Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
blacknorton schreef:beetje zoeken helpt
volgende over dierwelzijn
http://cs.calgarystampede.com/blog/2010 ... -stampede/
volgend over wat vooraf gaat voordat het paard aan de bucking mee kan doen
http://cs.calgarystampede.com/events/rodeo/ranch/
er verschijnen 165 in de ring
totaal aantal paarden nog niet gevonden, maar dat zullen er veel zijn aangezien er al 165 mee doen aan bucking, 265 trekpaardachtige gestald zijn en 16 lichte rassen compititie (shows) hebben.
het evenementen terrein 193 hectare zijn (3500 werknemers en 2000 vrijwilligers)
120000 bezoekers trekt, dat dat er minder zijn komt omdat het duur is.
LovingTweety schreef:Ik blijf het knap vinden.. via bokt een oordeel vellen over een evenement wat aan de andere kant van de wereld is.
Ik heb, behalve mijzelf, 1 iemand anders gezien die er geweest is. Dan weet je tenminste over welke omstandigheden je praat.
De hoge temperaturen lijken mij erg sterk, het is vorige week tussen de 15 en 20 graden daar geweest.
Cer schreef:Ik snap wat je bedoeld Mindim.. als er bij 1 event van rodeo (chuckwagon race bijvoorbeeld) jaarlijks meerdere dieren sterven aan een hartaanval valt daar statistisch gezien iets over te zeggen.. (ongeacht of dat bij andere sporten ook gebeurt).
Ik kan me voorstellen dat op een groot evenement de paarden medisch in de gaten gehouden worden, maar ik weet dat niet zeker. Staat er niets over veterinaire keuringen?
Citaat:So he says, “What’s the big flippin deal? Only three (3) horses have died from this one event, alone, over the past ten (10) years. That’s not out of line, look at all the fun that all those people had, over the years, watching those horses run their hearts out. Heck, look at all of the other keen events where horses are jumping around and doing wild stuff. It’s cool. What do you bunch of commie bastards want to do, take away rodeo?
Hell, first you tell me I can’t sell my trusty old friend to a meat packer so that I can claim a few hundred dollars for his tired carcass when he is old, then you tell my how I am supposed to treat him while he is alive (like how I am supposed to feed and water him and crap) and now you don’t want me to have any fun with him? What kind of tree hugging, vegetarian, pinko, commie sissy are you?
My horse is my property and I will do with him as I please, just like my ole Chevy truck. I will gas him up when I want to, shine it up when I need to, and sell it for parts when it is worn out and I don’t need no city slicker tellin me what to do. I’ll bet you never had to pick dust out of your nose or hay out of your drawers even once in your life.
So leave us telligent, animal friendly types alone. We know what to do with our horses cuzz they are an investment and if I want to beat the piss out of mine, running around in a circle in an arena so that the purtty girls see me and maybe I will win that hunnertd dollars, then that’s my damn business. The rest of you can go suck on a horse turd. Giddiee-up!!!”
Mindim schreef:LovingTweety schreef:Ik blijf het knap vinden.. via bokt een oordeel vellen over een evenement wat aan de andere kant van de wereld is.
Ik heb, behalve mijzelf, 1 iemand anders gezien die er geweest is. Dan weet je tenminste over welke omstandigheden je praat.
De hoge temperaturen lijken mij erg sterk, het is vorige week tussen de 15 en 20 graden daar geweest.
Nou, dan zullen we jou als de deskundige op dit gebied beschouwen? Ik denk dat je als bezoeker echt niet alles mee krijgt hoor, krijgen we in het circus ook niet.
Ik vel geen oordeel verder trouwens. Noem alleen dat sommige onderdelen niet diervriendelijk zijn en misschien wat gedateert, we zijn geen pioniers meer en hoeven voor het vermaak van mensen geen dieren leed toe te brengen toch?
Cassidy schreef:Nessah schreef:Hoe oud zijn die paarden die deelnemen aan de rodeo? En wat maakt zo'n paard goed, alleen de manier van bokken of kijken ze ook nog ergens anders naar?
Leeftijd weet ik niet, en alleen de manier van bokken is belangrijk.
Voor jullie even een filmpje, WAARSCHUWING!! Niet voor de teerbesnaarde zieltjes. Alleen vraag ik me na het bekijken van dit filmpje af wie hier nu zielig is. En de cowboys doen het toch echt zelf hoor, niemand dwingt ze om erop te stappen.
http://www.youtube.com/watch?v=-qv4Eo5MtW0
Mindim schreef:blacknorton schreef:beetje zoeken helpt
volgende over dierwelzijn
http://cs.calgarystampede.com/blog/2010 ... -stampede/
volgend over wat vooraf gaat voordat het paard aan de bucking mee kan doen
http://cs.calgarystampede.com/events/rodeo/ranch/
er verschijnen 165 in de ring
totaal aantal paarden nog niet gevonden, maar dat zullen er veel zijn aangezien er al 165 mee doen aan bucking, 265 trekpaardachtige gestald zijn en 16 lichte rassen compititie (shows) hebben.
het evenementen terrein 193 hectare zijn (3500 werknemers en 2000 vrijwilligers)
120000 bezoekers trekt, dat dat er minder zijn komt omdat het duur is.
Op de site waar jij kijkt, zullen ze natuurlijk ook niet iets negatiefs over hun eigen evenement gaan zeggen.
_Noah schreef:Ben zelf in de stallen geweest waar alle dieren stonden voor de events. Er stond in de stallen een heel team aan deskundigen, plus de eigenaren omheen. Daar stonden oa trekpaarden, shires, rodeo paarden, stieren, kalfjes, mini paarden gestald.
De sfeer was gemoedelijk, en de dieren stonden er allemaal erg relaxed bij.
Cayenne schreef:http://www.montrealgazette.com / Nieuwsredactie
Later die middag, brak een paard genaamd Sinder Mountain, de rug tijdens de rodeo, en zakte vervolgens in elkaar. Hij werd direct geeuthanaseerd. Zijn ruiter, cowboy Steed Cline: "Ik voel me wel een beetje naar, maar dit is nu eenmaal de rodeo en het leven gaat door. Het kan nou eenmaal niet allemaal perfect gaan."
Citaat:Een woordvoerder van het festival: "Het is altijd vervelend om dieren te verliezen. We behandelen ze als familie."
_Noah schreef:Het zijn echt familiebedrijven. Ook de heavy-horse show, met trekpaarden zitten vader en zoen, vader en dochter, opa en kleindochter op de kar. Dan te bedenken dat de paarden overdag op een gigantisch stuk land staan.
Anoniem schreef:Waarom word dit evenement uberhaupt nog gehouden? als er ieder jaar dieren dood gaan.. Echt belachelijk dit..