Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:11

Mijn verstand snapt waarom Anky gaat en mijn verstand snapt ook dat dit natuurlijk de uitgelezen gelegenheid is om de reiningsport wat meer in het oog te spelen wat weelicht tot meer sponsors zal leiden. Maar mijn hart vind dat ze met deze keuze heel wat uitstekende ruiters passeren. Zet iemand die goed kan rijden, met de bekendheid en met de financiele middelen op een kant en klaar reiningpaard en het lijkt heel wat. Zo zou het niet moeten gaan, want dit is commercieel voor een hoop partijen erg aantrekkelijk. Maar nogmaals, mijn verstand begrijpt het wel. Succes Anky, ik hoop dat je ons blij verrast!

Tikan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:13

Gemengde gevoelens. Ik heb helemaal niets met de westernsport, laat staan dat ik weet wat reining is, maar ik weet zeker dat Anky tot het uiterste zal gaan om ook in deze discipline heb best mogelijke resultaat neer te zetten. Ze heeft een toppaard onder haar billen, Rieky als vriendin dus super goede begeleiding en gewoonweg erg veel gevoel voor het rijden. Ze heeft nog een maand om haar vaardigheden op dit gebied verder op te krikken. Ik denk dat zij in een maand tijd meer kan oppikken door haar instelling, ervaring en talent dan de meeste ruiters hier.

Afgezien van de financiële kant van het plaatje zal dat laatste zeker ook meetellen. Goed paard, inzet en talent en nog een maand te gaan.....

Succes Anky!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:13

kan me toch ook wel boos om maken hoor..ik heb nu alles gelezen, de betere reinigers ;-) hebben zich niet gekwalificeerd, anky wel en dan is zij de sjaak!...lekker mooi verhaal!...anky wil gewoon goed zijn in wat ze doet en ik weet zeker dat ze op het bot toe getraind naar de WEG gaat en alleen dat al mag wel gewaardeerd worden, de pro reiners(we gooien er weer een ander in ;-)..zitten allemaal wel te zeuren maar ondertussen zit zij niet te zeuren maar pak ze dingen aan....over dat sponser gebeuren..ze heeft niet eens een hoofdsponser met salinero!!...de centen die zij in reining steekt zijn van haarzelf en die heeft ze goud eerlijk verdient door keihard te werken!...en owww..boehoehoe, ja ze heeft een vrachtwagen staan van een sponser, mag het mens..ze staat al een eeuwigheid aan de N'landse dressuurtop..en dan kunnen de pro zeuren..maar ondertussen heeft zij heb wel haar zaakjes op orde..en staat wizzie strak in training met alle papieren netjes in orde!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:14

Wat gaaf joh! :)
Vind dat echt zo cool van Anky.

Cer

Re: Anky opgeroepen voor Nederlands reiningteam naar de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:17

T is wel typisch nederlands, die reacties :j

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:18

Cer schreef:
T is wel typisch nederlands, die reacties :j

idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:19

Ik ga het proberen te 'vertalen' voor de dressuurruiters onder ons. (en dan vooral voor degenen die meteen steigeren omdat hun heilige Anky 'aangevallen' wordt)

Jullie vinden het een mooie reclame voor onze sport dat Anky meerijdt.
Zouden jullie het ook een mooie reclame voor jullie dressuursport vinden als Marco Borsato op het komende WK in de dressuur uitkomt? Die trekt volle stadions, dus als hij ook een WK dressuur rijdt is dat uniek en een goede reclame. En hij kan het want hij heeft wel eens een winstpunt in de B gehaald en hij mag op Totilas rijden dus dat komt helemaal goed :j

Reclame is alleen reclame als je ook het niveau en de daarbij behorende verwachtingen waar kunt maken.
Anky is een fantastische dressuurruiter en het is prachtig dat ze nu ook interesse in western heeft en er hard voor werkt, maar ze heeft het niveau (nog?) niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 09:21

Marco Borsato trekt geen volle zalen internationaal hoor. Daar kennen ze hem amper :D :+
Anky is wel international bekend, dus die vergelijking gaat niet op.
Ach, ik vraag me wel af waarom de andere ruiters zich niet gekwalificeerd hebben. Daar hoor je de westerngarde niet over :)
Laten we gewoon sportief blijven en haar het beste wensen. Uiteindelijk bestaat ze niet in d'r uppie uit het gehele Nederlandse team. Daar zijn er nog 3 voor nodig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:22

Sonja schreef:
Ik ga het proberen te 'vertalen' voor de dressuurruiters onder ons. (en dan vooral voor degenen die meteen steigeren omdat hun heilige Anky 'aangevallen' wordt)

Zouden jullie het ook een mooie reclame voor jullie dressuursport vinden als Marco Borsato op het komende WK in de dressuur uitkomt? Die trekt volle stadions, dus als hij ook een WK dressuur rijdt is dat uniek en een goede reclame. En hij kan het want hij heeft wel eens een winstpunt in de B gehaald en hij mag op Totilas rijden dus dat komt helemaal goed :j

Reclame is alleen reclame als je ook het niveau en de daarbij behorende verwachtingen waar kunt maken.
Anky is een fantastische dressuurruiter en het is prachtig dat ze nu ook interesse in western heeft en er hard voor werkt, maar ze heeft het niveau (nog?) niet.

geweldig gesproken!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:23

HumbleTalent schreef:
Ik zie de krantenkoppen. Nederland laatste op de WEG in reining ondanks deelname van onze dressuurkoningin.

Dacht je dat 'we' anders winkans hadden??
Ik zie dat 'we' in 2009 13e (!!) waren met een zogenaamd DreamTeam... Alleen Slowakije en Tsjechie hebben 'we' verslagen.. Dus wat een gezeur om niks zeg...

Maar het komt wel heeeeel goed uit om strakjes Anky de schuld te geven van de lage resultaten :j

Sonja, ik vind Marco en Anky ECHT geen vergelijking :n

_Pien_

Jasmijn76 schreef:
kan me toch ook wel boos om maken hoor..ik heb nu alles gelezen, de betere reinigers ;-) hebben zich niet gekwalificeerd, anky wel en dan is zij de sjaak!...lekker mooi verhaal!...anky wil gewoon goed zijn in wat ze doet en ik weet zeker dat ze op het bot toe getraind naar de WEG gaat en alleen dat al mag wel gewaardeerd worden, de pro reiners(we gooien er weer een ander in ;-)..zitten allemaal wel te zeuren maar ondertussen zit zij niet te zeuren maar pak ze dingen aan....over dat sponser gebeuren..ze heeft niet eens een hoofdsponser met salinero!!...de centen die zij in reining steekt zijn van haarzelf en die heeft ze goud eerlijk verdient door keihard te werken!...en owww..boehoehoe, ja ze heeft een vrachtwagen staan van een sponser, mag het mens..ze staat al een eeuwigheid aan de N'landse dressuurtop..en dan kunnen de pro zeuren..maar ondertussen heeft zij heb wel haar zaakjes op orde..en staat wizzie strak in training met alle papieren netjes in orde!

Nou kijk met jou ben ik het eens

Katja

Sonja schreef:
Vind dat een nogal kromme vergelijking. Anky is namelijk een een hele ervaren amazone die niet een wedstrijdje in reining heeft gereden maar aan alle eisen voor het WK heeft voldaan.
Als een ruiter uit een andere discipline in staat is om aan de eisen te voldoen en we geen andere dressuurruiters hebben die op niveau zijn en reserve willen staan dan zou ik dat alleen maar toejuichen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:24

Cer schreef:

Nou gerard joling dan ;)
die heeft ook paardgereden :Y)

Anoniem

Idd Sonja!
Anky heeft een super mentaliteit en is een topsporter in hart en nieren, maar heeft voor de reining het niveau nog niet. Doet niets af aan Anky die vast en zeker enorm haar best gaat doen, maar voor de WEG is ze nog niet goed genoeg. Er zijn andere reiningruiters die dat niveau wel hebben, zij zijn helaas dus niet geselecteerd.
Ik hoop echt dat Anky ons blij kan verrassen.
Ik vraag me echt af hoe de selectie van het team is gegaan...

In t kader van publiciteit is t best begrijpelijk, hoewel ik dan liever had gezien dat Anky t commentaar zou doen bij de uitzending van de reining op de NOS of zo. ;)

Overigens: dat mensen kanttekeningen plaatsen bij Anky in het team, betekend nog niet dat ze niet op support kan rekenen...dat zijn 2 dingen die IMO los van elkaar staan! ;)
Laatst bijgewerkt door Jessica op 01-09-10 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Sonja schreef:

Of je bekijkt t andersom.. De dressuurruiters gunnen Anky ook wat, de geweldig tolerante westernruiters hebben weer wat om op te zeiken omdat er een ander meemoet (maar die gáán niet, dus wat is het probleem :? )

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:25

Sonja schreef:

HIHI :-) Hier moet ik wel om lachen hoor. Ik ben een springruiter dus eigenlijk zal het mij worst wezen wat er over Anky geschreven wordt. FEIT is dat het een super getalenteerde vakvrouw is die 200% voor een overwinning gaat. En een vergelijking met Marco Borsato slaat kant nog wal ;-)

zed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:26

Leuk voor Anky! Denk eraan...niet gelijk belonen :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:27

petraaken schreef:
En toch heeft ze ergens wel gelijk. Anky heeft de dressuursport in Nederland naar niveau gebracht dat ze nu hebben. Met Tineke was het al populairder maar Anky heeft het echt getilt naar het niveau van nu. Vroeger kwamen de nederlanders er niet aan te pas ondanks Tineke die haar uitertste best deed. Dit is net zoiets als Sven Nys die nu mountainbike wedstrijden in de zomer rijdt. Vroeger hoorde je ook zo goed als niets hierover in het nieuws maar sinds hij mountainbike wedstrijden rijdt hebben ze meer aandacht voor die sport in de media dankzij hem. Zeker op de grote wedstrijden.

Als je de kwalificatiewedstrijden moet rijden om in het team te geraken en je doet ze niet mee ja dan moet je er bij neerleggen dat je niet mag gaan. Dan kan de bondscoach niet anders dan de beste ruiters kiezen die aan die wedstrijden hebben deelgenomen.

Meervoudig nationaal kampioene Annemarie Keizer was internationaal toch wel iets bekender dan Tineke in die tijd :?

Maar goed ik kan me het dubbele gevoel indenken dat deze uitzending inhoudt, begrijp alleen de ophef niet, dit was toch al tijden van de voren aangekondigd??

johanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:29

Wat een gezeur denken jullie nou echt dat Anky dit doet voor reclame? Nee ze doet dit omdat ze reining leuk vind en door haar drang tot goed zijn in wat ze doet behoort ze in korte tijd tot de beteren hier in.
Maar onderschat niet wat ze aan ervaring heeft als het er om gaat dan kan ze nog een tandje opschakelen terwijl anderen nog niet meer weten of ze links of rechtsaf moeten gaan.
Daarnaast heeft ze zich door rijden in het team gereden en niet omdat ze toevallig Anky heet.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:29

Stel je voor, Anky doet het mega goed en krijgt hele hoge punten (ik weet niets van western rijden dus als het niet zo werkt, excuses) Ligt het dan nog steeds eraan dat ze Anky is, dat ze geld heeft, een super goed paard onder haar kont heeft of heeft ze het dan wel verdiend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:30

Cer schreef:

Goed, nemen we IJsbrand Chardon ipv Marco. Noem dat maar eens geen vakman op paardengebied en heeft ook alles gewonnen wat er te winnen valt in zijn deel van de paardensport :)

Ik denk niet dat het er om gaat dat de westernruiters het Anky niet gunnen, ik denk dat ze zich een beetje zorgen maken over hoe ons land daar vertegenwoordigd wordt.
Anky is een fantastische publiekstrekker en nationaal gezien is het misschien wel helemaal top voor de sport dat ze er is, maar een ruiter die niet constant boven de 70 kan rijden naar de WEG sturen is een lachertje en derhalve helemaal NIET handig voor de sport.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 09:31

Sonja schreef:
Cer schreef:

Goed, nemen we IJsbrand Chardon ipv Marco. Noem dat maar eens geen vakman op paardengebied en heeft ook alles gewonnen wat er te winnen valt in zijn deel van de paardensport :)

Ik denk niet dat het er om gaat dat de westernruiters het Anky niet gunnen, ik denk dat ze zich een beetje zorgen maken over hoe ons land daar vertegenwoordigd wordt.
Anky is een fantastische publiekstrekker en nationaal gezien is het misschien wel helemaal top voor de sport dat ze er is, maar een ruiter die niet constant boven de 70 kan rijden naar de WEG sturen is een lachertje en derhalve helemaal NIET handig voor de sport.

Wie had jij liever in het team gezien?
en waarom heeft die persoon niet aan de eisen voldaan voor een teamplek? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:34

Johanus: Anky zal dit niet voor de reclame doen, de coach heeft har wellicht als geselcteerd met het oog op publiciteit... ;)

Idd goed verwoord Sonja. Ik denk dat dat het is. Reken maar dat de reiningliefhebbers Anky zullen aanmoedigen, een kanttekening bij haar plaats in het team voor de WEG staat daar los van. Het is ook niet Anky die hier iets aan kan doen, maar de coach.

Ik ben erg benieuwd op basis waarvan de coach deze selectie heeft gemaakt, wat zijn reden is voor deze keus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:36

Sonja schreef:

Nog steeds een slechte vergelijking.. Anky is een ruiter, geen menner...

Citaat:

In vergelijking met wat? Hoe zijn de resultaten in het verleden dan geweest? Alsof het met 1 andere ruiter ineens verschil zou maken.. Heel zonde van Tabasco, dat zeker want hij was wel de sterkste in het verleden, maar dat betekent dan ook dat er nieuwe aanwas moet komen. En waar blijft die?

Citaat:
Wie beslist dat?
En waarom gaat er dan geen ander??

Citaat:
Reken maar dat de reiningliefhebbers Anky zullen aanmoedigen, een kanttekening bij haar plaats in het team voor de WEG staat daar los van.
Nee hoor, het is geweldig om straks anky de schuld te geven van de lage resultaten omdat ze niet kan rijden. Als ze wel hoog scoort (maar dat lijkt nu al godsonmogelijk) dan komt het door haar paard, door haar geld, door haar sponsor, door alles behalve door haar... Gotta love the attitude :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 09:37

Citaat:
Anky van Grunsven is aangewezen als reserveruiter en zal afreizen indien één van de vier anderen onverhoopt niet mee zou kunnen. “Anky heeft er veel plezier in en ontwikkelt zich goed in deze discipline. Ze leert snel, doet steeds meer wedstrijdervaring op en is goed bezig”, aldus bondscoach Caspar de Jonge.

Uit het selectietopic :)