'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:56

Als je de cijfers bekijkt heeft Claudia net zo goed,
en waarschijnlijk meer recht op de vierde teamplaats.

Wat Peter Spahn betreft, het is echt een fijne ruiter,
maar zoals Adel vroeger, is ook Cas nu eenvoudigweg niet goed genoeg.
En dan heb ik het niet over het ras, maar wél over de kwaliteit van het paard.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:01

ik vind het echt verschrikkelijk dat spahn niet mee mag doen, belachelijk hij heeft er meer recht op dan die claudia

Calvin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:02

ik houd niet van friezen in de dressuursport.imo horen friezen voor de koets en ook fjorden en hafs horen niet in de sport,maarrrrrrrrrrrrr ALS ze het goed doen en ze hebben een plekje verdient door goed te rijden zul je mij niet horen.

ik heb nog nooit van deze meneer gehoord maar dat zal dan wel komen doordat ik me niet bezighoud met friezen in de dressuursport.

als het verdiend was vind ik het vervelend dat de bond anders beslist.maar als hij inderdaad steeds onder die andere scoort snap ik best dat de bond die andere meeneemt.
met een fries uitkomen op de WEG is best een risico als je team al niet sterk is.
België wil ook goede kansen maken en eerlijk is eerlijk,met een fries daalt de geloofwaardigheid best wel.
dat zal heel lang duren voor ze helemaal geaccepteerd worden.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:02

moelly schreef:
ik vind het echt verschrikkelijk dat spahn niet mee mag doen, belachelijk hij heeft er meer recht op dan die claudia

Manmanman da begint hier echt op een kindertuin ge gelijken

allé geef eens een zinnig antwoord: waarom???

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:03

zij heeft wel hogere scores gehaald dan hij, jammer dat iemand zo reageert omdat ie niet geselecteerd is.

jammer van alle reacties voordat mensen de feiten gaan bekijken!

er staan wel meer onwaarheden in het stukje.
Laatst bijgewerkt door Michael1104 op 18-09-10 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:05

Voor België rijden er Twee friezen internationaal. Nu eens een vraagje hoeveel friezen rijden er bij jullie in nederland internationaal?????
En als er een zou rijden zouden jullie ook zeggen dat imke of hans peter niet meemag om de fries meemag???? en zo kan je door blijven gaan

Konstantine

Re: 'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:11

Jeetje, wat is die man ongelooflijk genaaid zeg! Dat vind ik echt niet kunnen... :n
Ik ben ook geen Friezenfan, maar hij had die plaats gewoon verdiend, al was zijn paard knaloranje met groene manen geweest!!! :(

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:12

FriesWytske schreef:
Hoor ik voor het eerst dat de LC sensatiepers is. Sorry, maar hij had er moeten staan en niet die Claudia. En dit is wel puur omdat hij op een fries rijd. Ben bang dat België over een paar jaar helemaal geen dressuurteam heeft.

LC is zeker niet heilig hoor, echt niet...

Ontzettend jammer, het was zeker een doorbraak geweest en een voorbeeld voor veel Friezenbezitters, als hij mee had mogen doen.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:15

ik verwacht nog altijd een zinnig antwoord waarom peter het wel verdient heeft en Claudia of een andere ruiter niet.Allen haden zo nog maar één keer de selectiemorm van 68% internationaal gereden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:19

mister_m schreef:
moelly schreef:

Manmanman da begint hier echt op een kindertuin ge gelijken

allé geef eens een zinnig antwoord: waarom???

_O- _O- _O- :')

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:21

mister_m schreef:
Voor België rijden er Twee friezen internationaal. Nu eens een vraagje hoeveel friezen rijden er bij jullie in nederland internationaal?????
En als er een zou rijden zouden jullie ook zeggen dat imke of hans peter niet meemag om de fries meemag???? en zo kan je door blijven gaan

Nee, het gaat er simpelweg om welke het beste presteert.
Ik heb de cijfers niet hier liggen, maar ALS het zo is dat Peter beter gereden heeft overall gezien, dan had hij mee gemoeten.
De discussie welk/wat voor paard wie rijdt doet er geloof ik niet toe, het gaat om de prestatie.

De dressuurtop hier in Nederland is zo ongelofelijk sterk, dat zoiets hier helemaal niet aan de orde kan zijn.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:23

vanRijnwoude schreef:
mister_m schreef:

Nee, het gaat er simpelweg om welke het beste presteert.
Ik heb de cijfers niet hier liggen, maar ALS het zo is dat Peter beter gereden heeft overall gezien, dan had hij mee gemoeten.
De discussie welk/wat voor paard wie rijdt doet er geloof ik niet toe, het gaat om de prestatie.

voila een zinnig antwoord en das als men kijkt naar scores dit ergens hiervoor staan is de keuze van de commisie terecht

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:28

Daar kan ik mij in vinden.
Wel heb ik sterk het vermoeden dat degene die een pagina terug de resultaten hier gezet heeft niet erg objectief is ;).
Misschien zijn er wel 20 wedstrijden gereden en heeft Claudia er 'maar' 4 beter gereden... Niet zo moeilijk om dan te doen alsof Claudia beter gereden zou hebben wanneer je enkel die uitslagen hier noteert.

Ik ben pas overtuigd als er van alle wedstrijden tezamen duidelijk naar voren komt wie er theoretisch gezien mee had gemoeten.

Desalniettemin wens ik België veel succes en hoop ik dat Peter keihard door gaat knokken met Anders!

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:32

mister_m schreef:
ik verwacht nog altijd een zinnig antwoord waarom peter het wel verdient heeft en Claudia of een andere ruiter niet.Allen haden zo nog maar één keer de selectiemorm van 68% internationaal gereden.

Het gaat niet zozeer om dat Claudia het niet verdient.
De oorzaak van deze ophef is, dat Peter niet eerlijk behandeld is.
Als er puntenscore's worden achtergehouden, Als er wordt onderhandeld dat de één stiekem wel mocht.

Dit is blijkbaar al bij voorbaat geregeld. Stel al had Claudia dit gehad, zou er precies hetzelfde gebeurt zijn.
Doordat hij Ander heeft, is eigenlijk niet van belang. De fries wordt nu mede als reden gebruikt.
Het gaat er niet om dat hij die fries rijd hier. Meer dan de helft van Bokt, vind dit oneerlijk door de behandeling ervan.

Althans, zo zie ik!

Precies was vanRijnwoude zegt.
Het gaat om de cijfers, de consantiteit van de prestaties!

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:35

vanRijnwoude schreef:
Daar kan ik mij in vinden.
Wel heb ik sterk het vermoeden dat degene die een pagina terug de resultaten hier gezet heeft niet erg objectief is ;).
Misschien zijn er wel 20 wedstrijden gereden en heeft Claudia er 'maar' 4 beter gereden... Niet zo moeilijk om dan te doen alsof Claudia beter gereden zou hebben wanneer je enkel die uitslagen hier noteert.

Ik ben pas overtuigd als er van alle wedstrijden tezamen duidelijk naar voren komt wie er theoretisch gezien mee had gemoeten.

Desalniettemin wens ik België veel succes en hoop ik dat Peter keihard door gaat knokken met Anders!

De reden dat Claudia er minder heeft gereden is dat deze combinatie nog maar sinds april de overstap heeft gemaakt naar de zware tour. Dus ja een jonge combinatie Maar nu reeds behaalde ze mooie resultaten. Vorig jaar behaalde zij mooie resultaten in de lichte tour met een overwinning in de kür inter I tijdens CDI mechelen.

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:36

Eens met Kirstenn_

Er is toch een site waar je alle resultaten van een combinatie kan opvragen?

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:38

Kirstennn_ schreef:
mister_m schreef:

Het gaat niet zozeer om dat Claudia het niet verdient.
De oorzaak van deze ophef is, dat Peter niet eerlijk behandeld is.
Als er puntenscore's worden achtergehouden, Als er wordt onderhandeld dat de één stiekem wel mocht.

Dit is blijkbaar al bij voorbaat geregeld. Stel al had Claudia dit gehad, zou er precies hetzelfde gebeurt zijn.
Doordat hij Ander heeft, is eigenlijk niet van belang. De fries wordt nu mede als reden gebruikt.
Het gaat er niet om dat hij die fries rijd hier. Meer dan de helft van Bokt, vind dit oneerlijk door de behandeling ervan.

Althans, zo zie ik!

Precies was vanRijnwoude zegt.
Het gaat om de cijfers, de consantiteit van de prestaties!

Maar dit is juist het punt ER KUNNEN GEEN SCORES ACHTERGEHOUDEN WORDEN.
Wanneer een ruiter internationaal rijdt is dit onder de FEI. Na de wedstrijd gaan de punten ervan automatisch naar de bond van de ruiter. Mensen die in België rijden weten dat ze al hun uitslagen kunnen terugvinden in hun profiel op Equibel (belgische overkoepelende bond) Dus daar staan ook de internationale resultaten.

TomTomato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:44

Mister_M.

Het feit dat U blijk geeft over inzicht te beschikken omtrent het rijlen en zeilen binnen de Belgische Bond, zou U ook hebben geleerd dat in België nogal eens gesjoemeld (in het Vlaams gefoezeld) wordt met de regels en richtlijnen.

Is de trainer van Claudia misschien Wim Verwimp *D
Laatst bijgewerkt door TomTomato op 18-09-10 18:57, in het totaal 2 keer bewerkt

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:46

Calvin07 schreef:
ik houd niet van friezen in de dressuursport.imo horen friezen voor de koets en ook fjorden en hafs horen niet in de sport,maarrrrrrrrrrrrr ALS ze het goed doen en ze hebben een plekje verdient door goed te rijden zul je mij niet horen.

ik heb nog nooit van deze meneer gehoord maar dat zal dan wel komen doordat ik me niet bezighoud met friezen in de dressuursport.

als het verdiend was vind ik het vervelend dat de bond anders beslist.maar als hij inderdaad steeds onder die andere scoort snap ik best dat de bond die andere meeneemt.
met een fries uitkomen op de WEG is best een risico als je team al niet sterk is.
België wil ook goede kansen maken en eerlijk is eerlijk,met een fries daalt de geloofwaardigheid best wel.
dat zal heel lang duren voor ze helemaal geaccepteerd worden.

Je haalt me de woorden uit de mond!

Ook ik houd niet helemaal van friezen in de dressuursport!
Net zoals haflingers en fjorden idd!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:47

En de rest heeft Ze al gezegd!

TomTomato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:57

Even ter informatie Marc Peter Spahn staat met zijn paard # 105 in de FEI world ranking, terwijl Claudia op # 154 staat.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:05

wat een rotstreek

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:13

heb niet het hele topic gelezen maar ik vind het buitengewoon l*llig dat hij niet mee mag rijden. Ik heb hem zien rijden in Jumping Mechelen en hij hoort hier idd wel degelijk bij!

maarja dressuur is nou eenmaal vriendjespolitiek en vinden ze je paard niet mooi heb je al geen schijn van kans. Ik heb zelf 2 jaar een Welsh Cob uitgebracht op wedstrijden en ook kreeg ik hier veel commentaar op want een Cob was geen dressuurpaard zo vinden de meeste juryleden het over alle barokke type paarden...

en ik vind het al helemaal mooi worden als ze zijn punten achterhielden ik was toch wel eens ff ontploft ik vind dat Sphan (volgens het verhaal) nog rustig houd

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:18

Citaat:
Niet eerlijk, zegt de Belg uit Hemrik. "Want Claudia heeft vaker dan ik meegedaan aan de Grand Prix Special, waarbij een hoge score halen veel gemakkelijker is dan bij de gewone Grand Prix en de kur op muziek, waarvoor ik altijd bewust heb gekozen. Ik kan heel veel verdragen, maar op een gegeven moment is het genoeg."

Ik vind het nogal sneu dat Peter Claudia zo onderuit haalt. Zoals een paar reacties hierboven te zien is heeft ze wel een hogere scores behaald, dus vanwaar de kritiek. Daar komt bij dat in het bovenstaande citaat te lezen is dat volgens Peter hogere scores gemakkelijk in de GPS te behalen zijn, terwijl de GPS juist van hogere moeilijkheidsgraad is dan de GP en minder makkelijk punten 'verdiend' dan de kür. Er zullen twee kanten aan het verhaal zitten, maar ik ben er niet rouwig om, vind de combinatie Spahn/Anders op dit moment ook nog niet thuis horen op de WEG. Hij zal best teleurgesteld zijn dat hij er nog niet genoeg kwaliteit voor kan laten zien, maar dat hoeft hij nog niet zo op een betere amazone af te reageren..

TomTomato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:19

Ik kan me nog herinneren dat Julie van Olst dit jaar half Europa door moest reizen van de Belgische Bond om zich voor de Europesche Junioren en Youngriders kampioenschappen te kwalificeren. Om vervolgens tijdens deze Europesche kampioenschappen de beste Belgische deelnemer te worden, en dit met een afgemat paard :(

Inzicht en ter zake kundigheid zul je bij de blauwe blazers van de Belgische Bond niet aantreffen, vriendjespolitiek staat veel hoger in het vaandel.