vanitymay schreef:Ik ben het echt niet eens dat er alleen maar met premiewaardige beesten gefokt zou moeten woprden: ik ken vele en vele kruizingen die mi beter en leuker zijn uitgepakt dan heel wat premiegefokte paarden die ene poedersuiker karakter hebben of allerlei zwakheden ontwikkelen. En de verschillende bloedlijnen zijn nu al zo verwant dat dat al een probleem oplevert, moet je nagaan als de hobbyfokker ook niet meer experimenteerd: dan hebben we straks allemaal een jazz staan of een van de andere afstamingen die al zoveel voorkomen...tuurlijk gok je soms mis, maar ik denk dat hobbyfokkers een kleiner aandeel in klotepaarden hebebn dan de grote fokkerijen die er gewoon jaarlijks 100 fokken waarvan is ingecalculeerd dat er een percenteage poedersuiker is..
Hoe verklaar je het dan, dat diverse advertentiesites vol staan met papierloos allegaar, plus dat de paardenmarkten er ook mee vol staan?
Het zijn juist de papierloze hobbyfokkers die zorgen voor een grote aanvoer van ja, paardenvlees.