Springpaard Okidoki wordt mogelijk gekloond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Springpaard Okidoki wordt mogelijk gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:49

waarom dan Stable, aangezien een kloon niet een letterlijke kopie wordt van een paard?

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:52

CM_ schreef:
Niet weer he...
Er zijn genoeg jonge talentvolle paarden..

Mijn eerste gedachten, ondanks dat ik een leek ben.

Eerst een artikel over dat veel paarden wsl geslacht worden omdat er meer aanbod dan vraag is en dan weer het volgende dier klonen?!

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 00:14

Een jonge dekhengst is ook geen garantie . Wat we nu wel weten, is, dat er niet snel een tweede Okidoki geboren zal gaan worden.
Ik ben zelf niet voor klonen, maar bedrijven zoals dat bedrijf wat ook de klonen van o.a Et en Ratina Z bewerkstelligden doen ook weer goed werk.
En voor de dombo's, met klonen willen ze geen tweede springpaard Okidoki maar een tweede dekhengst. Net als met ET, al was de gekloonde ET zo lelijk als de nacht.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 00:47

opisop_shop schreef:
waarom dan Stable, aangezien een kloon niet een letterlijke kopie wordt van een paard?

Geen idee of dat zo is. In aanleg zullen ze ws gelijken. Dan komt daarna toch nog hoe ze opgroeien en hoe de verdere opleiding verloopt. Denk dat het talent wel gelijk zal zijn.

noomp11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:20

hmm weet niet wat ik hiet van moet vinde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:29

Mensen worden zieker en zieker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:40

xShanty schreef:
VaderxMoeder zal toch andere genen geven dan ze aan Oki mee hebben gegeven.

Ik kan me hier best in vinden, en ik weet niet of sommige mensen zomaar iets neerkwakken of gewoon hun mening willen uiten, maar dit doen ze dus helemaal niet om een nieuwe oki voor de sport te krijgen. Zo zijn er al meerdere succesvollere paarden gekloont die ruin waren.
Kan best leuk zijn dit hoor.

Enige waar ik het niet mee eens ben is de keuze voor een huidcel tov stamcel.

@bumper tuurlijk niet, want zoals al meerdere keren aangeven wordt gaat dit niet om de sport. Dit gaat om het DNA, wat vrijwel niet beïnvloed wordt door de omgeving. Het karakter en het vermogen om goed te presteren heeft echter met zoveel meer factoren te maken, en aangezien je dát nooit kan 'klonen' zal elke kloon dus toch anders zijn dan het origineel.

Wat is volgens jouw het uiteindelijke doel van het klonen van okidoki dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:42

bijdehandje1 schreef:
Een jonge dekhengst is ook geen garantie . Wat we nu wel weten, is, dat er niet snel een tweede Okidoki geboren zal gaan worden.
Ik ben zelf niet voor klonen, maar bedrijven zoals dat bedrijf wat ook de klonen van o.a Et en Ratina Z bewerkstelligden doen ook weer goed werk.
En voor de dombo's, met klonen willen ze geen tweede springpaard Okidoki maar een tweede dekhengst. Net als met ET, al was de gekloonde ET zo lelijk als de nacht.

Sorry hier ging iets mis, heb per ongeluk een bericht gequote, dat was niet de bedoeling :D

Kempkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:51

Ibbel schreef:
Kempkes schreef:
Dat klonen gedoe moeten ze met welk levend organisme mee nokken. Dat heet nou knoeien met de natuur.

Ik vraag het nog een keer: dus jij wilt ook geen planten stekken? En jij vindt eeneiige tweelingen knoeien met de natuur?

Stekken is iets anders dan klonen, Weet niet of je het verschil weet. En eeneiige tweelingen heeft dus ook niets met klonen te maken. Dit ontstaat doordat er niet, zoals normaal gesproken, een enkel embryo ontstaat uit celdelingen van de bevruchte eicel, maar bij een van de eerste delingen twee losse groepjes cellen ontstaan die ieder uitgroeien tot een apart embryo.

Biologie overgeslagen..... ;)

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:59

Ow nee!
Ik vindt dit weer zo jammer,let it go hij is er niet meer dat is al erg genoeg.... ;(

Ik zou dit als eigenaar niet eens willen!

frieslover8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:14

wel grappig paard klonen

maar wel zielig
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-09-10 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:28

Maargoed, ik blijf erbij dat ik dat klonen nergens op vind slaan. Met de natuur moet je niet gaan rommelen hoewel dat toch al wel gebeurd
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-09-10 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off topic quote verwijderd

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:10

jeetje..
Er is en blijft maar 1 OkiDoki ;(

lovebinache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:46

Okidoki is en blijft een uniek paard. Paarden klonen is volgens mij een manier om gewoon steeds aan meer en meer geld te komen. Het karakter en de exacte manier van doen en laten kan nooit dezelfde zijn. Dit gaat gewoon om wedstrijden winnen, winnen, winnen, en lekker veel dekgeld krijgen voor de genen van een 'toppaard'. Okee, daar draait het meeste ook om, maar er moet toch meer zijn aan een paard vind ik.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:29

lovebinache schreef:
Okidoki is en blijft een uniek paard. Paarden klonen is volgens mij een manier om gewoon steeds aan meer en meer geld te komen. Het karakter en de exacte manier van doen en laten kan nooit dezelfde zijn. Dit gaat gewoon om wedstrijden winnen, winnen, winnen, en lekker veel dekgeld krijgen voor de genen van een 'toppaard'. Okee, daar draait het meeste ook om, maar er moet toch meer zijn aan een paard vind ik.

Ik denk echt niet, dat het gaat om wedstrijden winnen. Het gaat er alleen om, om toch nog te kunnen fokken met de genen van Okidoki, dus om dekkingen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:39

ik snap dat niet waarom mensen toch paarden willen gaan klonen wie zegt dat deze kloon net zo goed word als okidoki zelf...
en ik denk ook niet dat je als "oude eigenaar" zeinde dat je een kloon straks tegen komt die precies 2 drubbels was als je oude paard..

en wie zegt dat de kloon net zo gaat presteren als okidoki zelf?
ik vind dat ze okidoki lekker als memorie moeten houden

cin_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:52

Ik vind het niet kunnen okidoki is een uniek paard daar moet je geen kloon van gaan maken. Het is natuurlijk heel erg dat okidoki zo onverwacht kwam te overlijden maar ik vind dat ze het moeten accepteren en er komen vast en zeker nog veel meer talenten.

J_Sluiskil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:20

Wat raar paarden klonen?

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:51

ik vind het raar, ik weet niet zo goed wat je hiervan moet denken.. een tweede okidoki? vaag.