Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:59

Ulissa schreef:
Tsja dat kan gebeuren.
Het is dan aan jou of je deze foto plaatst. Jij kent het verhaal.

Maar ik kan er ook een volledig andere draai geven... *D Zo makkelijk gaat dat!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:03

Ik vraag me af of Anky deze zaak wel kan winnen.

Die trainingsmethode is omstreden en Astrid Appels schrijft er een artikel over met als illustratie Anky (onthoofd :+ ) en Salinero. Mevrouw Appels doet verslag van een rondetafelconferentie waarin blijkbaar besloten is dat hyperflexie/rollkür niet acceptabel is omdat het verkregen zou worden d.m.v. agressieve kracht. Zij plakt er een passende illustratie bij en dat mag ineens niet? Omdat het hoofd eraf is gehaald zou het doen vermoeden dat Anky zich crimineel bezighoudt met haar paarden. Dit 'wegzetten' stuit hun tegen de borst en daarom moet de foto weg? Is dit wel een zaak?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:10

dejavu schreef:
Ik vraag me af of Anky deze zaak wel kan winnen.

Die trainingsmethode is omstreden en Astrid Appels schrijft er een artikel over met als illustratie Anky (onthoofd :+ ) en Salinero. Mevrouw Appels doet verslag van een rondetafelconferentie waarin blijkbaar besloten is dat hyperflexie/rollkür niet acceptabel is omdat het verkregen zou worden d.m.v. agressieve kracht. Zij plakt er een passende illustratie bij en dat mag ineens niet? Omdat het hoofd eraf is gehaald zou het doen vermoeden dat Anky zich crimineel bezighoudt met haar paarden. Dit 'wegzetten' stuit hun tegen de borst en daarom moet de foto weg? Is dit wel een zaak?

tja. Ik denk ook niet dat anky zal winnen. :n

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:13

Paintlinger schreef:
Kan iemand mij misschien het nut in de training van die overdreven houding uitleggen? (of je nu rollkur of LDR noemt maakt mij niet uit.....1 pot nat imo)

Dat vraag ik me dus ook af. Wat heeft het voor zin om je paard zn kin op zn borst te 'trekken', of hoe je het ook wilt noemen.
Ik vind dat er echt niet fijn uitzien :=

*heeft net het filmpje bekeken*
toch vind ik het helemaal niks.. je kan mij niet wijsmaken dat dit nou echt heel vriendelijk is..
Ben dan wel geen prof ruiter, maar toch..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:16

Ik stel voor dat mevrouw Appels in het vervolg de foto's van Gerd Heuschman gebruikt :)*

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:19

horseyfries schreef:
Ik stel voor dat mevrouw Appels in het vervolg de foto's van Gerd Heuschman gebruikt :)*

goed voorstel :7 8-) *D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:20

horseyfries schreef:

Dat zou wat zijn. Die vent heeft voor die rondetafelconferentie een petitie ingeleverd bij de FEI met tig handtekeningen. :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:23

Moderatoropmerking:
Nogmaals het is niet de bedoeling om hier een uitgebreide discussie te gaan voeren over LDR en/of hyperflexie. Dit soort berichten en off topic berichten worden vanaf hier verwijderd.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:24

RolandHitze schreef:
Ulissa schreef:
Tsja dat kan gebeuren.
Het is dan aan jou of je deze foto plaatst. Jij kent het verhaal.

Maar ik kan er ook een volledig andere draai geven... *D Zo makkelijk gaat dat!

Daarom kun je ook maar beter afgaan op wat je met eigen ogen gezien hebt.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:27

Ulissa schreef:
Daarom kun je ook maar beter afgaan op wat je met eigen ogen gezien hebt.

Inderdaad, maar dat gebeurd in de meeste gevallen dus niet!!! :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:28

wist in het begin niet eens dat het Salinero was _O-

ienkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:32

waarom zo'n fenomeen als Anky nu weer najagen..... :( Zij is degene die dressuur op de kaart heeft gezet in nederland *D Alles jaloezie.
En Roland maakt super mooie fot'os *D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:35

Een foto is een moment opname.
Om Anky nou de zwarte piet [voor de lange teentjes dit is geen racistische uitspraak] toe te spelen vind ik erg sneu
en beneden alle peil.

Anky heeft dressuur op de kaart gezet in Nederland!
@ienkeet: Telepathie??? :+

Als ik mn paard een corrigerende tik geef met de zweep en je maakt er een foto van dan ziet er niet uit als een tikje maar als een
afranseling. :+

dejavu

Re: Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:42

Een foto is inderdaad een momentopname, maar dat maakt de foto niet minder echt. Het slechte moment is er dus geweest.

Anky (maar vooral Sjef) praat vaak vol enthousiasme over hun manier van trainen en hoe effectief het wel niet is, maar als er negatief over die methode gepraat wordt, willen ze niet genoemd worden en al helemaal niet met een prent.

Ienkeet, vergeet niet dat er zat mensen zijn die Anky alles gunnen en zelf niet in haar schoenen willen staan, maar die toch haar manier van rijden niet toejuichen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:08

Ik ben het niet eens met de methode. Maar zo iedereen zijn eigen manier en als dit voor haar werkt. Wij gebruiken ook wel eens hulpmiddelen (bedoel niet meteen iedereen) en zullen af en toe ook wel eens wat hard handig zijn, geen artikel verder nog over gezien. De FEI keurt het af, maar hoeveel trainingen in welke discipline dan ook worden grof uitgevoerd?? En dat hoeft dan niet eens bij professionele ruiters en amazones te zijn. Vind het weer een beetje oude koeien uit de sloot halen en geld verdienen over iemand anders zijn manieren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:40

Tja, een topsporttrainer heeft eens tegen mij gezegd dat elke vorm van topsport ongezond is, geld dus ook voor de paarden blijkbaar, want hoeveel pijn en ellende moet een menselijke sporter vaak niet wegzetten voor het allerhoogste, ze leven altijd op het randje wat het lichaam nog kan en ik denk dat dit voor een paard ook zo is en misschien is het verschil tussen een topruiter en een basisruiter wel het punt waarop hij weet wanneer hij of zij moet stoppen om geen blessures bij het paard te krijgen, ongeacht hoe ze trainen.
Ik kan me dus niet voorstellen dat paarden vrolijk worden van bepaalde trainingsmethoden, inderdaad, foto's genoeg op internet maar daarbij kun je altijd de ruiter nog het voordeel van de twijfel geven omdat het een momentopname is maar wat dan zeggen over de lading filmpjes die erop staan van diverse ruiters, die bevestigen toch vaak wat je op de foto's ziet en dat ziet er vaak niet fijn uit.
En dan hebben we het niet alleen over de toppers, daar zit nog een hele lading wannabee's onder.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 25-08-10 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 01:09

Dat het een momentopname is valt ook nog te bediscussieren aangezien er genoeg filmpjes te zien zijn van Anky die in de training minutenlang zo rijd.
Ik gun Anky alles van de wereld maar ik wordt ook niet blij van die foto's.
Wat is het verschil tussen rollkur en LDR? Er is toch helemaal geen verschil, de hoofdhouding is hetzelfde.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 01:15

Mijn antwoord is volgens mij net verwijderd. Ging over de opmerking: en de springsport is ook heel erg.
Tja meningen verschillen nogal wat betreft iets "erg" vinden.....
Vind deze opmerking gewoon gemiep, en nergens opgestoeld of onderbouwd, gewoon maar weer iets zeggen, zonder er verder bij na te denken, of zonder zelf deze sport be-oeffend te hebben, lijkt mij.... :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 01:17

anneliesdj schreef:
Dat het een momentopname is valt ook nog te bediscussieren aangezien er genoeg filmpjes te zien zijn van Anky die in de training minutenlang zo rijd.
Ik gun Anky alles van de wereld maar ik wordt ook niet blij van die foto's.
Wat is het verschil tussen rollkur en LDR? Er is toch helemaal geen verschil, de hoofdhouding is hetzelfde.

En wat maakt de hoofdhouding uit?

Hoofdhouding maakt 0,0 uit, het is de training die belangrijk is. Leg je kin eens op je borst en sprint eens een blokje om. Moeilijk he? Sprint vanaf nu de komende 5 jaar elke dag dat zelfde blokje om, en doe elke keer je kin een heel inni minni beetje lager, totdat je na 5 jaar op je borst loopt. Gaat makkelijk he?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 01:20

Nee dat gaat niet makkelijk want dan kun je niet zien waar je loopt. Of je dat nu één dag of 10 jaar oefent, je struikelt nog steeds over je tuinhekje omdat je niet door je schedel kunt kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 01:21

anneliesdj schreef:
Nee dat gaat niet makkelijk want dan kun je niet zien waar je loopt. Of je dat nu één dag of 10 jaar oefent, je kunt met je ogen niet door je schedel leren kijken.

Ik had het alleen over de lichaamsbouw qua spieren en gewrichten, maar anyways, heb jij toevallig ook een ruiter op je rug zitten die jou haarfijn kan vertellen waar er een muur staat en waar niet?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 01:46

Asyaa schreef:
Ik had het alleen over de lichaamsbouw qua spieren en gewrichten, maar anyways, heb jij toevallig ook een ruiter op je rug zitten die jou haarfijn kan vertellen waar er een muur staat en waar niet?

Dus jij vind het normaal om een paard letterlijk met zijn kin op zijn borst rond te sturen?
Dan vind je 't zeker ook normaal dat het bit de horizontale lijn al is gepasseerd?

Dat we paardrijden is één ding maar dat hoort wel te gebeuren met respect voor het dier en kennis over hoe die zich gedraagt en voelt. Als je dat hebt wil je een paard niet met zijn kin op zijn borst rondsturen.

Edit; verder ga ik helemaal mee met Ashley/Mindfields!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 02:02

Nouja Anky moet lekker zelf weten hoe ze haar paarden rijd, ze is een bekende ruiter dus dan zal ze wel weten hoe het moet.... toch? :z
Ikzelf vind het walgelijk om te zien.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 02:47

JOS__ schreef:
Paintlinger schreef:
Kan iemand mij misschien het nut in de training van die overdreven houding uitleggen? (of je nu rollkur of LDR noemt maakt mij niet uit.....1 pot nat imo)

Hier is een clinic die anky toen gegeven heeft om te laten zien hoe ze haar paarden traint: het zijn 3 delen misschien moet je ze dan even zelf verder zoeken, maar wordt heel duidelijk uitgelegd!

Als hij klaar is met deel 1 gaat het filmpje vanzelf over in deel 2 en deel 3

http://www.youtube.com/watch?v=oOD_fhxG ... 1&index=20

Ben een stiller meelezer met deze dingen normaal.
Maar heb je filmpjes sessie aangeklikt, en het valt mij op dat ze constant in verdediging schiet :"Jullie maken maar rustig foto's , ik ben ook in voor een discussie, ".
Uiteindelijk laat ze Nelson, mooi los van voor zodat ie even bij kan komen en zegt ze :"Het valt me op, owh.. Nee ik wou zeggen 'het valt me op dat er nu ineens geen foto's worden gemaakt, nee hoor grapje"
Dat grapje zei ze voor mijn gevoel er maar gewoon achteraan.

Vind dat ze dit erg vaak zegt... Nja verder lees ik weer mee denk ik

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 07:36

Anky weet echt wel waar ze mee bezig is. Denk dat de paarden daar beter verzorgd worden dan bij menige stal in Nederland.
Tuurlijk waren sommige mails naar die mevrouw niet zo handig maar ik kan me wel voor stellen dat je soms uit je slof schiet.
Wat zij zegt dat haar paarden topsporters zijn die op het hoogste nivo wedstrijden lopen. Dat is wel wat anders dan een B paardje die opeens in de kruk getrokken wordt.