Ik denk dat er nog wel veel hooi bij gaat komen. Het weer blijft een paar dagen goed, en ik zie dat er veel gras gemaaid is. Zelf heb ik mijn voorraad binnen voor 4 paarden. Voor die zware regenval van vorige week waren ook veel boeren aan het hooien. Mijn laatste acht grote balen konden ook nog net op tijd voor de regen ingepakt worden.
Vind dit soort nieuws berichten altijd heel typisch. Dan de boeren hier overal hoor ik alleen maar dat het zou kunnen dat er een keer minder afgehaald kan worden dit jaar maar dat dit nog niet eens zeker is. Vind het dan ook wel frappant dat sommige al een flinek prijsverhoging hebben gehad.
Brokken en dergelijke is ook al een stuk duurder geworden
saparevo
Geplaatst: 03-09-10 17:41
Er zijn ook veel partijen die de prijzen beïnvloeden door voorraden achter te houden voor het moment de prijzen oplopen. Kwestie van oorzaak en gevolg (zij noemen dat vraag en aanbod waarschijnlijk) maar als voorraden vastgehouden worden ontstaat er vanzelf schaarste en dus hogere prijzen. Gebeurt dit niet ook met goud, zilver, olie etc. De consument is zoals zo vaak de dupe van dit soort 'vrije markt werking'
Brokken zijn hier ook nog steeds hetzelfde geprijsd
Colga
Geplaatst: 04-09-10 09:38
Ik heb gisteren wat baaltjes hooi gehaald bij de boer hier. Hij waarschuwde ook al dat er niet veel hooi was dit jaar. Hij had dit jaar 800 kleine balen hooi gehooid tegen 5 a 6000 vorig jaar. Een groot verschil dus!
Anoniem
Geplaatst: 04-09-10 09:51
Zullen ze dat nog steeds zeggen?
Ik heb sinds 3 jaar zoveel gras staan, dat ze het niet op kunnen...........
s0173957
Geplaatst: 04-09-10 09:54
Mag ik wat veulens brengen dan? Want hier is het voor de jonge paarden huilen met de pet op, zo weinig gras in de weides...
Anoniem
Geplaatst: 04-09-10 09:55
Ik heb maar een halve hectare, anders was je welkom.
s0173957
Geplaatst: 04-09-10 10:03
en de paarden krijgen het gras van een halve hectare niet op? Hoeveel heb je er dan? 2 shetlanders?
Wow ik ook vragen, ik heb hier bijna drie hectare voor 8 grote pony's(quarter) en drie veulens ,twee b pony's en een ezeltje. Die krijgen het gras wel weg hoor. Ps ze staan snachts binnen.
VDB
Geplaatst: 04-09-10 19:36
Dat is weinig voor 3 paarden......? Ik zou het niet eens redden voor 1 paard.
renate85 schreef:
gelukkig hebben wij voortijdig 60 kleine balen kuil/hooi ingeslagen 3 paarden Hopen dat we genoeg hebben,anders word het flink betalen
heb ook meer als een halve hectare maar bij mij is het gras echt op. En dan heb ik 3 ponies en 2 shets erop.
MarijeR
Geplaatst: 06-09-10 15:29
Hier gaat vanmiddag nog zo'n 3ha voordroog geperst worden. Ik heb zelf al de zolders vol met pakjes hooi dus dit gaat naar een boer. En dan heb ik nog gras teveel staan voor de paarden en schapen op de rest van de weilanden Duidelijk geval van te weinig paardjes
Anoniem
Geplaatst: 06-09-10 15:36
s0173957 schreef:
en de paarden krijgen het gras van een halve hectare niet op? Hoeveel heb je er dan? 2 shetlanders?
Nee, 1 paard en 2 shetlanders..
Misschien heeft marijeR nog wat ruimte voor je? Volgens mij zit zij ook op drogere grond dan ikke, want met de regen kunnen ze hier niet op de wei ivm kleigrond