Anky: 'nieuw potentieel superpaard vinden niet realistisch'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anky: 'nieuw potentieel superpaard vinden niet realistisch'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:46

Toch grappig dat het in een topic over Anky over geld en talent gaat :+ Als iemand beide wel heeft is zij het wel :+ Alleen ontbreekt momenteel het paard dat Totilas kan verslaan nog.. ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:00

Laten we stellen dat voor mensen met talent en geld samen het makkelijker is om de top te bereiken dan bijvoorbeeld voor iemand zonder of minder geld maar wel met talent of omgekeerd. Het kan uiteraard wel, maar het is volgens mij eerder uitzondering dan regel.

Mbt Anky vind ik het jammer dat ze PB kwijt is en hoop ik echt dat ze een leuk paard vindt. Maar ze moet idd realistisch blijven en dat kan ze ook heel goed. Het doet mij persoonlijk toch wel iets om te lezen hoe blij ze is dat ze PB mag blijven rijden voor een andere ruiter. Dat bewijst toch wel dat ze een enorm goede band heeft met PB en haar paarden ziet als echte partners. Ik hoop in ieder geval voor Anky dat ze snel weer een waardige opvolger vindt voor Salinero en PB :j.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:04

Verwend is= 'Ohh dit paard is niet leeeeuk' ' ooh hij springt niet hoog genoeg wat een rotknol'
En vervolgens van paps en mams een nieuw paard krijgen :D Dat is verwend en niet wat Anky heeft.

Ze doet het top, sommige mogen wel wat meer respect hebben het is niet niets! ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:07

Ik denk dat de opmerkingen over geld meer te maken hebben met de 18 jarige studente die Painted Black gekocht heeft, en geen betrekking hebben op Anky zelf.
De doorsnee student heeft geen budget voor dergelijke aanschaffingen...

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:09

wel grappig deze discussie ....

Om heel eerlyk te zijn heb ik ook totaal geen talent, heb het geluk dat ik een stikgoed paard onder mn kont heb zitten en goede begeleiding ...

Ik kan leuk rijden, maar ben te nerveus soms en mis de ambitie.

Om tot de top te behoren spelen zoveel factoren een rol, geld? hoeft niet perse ... je kan ook een paard zelf helemaal opleiden zonder dat je kapitaal kwijt bent.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:15

Mooi verwoord van Anky , het zal moeilijk voor de zijn ! Ik hoop dat Salinero goed in vorm blijft!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:27

lindake schreef:
Adelinde is ook vanuit het niets omhoog geklommen, maar ook zij had voldoende middelen om in haar lessen te investeren. In mijn ogen gaat geld en talent en natuurlijk ook geluk samen.

Ik denk dat ze er ook vooral heel veel voor óver had! Doorzettingsvermogen, karakter, hoe je het ook maar noemen wilt - de wil om echt het beste uit jezelf en je paard te halen is zo belangrijk! Vraag maar eens aan topsportbegeleiders, die noemen (teveel) geld vaak een belemmering om echt de top te bereiken. Reden: mensen haken af bij tegenslag, omdat ze gewend zijn dat succes te koop is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:01

De communicatie over het wel of niet rijden van Anky verlooopt wat stroef in de verschillende artiklen.
In het ene artikel gaan ze op zoek naar opvolger voor Londen (ok denk ik dan, dan moet je wel erg veel mazzel hebben dat je dit jaar een goed afgerichte toppper vind, was een jaartje eerder begonnen want ik heb ook begrepen dat PB al langer te koop stond).
In een ander artikel wordt haar eigen twijfel of dit wel een reeele wens is, opgeschreven.

Het zou gewoon te gek zijn als het lukt. Ik denk niet dat ze er nog een uitdaging in ziet met Salinero. Daar heeft ze het hoogste al mee gehaald.

Dan zie ik in dit topic een discussie over geld en talent ontstaan.
Zonder talent haal je de absolute top echt niet.
Zonder geld ook niet maar gelukkig zijn er sponsoren om voor dat geld te zorgen. En als je talent hebt dan zijn die geldschieters dus echt te vinden.

Waar ik me meer zorgen over maak is de instelling van de jeugd tegenwoordig. Topsport betekend offers brengen en ik zie maar weinig meiden die dat er nog voor over hebben. Dat zullen dan ook wel niet de echte zijn, maar bij sommige denk ik dan toch wel eens wat jammer van dat talent.
Had dat talent dan aan mij gegeven. Ik ploeter met veel plezier zonder dat grote geld en talent gewoon door.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:48

Dit artikel klinkt me allemaal weer wat positiever in de oren dan het vorige...
Maar stiekem hoop ik nog steeds dat ze straks een keer met een nieuwe troef start en heel hard wint en roept: VERRASSING! :D
Maar dat zal wel niet zo zijn... -O-

Erg realistisch artikel waaruit duidelijk op te maken is dat het rijden niet meer de allerhoogste prioriteit heeft, maar dat ze ook veel plezier en genoegen haalt uit het opleiden!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:58

mooi stuk, vooral de laatste zin!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:08

Ik hoop voor Anky dat ze nog een nieuwe topper krijgt!
En ik vind dat laatste stuk indd ook heel mooi! :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:32

Moderatoropmerking:
Het gaat hier ook alle kanten op, van Salinero naar Guus de Fjord en van hot naar her. Zullen we het nu weer ontopic houden? De offtopic reacties zal ik verwijderen. Bedankt :)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:41

ik hoop dat anky een nieuwe topper vindt!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 05:33

Ik heb veel respect voor de manier waarop deze mensen naar vernieuwing kunnen blijven zoeken en vooruit kunnen blijven kijken. Puur voor hoe zij omgaan met vooruitgang in het leven. Dat maakt de groei in het leven. Ik denk dat zij veel hebben bijgedragen in het verleden op dit gebied. En nog steeds doen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:23

GO GO GO Anky, wat is het toch een topwijf! Ik geloof bijna dat ze bokt leest door al die vragen in de vorige topics van ons. Heb het nu geloof ik al tig keer gezegd, maar hoop zo dat ze een nieuwe topper vind. Misschien heeft 1 v/d bokkers wel een potentieel toppaard??

klaske_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:52

Jammer dat Painted Black verkocht is, ik hoop dat ze snel een ander goed paard kan kopen. En als ze niet op tijd voor de Olympische Spelen een nieuw goed genoeg paard heeft is het heel jammer voor haar èn voor Nederland maar dan is het niet anders. (maar ik hoop het natuurlijk wel ;) )

LinVer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:47

Altijd leuk om haar berichten te lezen. Heel erg jammer dat PB verkocht is en ik hoop dat ze snel weer een nieuwe topper vindt!

Laura15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:27

denice schreef:
Wat zouden ze wel niet betaald hebben voor painted?

In mijn hoofd komt dan echt op, verwend nest :+

1,5 miljoen, dat meisje heeft zeker talent, en gewoon een super rijke papa. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:10

Laura15 schreef:
denice schreef:
Wat zouden ze wel niet betaald hebben voor painted?

In mijn hoofd komt dan echt op, verwend nest :+

1,5 miljoen, dat meisje heeft zeker talent, en gewoon een super rijke papa. :+

bron? :=