Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Javayo schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens! Zo ondoordacht vind ik het niet van de eigenaar. En blijkbaar kunnen ze dit financieel bekostigen én kunnen ze het paard een goed tehuis bieden ondanks dat het dier alleen als weidepaard kan 'dienen'.
Ik vind dat er ook wel heel makkelijk wordt gesproken over direct in te laten slapen. tuurlijk heeft het veulen een moeilijke periode gehad, maar zodra die een stap de wei in heeft gezet is die dat wel vergeten. Als ze nu de rest van haar leven, ondanks haar rug, pijnloos lekker paard kan zijn op de wei, dan vind ik het ook allemaal waard geweest.

geld is namelijk niet "the issue" als het gaat om de kwantiteit, maar veel belangrijker nog, de kwaliteit van leven 
Citaat:Ahhhhhh als ik hem zo rond zie huppelen rond de 6 minuten denk ik dat het misschien toch wel de moeite is, kiek m goan!! Echt heel aandoenlijk!
kaatje77 schreef:Jibbel schreef:Jammer dat paarden tegenwoordig zo 'vermenselijkt' worden. Dat je een mens met een handicap probeert zo goed mogelijk te helpen, à la, maar voor een paard denk ik dat euthanasie idd de eerlijkste keuze was geweest.
Het geeft wel weer een hoop kennis bij klinieken, maar ik denk dat het paard hier wel een beetje de 'dupe' is van het experiment.
Daar sla je de spijker op de kop
Dit is voor mij een typisch voorbeeld van mensen met paarden ipv paardenmensen
Vala schreef:Ik denk vanwege het feit dat de eigenaren al 2x op het punt hebben gestaan het dier in te laten slapen zij dit ook wel zullen doen als blijkt dat ze uiteindelijk wel pijn lijdt .

Vala schreef:Makkelijk om te roepen dat je zelf nooit zoiets had gedaan. Op het moment dat je ervoor kiest de medische molen in te gaan en de DA zegt het te willen proberen denk ik dat de meesten toch proberen zo'n beestje te redden. En als je eenmaal begint moet je het proces ook afmaken vind ik. Verder hebben de eigenaren tot 2x toe het beestje in willen laten slapen maar leefde het toch weer op. Dan verleg je je grenzen. En het resultaat mag er toch best wel zijn vind ik.
Dus ik vind het wat ondoordacht dit te veroordelen.
Ik vind juist dat er wat al te vaak snel ingeslapen wordt.
Buiten dit denk ik dat dit een heel leerzaam iets is geweest voor de dierenartsen die dit dier behandelen. En wat hiervan geleerd is kan weer gebruikt wordt voor een volgend dier. En wie weet heeft dan 1 van ons deze kennis en hulp hard nodig!
Joolien schreef:zandvangers schreef:hier nog een filmpje gevonden van vitelle , hier is op het einde goed te zien hoe ze loopt en rent .
nu schijnt het nog beter te gaan dan dit filmpje , maar toch had ook ik haar denk ik in laten slapen .
ik denk dat er ook wel veel risicos aan de operatie hebben gezeten ik bedoel een ruggenmerg operatie pffff dat klinkt rot .
en ook de revalidatie en alle onkosten waren me het niet waard geweest , sorry .
ik heb veel voor een paard over maar dit gaat mij denk ik te ver .
http://www.hippotv.tv/video-beschrijvin ... eulen-slot
Ahhhhhh als ik hem zo rond zie huppelen rond de 6 minuten denk ik dat het misschien toch wel de moeite is, kiek m goan!!Echt heel aandoenlijk!
Sonja_vR schreef:Javayo schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens! Zo ondoordacht vind ik het niet van de eigenaar. En blijkbaar kunnen ze dit financieel bekostigen én kunnen ze het paard een goed tehuis bieden ondanks dat het dier alleen als weidepaard kan 'dienen'.
Ik vind dat er ook wel heel makkelijk wordt gesproken over direct in te laten slapen. tuurlijk heeft het veulen een moeilijke periode gehad, maar zodra die een stap de wei in heeft gezet is die dat wel vergeten. Als ze nu de rest van haar leven, ondanks haar rug, pijnloos lekker paard kan zijn op de wei, dan vind ik het ook allemaal waard geweest.
ja, maar hoe lang kan dit paard pijnvrij de weide in?
met de vergroeiingen in de rug is de kans vrij groot dat er delen van het skelet vreemd of verkeerd belast gaan worden , en dit zal dan leiden tot slijtage en pijn ,
van mijn kant kan ik je vertellen dat de stelling "had het dier ingeslapen" echt niet lihtzinnig gemaakt word
of iets kan behoort geen maatstaf te zijn om aan de hand daarvan een beslissing te maken en ik denk serieus dat deze beslissing niet in het belang van het dier is gemaakt, maar in het belang van de emoties van de eigenaars
ook al zou ik het geld er voor hebben, had ik dit dier niet deze weg op gestuurdgeld is namelijk niet "the issue" als het gaat om de kwantiteit, maar veel belangrijker nog, de kwaliteit van leven