Stamboekvoorzitter EASP chanteert PVE met executie paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NouJaDan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:43

Tja, die Karel... := Ik vrees dat hij deze keer wel een hele grote kuil voor zichzelf heeft gegraven. Jammer dat hij het stamboek hier op deze wijze in mee moet sleuren. Het is tijd dat zijn ego een deukje krijgt.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:59

Ik hoop echt dat de PVE niet mee gaat werken aan deze poppekast.
Als meneer de Lange zijn paarden wil offeren, moet hij dat maar lekker doen.Paarden genoeg op dit moment.

Hij had er beter voor kunnen zorgen dat zijn EASP'ers hoge ogen hadden gegooit in de sport. Dan was de erkenning een stuk makkelijker geweest. :n

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:23

Onderstaande reactie is geplaatst op http://www.Horses.nl

Geachte Hr de Lange,

Met grote walging hebben wij het bericht mogen ontvangen betreffende het willen executeren van paarden om op deze wijze uw "zin" door te drijven.
Als paardenwelzijn inspectiedienst laten we dit niet zomaar gebeuren.
Tegenhouden kunnen we het niet, maar we zullen daadwerkelijk bij de allereerste executie maatregelen treffen.
Volwassen mensen lossen dingen op door te praten, hetzij dan maar via de rechtbank, maar onschuldige dieren vermoorden (zoals wij het nu zien) is het allerlaagste wat een mens kan doen.

Wat u kunt verwachten is als eerste een volledige boycot tegen uw " stamboek" opdat er totaal geen leden of aanmeldingen meer zullen plaatsvinden, en zorg dragen dat u als voorzitter wederom geroyeerd zal worden.

De verdere consequenties zult u vanzelf wel ondervinden.

Met deze houding heeft u in de paardenwereld geen vrienden gemaakt,

Bartels
Hoofdinspinspecteur HACH.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:24

Goed antwoord en het beste wat je kan doen op zo'n dreigactie.
Zal wel loslopen, dat doet Karel vast niet. Is een aandachttrekkerij van hem denk ik.

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:25

maverick schreef:
Hij had er beter voor kunnen zorgen dat zijn EASP'ers hoge ogen hadden gegooit in de sport. Dan was de erkenning een stuk makkelijker geweest. :n

of de S van Sport vervangen voor de B van Basis. Dan komt het stamboek misschien wel tot zijn recht

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:39

Citaat:
Het EASP is ook niet erkend door het officiële Shagya studbook. Waarom moet de Nederlandse overheid het EASP dan erkennen?

Dit is niet juist wat je hier schrijft :

1. Er bestaat geen globaal Shagya stamboek maar wel het ISG wat een vereniging is van de stamboeken die Shagya's mogen registreren.
2. Bij de lijst van erkende instanties door het ISG staat het EASP wel vermeld als instantie voor Nederland.

Vraag me wel af hoeveel Shaya's (raszuiver of halfbloeden) het EASP jaarlijks registreert want meer dan een handvol lopen er hier niet van rond in Nederland bij mijn weten.

(Voor de rest denk ik beste mensen dat gans dit persbericht niet zo letterlijk te nemen is en dat je de kern van het verhaal dient te zoeken tussen de regeltjes. Zij die niet tussen de regels kunnen lezen zorgen dat het doel bereikt word nl. mega media aandacht)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:46

Suzanne F. schreef:
Zal wel loslopen, dat doet Karel vast niet. Is een aandachttrekkerij van hem denk ik.

Ik denk dat ie er gek genoeg voor is. En tja, wat moet ie anders met die paarden.

Van Veen had toch een heel stuk laatst: 40% meer paarden naar de slacht? Nou deze zijn een onderdeel van die 40% :D

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:49

Dat is idd ook waar Ussiethree.
Fijn dat HACH ervoor gaat zorgen dat de mafkees iig niet zijn zin gaat krijgen. Maar het zal allemaal wel los lopen.mocht hij het wel doen, dan zal het EASP nooit meer erkend gaan worden.
En gaat de lange idd de geschiedenis in, maar dan als grootste Hippische mislukkeling ooit. Maar blaffende honden bijten vaak niet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:51

arun schreef:
Vraag me wel af hoeveel Shaya's (raszuiver of halfbloeden) het EASP jaarlijks registreert want meer dan een handvol lopen er hier niet van rond in Nederland bij mijn weten.

Dat is nu precies het punt van het PVE. De profilering van stamboek voor Shagya Arabieren en kruisingen daarvan klopt niet. Er zijn nl. geen Shagya Arabieren. De 3 erkende Shagya hengsten die op de website vermeld worden staan in Duitsland en de vraag is maar of ze nog wel leven want daar heeft het EASP ook een handje van. Eigen goedgekeurde Shagya hengsten zijn er zo te zien niet. Hoe kun je jezelf dan met droge ogen een stamboek voor Shagya paarden noemen? Als het EASP deze fokrichting gewoon vult met 100 bestaande en levende paarden is de erkenning zo een feit. Mits ze Karel eruit gooien natuurlijk want die heeft zich met deze actie volkomen ongeloofwaardig gemaakt.

Mocht de rest van het bestuur vandaag bij elkaar komen om over de kwestie te praten, zorg dan dat het juridisch goed in elkaar zit als jullie hem royeren anders gaat het nog een hoop geld kosten ook.

Moeni11

Re: Stamboekvoorzitter EASP chanteert PVE met executie paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:58

Waar zijn die hengsten van hem eigenlijk? Die zie je nooit meer op de startlijsten of uitslagen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:04

Kareltje is het spoor dus nu echt bijster. Goh Karel waar je mee omgaat wordt je mee besmet denk ik dan maar....

Heeft hij een tik van de molen gekregen van de boktdissidenten op zijn forum? :?

Ik hou het op een burnout....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:08

Ik denk ook dat het aandachttrekkerij is, maar op een zeer onsympathieke manier

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:19

Gewoon de zoveelste poging om de media naar zijn hand te zetten,
alleen werkt het deze keer als een boemerang.

Jammer dat Karel zich in dit topic niet komt verdedigen.
Had leuk kunnen worden :+ .

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:29

Citaat:
het wordt tijd dat de halsband van karel iets verder dicht wordt getrokken.

Je bedoelt de blafband!!! _O-

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:34

Suzanne F. schreef:

Ja joh,dat durft ie niet!!!!
Grote bek maar een klein hartje

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:39

Niemand die weet waar die hengsten nu lopen?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:40

Misschien had hij dan wat serieuser met zijn stamboek om moeten gaan, dan hadden andere mensen het stamboek wellicht ook serieus genomen.

Die man is gewoon ziek.

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:44

Citaat:
De 3 erkende Shagya hengsten die op de website vermeld worden staan in Duitsland en de vraag is maar of ze nog wel leven

Bazar en Occident leven nog, staan in Duitsland en zijn VZAP erkende hengsten. De derde is me onbekend.

http://vzap-server.de/index.php?option= ... Itemid=129

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:23

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:26

Hij heeft inderdaad gruwelijke narcistische trekjes.....

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:34

Ach ja, zie het positief, het ruimt lekker op :+

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:37

Hij weet gerust wel een hoop van paarden, maar heeft ook onsterfelijk onzinnige dingen gezegd over Volbloeden.
Bijvoorbeeld dat Volbloed hengsten maar heel weinig merries natuurlijk kunnen dekken, omdat ze dat niet aan kunnen. Als er één ras is waarbij de hengsten soms enorm veel merries natuurlijk dekken, dan is het juist bij de EV.
En dan de foto's van paarden die op de voorhand lopen waarbij dat aan het EV zou liggen, terwijl er ook een massa foto's zijn te vinden van Shagya's die op de voorhand lopen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:38

Ik denk dat hij het zich zo wel heel moeilijk maakt, om ooit nog serieus genomen te worden. En dat was vast niet de bedoeling.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:48

Tssss, wat een achterlijke idioot zeg! Nee dán wordt je serieus genomen, als je dit soort dreigementen uit.
Denk niet dat de betreffende instanties daar echt wakker van liggen; hoeveel paarden gaan er op dit moment wel niet naar de slacht??
Moet niet gekker worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:23

Hmmmm... Er was een tijd dat ik respect had voor Karel en zijn immense kennis over paarden. Maar dat is de laatste jaren erg afgebrokkeld. En hoewel ik weet dat Karel nog steeds heel veel kennis in pacht heeft, heeft deze actie de laatste stukjes respect die er nog zaten, compleet verpulvert.