Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Fuego vond ik ook afschuwelijk. Monanek te over. Een beetje hengstennek is leuk, maar dit niet...
En mij te hectisch, het leek gewoon wannabee Totilas.
jus schreef:Citaat:Fuego vond ik ook afschuwelijk. Monanek te over. Een beetje hengstennek is leuk, maar dit niet...
En mij te hectisch, het leek gewoon wannabee Totilas.
Janine een PRE (andalusier) heeft bijna altijd veel voorbeenaktie , heb een keer een artikel gelezen waar ze Totilas vergelijken kwa bouw met een PRE , Totilas kwa bouw heeft niet veel weg van een "gewoon " warmbloed " dat is ook terug te zien in zijn passage en piaffe.
Spaanse paarden hebben nu eenmaal een grote nek en dan valt die van Fuego nog mee.
Ik vind meer Totilas wannabee een PRE want dit ras was er al jaren voor Toti![]()
BE_GENTLE schreef:Wat is die man onrustig in zijn benen zeg, constant zijn hakken optrekken om te kunnen prikken, mischien een wat groter paard aanschaffen.
s0173957 schreef:Laat jij maar eens een paard piafferen zonder met de spoor in te komen...
tjongejonge, hier lees je soms toch wat...
Abeltje77 schreef:Ik kan me nog herinneren dat toen IW op de olympische spelen een paar flinke bokken kreeg, iedereen heel hard riep dat ze gediskwalificeerd moest worden 'want zo'n groot verzet moest toch niet kunnen op zo'n niveau'.
s0173957 schreef:Fuego vind ik in z'n achterbeen nu toch niet zo sterk, zeker in de verruimingen niet...
Adrienne schreef:Ik ga me niet populair maken denk ik maar What the Hell![]()
Als een paard deze vorm van verzet laat zien moet hij of zei gewoon gediskt worden. Ongeacht hoe de proef er verder uit ziet of wie er op zit.
Dat vond ik ook al tijdens de olympische spelen met Isabelle Werth en nu geldt dat imo weer.
Ik denk dat op dit gebied de dressuur nog enorm veel kan leren van de reining jurering. Grote fouten zijn funest wie je ook bent waar je ook vandaan komt. Dat is zeker zo eerlijk.
Natuurlijk is het sneu en jammer en de rest van de proef ... maar dat heeft er allemaal niks mee te maken. Fout is fout.
In de reining finale gisteren brak bij de gedoodverfde winnaar iets van zijn zadel af waardoor hij de knop moest grijpen om in het zadel te blijven. Tja helaas penalty -5 dat maak je niet meer goed en je doet niet meer mee. Bij een Duitse ruiter schoot zaterdag een paard in de spin onderuit 0 score! Pech, hele grote pech. Sneu, enorm sneu. Maar daar blijft het bij, je bent weg, volgende keer beter. Niet leuk maar wel duidelijk en geen gezeik over jury oordelen achteraf!
orienta schreef:HP kreeg ook gewoon 2en hoor.
Adrienne schreef:45 seconden?? Hij mag dus haast een minuut rond bokken en stijgeren en wordt dan nog niet uitgesloten? Dat is echt belachelijk!
Niemand van jullie ergerd zich aan dat soort praktijken?? Als je zelf op wedstrijd bent bv en je paard doet alles netjes en je ziet dan een wat paard bokkend en stijgerend door de bak gaat vervolgens nog van je winnen dan vindt je dat maar heel gewoon omdat zijn gallop mooier was dan die van jou????? Onbegrijpelijk
Adrienne schreef:45 seconden?? Hij mag dus haast een minuut rond bokken en stijgeren en wordt dan nog niet uitgesloten? Dat is echt belachelijk!
Niemand van jullie ergerd zich aan dat soort praktijken?? Als je zelf op wedstrijd bent bv en je paard doet alles netjes en je ziet dan een wat paard bokkend en stijgerend door de bak gaat vervolgens nog van je winnen dan vindt je dat maar heel gewoon omdat zijn gallop mooier was dan die van jou????? Onbegrijpelijk
orienta schreef:HP kreeg ook gewoon 2en hoor.
In de Reining is verzet als dit 0 score en afgelopen. Dus geen twijfel over 2-en 3-en of misschien 6-en van een jury die het niet rampzalig vond overkomen. Want dat is wat het grote verschil in die punten veroorzaakt.
Gewoon NUL en naar huis is het in de reining.
Dan onstaat er geen 5 pagina lange discussie over jurering en is de uitslag zeker zo eerlijk. Een beetje zoals "balk er af" bij het springen. De subjectiviteit moet uit de dressuur jurering worden gehaald anders blijven dit soort oefenloze discussies ontstaan.