Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sandra1986 schreef:het is toch niet het eerste akkefietje waarmee Harry in het nieuws komt door dieronvriendelijk gedrag.
kan me nog wel een paar filmpjes herinneren.
jachthonden die afgeranseld worden bijvoorbeeld.
nee deze prins gaat niet zo netjes met zijn dieren om...
Lusitana schreef:Het zijn de bladen die met de grote koppen de toon zetten hoe mensen gaan reageren. En ze zien graag sensatie en boosheid want dat levert de meeste aandacht op en dat is goed voor de verkoop.
Als er had gestaan dat de prins zo onfortuinlijk was dat hij zijn paard per ongeluk had opengehaald, waren de reacties anders...
Lusitana schreef:En nogmaals, voor wie niet alles gelezen hebben, paarden zijn hooguit 7 minuten in de ring en worden daarna verzorgd.
Hilde_q schreef:En helaas zie je dat ook steeds vaker. Ik zag het vaak op springwedstrijden en als je er dan iets van zegt krijg je een grote mond dat het een moeilijk paard is etc.
Gini schreef:Dus omdat het polo is en omdat de mensen daar laconieker zijn is een paard al rijdend verwonden ok? De gezondheid en welzijn van het paard moeten niet gevrijwaard worden?
En dan heb ik het niet alleen over polo, maar over alle soorten paardrijden, zowel recreatief als sportief.
Lusitana schreef:Nogmaals mensen, het heeft weinig zin om voorbeelden aan te halen uit paardensporten.
Het is erg en het wordt ook niet geaccepteerd als een paard overvloedig hardhandig wordt aangespoord, ook niet bij polo! Daar zijn wel degelijk regels over.
Ragdollcat schreef:Tja polosport met paarden, is al niet zo erg diervriendelijk te noemen.
Het is een ruwe sport waarbij dieren gebruikt worden.
astridelise schreef:Ik wilde eigenlijk reageren met de woorden dat dit een kleinzoon is van een vrouw die eigenhandig fazanten de nek omdraait als zij ze niet meteen heeft dood geschoten!
Dus hierom zullen zij ook wel niet wakker liggen, hoort bij de sport zullen zij waarschijnlijk denken.
Let op, ik zeg waarschijnlijk, dus zeker weten doe ik het niet!