Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Famke160301 schreef:Rollkur of in de toegestane versie LDR, moet natuurlijk wel op de juiste manier gebeuren.
Thomas schreef:Kwam net een filmpje tegen;
http://www.youtube.com/watch?v=svOBsSdj ... re=related
Kijk es naar die Nelson.. echt niet normaal.
Thomas schreef:Vreemd dit;
onbegrijpelijk dat Sjef en Anky zulke taal tegen zo'n journalist aangaan.. staat ook op boulevard; Goede naam aangetast.
Kwam net een filmpje tegen;
Suzanne F. schreef:Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het een doodnormaal filmpje van Anky daar met Idool. Zo rijden alle leerlingen van Anky. Ons hele nationaal team traint zo. En ze stellen de paarden regelmatig zo diep in, allemaal.
Ik snap de ophef niet. Ik zie geen ruk en plukwerk, geen vreselijk slecht paardrijden. Geen schoppen, trekken of weet ik het wat.
Ik denk maar zo dat er wel ergere filmpjes te vinden zijn dan dit. Ik vind hier niks ergs aan.
Ffortuna schreef:Ten eerste: het bericht is beschamend slecht beschreven (en ik vraag me ook af of het handig is een dergelijk onduidelijk bericht als VN te plaatsen, al snap ik dat gezien de inhoud volledig), wie de schrijver ook moge zijn.
Ten tweede: ik snap ook niet waarom er ophef wordt gemaakt over een topruiter die een paard met de kin op de borst rijdt. Mensen moeten niet vergeten dat het om de top van Nederland gaat, ook qua paarden. Dergelijke paarden zijn nou eenmaal wat (lees: een heel stuk) pittiger dan het gemiddelde paard dat meedraait in de breedtesport of op recreatief niveau. In ieder geval is dit niet te vergelijken met het gros van depaarden van de Bokkers. Dus dat zij zo'n paard op hun plek moeten zetten of soms gewoonweg moeten rijden op zo'n manier, dat is hun zaak. Daar bemoei ik me niet mee en daar vel ik als relatieve leek ook geen oordeel over.
Elisa2 schreef:Ik ga alleen even op een reactie van iemand hier in het topic reageren die zei dat Isabell ook LDR traint.Dat is niet zo,Isabell traint volgens de duitse klassieke dressuur en het grootste verschil is dat ze voorwaarts/neerwaarts rijd dus met het neusje eruit.
Elisa2 schreef:Ik ga alleen even op een reactie van iemand hier in het topic reageren die zei dat Isabell ook LDR traint.Dat is niet zo,Isabell traint volgens de duitse klassieke dressuur en het grootste verschil is dat ze voorwaarts/neerwaarts rijd dus met het neusje eruit.
Moeni11 schreef:Thomas schreef:Kwam net een filmpje tegen;
Dit kan ik toch niet echt zo verschrikkelijk noemen. Zie hier geen extreem diep ingesteld paard en daarnaast geeft ze een hele prettige uitleg erbij.
Janine1990 schreef:Ergens heb ik toch echt het gevoel dat Sjef en Anky wat snuggerder zijn dan mensen die dergelijke uitspraken doen... Hij kan zich in mijn ogen prima verwoorden, dus ik ben benieuwd of dit echt is...![]()
We zullen zien hoe dit gaat aflopen...
Cayenne schreef:De bekende dressuuramazone Anky van Grunsven voelt zich door hippisch journalist Astrid Appels in haar goede naam en eer aangetast. Volgens Anky mogen afbeeldingen van haar paarden niet in verband gebracht worden met het omstreden rolkur systeem. LDR is een systeem wat door Anky en haar trainer en levenspartner Sjef Jansen is ontwikkeld en waarbij paarden de hals extreem moeten inbuigen.