Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urielle schreef:Julia_14 schreef:@ Lowara & Urielle: Leuk dat jullie er in ieder geval nog om kunnen lachen
Ja sorry hoor, ik ken die man niet en er gaan zoveel mensen dood. Als het een bekende betreft is het altijd pijnlijk en verdrietig, maar ik kan dit geen tragisch ongeval noemen (a la Love Parade ofzoiets).
Ik heb ook verder helemaal niks met de Luchtmacht, dus ik zie niet in waarom het overlijden van een teamlid zo bijzonder zou zijn (behalve in het geval van sneuvelen tijdens het werk). Iemand die 25 jaar bij de redactie van Muis & Oor werkt, wordt ook gemist en is ook een belangrijk teamlid door de anciëniteit.
Ze hoeven van mij overigens echt niet de manege persoonlijk op de hoogte te stellen, maar ik vind het wel storend dat volgens een aantal mensen hier een eerbetoon aan iemand die toch al dood is, zoveel risico op mag leveren voor mensen die nog wel in leven zijn en op een mooie zomerdag van hun hobby aan het genieten zijn. Ben benieuwd hoe de reactie geweest zou zijn als het bericht geweest zou zijn dat de meneer op de schimmel was overleden of bijv. een dwarslaesie had.
Zoals je zelf ook al zegt, er gaan vreselijk veel mensen dood op 1 dag, die ieder op hun manier wel iets betekend zullen hebben voor de wereld of hun omgeving. Waves schreef:Had die manege-eigenaar de krant dan niet gelezen? Of stond het niet in de krant?
Bellen naar maneges vind ik totale onzin, dat verzinnen alleen paardenmensen. In de gewone wereld is 99% van de mensheid niet bezig met paarden en waar die eventueel wel of niet van kunnen schrikken.
Hadden ze ook de koeienboer moeten bellen dan? En het plaatselijke bejaardentehuis? Dat laatste zou ik trouwens nog eerder aan denken dan aan een manege
Julia_14 schreef:Waves schreef:Had die manege-eigenaar de krant dan niet gelezen? Of stond het niet in de krant?
Bellen naar maneges vind ik totale onzin, dat verzinnen alleen paardenmensen. In de gewone wereld is 99% van de mensheid niet bezig met paarden en waar die eventueel wel of niet van kunnen schrikken.
Hadden ze ook de koeienboer moeten bellen dan? En het plaatselijke bejaardentehuis? Dat laatste zou ik trouwens nog eerder aan denken dan aan een manege
LidiaNirvana schreef:Maar wat wil je daar dan mee zeggen dat jou paard daar niet van schrikt.. Nee deze paarden wel.. Waarschijnlijk maken die dat dus niet dagelijks mee zoals die van jou..
ikke20 schreef:@StalDuijndam: ik was daar dus wel en nee ik lees amper de krant hooguit 1 x in de 2 weken en ik wist er dus niks van.
Dan neem je dus een risico, kan je anderen niet echt kwalijk nemen vind ik. Citaat:Maar wanneer zo iemand dan overlijd, vind ik het prachtig dat de Luchtmacht zo'n soort eerbetoon organiseerd. En uiteraard hebben ze hier meer middelen voor dan een gemiddeld bedrijf uit de Randstad.
Bovendien, dan kan ik wel 'n lijst gaan maken van dingen waar mijn belastinggeld naartoe gaat, waarvan ik denk in vredesnaam wat 'n verspilling. Zo gaat dat nou eenmaal in 'n samenleving, we moeten allemaal wat inleveren.
Tja, de vliegtuigjes van Seppe zijn leuk maar natuurlijk absoluut niet te vergelijken met de vechtmachines van de Luchtmacht! Dus in principe staan die 2 ook totaal los van elkaar, als je paard gewend is aan zo'n sportvliegtuigje, is dat absoluut geen garantie dat ie tegen de PK's van de F-16 kan

Waves schreef:ikke20 schreef:@StalDuijndam: ik was daar dus wel en nee ik lees amper de krant hooguit 1 x in de 2 weken en ik wist er dus niks van.
Het is jouw keuze om niet op de hoogte te zijn van wat er om je heen gebeurtDan neem je dus een risico, kan je anderen niet echt kwalijk nemen vind ik.
Als je met de auto op pad gaat en je belandt in een file omdat je niet in de krant hebt gelezen dat er werkzaamheden aan de weg zijn, vind je dan ook dat rijkswaterstaat je persoonlijk hadden moeten bellen?
.. maar ik ben het niet met je eens.. imd schreef:Ikke: als je dat wilt voorkomen moet je dus gewoon de krant een beetje bijhouden. Ze hadden jou dus persoonlijk moeten bellen voor het geval je een buitenrit wilde maken in de omgeving?
Julia_14 schreef:hyppolyte schreef:Ik heb 'm even opgezocht, ik ging er eigenlijk min of meer vanuit dat die vliegenier tijdens een uitzending is overleden. Het blijkt een hartaanval tijdens het hardlopen te zijn geweest. Ik wil absoluut niet insinueren dat de dood van die man niet vreselijk is en ik wil het verdriet van zijn familieleden ook echt niet bagatelliseren. Maar ik vind het wel een beetje apart dat ze dan zo'n missing man formatie doen, of is dat gebruikelijk voor iedere vliegenier die overlijdt? Kijk, dat er militaire eer wordt bewezen snap ik, maar op deze manier vind ik dat persoonlijk gepaster voor iemand die gesneuveld is dan in dit geval.
Neemt niet weg dat het een heel mooi gebaar is.
De Luchtmacht is een team, en ieder teamlid daarvan heeft een hele belangrijke rol. En als vlieger heb je dan ook nog eens een vooraanstaande rol. Bovendien wil je niet weten hoe ontzettend veel talent, moeite, doorzettingsvermogen en moed het vereist om uberhaupt door die opleiding te komen, laat staan ook nog eens succesvol F-16 piloot die bij de Luchtmacht vliegt. Een missing man formatie is, naar mijn mening, juist 100% gepast. Maakt niet uit op wat voor manier, zij zijn hun teamlid kwijt die jarenlang heeft geinvesteerd, en die waarschijnlijk al die jaren meer bij de Luchtmacht was dan thuis.
Ik vind het 'n prachtig gebaar, bewijst maar weer hoe goed Defensie met z'n mensen is en hoe de team-spirit daar heerst.
@ Lowara & Urielle: Leuk dat jullie er in ieder geval nog om kunnen lachen
Urielle schreef:imd schreef:Ikke: als je dat wilt voorkomen moet je dus gewoon de krant een beetje bijhouden. Ze hadden jou dus persoonlijk moeten bellen voor het geval je een buitenrit wilde maken in de omgeving?
Ja joh, ik start in West-Brabant, Midden-Brabant en Zuid-Holland. Laat ik een abonnement nemen op alle plaatselijke krantjes om zeker te zijn dat er niet ineens drie straaljagers overkomen