Ulissa schreef:Tsja dat kan gebeuren.
Het is dan aan jou of je deze foto plaatst. Jij kent het verhaal.
Maar ik kan er ook een volledig andere draai geven...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dejavu schreef:Ik vraag me af of Anky deze zaak wel kan winnen.
Die trainingsmethode is omstreden en Astrid Appels schrijft er een artikel over met als illustratie Anky (onthoofd) en Salinero. Mevrouw Appels doet verslag van een rondetafelconferentie waarin blijkbaar besloten is dat hyperflexie/rollkür niet acceptabel is omdat het verkregen zou worden d.m.v. agressieve kracht. Zij plakt er een passende illustratie bij en dat mag ineens niet? Omdat het hoofd eraf is gehaald zou het doen vermoeden dat Anky zich crimineel bezighoudt met haar paarden. Dit 'wegzetten' stuit hun tegen de borst en daarom moet de foto weg? Is dit wel een zaak?
Paintlinger schreef:Kan iemand mij misschien het nut in de training van die overdreven houding uitleggen? (of je nu rollkur of LDR noemt maakt mij niet uit.....1 pot nat imo)
anneliesdj schreef:Dat het een momentopname is valt ook nog te bediscussieren aangezien er genoeg filmpjes te zien zijn van Anky die in de training minutenlang zo rijd.
Ik gun Anky alles van de wereld maar ik wordt ook niet blij van die foto's.
Wat is het verschil tussen rollkur en LDR? Er is toch helemaal geen verschil, de hoofdhouding is hetzelfde.
anneliesdj schreef:Nee dat gaat niet makkelijk want dan kun je niet zien waar je loopt. Of je dat nu één dag of 10 jaar oefent, je kunt met je ogen niet door je schedel leren kijken.
Asyaa schreef:Ik had het alleen over de lichaamsbouw qua spieren en gewrichten, maar anyways, heb jij toevallig ook een ruiter op je rug zitten die jou haarfijn kan vertellen waar er een muur staat en waar niet?
JOS__ schreef:Paintlinger schreef:Kan iemand mij misschien het nut in de training van die overdreven houding uitleggen? (of je nu rollkur of LDR noemt maakt mij niet uit.....1 pot nat imo)
Hier is een clinic die anky toen gegeven heeft om te laten zien hoe ze haar paarden traint: het zijn 3 delen misschien moet je ze dan even zelf verder zoeken, maar wordt heel duidelijk uitgelegd!
Als hij klaar is met deel 1 gaat het filmpje vanzelf over in deel 2 en deel 3
http://www.youtube.com/watch?v=oOD_fhxG ... 1&index=20