"Geruchten rond verkoop Totilas aan Amerika zijn niet waar"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:38

Zidore schreef:
ach joh wat een onzin
als er iemand 10 miljoen bied
is dat beest weg
dat heeft die moorlands-man toch zelf gezegd???

Voor minder gaat ie ook volgens mij. ;)
En die zal vast nog leuk kunnen huppelen onder iemand anders dan Edward ook. ;)
Waar zijn de realisten die beweren dat er maar weinig paarden zijn die het voor een ander niet doen? ;)

Enneh; Toti wordt ook nog wel een keer 14 hoor. :+

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:50

[***] schreef:
Die was 14, en ruin.

Ja en? Dan zal er wat meer geboden moeten worden... ;)

mylittlejoy

Re: "Geruchten rond verkoop Totilas aan Amerika zijn niet waar"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:58

Totilas is van onschatbare waarde, zowel voor de fok als in de sport. Hij is gok ik het best verdienende dressuurpaard ter wereld, dus een eventuele koper moet met iets heel goeds komen wil hij verkocht worden. Nee, ik zie het nog niet direct gebeuren.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:04

Ik ook niet, maar nogmaals: alles heeft een prijs...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:07

Of Totilas van onschatbareware waarde is in de fokkerij moet nog uitwijzen. In de sport is het in elk geval wel al bewezen!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:09

Als de eigenaar hem wil verkopen, zal die echt niet wachten tot het dier "op zijn retour" is. Ik kan me best wel voorstellen, hoor, dat een eigenaar bij zulke bedragen denkt over verkopen. En natuurlijk zijn er emoties, maar ik zie hier bedragen van 20 miljoen voorbij komen.... Nou, dan zou ik denk ik toch snel over dat sentiment heen stappen.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:31

Maar aan de andere kant; zonder verkoop kan Toti (mits hij gezond blijft) nog 2 Olympiades mee lopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:36

Ollie23 schreef:
Maar aan de andere kant; zonder verkoop kan Toti (mits hij gezond blijft) nog 2 Olympiades mee lopen.

Met verkoop is de eigenaar, diens kinderen en kleinkinderen redelijk safe voor de rest van het leven (zelfs als ze er niet helemaal spaarzaam mee om springen). ;) En met wat pech krijgt Toti volgende week wat aan de hand en heeft ie niks meer, geen olympiade en geen geld. Dus ook ik zou de eigenaar snappen als ie toe zou geven aan dergelijke bedragen. :)

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:39

Blessure kan bij de nieuwe eigenaar ook gebeuren. Ik was even niet geldgericht aan het denken.

Laten we eerst maar eens de eerste veulens afwachten. Dan blijkt of Toti echt van onschatbare waarde is.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:05

haha ik moet denken aan wat er vorig jaar door Kees Visser gezegd werd:

Voor bod boven de 10 miljoen euro gaat Totilas weg
03/12/2009 15:32
Voorlopig staat Nederlands trots Totilas nog gewoon bij Edward Gal op stal, maar eigenaar Visser sluit niet uit dat de negenjarige zwarte ooit zal vertrekken. “Het is echt een genot om een paard als Totilas in bezit te hebben, maar we leven wel van dag tot dag. Als er morgen iemand op de stoep staat met een koffer waar vijftien miljoen in zit, zal Totilas echt gaan. En dan krijgen ze de veewagen erbij”, grapt Visser.

Paardenliefhebbers van over de hele wereld raakten er de afgelopen week niet over uitgepraat. Totilas zou voor tien miljoen aan de steenrijke Sissy Max-Theurer verkocht zijn. Bij navraag bleken het allemaal roddels. “Er is op dit moment geen enkele overeenkomst over de verkoop aan wie dan ook”, reageert Kees Visser stellig. “We zullen hem echt niet zomaar verloren laten gaan voor de Nederlandse dressuursport. We hebben er veel voor over om hem hier te houden, maar bij genoemde bedragen kun je eigenlijk niet anders dan hem laten gaan. Het blijft toch een levend dier, met de daaraan verbonden risico’s. Stel dat hij een been breekt. Dan is vijftien miljoen wel een hele hoge kiloprijs”, grapt Visser.

Ruiter Edward Gal maakt zich niet zo druk om alle commotie. “Ik zie het wel als het zo ver zou komen.” Die mogelijkheid is er wel, want er zijn geen afspraken gemaakt tussen Gal en Visser dat hij Totilas voor een bepaalde tijd onder het zadel heeft.

en dat terwijl er nu al 20 miljoen is geboden :P

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:14

Scandicnr1 schreef:
renatevb schreef:
ik had het enkele maanden geleden ook al ergens gelezen dat ie niet meer terug naar nederland ging. Vond het toen al vreemd, maar natuurlijk als je zo veel geld krijgt voor een paard.. Ik zou toch ook wel even twijfelen..

Ik heb het nergens gelezen hoor, waar stond dat dan? ik heb het wel van vrij dichtbij maar ik dacht :x interessantdoenerij maar missch toch niet? Hoop dat ie gewoon blijft tot na de OS of langer Oki is er zeker niet beter van geworden en ik vindt dat Totilas inderdaad gewoon in Nederland hoort maar goed ik begrijp het ook wel is een flink bedrag......

Eigenlijk ik zelf niet, maar een goede vriendin van me had het gelezen. Ik geloof in CAP, maar dat zou ik kunnen mis hebben. We vonden het toen ook allebei erg spijtig! Ik ben toen direct op bokt komen kijken, maar kon hier helemaal niets vinden over een verkoop.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:58

Lilliputter schreef:
Of Totilas van onschatbareware waarde is in de fokkerij moet nog uitwijzen. In de sport is het in elk geval wel al bewezen!

Ja, ik had beter kunnen zeggen: voor de eigenaar. Als hij per jaar een miljoen binnenharkt aan dekgeld, is dat toch drie miljoen, nog voor dat er ook maar ééntje onder het zadel verschijnt.

Of hij daadwerkelijk wat gaat toevoegen, moeten we natuurlijk nog zien.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:27

edward mocht toch zowieso londen 2012 meerijden!
tenminste dat heb ik toen ergens meegekregen!

hoop dat hij vanavond weer iedereen verslaat! dan is hij echt de machtigste :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:30

Renee1990 schreef:
edward mocht toch zowieso londen 2012 meerijden!
tenminste dat heb ik toen ergens meegekregen!

hoop dat hij vanavond weer iedereen verslaat! dan is hij echt de machtigste :D

ik denk dat hij dat nog wel mag, verkocht of niet. de nieuwe eigenaar zou ook wel dom zijn om er een andere ruiter op te gaan zetten (zie verhaal anky-painted)

@ ruiter1992 ik moest ook gelijk aan dat bericht denken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:35

Zidore: Hoezo zou dat dom zijn?

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:05

Ik kom niet verder dan èèn 10 in de B! Haha!
Hoeveel procent had hij in de kur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:09

Ik heb de kür niet gezien, maar heb wel een uitgebreid verslag gekregen van mijn zusje, ik heb namelijk geen tv!
4x 10 is toch wel subliem hoor, enne verkopen van Totilas, ach waarom nu gaat zijn zaad astromisch veel geld kosten das wel een lekkere binnenkomer, want gewild wordt hij bij de fokkers, let maar op!!!! :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:05

Janine1990 schreef:
Zidore: Hoezo zou dat dom zijn?

ik geloof in 'never change a winning team'

en dat doen ze nu

waarom zou je, op dit topniveau, dat risico gaan nemen met een andere ruiter???

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:15

Ze zijn helemaal geen winning team aan het veranderen????

Anyway, wie weet loopt Totilas onder een andere getalenteerde ruiter wel net zo goed, zo niet beter...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:16

Joenalie1 schreef:
Ik heb de kür niet gezien, maar heb wel een uitgebreid verslag gekregen van mijn zusje, ik heb namelijk geen tv!
4x 10 is toch wel subliem hoor, enne verkopen van Totilas, ach waarom nu gaat zijn zaad astromisch veel geld kosten das wel een lekkere binnenkomer, want gewild wordt hij bij de fokkers, let maar op!!!! :D

Eerst zien, dan geloven hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:05

Janine1990 schreef:
Joenalie1 schreef:

Let maar op, hoe beter een hengst presteerd des te gewilder zijn de nazaten!(en die krijg je alleen uit de juiste match)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:09

Joenalie1 schreef:
Let maar op, hoe beter een hengst presteerd des te gewilder zijn de nazaten!(en die krijg je alleen uit de juiste match)

Ja, door de juiste merrielijn...

Wil ook wel een nakomeling van hem zien uit een doodnormale merrie, moet die ook zo briljant zijn.

Fokken gaat over het doorgeven van genen, daar is bij Totilas nog niets over bekend. Dus nogmaals, eerst zien, dan geloven.

Prestaties vind ik niet zo belangrijk, de vererving wel.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:49

Als ie echt verkocht word begin ik nu alvast met sparen :') vihnd hem geweldig
Niet alleen om hoe hoog ie loopt (Al liep ie B) maar ik vind het een prachtig paard en het LIJKT me ook een lieverd <3

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:54

maar liefst 40 tienen!! zooo... Nee, Totilas moet lekker in Nederland blijven.
Ze hadden zijn stal zo mooi versierd bij thuiskomst.. Allemaal gouden ballonnen
Erg leuk!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:02

Janine1990 schreef:
Joenalie1 schreef:

Vind je 5000 euro niet astronomisch duur genoeg voor een hengst waarvan het nog maar valt af te wachten wat ie fokt? :+