Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Een doodstrijd bij inslapen?? Wat een onzin zeg..!
Inslapen is voor een paard niet anders dan een operatie bijvoorbeeld. En als dat dan in hun eigen weiland kan, bij hun vriendjes, dan is dat toch prachtig?
Van veen probeert een beetje reclame te maken voor zijn eigen zaak hier..
Van mij hoeft dat trouwens ook niet zo op de voorpagina.. al die propaganda voor t slachten van paarden..
Illusion schreef:Citaat:Maar het idee dat je paardje, je vriendje z'n hoofd eraf wordt gehakt, geveld wordt, en in stukken wordt geslepen, nee dank je, dat verdient mijn paard dan weer niet en vind ik te onterend en ondankbaar naar het dier toe..
en verder voor de mensen die niet voor slachten kiezen omdat ''het hoofd eraf gehakt wordt'' waar denk je dat er met je paard gebeurt als ie bij de rendac aankomt?bij het inslapen(en dan niet het cremeren) wordt je paard ook opgehaald, opgetakelt en in 'n grote vrachtwagen getakelt. om vervolgens vermalen te worden bij de rendac, dus ik snap je opmerking niet helemaal
![]()
imd schreef:Trouwens, dat van ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om een dier dood te maken: wees dan juist BLIJ dat er mensen zijn die het - met respect! - voor je willen doen, zodat jij het niet hoeft!!
Relaxed schreef:sporter schreef:Ik vraag me af wat het nut is van al die paardenslagerij berichten.
Ik vind het goed dat er eens openheid over wordt gegeven.. Er wordt alleen maar geroepen dat het zieluggg en wreed is en deze man geeft aan dat het helemaal niet zo is
Citaat:Afgedankte dieren die nog gezond zijn horen dan ook niet afgemaakt te worden.. die zullen er tegen vechten zowel bij de slager als bij de DA.

Illusion schreef:Citaat:Afgedankte dieren die nog gezond zijn horen dan ook niet afgemaakt te worden.. die zullen er tegen vechten zowel bij de slager als bij de DA.
alle dieren worden oud, (bijna) iedereen wil 'n jong dier. en wij blijven er maar op los fokken.
ergens loopt 't dan vast, en dan krijg je dat.
daar tegenover staat als wij alleen maar paarden slachten die ziek/kreupel zijn dat er dan weinig paardenvlees op de markt komt, en wij dus vlees uit o.a. canada moeten gaan halen om de schappen te blijven vullen. en de slachthuizen en Canada zijn meestal niet zo diervriendelijk/secuur als wij
Sann_e schreef:Ik heb zelf bij een DA gewerkt, heb daar ongeveer de helft van de paarden zien vechten tegen hen laatste spuitje, en geloof me dat wil je van je eigen paard niet zien.
Ik heb mijn vorige paard ook naar Nijkerk gebracht, ben er zelfs bij gebleven want ik wil wel 100% zeker weten dat hij er dan ook daadwerkelijk niet meer is.
Niet prettig maar ik denk dat dat altijd zo is, of ze nu uit zich zelf dood gaan, ingeslapen worden of geschoten.
.
Silass schreef:Je moet een dier ook pas "af laten maken" als hij echt op is, en dat zelf ook vind. Ik heb mijn oude pony inlaten slapen, dat ging heel rustig en vredig, mijn hond ook die was nog niet oud maar wel ziek, ook hij sliep heel vredig in, en zelfs mijn oude cavia is heel rustig en snel ingeslapen. Dus gewoon met een spuitje inslapen is echt zo slecht niet, als het dier zelf ook maar vind dat het tijd is.
Afgedankte dieren die nog gezond zijn horen dan ook niet afgemaakt te worden.. die zullen er tegen vechten zowel bij de slager als bij de DA.
Citaat:or paardenvlees is dat onzin, want 90% gaat naar t buitenland, dus als er enkel echte zieke/kreupele dieren geslacht zouden worden dan is dat nog genoeg om de nederlandse schappen mee te vullen.
funnyhorses schreef:Citaat:Overigens werd bij mijn oude paard sterk afgeraden (door mijn eigen da) om hem in te laten slapen, gezien het een vechter is.. (hij leeft nog), en dat de slager voor hem beter zou zijn.
M.a.w. paard wil niet eens dood maar moet dan dood?
funnyhorses schreef:Citaat:Overigens werd bij mijn oude paard sterk afgeraden (door mijn eigen da) om hem in te laten slapen, gezien het een vechter is.. (hij leeft nog), en dat de slager voor hem beter zou zijn.
M.a.w. paard wil niet eens dood maar moet dan dood?