Na "Drama van Marrum" opnieuw groep paarden vast in water

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben_Hur

Re: Na "Drama van Marrum" opnieuw groep paarden vast in water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:38

Arme paardjes? Ze gingen zelf in het water staan :D

Voor waterstanden, www.getij.nl

Stilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:53

lisannevosje schreef:
arme paardjes!!

Menig paard mocht willen dat ze zo de ruimte hebben als die paarden daar :D .
De paarden kunnen daar echt paard zijn.
De veulens bij de merries kunnen lekker ravotten met elkaar en dat geldt ook voor de hengstengroep.

Als een paard kon kiezen stond hij denk ik liever een dag met zijn hoeven in het water dan bijna 24 uur op stal zoals sommige hun paarden houden.

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:37

echt ziellig voor die paarden ! waarom komen ze niet in actie de eigenaren

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:25

kodalover schreef:
echt ziellig voor die paarden ! waarom komen ze niet in actie de eigenaren

Weet je wat ook zielig is?
Paarden die 24u p.d. binnen staan, en paarden die in de blubs staan in je bak, want ja daar stroomt het ook welleens over en kan je drainage al het water niet verwerken wat er is gevallen.

Damn die paarden staan met hun hoefjes in het water, land is 3 stappen verder hartstikke groen maar het blijft zielig.

Nahja ik trek me bij deze uit dit topic, misschien zouden de mensen die het zo zielig vinden zich er eerst eens meer in mogen verdiepen wat er allemaal kan gebeuren op een plek als deze en met de start van de zomer vandaag zal het wel niet zover komen als destijds in November.

Lonka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:28

ben er vanmiddag geweest en zag niks bijzonders,en per toeval raakte ik aan de praat met een boer die daar woont,en toevallig ook nog eens bij het fryske gea zit. hij vertelde dat er helemaal niks aan de hand is geweest en dat de paarden gewoon in het water gaan staan als ze dat willen,er daarbij staan de meeste paarden nog op de dijk en gaan pas later het lager gelegen gebied in.......wel wordt er door het fryske gea aan een vluchtroute gewerkt mocht dit eventueel nodig zijn in het najaar....dus de foto in de leeuwarder courant is gewoon een een domme actie van een fotograaf geweest!!!
de man waar ik mee sprak dacht er zelfs aan om een bericht naar de pers te sturen om dit soort onzin te voorkomen!!!

dus dames.....het was een storm in een glas water!!!

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:54

Bij deze een reactie van het Fryske Gea en een pachter van het kweldergebied naar aanleiding van afgelopen weekend:

http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_70609.aspx

Naar het Nederlands vertaald voor de niet Friezen onder ons :+ :
Sinds het paardendrama bij Marrum in november 2006 hebben pachters, van het buitendijks gebied, elke keer als de kwelders onderlopen wat uit te leggen.

Bang voor klachten, nare reacties op internet forums, en kranten foto's van vee dat in het water staat, heeft ervoor gezorgd dat pachter Tjalling de Jong uit Blija, afgelopen weekend een deel van zijn paarden naar hoger gelegen grond heeft gebracht. En dat terwijl er geen aanleiding voor was.

Een werkgroep van pachters, het Fryske Gea en het waterschap denkt erover na hoe ze "het publiek" beter kunnen informeren over het vee dat daar loopt.

1979tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:24

hoop dat het vals alarm is

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:49

Lezen tamara...... is idd vals alarm....

ciskaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:05

Ik vind het echt zielig dat jullie zo negatief over die mensen zijn. ;(
Ze zijn familie van mij en toen ik er vorig jaar oktober was, stonden er ook paarden in het water.
Dit gebeurt bijna elk jaar wel een paar keer. In november 2006 stond er een zieke vrouw op de dijk die de politie en brandweer heeft gebeld.
Dat was helemaal niet nodig. Het zijn hele aardige mensen hoowr ;) En ze passen ook echt wel goed op hun beestjes.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:15

ciskaah schreef:
Ik vind het echt zielig dat jullie zo negatief over die mensen zijn. ;(
Ze zijn familie van mij en toen ik er vorig jaar oktober was, stonden er ook paarden in het water.
Dit gebeurt bijna elk jaar wel een paar keer. In november 2006 stond er een zieke vrouw op de dijk die de politie en brandweer heeft gebeld.
Dat was helemaal niet nodig.
Het zijn hele aardige mensen hoowr ;) En ze passen ook echt wel goed op hun beestjes.

Ja en daarom heeft het dagen geduurd voordat ze weer op het droge stonden en hebben enkele paarden het leven gelaten. Welnee was helemaal niet nodig :Z .

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:26

Hou nou toch eens op zeg! het is nu zomer, omstandigheden zijn niet te vergelijken

En het is al bekend gemaakt dat dit een storm in een glas water is...

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:03

Ach Nibbit, zoals ook hier: de beste stuurlui staan op de wal (of moet ik "dijk" zeggen :+ )

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:18

_O- :') , daar heb je helemaal gelijk in Marrit13!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:08

Ondertussen is kenbaar geworden dat het allemaal een storm in een glas water was.
De paarden zijn veilig en daarom hier een slotje.