Edward: 'Alle wereldrecords in handen, maar het kan beter'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:41

Johanna59 schreef:
Zo jammer, dat bijna niemand ziet dat hij wel degelijk fouten maakt. Dat hij bij voorbaat al gewonnen heeft. Dat hij zowat een staande ovatie krijgt bij het binnenkomen van de ring. Dat hij hem in een wurggreep houdt. Het minimum aantal piaffe passen doet. Er totaal geen charme van uitgaat. Het zeker een goed paard is, maar niet het beste. Dat Imke een erg mooie proef reed, waar je wel kippevel bij krijgt. Open up your eye's...............

Geen charme?????????? Dat is de grootste onzin die ik in tijden heb gehoord! Ik heb in Neumünster zitten huilen bij zijn proef en fokkers die niks met dressuur hebben maar die Olympiade springpaarden hebben gefokt ook.
Het is verdorie een Nederlands fokproduct met een Nederlandse ruiter, kan het nog beter voor ons land?? Ik heb helemaal niks met dressuur en ik vind het maar vreselijk saai om naar te kijken. Alleen Totilas is met Edward iets aparts. Met Lingh vond ik hem al een goede combi en nu heeft Edward een mega positieve ontwikkeling doorgemaakt samen met Totilas.

Nee alle jury's zien het verkeerd en zelfs de Duitse pers die normaal echt niet mals is met kritiek ziet het verkeerd....

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:47

Miska schreef:
Ja, in wezen wel, alleen als je beter wilt worden zul je ook naar de dingen moeten kijken die verbeterd kunnen worden, want anders heeft het ook geen zin. :P
Ik ben voor mezelf ook altijd erg kritisch.
Komt heel ontevreden over, maar het zet je wel in beweging.

ja natuurlijk, maar wie maakt geen fouten en bij wie gaat het wel perfect, bij niemand.
Ik denk dat Edward echt wel weet waar zijn fouten zitten.

Sjoert

Re: Edward: 'Alle wereldrecords in handen, maar het kan beter'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:52

Ik zit hier met plaatsvervangende schaamte enkele berichten te lezen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:05

Verklaar je nader...

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:13

sommige reacties zijn lachwekkend. Denk dat Sjoert dat bedoelt.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:13

De combinatie die Aken wint, werelrecord na wereldrecord verbreekt, het publiek naar de toernooien trekt. De combinatie die met andere woorden de sport een enorme boost geeft. Ook voor niet-paardenliefhebbers.
Die combinatie wordt hier een gebrek aan rijkunst en charme verweten.

Dit topic gaat mooi uit mn eigen berichten. Hoef ik die onzin niet meer te lezen :D

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:15

Adriana schreef:
Het is verdorie een Nederlands fokproduct met een Nederlandse ruiter, kan het nog beter voor ons land?? Ik heb helemaal niks met dressuur en ik vind het maar vreselijk saai om naar te kijken. Alleen Totilas is met Edward iets aparts. Met Lingh vond ik hem al een goede combi en nu heeft Edward een mega positieve ontwikkeling doorgemaakt samen met Totilas.
Mee eens.
Edward en Totilas zijn echt een topteam! Kritiek blijft er altijd (en dat is maar goed ook), en zoals de titel van dit topic zegt; het kan beter.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:16

Johanna59 schreef:
Zo jammer, dat bijna niemand ziet dat hij wel degelijk fouten maakt. Dat hij bij voorbaat al gewonnen heeft. Dat hij zowat een staande ovatie krijgt bij het binnenkomen van de ring. Dat hij hem in een wurggreep houdt. Het minimum aantal piaffe passen doet. Er totaal geen charme van uitgaat. Het zeker een goed paard is, maar niet het beste. Dat Imke een erg mooie proef reed, waar je wel kippevel bij krijgt. Open up your eye's...............

Totilas weet nagenoeg iedereen te beroeren, springruiters, menners, en westernruiters komen speciaal kijken om Totilas te zien. En elke keer als ze dat paard zien lopen komen er emotie's los iets wat een ander dressuurpaard nooit bij hun voor elkaar gekregen heeft, dat is uniek.

Natuurlijk maakt ie nog fouten, dat paard is 10 jaar oud! die zit nog lang niet aan de top.

Maar dit paard is toch emotie? Zo'n paard maakt je toch blij?

En dan roepen dat ie hem in de houtgreep houd... tjonge jonge heb je wel is een training gezien van hun? die loopt nog een pi/pa tour voor achten aan een lange teugel met sinterklaas erop.

Als dat paard van mij was zou ik er nooit meer afkomen :=

Jij zegt open your eye's, jij hebt je ogen dan misschien wel open, maar jij kijkt door een hele zwarte bril.

Mizoan

Sjoert schreef:
De combinatie die Aken wint, werelrecord na wereldrecord verbreekt, het publiek naar de toernooien trekt. De combinatie die met andere woorden de sport een enorme boost geeft. Ook voor niet-paardenliefhebbers.

+:)+

En die geen kranten vol aandacht krijgt, slechts een paar zinnetjes, geen rondvaart door de grachten en slecht een schamele aantal minuten bij de NOS sport :r

Adriana

Ik ben het helemaal met je eens Sjoert!!!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:18

Sjoert schreef:

Dit topic gaat mooi uit mn eigen berichten. Hoef ik die onzin niet meer te lezen :D

Oke, dus het draait alleen nog maar om geld?
Niet meer om het belang van het paard en de kunst van het werkelijke rijden, maar alleen maar om de sensatie?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:30

Miska schreef:
Sjoert schreef:

Niet meer om het belang van het paard en de kunst van het werkelijke rijden, maar alleen maar om de sensatie?

Vraagje... heb je Totilas al eens in het echt zien een proef zien lopen? En dan vooral in Duitsland, waar de pers de Nederlandse ruiters vaak tot de grond toe afbrand?
Heb je de stilte van het publiek daar meegekregen, de tranen zien rollen over menig gezicht en niet van jonge Wendy's maar van oude verweerde fokkers. Dat springpaarden fokkers je aanhouden en zeggen dat Totilas een fenomeen is en dat we daar trots op moeten zijn?
Is dat sensatie? Gaat dat om geld? Nee dat gaat om een feel good moment van een paar minuten iets zien wat je een hele poos niet meer los laat. De harmonie en het één zijn waar zoveel ruiters naar hunkeren.

horseyfries

Miska schreef:
Sjoert schreef:

?? Dat "open up your eyes" was voor jou bedoelt denk ik, want nergens staat in dit bericht iets over geld. Het gaat over de uitstraling van het paard.
Hoe kun je een paard wat iedereen die hem live ziet kippenvel geeft, een paard "zonder charme" noemen?

Ik heb de proeven opgenomen en Isabell kreeg exact wat ze verdiende. Zelfs de duitse commentatoren waren erover eens dat Satchmo zijn beste tijd gehad had, en eigenlijk vooral de appuyementen in draf het hoogtepunt waren. Tsja, da's maar één onderdeel.....
Isabell moet nog even wennen dat ze niets meer kado krijgt denk ik ;) Al denk ik niet dat ze het zo bedoelde dat Totilas teveel kreeg, maar zijzelf te weinig.

Sabin_e

Miska schreef:
Sjoert schreef:

Als je dat denkt lees je de woorden die Sjoert schreef niet goed..

Kunst van het werkelijke rijden en het paard, daar gaat het juist wél om.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:34

Miska, die is flauw. Er is geld nodig ja voor de paardensport, en aandacht en dat krijgen we veel te weinig. Door ruiters als Anky en Edward krijgen we bekendheid. Olympisch kampioene en recordbreker, wat wil je nog meer? dat is op sportief vlak toch letterlijk een wereldprestatie? Dat er daardoor meer interesse komt voor de paardensport is enorm positief en ja dan gaat er geld mee gemoeit, maar dat is niet alleen waar Sjoert op doelt en ik vind het jammer dat je het zo probeerd te interpreteren (volgens mij weet je namelijk best wat er bedoelt word)
Zonder publiek geen geld, zonder geld geen toernooi.
Zonder toernooi, geen aandacht. En dat laatste kunenn we (ook recreatieruiters, ook topsporters) goed gebruiken. Zelfs voor de aanleg van betere ruiterroutes, aandacht voor het paardenwelzijn, accomodaties, opleidingen etc. Als niemand zich interesseerd voor paardensport kunnen we dat allemaal op onze buik schrijven.

Sjoert geeft even een paar tegenargumenten waarom de combinatie WEL charme heeft.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:36

Mensen het is een vraag!
Ik bedoel waar draait het dan wel allemaal om?
Persoonlijk vind ik het geen mooi beeld geven, maar ja... wanneer je niet met het grootste gros meeloopt die de boel blijkbaar bepaalt dan wordt je meteen veroordeeld. :?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:37

Als dat een vraag was mag je wel eens gaan werken aan je vraagstelling ;-)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:47

Ik zie altijd een vrolijk paard als ik de filmpjes van totilas bekijk.

een paard dat zélf wilt, dat geniet van de show en de aandacht en de hele heisa er omheen.

Ik heb verder totaal geen verstand van wedstrijden en GP dresuur maar als ik totilas zie dan zie ik een paard dat schittert en hier duidelijk van geniet.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:50

als totilas zijn achterbeen net zo op zou tillen als zijn voorbeen, zou hij tegen zijn buik schoppen :+

(nee idd... ik heb er geen verstand van, ik ben maar een simpel b-ruitertje. Maar ik zie wel een paard die er plezier in lijkt te hebben. En ik zie ook een actief achterbeen. Het achterbeen komt niet zo hoog als voorbeen, maar een voorbeen heeft sowieso meer ruimte. Is het dan zo gek dat, op het hoogste niveau, het voorbeen hoger komt?)

Ik vind het altijd een heerlijk gezicht als totilas wegloopt na het afgroeten.
Laatst bijgewerkt door _Ella_ op 20-07-10 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:53

Adriana schreef:
Vraagje... heb je Totilas al eens in het echt zien een proef zien lopen? En dan vooral in Duitsland, waar de pers de Nederlandse ruiters vaak tot de grond toe afbrand?
Heb je de stilte van het publiek daar meegekregen, de tranen zien rollen over menig gezicht en niet van jonge Wendy's maar van oude verweerde fokkers. Dat springpaarden fokkers je aanhouden en zeggen dat Totilas een fenomeen is en dat we daar trots op moeten zijn?
Is dat sensatie? Gaat dat om geld? Nee dat gaat om een feel good moment van een paar minuten iets zien wat je een hele poos niet meer los laat. De harmonie en het één zijn waar zoveel ruiters naar hunkeren.

Ik beweer ook niet dat hij slecht is of dat je het niet mooi mag vinden, dat is jouw/jullie interpretatie.
Ik vind het alleen geen mooi beeld geven.

Je mag best trots zijn op een Nederlands fenomeen, maar zo zie ik het gewoon niet.
Het geeft mij geen WAUW gevoel als ik dit zie, het spijt me...
Het is een mooi paard en kan behoorlijk sjouwen, alleen it's not my cup of tea.
In mijn ogen klopt het totaal beeld niet, maar goed dat was al wel duidelijk lijkt me.
Iedereen doet alsof het één of andere God is, alleen dat gevoel krijg ik er niet bij.
Had ik bij Anky ook totaal niet.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:58

Ik zie hem wel als een of andere God! Ben 33 jaar maar als ik hem zie beland ik weer in mijn pennydromen over wilde zwarte hengsten :D

Ben het wel eens met het beengebruik, die voorbenen vliegen echt heel ver naar voren (is dat een Gribaldi-eigenschap?).

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:02

Miska schreef:
Sjoert schreef:

het gaat niet om geld, het gaat om emotie...dressuur is een gevoel, die dmv correcte rijderij tot uiting komt.
er is momenteel gen enkel paard ter wereld die totilas van zijn troon kan stoten, op dit moment.
immers, ed en toot rijden record na record, dat wil toch wat zeggen?
wat deze combinatie laat zien, dat is Kunst.(ja, metg een grote K!)
verder ga ik met sjoert mee.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:07

ooh heerlijk bokt weer bovenstaande reacties.
Ik heb de kur eens bekeken en ook al ben ik maar een L ruiter, ook ik zie foutjes in de proef. Maar die kunnen niet op tegen de onderdelen die hij super goed laat zien. En het is ook nog geen 100 %. Zeker heeft dit paard charme, maar op stal is het gewoon een zwart paard. Het is Edward welke de charme van dit paard laat uitstralen in de beweging van Toot. Zet mij erop, en het paard zal waarschijnlijk nooit die uitstraling en beweging krijgen. Ik ben zeker voor om eens een paardenwissel te doen (wat ze laatst bij het springen ook deden) en dan kunnen we eens zien of wellicht Isabelle Werth dit paard ook kan laten dansen.. Heb ook het filmpje gekeken van de zus van toot, Dan kan zeker een beste worden maar heeft nu nog niet de uitstraling van een Diva.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:19

Het is zeker altijd de combinatie die het doen laten schitteren, maar het voorbeen is wel een fractie sneller en geeft geen mooi totaal beeld vind ik.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:52

Sjoert schreef:

Inderdaad.. Ik ben het helemaal met je eens.. Mijn hemel, sommige berichten, :o

Zelfs de absolute top, daar is een berg kritiek op.. De absolute top, daar hebben mensen allemaal verbeterpunten voor.. Sorry, maar als zelfs dit niet meer goed is.. Dan weet ik het niet meer.
Niemand is perfect, alleen dit komt wel erg dicht in de buurt.. Dichter dan iemand, die hier zijn mening deelt, ooit zal halen.. Iedereen mag zijn mening hebben, maar sommige reacties.. Dat gaat imo wel wat ver.. Deze combinatie onvriendelijk noemen.. En zeggen dat deze combinatie alleen maar zijn rondje hoeft te rijden en bij voorbaat wint.. Sorry, maar daar krijg ik ook plaatsvervangende schaamte van..