Uitgemergelde merrie gedumpt in Amerikaans Los Angeles

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:09

vreselijk ik heb er geen woorden voor.

In het klein hebben wij op stal ook mensen die slecht voor hun dieren zorgen. Ik heb al wel eens hooi van mezelf aan een van hun paarden gegeven uit medelijden.

Als je het niet kan betalen hou dan alsjeblieft geen dieren

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:47

Helaas is dit vast niet het enige geval.
Ik had begrepen dat het momenteel heel slecht gesteld was met veel paarden in Amerika, gewoonweg omdat eigenaren hun baan hebben verloren of om andere redenen (crisis) plotsklaps geen geld meer hebben en niet van hun paard af kunnen komen.
Ik praat het niet goed, maar misschien zijn er andere redenen waar wij helemaal nooit bij stil staan.

Als ik die merrie nog zo fief uit haar ogen zie kijken vraag ik me af, of ze het misschien niet had kunnen redden met goede zorg en veel liefde.
Ze heeft in elk geval nog een paar laatste vriendelijke uren gehad.

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:54

Jeeeezus!
Zulke mensen moeten ze levenlang opsluiten,
En even laten voelen hoe het voelt voor zo'n dier.
Wat een arm beesje.

Suus

Re: Uitgemergelde merrie gedumpt in Amerikaans Los Angeles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:58

Geen woorden voor. Onbegrijpelijk. Hier krijg je toch "oog om oog, tand om tand"-neigingen van.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:59

Focussed schreef:
Sjezus... :n :n

Ik snap niet hoe iemand dat gewoon kan doen :n Z'n paard op straat dumpen... en zo aan z'n lot overlaten..
Geen woorden voor :n

Fijn dat ze uit haar lijden verlost is..

Inderdaad, en dat je je dier zo uit kunt laten hongeren en lijden :n
Arme arme dier...... :(:)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:03

Arm dier.. Wat voel ik toch medelijden voor de merrie.
VRESELIJKE foto's trouwens...

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:08

hoe harteloos kan je zijn!!
echt vreselijk.. ik heb er geen woorden voor

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:44

Niet te geloven.
Zo mager.....
Dat is niet van een of twee weken. ;(

Wat loopt er toch wreed volk rond op deze aardkloot. :(

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:13

In de VS is het achterlaten of loslaten van paarden op het moment als gevolg van de crisis iets wat regelmatig voorkomt:

http://edition.cnn.com/2009/LIVING/03/2 ... index.html

http://www.thehorse.com/ViewArticle.aspx?ID=15339

http://www.toacorn.com/news/2010-01-07/ ... _an_a.html

En het is ook al langer aan de gang:

http://www.time.com/time/nation/article ... 50,00.html

Maar in dit artikel wordt gesproken over een mogelijke herziening van de wet die slachten onmogelijk maakt, in verschillende staten:

http://www.kstatecollegian.com/opinion/ ... -1.2219452

quartermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:32

ocharme zeg hoe kan je nu je eigen paard op straat laten liggen en overlaten tot het zelf sterft kvind dit schandalig als je geen dieren kunt verzorgen of het genodigde kunt doen koop er dan geen ! dieren hebben liefde vreugde goei voedsel goe behandelt te worden! denk dat sommige mensen denken dat dieren speelgoed is ! gaan ze nu eindelijk er iets aan doen aan al die lijden dat mensen blijven doen !!!!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:14

Hier zijn geen woorden voor........
Soms schaam je je om tot het ras: mens te behoren...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:18

lieve onbekende merrie, rust zacht.
gelukkig zijn de eeuwige weides wel groen :)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:27

Im shocked! :(

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:09

randalinpony schreef:
Dit komt in de VS helaas veel meer voor dan iedereen denkt... door de economische omstandigheden proberen eigenaren daar dieren weg te geven, maar er is geen markt. En slachten mag niet meer, leve de hypocriete instelling van veel Amerikanen!
Dus worden de dieren op straat losgelaten.

In de VS is het ontslagrecht anders dan hier, ontslagen betekent daar ook echt alles kwijtraken. We kunnen hier heel hard roepen over dit paard, maar we weten niet wat er gaande is in de VS: daar zijn heel veel 'normale' hardwerkende mensen op voedselbanken aangewezen op het moment.

En nu gaat het weer redelijk, als de ecomie haar tweede crash gaat maken (wat wordt voorspeld) dan zullen er nog veel meer fotos gemaakt kunnen worden van dit soort taferelen.

Laat onverlet dat het lijden van dit dier afgrijselijk geweest moet zijn.

Dat is precies wat ik wilde posten. Het is ontzettend sneu voor het dier, maar ik denk niet dat we met zijn allen die eigenaars in de pan moeten hakken. Die mensen hebben misschien zelf al maandenlang geen cent om zichzelf te onderhouden en kunnen met dat paard niet weg. Wat moet je op een gegeven moment nog behalve het ergens loslaten in de hoop dat het zich in leven kan houden met gras of dat iemand zich erom wil bekommeren?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:12

Op het moment dat je in de USA niet meer voor een dier kunt zorgen, kun je het afstaan aan de RSPCA, dan hoeft het echt niet zover te komen...dat voorkomt iig taferelen zoals deze ene merrie.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:40

Cassidy schreef:
Op het moment dat je in de USA niet meer voor een dier kunt zorgen, kun je het afstaan aan de RSPCA, dan hoeft het echt niet zover te komen...dat voorkomt iig taferelen zoals deze ene merrie.

dan vraag ik me af waarom er zo verschrikkelijk veel paarden worden losgelaten. Blijkbaar is het dan toch niet zo toegankelijk ofzo?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:00

http://liveshots.blogs.foxnews.com/2010 ... abandoned/

Ik denk dat je het antwoord misschien wel in bovenstaand artikel kan vinden: wanneer dieren in een ontoelaatbare toestand worden afgestaan kan de eigenaar in sommige gevallen toch nog een aanklacht verwachten.

Iedereen is zo te spreken over die hoge boetes/gevangenisstraffen in de USA, maar ik kan me voorstellen dat je als eigenaar die toch al alles is kwijtgeraakt, dan liever je paard loslaat en hoopt dat het nog ergens onderdak komt.
Vergeet niet dat mensen vaak tegen beter weten in hopen dat het allemaal ten goede keert, ze weer werk vinden, het paard het wel redt tot dan enz... en dan pas veel te laat inzien dat het écht niet kan, waar ze mee bezig zijn.
Een tijdje terug zaten 2 miljoen mensen in de VS zonder werkeloosheidsuitkering, dat is nu wel geregeld dacht ik.

Tijdens de hoogconjunctuur kon het allemaal niet op, de fokkerij bracht geld op mensen konden zich dieren veroorloven. Maar dat is daar nu behoorlijk anders.
En nogmaals: vroeger konden deze dieren geslacht worden. Nu komen mensen er niet eens vanaf als ze ze gratis aanbieden.

De opvang die er bestaat in de VS zit overigens al overvol, en het einde van de stroom dieren is nog niet in zicht. Het ruwvoer schijnt nu erg duur te worden (hier ook trouwens.)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:02

Inderdaad het ruwvoer is nu erg duur :=
4 USD voor een klein baaltje enzo :n

maar hier kost het nu toch ook al bijna 3 euro voor een klein baaltje

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:07

Dan ben je echt slecht als je dit kan doen bij een dier!

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:44

ik wordt hier zo verdrietig van
tranen schieten in mijn ogen
arm,arm dier!
gelukkig is ze uit haar lijden verlost en heeft ze tenminste nog heel even liefde gevoeld.
ik hoop dat degene die dit heeft gedaan ook gevonden wordt en dat er een fikse straf komt
dit doe je een dier niet aan wat afhankelijk is van je.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:00

Helaas gebeurt dit ook in ons eigen land,ze worden alleen niet langs de weg gedumpt [een enkele keer wel].Vaak worden ze weg gestopt in een stalletje zodat niemand ze ziet.Deze arme pony hadden we weg gehaald bij een super luxe pensionstal,verstopt helemaal achterin.De eigenaar vertelde nog trots dat zijn zoontje er elke dag nog mee reed!!
http://i33.tinypic.com/14tlq11.jpg
http://i34.tinypic.com/34dput0.jpg

Helaas kreeg ze een zware koliek,ze is ingeslapen.Ze heeft toch nog een hele fijne luxe week gehad.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:59

funnyhorses schreef:
Adil18 schreef:
De uitspraak "niet bij alles is een wet nodig" vind ik bloedlink. Waar gaat het met Nederland heen wanneer iedereen voor eigen rechter gaat spelen?

Waar is Nederland nu dan?
Ik lees steeds vaker gevallen verwaarlozing,dierenambulances die gewoonweg niet komen opdagen en paarden die lekker mogen wegrotten in een bescheten stal omdat de eigenaar te LUI is om ernaar om te kijken!
Maar de waarheid is: We staan erbij en kijken ernaar!
Als een stelletje schapen wachten we tot iemand de eerste stap zet,maar uiteindelijk durft niemand en degene die wél opkomt voor een beest krijgt het dan nog zwaar te verduren omdat dan ineens wel alles en iedereen wakker word!

Ja idd waar gaat dat heen met Nederland? :(

Ik snap je punt, maar zelf voor rechter spelen is niet de oplossing. Wij hebben hier ook een mager paard staan, is al wel een jaartje ouder, maar eigenlijk zie je dit niet zo...Wat nu als iemand vind dat ze gewoon te mager is en dit paard zo uit het weiland haalt? Dan hebben we hier een kapotte eigenaresse. Die doet alles voor dat paard, maar het is een slechte eter en ze komt gewoon niet aan, wat je ook geeft. De DA schuift het op ouderdom en slechte tanden, hoewel de tandarts zegt dat ze eigenlijk niet eens zulke slechte tanden heeft...Nou ja, is nu allemaal bijzaak, maar snap je mijn punt? Ik denk dat de eigenaresse al kapot gaat als de DB op de stoep staat en zij moet verklaren waarom dat dier er zo uitziet...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:15

Op het moment dat er een paard wat minder in conditie is op een stal waar verder er alles goed bijstaat, mogen er gerust vragen gesteld worden, en als daar naar behoren op geantwoord wordt, is er nog niets aan de hand.
Op het moment dat alle paarden er zo uitzien, heb je een probleem...

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:17

Wat een monsters heb je toch op deze wereld, ik zit met tranen in mijn ogen en ben er even helemaal stil van

irislieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:46

omg ongeloofelijk!

waarschijnlijk heeft die merrie een paar week er voor nog een kar getrokken om passagiers rond te rijden meestal in dat land dat dan de paarden op ijzers staan

ps ik weet het niet zeker ook maar een gokje!

en dan inderdaad is er dan geen enkele hoefsmid die denkt hé dat paard ken ik !! :(