Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sonja schreef:Ik ga het proberen te 'vertalen' voor de dressuurruiters onder ons. (en dan vooral voor degenen die meteen steigeren omdat hun heilige Anky 'aangevallen' wordt)
Jullie vinden het een mooie reclame voor onze sport dat Anky meerijdt.
Zouden jullie het ook een mooie reclame voor jullie dressuursport vinden als Marco Borsato op het komende WK in de dressuur uitkomt? Die trekt volle stadions, dus als hij ook een WK dressuur rijdt is dat uniek en een goede reclame. En hij kan het want hij heeft wel eens een winstpunt in de B gehaald en hij mag op Totilas rijden dus dat komt helemaal goed
Reclame is alleen reclame als je ook het niveau en de daarbij behorende verwachtingen waar kunt maken.
Anky is een fantastische dressuurruiter en het is prachtig dat ze nu ook interesse in western heeft en er hard voor werkt, maar ze heeft het niveau (nog?) niet.
HumbleTalent schreef:Ik zie de krantenkoppen. Nederland laatste op de WEG in reining ondanks deelname van onze dressuurkoningin.
Jasmijn76 schreef:kan me toch ook wel boos om maken hoor..ik heb nu alles gelezen, de betere reinigershebben zich niet gekwalificeerd, anky wel en dan is zij de sjaak!...lekker mooi verhaal!...anky wil gewoon goed zijn in wat ze doet en ik weet zeker dat ze op het bot toe getraind naar de WEG gaat en alleen dat al mag wel gewaardeerd worden, de pro reiners(we gooien er weer een ander in
..zitten allemaal wel te zeuren maar ondertussen zit zij niet te zeuren maar pak ze dingen aan....over dat sponser gebeuren..ze heeft niet eens een hoofdsponser met salinero!!...de centen die zij in reining steekt zijn van haarzelf en die heeft ze goud eerlijk verdient door keihard te werken!...en owww..boehoehoe, ja ze heeft een vrachtwagen staan van een sponser, mag het mens..ze staat al een eeuwigheid aan de N'landse dressuurtop..en dan kunnen de pro zeuren..maar ondertussen heeft zij heb wel haar zaakjes op orde..en staat wizzie strak in training met alle papieren netjes in orde!
Sonja schreef:Vind dat een nogal kromme vergelijking. Anky is namelijk een een hele ervaren amazone die niet een wedstrijdje in reining heeft gereden maar aan alle eisen voor het WK heeft voldaan.Zouden jullie het ook een mooie reclame voor jullie dressuursport vinden als Marco Borsato op het komende WK in de dressuur uitkomt? Die trekt volle stadions, dus als hij ook een WK dressuur rijdt is dat uniek en een goede reclame. En hij kan het want hij heeft wel eens een winstpunt in de B gehaald en hij mag op Totilas rijden dus dat komt helemaal goed
Sonja schreef:Ik ga het proberen te 'vertalen' voor de dressuurruiters onder ons. (en dan vooral voor degenen die meteen steigeren omdat hun heilige Anky 'aangevallen' wordt)
Jullie vinden het een mooie reclame voor onze sport dat Anky meerijdt.
Zouden jullie het ook een mooie reclame voor jullie dressuursport vinden als Marco Borsato op het komende WK in de dressuur uitkomt? Die trekt volle stadions, dus als hij ook een WK dressuur rijdt is dat uniek en een goede reclame. En hij kan het want hij heeft wel eens een winstpunt in de B gehaald en hij mag op Totilas rijden dus dat komt helemaal goed
Reclame is alleen reclame als je ook het niveau en de daarbij behorende verwachtingen waar kunt maken.
Anky is een fantastische dressuurruiter en het is prachtig dat ze nu ook interesse in western heeft en er hard voor werkt, maar ze heeft het niveau (nog?) niet.
petraaken schreef:En toch heeft ze ergens wel gelijk. Anky heeft de dressuursport in Nederland naar niveau gebracht dat ze nu hebben. Met Tineke was het al populairder maar Anky heeft het echt getilt naar het niveau van nu. Vroeger kwamen de nederlanders er niet aan te pas ondanks Tineke die haar uitertste best deed. Dit is net zoiets als Sven Nys die nu mountainbike wedstrijden in de zomer rijdt. Vroeger hoorde je ook zo goed als niets hierover in het nieuws maar sinds hij mountainbike wedstrijden rijdt hebben ze meer aandacht voor die sport in de media dankzij hem. Zeker op de grote wedstrijden.
Als je de kwalificatiewedstrijden moet rijden om in het team te geraken en je doet ze niet mee ja dan moet je er bij neerleggen dat je niet mag gaan. Dan kan de bondscoach niet anders dan de beste ruiters kiezen die aan die wedstrijden hebben deelgenomen.
Cer schreef:Sonja, ik vind Marco en Anky ECHT geen vergelijking
Sonja schreef:Cer schreef:Sonja, ik vind Marco en Anky ECHT geen vergelijking
Goed, nemen we IJsbrand Chardon ipv Marco. Noem dat maar eens geen vakman op paardengebied en heeft ook alles gewonnen wat er te winnen valt in zijn deel van de paardensport
Ik denk niet dat het er om gaat dat de westernruiters het Anky niet gunnen, ik denk dat ze zich een beetje zorgen maken over hoe ons land daar vertegenwoordigd wordt.
Anky is een fantastische publiekstrekker en nationaal gezien is het misschien wel helemaal top voor de sport dat ze er is, maar een ruiter die niet constant boven de 70 kan rijden naar de WEG sturen is een lachertje en derhalve helemaal NIET handig voor de sport.
Sonja schreef:Goed, nemen we IJsbrand Chardon ipv Marco. Noem dat maar eens geen vakman op paardengebied en heeft ook alles gewonnen wat er te winnen valt in zijn deel van de paardensport
Citaat:Ik denk niet dat het er om gaat dat de westernruiters het Anky niet gunnen, ik denk dat ze zich een beetje zorgen maken over hoe ons land daar vertegenwoordigd wordt.
Wie beslist dat?Citaat:Anky is een fantastische publiekstrekker en nationaal gezien is het misschien wel helemaal top voor de sport dat ze er is, maar een ruiter die niet constant boven de 70 kan rijden naar de WEG sturen is een lachertje en derhalve helemaal NIET handig voor de sport.
Nee hoor, het is geweldig om straks anky de schuld te geven van de lage resultaten omdat ze niet kan rijden. Als ze wel hoog scoort (maar dat lijkt nu al godsonmogelijk) dan komt het door haar paard, door haar geld, door haar sponsor, door alles behalve door haar... Gotta love the attitudeCitaat:Reken maar dat de reiningliefhebbers Anky zullen aanmoedigen, een kanttekening bij haar plaats in het team voor de WEG staat daar los van.
Citaat:Anky van Grunsven is aangewezen als reserveruiter en zal afreizen indien één van de vier anderen onverhoopt niet mee zou kunnen. “Anky heeft er veel plezier in en ontwikkelt zich goed in deze discipline. Ze leert snel, doet steeds meer wedstrijdervaring op en is goed bezig”, aldus bondscoach Caspar de Jonge.