Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xSaarSaar schreef:Er zijn ook mensen die niet hun eigen paard misbruiken, maar het paard van iemand anders.
Over vlees eten, dit lijkt me totaal niet van toepassing hier.
Een dier misbruiken vind ik gewoon echt niet normaal.
Dieren kiezen hier toch niet voor?
Vjestagirl schreef:xSaarSaar schreef:Er zijn ook mensen die niet hun eigen paard misbruiken, maar het paard van iemand anders.
Over vlees eten, dit lijkt me totaal niet van toepassing hier.
Een dier misbruiken vind ik gewoon echt niet normaal.
Dieren kiezen hier toch niet voor?
Maar als je het dier van een ander gebruikt vind ik dat dat strafbaar moet zijn, omdat je andermans eigendommen bedoezeld. Maar wat je met je eigen dier doet moet je volgens mij zelf weten, zolang het niet onder mishandeling valt.
En jawel. Het gaat om het misbruiken van dieren. Of vind je dat onverdoofd castreren, 10 kippen op 1m2, kalveren die nooit het daglicht zien, plofkippen, koeien die een vrachtwagen in geslagen worden, zeugen die met metalen staven naar beneden gehouden worden, varkens die hun hele leven lang pijn in hun voeten hebben door de roosters waar ze op staan, paarden op transport naar Italië etc etc etc. Dan geen mishandeling? Of is dat geen mishandeling omdat je zelf profiteerd van de opbrengsten, namelijk de prijsknaller kipfilet etc op je bordje, lekker goedkoop en lekker veel?
Ik zou liever een paard zijn en zo nu en dan genomen worden, dan een paard zijn op transport naar Italië omdat dat lekkere worst opleverd.

x_Marr schreef:Vjestagirl schreef:Maar als je het dier van een ander gebruikt vind ik dat dat strafbaar moet zijn, omdat je andermans eigendommen bedoezeld. Maar wat je met je eigen dier doet moet je volgens mij zelf weten, zolang het niet onder mishandeling valt.
En jawel. Het gaat om het misbruiken van dieren. Of vind je dat onverdoofd castreren, 10 kippen op 1m2, kalveren die nooit het daglicht zien, plofkippen, koeien die een vrachtwagen in geslagen worden, zeugen die met metalen staven naar beneden gehouden worden, varkens die hun hele leven lang pijn in hun voeten hebben door de roosters waar ze op staan, paarden op transport naar Italië etc etc etc. Dan geen mishandeling? Of is dat geen mishandeling omdat je zelf profiteerd van de opbrengsten, namelijk de prijsknaller kipfilet etc op je bordje, lekker goedkoop en lekker veel?
Ik zou liever een paard zijn en zo nu en dan genomen worden, dan een paard zijn op transport naar Italië omdat dat lekkere worst opleverd.
Dus jij lijdt liever je hele leven lang dan dat je voor euthanasie kiest?
Een paard die wordt verkracht krijgt 9 van de 10 keer een trauma...
De paarden die naar Italië gaan die hebben inderdaad ellende.. en daarna zijn ze er niet meer. Een paard wat wordt verkracht moet telkens weer met iets dealen.
En waarom moet het altijd of of zijn? In mijn ogen mag jou lijstje wat je daar opnoemt ook allemaal verboden worden, dat iets anders erger is maakt het ander nog niet beter
CK88 schreef:Wat een walgelijke opmerking hierboven van Vejestagirl
Het gaat om een wet tegen het SEKSueelmisbruik van dieren. Dat was gewoon toegestaan omdat hier geen wet voor was. Tuurlijk moeten er ook betere wetten komen voor het transport en degelijk, maar hier bestaan wel wetten voor. Al hier hebben we het nu niet over. Zou jij er niet van balen als iemand jou paard seksueel misbruikt, en er gewoon mee weg komt?

Vjestagirl schreef:xSaarSaar schreef:Jou paard mag dus niet, maar wel het paard van iemand anders? Dat vind ik nou echt een rare instelling.
En Nanmar, ik ben het helemaal met je eens. Het gaat niet alleen dat wat de dieren ondervinden, maar ook dat mensen die zo ziek zijn om een dier te misbruiken gewoon gestraft moeten worden.
Waarom is dat een rare instelling? Mijn paard heeft voor mij gevoelswaarde, en mijn paard is geen lustobject. Maar als iemand anders zijn eigen paard wel als lustobject wil zien dan moet hij/zij dat toch zelf weten? Wat iemand over mijn paard fantaseerd kan me niet schelen, dat moeten ze zelf weten, zolang ze het maar niet in practijk brengen.
Het is zoiets als... Ehrm... Je zusje die uitgaat met een eikel, of een volslagen vreemde die uitgaat met een eikel. Van je zusje vind je het extreem poedersuiker en hoop je dat het snel over is. Van de volslagen vreemde vind je het misschien raar, maar doet het je verder niet zoveel... Of je eigen zusje van 18 die uitgaat met een man van 45, of een random stranger van 18 die uitgaat met een man van 45. Dat zijn dingen die gevoelsmatig anders liggen, hoewel het objectief gezien precies hetzelfde is.
En ik denk dat het niet aan jou is om mensen ziek te noemen. Ik denk dat ze een dier niet misbruiken maar gebruiken.
En ik vind dat als je allemaal zo hard roept over dierenmishandeling etc. dat je ook nooit meer een hap vlees moet eten, want dat is mishandeling in de openbaarheid, op zeer grote schaal, waar we met zijn allen van profiteren...
Brainless schreef:Dus ik mag de koker van mijn ruin gewoon wassen, behalve als ik het opwindend vind.... dan mag het niet, want dan is het een seksuele handeling. (terwijl het voor hem niets uitmaakt...)
. Oeps, ik heb ook nog een paar foto's waar mn paard zn 'vijfde been' naar buiten heeft hangen (kom ik vaak pas achter als ik de foto terugzie en niet als ik m maak
). En mogen we onze paarden nu ook geen zoen op de neus meer geven (damn heb volgens mij een foto online dat ik dit wel doe). Ben ik nu ook strafbaar
.x_Marr schreef:Vjestagirl: En hoe dacht jij te weten te komen dat het dier er niet onder lijd?
Vooral een paard probeert zoveel mogelijk te verdragen, het in ieder gval te verbergen, zwakte is immers dodelijk in de natuur.
Dus je weet het niet of ze er onder lijden of niet, en als je dat niet weet moet je het gewoon niet doen.
Die arm van een veearts gaat er normaliter niet in als het paard niet hengstig of drachtig is, en ik geloof dat wanneer een paard hengstig of drachtig is de vagina wijder is. Overigens wordt dat ook niet voor het plezier van de mens gedaan maar meestal vanuit een medisch oogpunt.
Mag ik vragen waarom jij wel tegen seksueel geuitte pedofilie bent en tegen dit niet? Dit is immers ook en seksueel geuitte vorm.

CK88 schreef:Het gaat om een wet tegen het SEKSueelmisbruik van dieren. Dat was gewoon toegestaan omdat hier geen wet voor was.
Aladinnetje schreef:Vjestagirl schreef:Pedoseksualiteit (dus seksuele handelingen met kinderen. Pedofilie is erover denken en ben k ook niet tegen).
omg :S
![]()
hoe kun je zo denken..