Ernstig ongeluk met paard en wagen op Terschelling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:12

Ik hou er niet van dat er woorden in iemands mond worden gelegd. Gewoon even kijken wat een smiley betekent voordat je iemand beschuldigt van dat zij dit ongeluk 'grappig' vindt.

En de wagen is gezien, maar dat boeit hier verder niet.
Ik hoop nogmaals dat alle mensen snel opknappen en de oorzaak gevonden wordt. En als het door verkeerd gebruik of nalatigheid komt, zal het wel een staartje hebben voor het bedrijf (en terecht). Maar ik hoop voor iedereen dat het gewoon een ongeluk was waar niemand schuld aan heeft.

WillemYntJee

Re: Ernstig ongeluk met paard en wagen op Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:17

Ik weet vrij zeker dat Wereld je dat inderdaad kan vertellen Mytens, al dan niet uit hand van een van de familieleden.
Dr heeft niemand schuld aan dit ongeluk, t is gewoon domme pech en een ongeluk kan iedereen gebeuren. Het zou een leuk familieweekend moeten worden en dat is helaas voor iedereen zo naar afgelopen.

Red_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:19

Die wagen kan jij nooit gezien hebben als je al over een huifkar spreekt hier ;) Maargoed, als jij denkt dat je die wagen gezien hebt, moet je het lekker blijven denken, maar een wat vriendelijkere toon is een stuk aangenamer. En toevallig denk ik dat Wereld er erg veel van weet ja, aangezien 1 van de paarden van haar moeder is. Verder was de wagen van een particulier, en en ik geloof niet dat zijn naam hier verder belangrijk is, en ik ga er ook van uit dat niemand die gaat geven :) Dus ook geen bedrijf zoals jij zegt, iets wat in dit topic ook al meerdere keren gemeld is.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:22

Mytens schreef:
En vertel jij dan eens als insider waar ze gereden hebben, wat er precies gebeurd is tot in detail en van wie deze huifkar dan was.
Want blijkbaar weet jij alles. Het belangrijkste vind ik is dat deze mensen opknappen en dat dit tot de bodem toe wordt uitgezocht (de oorzaak/schuld) zodat dit niet snel nog een keer kan gebeuren.

Ik weet idd waar het is gebeurt, hoe het is gebeurt en van wie de platte wagen is, ik weet die dingen uit betrouwbare bron, een van de paarden voor de wagen is van mijn moeder..

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:25

Het weer zat ook echt mee ja voor een leuk familieweekend. Erg sneu dat het zo afloopt.
Ik weet verder niets qua ongeluk of schuld maar ik had verwacht dat ze zoiets onderzoeken als het om zo'n groot ongeluk gaat.
Het boeit niet wat ik wel of niet heb gezien hier en hoe ik een kar/wagen noem. De receptioniste vh hotel vertelde dat het om een bedrijf ging wat hier al genoemd is. Daar waar wij ook fijne ervaringen mee hebben. Wel erg slordig dat dat niet klopt.
Ik reageer op de mensen op dezelfde toonzetting als waarop ik aangesproken word. En soms lees je het anders dan dat het bedoeld is. Sorry dan daarvoor.
Ik hoop dat de paarden binnenkort ook weer gewoon voor de wagen lopen met veel plezier.

Edit: Wereld ik hoop dat ook het paard van je moeder snel weer helemaal de oude is en weer met plezier voor de wagen kan.
Laatst bijgewerkt door PieterBel op 29-06-10 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:26

Mytens schreef:
Ik hou er niet van dat er woorden in iemands mond worden gelegd. Gewoon even kijken wat een smiley betekent voordat je iemand beschuldigt van dat zij dit ongeluk 'grappig' vindt.

En de wagen is gezien, maar dat boeit hier verder niet.
Ik hoop nogmaals dat alle mensen snel opknappen en de oorzaak gevonden wordt. En als het door verkeerd gebruik of nalatigheid komt, zal het wel een staartje hebben voor het bedrijf (en terecht). Maar ik hoop voor iedereen dat het gewoon een ongeluk was waar niemand schuld aan heeft.

Jij LEEST gewoon niet eens voordat je je mening geeft..
Er is al zo vaak geschreven dat de kar niet van een bedrijf was maar van een particulier...
Laatst bijgewerkt door wereld op 29-06-10 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:26

Dat weet ik en zoals ik al zei, vertelt de receptioniste van het hotel dus onwaarheden. Wel opletten wat ik neerzet.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:29

Mytens schreef:
Dat weet ik en zoals ik al zei, vertelt de receptioniste van het hotel dus onwaarheden. Wel opletten wat ik neerzet.

Ja ik let op wat je schrijft, vandaar: ;)

Mytens schreef:
En als het door verkeerd gebruik of nalatigheid komt, zal het wel een staartje hebben voor het bedrijf (en terecht).

soflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:39

Het 5 jarige jongentje zit bij mijn dochtertje in de klas,
zijn broertje van 8 maand schijnt op een kussen terecht te zijn gekomen bij de stop.
hij is dus de wagen uit gelanceerd.
het is echt een wonder dat ze ongedeerd zijn.
Morgen komt hij weer op school.( het jongentje van 5)
En dan moet zijn moeder geopereerd worden, wat zal er in zon koppie rond gaan???? ;(

veel sterkte allemaal voor de mensen die het mee gemaakt hebben.

AnneWilsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:26

soflo schreef:
Het 5 jarige jongentje zit bij mijn dochtertje in de klas,
zijn broertje van 8 maand schijnt op een kussen terecht te zijn gekomen bij de stop.
hij is dus de wagen uit gelanceerd.
het is echt een wonder dat ze ongedeerd zijn.
Morgen komt hij weer op school.( het jongentje van 5)
En dan moet zijn moeder geopereerd worden, wat zal er in zon koppie rond gaan???? ;(

veel sterkte allemaal voor de mensen die het mee gemaakt hebben.

jemig 8 maand 8O geluk dat ze niks hebben.! :)

WashingtonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:47

Lijkt me echt heel erg als je zoiets meemaakt!! Hopelijk zijn de mensen er snel weer bovenop..

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:09

Wat een vreselijk ongeluk... |(
Ik hoorde net van mijn moeder dat de familie op de wagen de schoonfamilie van een achternichtje van mij is.
Haar man zat op de kar en is gewond geraakt en mijn achternichtje zag het gebeuren vanaf de andere kar.

Ik wens ze veel sterkte. :(:) :(:)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:30

wereld schreef:
LadyGrace schreef:
Heftig zeg :=

:? ???

Jouw smiley kan ik niet plaatsen, vind je zo een ongeluk grappig???

Uhhmm... zo te zien zit jij ook al een tijdje op bokt.. dan zou je toch wel moeten weten dat dit een nagelbijt emotie is.. ik vind het heftig ja.. heus niet grappig...

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:53

Ga even met je muis op de smiley staan, dan zie je dat er ook gniffelen bij staat :\

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:56

Beste Bokkers,

Een collega van mij was op Terschelling ten tijde van het ongeluk, zat in een huisje vlak voor de weg waar het gebeurde en de locatie waar de eerste trauma helicopters zijn geland.

Hij vertelde dat beide paarden zodanig gewond waren en door de politie samen met een lokale jager ter plaatse zijn doodgeschoten. Hij vertelde dat hij de paarden heeft gezien en dat de gehele achterhand en benen kapot waren.

Ik ken hem als betrouwbaar en zeker geen sensatie zoeker. Praten we over hetzelfde ongeluk? Ik had gehoord dat er twee men ongelukken zijn gebeurd bijna op dezelfde tijd maar verschillend locaties.

Kan dit kloppen, ik zou het voor de paardjes verschrikkelijk vinden. Ik wens verder alle gewonden heel veel sterkte en beterschap. |(

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:24

Nou nee hoor, als je het topic even had gelezen zou je weten dat de paarden er alleen een paar schrammen aan over hebben gehouden bij het ongeluk op Terschelling..
Ze hebben beide al weer voor de kar gestaan zonder problemen...

Op Terschelling is in elk geval niet op hetzelfde tijdstip, en op verschillende plaatsen een ongeluk met paarden gebeurt..
Die collega van je kan dat niet gezien hebben op Terschelling dat 2 paarden zo gewond waren dat ze ter plekke afgeschoten zijn..

Ik denk dat die collega van je een rijke fantasie heeft, of hij is gewoon erg in de war en dat hij dat ergens anders heeft gezien als op Terschelling..
Laatst bijgewerkt door wereld op 05-07-10 18:28, in het totaal 3 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:25

En zo komen verhalen de wereld in!

wereld schreef:
Ga even met je muis op de smiley staan, dan zie je dat er ook gniffelen bij staat :\

En jij kunt je toch wel bedenken dat het dan nagelbijten betekend? >;)

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:39

Dank voor het antwoord, ik ga er van uit dat de desbetreffende collega over een overdosis fantasie beschikt. Ben erg blij dat de paardjes oke zijn:)
Ik hoop dat alle slachtoffers ook weer helemaal herstellen.
Had het topic gelezen, maar las alleen over Willem, niet over het tweede paard. Gelukkig alles oke en ja verhallen komen snel de wereld in zo zie je maar.

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:23

gister de paarden in dubbelspan gehad,niets aan het handje,geen enkele stap verkeerd gedaan.Zondag wedstrijd dus zijn druk aan het trainen.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:53

Gelukkig dat ze het goed doen. Maar mag ik vragen wat er nu precies gebroken is en of dat zomaar kan gebeuren want ik wil volgend jaar op Terschelling met de huifkar mee, dit jaar was mijn dochtertje nog te jong, maar ik vind het nu wel griezelig aangezien ik niet weet of dit altijd kan gebeuren. Niet voor mezelf maar voor mijn kindje. Want anders zoek ik het niet op.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:54

Mytens ik kom al vanaf dat ik 5 maand ben op Terschelling (ben nu 21) en in al die tijd is er bij mijn weten nog nooit zo iets gebeurd. Het zijn onzettend kundige en ervaren menners, die nooit op pad zouden gaan als ze weten dat er iets niet helemaal pluis zit. Dit was gewoon een naar ongeluk wat niemand kon voorzien.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:13

Ik heb genoeg verstand van de dressuur- en springsport. Maar van het mennen een heel stuk minder. Vandaar mijn vraag. Want een singel breekt ook niet zomaar bij een zadel. Vandaar dat ik het vraag omdat ik het niet weet. En ik het wel graag wil weten want je kunt dus mennen met leidsels of een ijzergedeelte? En hier is een leidsel kapot gegaan?
Ik heb een keer een nieuwe stijgbeugel gehad en die brak dus met het zadelmak maken van een jong paard (met alle gevolgen van dien). Bleek een bolletje lucht in het metaal te zitten, soort metaalmoeheid.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:18

Oh k snap t helemaal hoor, vooral met een jong kindje ben je extra voorzichtig! De leidsels zijn in principe je 'teugels' dat heten leidsels, ik denk dat je de strengen bedoelt (daar trekt t paard de kar mee)? Kijk er kan altijd ergens een productiefoutje inzitten, zoals bij jouw beugel bijv, maar dat kan je toch niet van te voren weten. Ben niet bij dit ongeluk geweest, dus ik weet niet wat er precies kapot is gegaan, dat weet Wereld wel. Maar ik weet zeker dat de mensen van de bedrijven op Terschelling met liefde al je vragen willen beantwoorden, of je gaat gewoon een keertje kijken voordat ze op rit gaan.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:48

De leidsels zijn idd de teugels, en daar was niks mis mee...
Wat ik er van begrepen heb (ik weet het ook niet precies) heeft de koetsier de paarden aangezet in galop nadat de kar snelheid kreeg een helling af en de rem het begaf..
Om de kar niet tegen de hakken van de paarden te laten knallen moest hij de paarden harder laten lopen.
Hij heeft wat ik heb gehoord nog geprobeerd de kar te remmen met de klomp op het wiel maar tevergeefs..

Volgensmij heeft hij vervolgens de spoorstok van de haak los gegooid en de leidsels achter de paarden aangegooid omdat anders de paarden ook zouden kunnen verongelukken

(dit is wat ik gehoord heb, dus heel zeker weten doe ik dit allermaal niet)

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:34

helemaal goed,wereld,zo was het.