grappig vond dat hij de wissels met 1 hand deed. Maar zoiets is leuk op een demonstratie/clinic niet op zoiets. Maar ja, zo ieder zijn mening :)

Grappig dat je deze opmerking maakt. Duitsers doen dit n.l. ook regelmatig. Ik ben zelf een groot liefhebber van Spaanse paarden en vond het prachtig. Ruiter liet zien dat de wissels puur op zijn zit werden gereden. Vond het ook geweldig om te zien dat hij bleef lachen ook al plofte Fuego.

Imke reed super netjes, maar ik mis bij haar iets sprankelends qua expressie (soort x-factor). Commentator op Duitsland was ook heel enthousiast over haar muziekkeuze. Paste precies bij de combinatie. Leuk om te horen, de muziek is ze ook letterlijk op het lijf geschreven.

Edward Gal en Totilas zijn super. Vind het ook mooi om te zien hoe die blijven verbeteren en bijna perfectioneren. Waar ik een poosje geleden nog vond dat voorbeen en achterbeen gebruik niet meer in balans met elkaar waren, valt mij dat nu niet meer zo op.
Gewoon genieten als ik die zie.

marielleee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:38

Oh mijn god! geweldig!
Ik keek vanochtend op NED1 en heb alleen Imke nog kunnen zien. Daarna ben ik natuurlijk gelijk gaan kijken naar de kür van Edward op de computer.
Het leuke is dat ik een tijdje geleden met mijn allereerste Kür 1e ben geworden, ook op de muziek van Pirates of the Caribbean. Ik had echt precies dezelfde stukjes muziek die Edward er ook in had zitten! Ik vond het zo mooi, echt ik heb de tranen in mijn ogen :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:39

Pfff wat een geweldige prestatie toch weer!!!
Iedereen roept wel: jaaa natuurlijk weer Edje en Totilas, maar hij moet er zeker toch weer zijn handen voor uit de mouwen steken. Wat een topprestatie!
En dan dat heupwiegje van Edward toen hij zijn score hoorde, onvergetelijk!!!

En die Spanjaard, tja, je moet ervan houden. Aan de ene kant iets too much naar mijn idee, maar doe het maar eens na.

Om het nog maar niet over die troela van het commentaar te hebben. Ik had het idee dat ik naar huisje boompje beestje zat te kijken met dr commentaar. Alsof het mij tijdens het kijken van een geniale kur wat kan schelen hoeveel paarden er uit europa zijn overgevlogen. Shut up en enjoy the music!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:41

rientje schreef:
@ Cayenne; Ow nee dom, ben in de war met Eurosport! Dat was Joyce Heutink en prettig commentaar.

De Eurosportcommentator gaf inderdaad prettig commentaar. Die op Nederland zag af en toe het verschil tussen een draf- en galopappuyement niet meer.
De Duitse commentator vannacht was een verademing. Man wist waar hij het over had en klepte niet aan 1 stuk door.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:43

Wie was de commentator dan? (*Even benieuwd*)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:44

Waar? Op Duitsland? Geen idee. Nederlandse zijn geloof ik al genoemd.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:45

mooi he hoe de spanjaard daar een mooie kur neer zette en nog een plezier had samen met zijn paard, en prachtig om te zien dat zo'n uitgestrekte draf toch hoog van voor en van uit achter word gereden en het achter been goed mee komt, en prachtig om te zien hoe er even op 1 hand gereden word was echt genieten.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:48

SUPER !!!!! +:)+
Geweldige combinatie.. Zit er altijd kwijlend naar te kijken hihi.. <3

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:49

Ik heb alleen Edward, Steffen Peters en Imke gezien, maar ben idd nu ook wel heel benieuwd naar de kur van Munoz Dias met Fuego... Zal ongetwijfeld een dezer dagen wel op internet terug te vinden zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:50

Cayenne schreef:
De Duitsers hadden er idd een handje van om met 1 hand te rijden.
Ulla Salzgeber en Isabell Werth hebben het in het verleden veel gedaan.
En natuurlijk Kyra Kyrklund ook.

Anky had toch ook altijd een laatste lijn passage met 1 hand? Vond dat die spanjaard da weer een beetje overdreven deed.. :+

Jammer van Imke, vond dat ze zeker boven Steffen had moeten staan :j Interview op paardensport.tv zei ze ook dat Steffen dat zelf ook had gezegd..

Super van edje! :D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:54

ik heb het net even gezien, waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw <3

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:00

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:01

Echt super 3x goud, MAAR vind Laura Bechtolsheimer ook echt super, vind het puntenverschil tussen edward en laura toch wel errug groot. Nu ga ik denk ik 3/4 bokt over me heen krijgen!!!
En die spanjaard, ja echt geweldig en zoveel applaus en gejoel en gewoon leker doorrijden. Ik ben geen dressuurruiter, maar ga toch wel eens kijken, maar ben altijd zo bang als ik iets teveel geluid maak, dan kijken de mensen altijd zo boos om.....
En nu ik dit zie, denk ik ja zo moet het toch kunnen, dat het publiek lekker mee gaat!!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:03

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:04

Waar zijn ze terug te zien? Ik vond net geloof ik wel de Kur van Totilas op Youtube, maar dat was van de Russische Eurosport ofzo en die Holaverslaggeefster nog veeel erger dan die op NL 1.. Man wat is die irritant.

Jammer dan Imke net niet op het Podium stond, die heb ik nog wel voor een klein deel gezien vanmorgen.

Edit; Dankje booo
Laatst bijgewerkt door winnietje3 op 02-10-10 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:04

damn nergens op youtube filmpjes te vinden. en die link die Anne200 hier plaatst kan ik niet zien vanuit België

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:07

Ik ben heel erg benieuwd naar de kur van de spanjaard! Tijdens het werk net kreeg ik steeds smsjes over hoe het er voor stond van mijn vriend, zo grappig! hij heeft verder niks met paarden maar dit vond hij gaaf om te zien!

En wat een top prestatie <3