Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xShanty schreef:VaderxMoeder zal toch andere genen geven dan ze aan Oki mee hebben gegeven.
Ik kan me hier best in vinden, en ik weet niet of sommige mensen zomaar iets neerkwakken of gewoon hun mening willen uiten, maar dit doen ze dus helemaal niet om een nieuwe oki voor de sport te krijgen. Zo zijn er al meerdere succesvollere paarden gekloont die ruin waren.
Kan best leuk zijn dit hoor.
Enige waar ik het niet mee eens ben is de keuze voor een huidcel tov stamcel.
@bumper tuurlijk niet, want zoals al meerdere keren aangeven wordt gaat dit niet om de sport. Dit gaat om het DNA, wat vrijwel niet beïnvloed wordt door de omgeving. Het karakter en het vermogen om goed te presteren heeft echter met zoveel meer factoren te maken, en aangezien je dát nooit kan 'klonen' zal elke kloon dus toch anders zijn dan het origineel.
bijdehandje1 schreef:Een jonge dekhengst is ook geen garantie . Wat we nu wel weten, is, dat er niet snel een tweede Okidoki geboren zal gaan worden.
Ik ben zelf niet voor klonen, maar bedrijven zoals dat bedrijf wat ook de klonen van o.a Et en Ratina Z bewerkstelligden doen ook weer goed werk.
En voor de dombo's, met klonen willen ze geen tweede springpaard Okidoki maar een tweede dekhengst. Net als met ET, al was de gekloonde ET zo lelijk als de nacht.
Ibbel schreef:Kempkes schreef:Dat klonen gedoe moeten ze met welk levend organisme mee nokken. Dat heet nou knoeien met de natuur.
Ik vraag het nog een keer: dus jij wilt ook geen planten stekken? En jij vindt eeneiige tweelingen knoeien met de natuur?
lovebinache schreef:Okidoki is en blijft een uniek paard. Paarden klonen is volgens mij een manier om gewoon steeds aan meer en meer geld te komen. Het karakter en de exacte manier van doen en laten kan nooit dezelfde zijn. Dit gaat gewoon om wedstrijden winnen, winnen, winnen, en lekker veel dekgeld krijgen voor de genen van een 'toppaard'. Okee, daar draait het meeste ook om, maar er moet toch meer zijn aan een paard vind ik.