Zes paarden zonder water in snikhete wei in Herselt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chap_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:23

Zulke mensen zijn geen paarden waard. verschrikkelijk!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:53

Iedereen kan de dienst dierenwelzijn bellen 02.524.73.34 er wordt daar extra aandacht aan geschonken, indien U wenst mag U mij ook altijd contacteren dan zal ik op mijn beurt hen verwittigen.
U moet wel begrijpen vele personen geven uit medelijden water, hooi, brood, maar dan krijgen ze eten en hebben drinken en kan Dieernwelzijn/Belgie niets doen. Beter niets geven maar onmiddelijk Dierenwelzijn verwittigen, dit is geen dierenbescherming zoals twee of drie verenigingen in Belgie, maar is de overheid.
U kan ook altijd eerst de politie van het dorp op de hoogte brengen, zij kunnen ook Dierenwelzijn contacteren.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:58

Gleyla schreef:
geerke, nu weet ze mij te vertellen dat zij op vakantie was in nederland en dat de persoon die voor drinken & eten zou zorgen voor de paarden, dit niet heeft gedaan.

Die verwaarlozing was uiteraard al langer aan de gang.

Dan is zij al heel lang op vakantie, verleden jaar gingen mensen kijken voor een drachtige merrie, hebben ze ook gekocht en hebben uit medelijden ook de pony gekocht, maar kwestie van registratie, paspoort, mutatiedocument hebben zij niets ontvangen.
Sorry maar hoe komt het toch dat vele vrouwen (zachte wezens) het meeste dierenmishandeling en zulke zaken op hun kerfstok hebben, hebben mannen dan toch nog een beetje medelijden of zijn ze iets simpeler dan vrouwen die zo sluw en vindingrijk zijn. Geloof me zij is niet de enige vrouw die zo met de dieren omgaat en met de wetgeving.

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:15

Ik vind dit TE ERG voor woorden!

Maar ja, al zou ze een verbod krijgen om dieren te houden, wie zegt dat ze daar aan houd????
Ze zou zich er makkelijk onder kunnen verschuilen dat het de paarden van haar vader zijn....!

Mijn hartje bloed na het lezen van deze berichten!!!!!

Zij zou naar de slacht gebracht moeten worden!!!!!!!!!!!!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:03

Ik vraag me vaak waarom zulke mensen dieren WILLEN hebben.
Er niet voor zorgen maar wel willen houden...
Als ik geen zin hem om een bepaald soort dier te verzorgen dan schaf ik het niet aan.
WHY!!!????

MenB

Re: Zes paarden zonder water in snikhete wei in Herselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:28

Ja, dat vraag ik me ook af!!!!!!

Ze neemt totaal haar verantwoordelijkheden niet!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:47

dit i9s een pure geldkwestie denk ik
lekker die merrie's dragend maken jaar op jaar
en die verkopen voor mooi geld

zijn gewoon broodfokkers meer niet

melanietje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:49

Acch wat een een ziel ;(

gelukkig heeft hij nu een beter plekje waar hij kan staan :o\

groetjes, Melanie

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:51

waarom kopen mensen nog paarden als ze ze niet verzorgen.

misqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:44

Elmee schreef:
Jeetje mijn paarden staan ook in Westmeerbeek/Ramsel maar verder weet ik daar niet veel paarden staan. Alleen een stuk achter mijn weitje staan ook wel paarden maar heb ze nog nooit heel goed bekeken (kom daar niet dikwijls). Die staan naast die fietsroute. Zijn die ook van haar? Heb wel al gezien dat de meeste paarden een afgeschuurde staart hebben, dat er nooit gras staat (wel wat hooi soms) en ook dikwijls merries met veulens.

ze staan inderdaad in westmeerbeek langs een fietsenroute
vorig jaar lag die weide vol met takken en struiken

misqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:48

Ik heb één vraag, heeft zij ook een weide in Westmeerbeek aan de fabriek van ingeblikte groenten, daar hebben mensen verleden jaar paarden gekocht, graag hierop een antwoord.
[/quote]

ik weet dat het in een doodlopende straat is helemaal vanachter in de buurt van een fabriek[/quote]
Dank je, daar zijn verleden jaar twee paarden gekocht door echte paardenvrienden. Zij vertelde dat de paarden naar het slachthuis gingen als zij ze niet kochten.
Een paardenvrouw (ook op bokt) vertelde mij dat zij niet heel verstandig was, kortom een simpel meisje. Had haar gewaarschuwd dat ik de zaak ging volgen, maar volgens haar waren het de laatste paarden die zij verkocht, zij ging stoppen met paarden, nu weet ik genoeg en weet ik ook hoe en wat.
Volgens die mensen toen, liep er nog een merrie (haar eigendom) en daar liep een hengst bij.
Ik werd gecontacteerd door verschillende personen na de inbeslagname, maar wist eigenlijk niet om wie het ging, natuurlijk nu wel.[/quote]

was die een apalousa merrie en een zwarte kruising(fries met nog iets tinker)(die heten toen soraya en ....) die zijn verkocht toen naar mensen van de omgeving puurs-ruisbroek als ik het goed voor heb

claudialaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:01

dat snap ik dus echt niet he.
welke idioot doet dat nou,
en dan met dit weer!
echt super zielig.

jadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:43

Zo'n mensen moesten ze opsluiten of zelf in een wei zetten zonder eten en drinken. Is dat nog dierenliefde. Ik ken deze persoon persoonlijk en het is niet alleen met de paarden dat ze zo omgaat maar ook met de vele honden die ze heeft lopen. En maar kweken met die beestjes, maar verzorgen, ho maar. De bitch. De paardjes krijgen nu gelukkig wel een goede verzorging. Hopelijk zijn er mensen die dit lezen en ook zorgen dat al haar honden een andere thuis krijgen. God.......... ik kan mij daar zo kwaad om maken. Dieren hebben en er niet voor zorgen dat is toch een misdaad. DOE ER IETS AAN.

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:48

misqueen schreef:
Elmee schreef:
Jeetje mijn paarden staan ook in Westmeerbeek/Ramsel maar verder weet ik daar niet veel paarden staan. Alleen een stuk achter mijn weitje staan ook wel paarden maar heb ze nog nooit heel goed bekeken (kom daar niet dikwijls). Die staan naast die fietsroute. Zijn die ook van haar? Heb wel al gezien dat de meeste paarden een afgeschuurde staart hebben, dat er nooit gras staat (wel wat hooi soms) en ook dikwijls merries met veulens.

ze staan inderdaad in westmeerbeek langs een fietsenroute
vorig jaar lag die weide vol met takken en struiken

Oh jee dat is echt wel vlakbij mijn paarden. Zal er eens meer op letten. Maar ik passeer daar alleen als ik met de fiets ga en met die droogte nu gaat dat niet want dan moet ik water meenemen voor mijn knollies
Wat erg seg!

jadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:27

misqueen schreef:
kunnen we met heel bokt niet een petitie starten??
zodat ze een verbod krijgt op het houden van paarden??

Niet alleen voor paarden maar ook voor de hondjes, die beestjes hebben ook geen goede verzorging
Eten, ja, daar wordt een beetje van op de grond gegooit en drinken moeten ze maar uit een moddersloot.
Dat mens verdient het niet om op deze aardbol rond te lopen. Spijtig genoeg is het te ver van ons, 2 uur rijden, we hebben vorig jaar nog een pupje gehaald, kweken en kweken, ocharme toch, die beestjes. Ik had ze allemaal mee moeten doen naar huis. Zag wel dat het ging om aso mensen, vies en vuil dat het daar was, bah. We hebben onze pup al meegedaan naar huis op een leeftijd van 5 weken, kon het niet meer aanzien. We zijn er op de hof gegaan, hebben haar geld gegeven, stom he, en zijn na een 15 minuten of zo als de bliksem met de pup naar huis gereden. Pupje eten? Ja hoor, hup, wat brokjes op de beton, pupje drinken, ja hoor, hup, een vieze moddersloot in en drinken maar. Onze pup is in het begin wel gezegent geweest met enkele problemen omdat hij nog niet was ontwormt en steeds het vieze water moest drinken. Een nestje hebben de hondjes ook niet, gewoon op de kale vloer. Het is een mens om naar de maan te schieten, een goed pak slaag zou misschien ook helpen. Ik zoek haar adres, of telefoonnummer, ben dat kwijt. Hebd at van kwaadheid en verdriet in de tijd weggesmeten. Zou er eens goed mijn mening tegen willen zeggen, de bitch. Jadabo

indianas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:13

ik heb dit topic al even gevolgd maar kon nog niet reageren omdat er nog een onderzoek bezig was .
wij hebben de paarden opgeladen en ook het veulen met ingegroeid halster naar de dierenkliniek gebracht , nu heeft de vrouw in kwestie 8 paarden vrijwillig afgestaan aan de vzw en kunnen we nu een nieuwe thuis zoeken waar ze wel liefde en aandacht kunnen krijgen hetgeen ze allemaal verdienen , ze worden wel allemaal geplaatst onder contract en ook opgevolgd .
u kunt alles terug vinden op http://www.everyoneweb.be/horsespiritrescue/
u kunt deze paarden ook helpen want de meeste hebben zelf geen chip en paspoort en ook de verzorging vraagt heel veel .
het veulen met ingegroeid halster is vrijdag op de vzw aangekomen samen met haar moeder en staat nu op stal op de vzw .
de andere paarden staan bijeen op de wei en zijn nu aan het herstellen en kunnen nu ook rustig bekomen en meer vertrouwen krijgen want dit is wel nodig .
iedereen kan de paarden komen bezoeken indien u een adoptie overweegt .
u kunt de vzw bellen op 0476/684.712 of 0475/49.45.34 of een mail sturen naar horsespirit-rescue@hotmail.com

misqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:47

ik ga proberen mensen met veel plaats op de weide en tijd om te overwegen voor een adoptie paardje te plaatsen
deze dieren zijn stuk voor stuk slachtoffer van een vreselijk
misdaad en verdienen vanaf nu een goed leven

Memii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:01

Dit werd echt tijd. Als zij paarden koopt die er prachtig uitzien, slaagt ze er elke keer weer in om die beestjes er na amper een week verschrikkelijk uit te laten zien. En haar honden zijn net hetzelfde. Er is ook eens een keer een veulen gestorven dat ze gewoon in haar tuin begraven heeft. Maar pas nadat de buren begonnen te klagen over de stank. Ik hoop dat elk paardje nu een thuis vind dat hij/zij verdient. Ze zijn het helemal waard. Die petitie: goed idee, je zal veel volk bij elkaar krijgen, als ze gestart is, kunnen de leden hier in België misschien elk in hun eigen buurt handtekeningen gaan verzamelen. Dat zijn er ook weeral een heleboel bij.