Internationaal springpaard Okidoki zeer ernstig geblesseerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:39

Gini schreef:
X__Trees schreef:
De combi was inderdaad nog niet zoals albert-oki. Maar wat wil je? Hem in het begin van het jaar kopen en hem 3 maand later in de GTC starten. Bovendien heeft de ruiter op dit niveau nog geen ervaring.
Hij sprong inderdaad veel ontstuimiger en de afstanden zaten nog niet altijd goed. Maar ik heb nu bijna alle global champion tours op eurosport gevolgd en er zat heus wel verbetering in.

Niet mooi om dit erbij te gaan halen. De man zal het zéker vreselijk vinden. Albert ook, maar Albert heeft hem verkocht en dit is iets wat kan gebeuren bij zowel hem als larocca. Nieuwe ruiter afkraken is makkelijk natuurlijk.
Hopelijk komt alles goed!

Tuurlijk vind Larocca het erg. Ik heb niets tegen hem als ruiter.
Na drie maanden GTC rijden is nog altijd eigen keuze. Als je nog geen combi bent, als je nog niet op elkaar ingespeeld bent, als je nog helemaal geen ervaring hebt op hoger niveau, moet je niet meteen niveau GTC rijden. Maar dat ben ik. Larocca heeft een andere keuze gemaakt. Zijn goed recht en er had evengoed niets kunnen gebeuren. Al zag ik het eerder vroeger dan later misgaan.
En ik kraak niet persé nieuwe ruiters af. Er wisselen zoveel "beroemde" paarden van ruiter en dan hoor je me (meestal) niet kraaien. Maar deze combi, nee, dat was het gewoon nog net niet.

Maar goed, mijn mening. Ik hoop dat Okidoki snel en helemaal hersteld en veel sterkte voor Albert én Larocca.

Royal Power, Son of Marco. Reed hij ook internationaal mee hoor ;) de wereldbekers bijv. Dus geen ervaring zou ik het zeker niet willen noemen. Het is zeker niet stom dat hij Globals is gaan rijden, hij heeft zeker niet onverdienstelijk gepresteerd met Oki. Tuurlijk is het in het begin aftasten, aanpassen, een team worden. Daar draait het allemaal om. Samen een team gaan vormen. Hij rijdt iets hectischer als Albert, vind ik ook. Maar t paard past m zeker wel, hij weet er wel mee te rijden. Dat zoiets als dit nu gebeurt is gewoonweg pech. Hoe zuur het ook is. Kan de beste ruiter nog overkomen. Heb wel meer fantastische ruiters grote missers zien maken, en dat loopt met een sisser af gelukkig. Dit helaas niet...
Ohja t is GCT trouwens ;)
Laatst bijgewerkt door _Sanneman_ op 14-06-10 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:40

Vreselijk dit zeg! Arme Oki

Kiki

Re: Internationaal springpaard Okidoki zeer ernstig geblesseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:44

Wat erg! :\ Oki is altijd mijn favoriete springpaard geweest..
Hopelijk komt het nog een beetje goed met hem...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:04

_Sanneman_ schreef:
Gini schreef:
Tuurlijk vind Larocca het erg. Ik heb niets tegen hem als ruiter.
Na drie maanden GTC rijden is nog altijd eigen keuze. Als je nog geen combi bent, als je nog niet op elkaar ingespeeld bent, als je nog helemaal geen ervaring hebt op hoger niveau, moet je niet meteen niveau GTC rijden. Maar dat ben ik. Larocca heeft een andere keuze gemaakt. Zijn goed recht en er had evengoed niets kunnen gebeuren. Al zag ik het eerder vroeger dan later misgaan.
En ik kraak niet persé nieuwe ruiters af. Er wisselen zoveel "beroemde" paarden van ruiter en dan hoor je me (meestal) niet kraaien. Maar deze combi, nee, dat was het gewoon nog net niet.

Maar goed, mijn mening. Ik hoop dat Okidoki snel en helemaal hersteld en veel sterkte voor Albert én Larocca.

Royal Power, Son of Marco. Reed hij ook internationaal mee hoor ;) de wereldbekers bijv. Dus geen ervaring zou ik het zeker niet willen noemen. Het is zeker niet stom dat hij Globals is gaan rijden, hij heeft zeker niet onverdienstelijk gepresteerd met Oki. Tuurlijk is het in het begin aftasten, aanpassen, een team worden. Daar draait het allemaal om. Samen een team gaan vormen. Hij rijdt iets hectischer als Albert, vind ik ook. Maar t paard past m zeker wel, hij weet er wel mee te rijden. Dat zoiets als dit nu gebeurt is gewoonweg pech. Hoe zuur het ook is. Kan de beste ruiter nog overkomen. Heb wel meer fantastische ruiters grote missers zien maken, en dat loopt met een sisser af gelukkig. Dit helaas niet...
Ohja t is GCT trouwens ;)

Ik bedoel natuurlijk samen met Okidoki.

Maar ik heb geen zin om me te verdedigen, dit is gewoon mijn mening. IK vond het geen goede combi, IK zag al ongelukken gebeuren, mijn mening, mag toch?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:07

Dat is echt ontzettend sneu! Hopelijk valt het allemaal mee en geneest hij voorspoedig.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:10

Jeetje wat erg! Okidoki is een geweldig paard, en ik hoopte dat de nieuwe eigenaar ook veel "plezier" (niet echt professioneel om plezier te hebben van je paard, maar ik weet even geen beter woord) van hem mocht hebben. Alle betrokkenen moeten erg zijn geschrokken. Ik ben benieuwd wat straks nog mogelijk is voor oki.

GaitMonster

Re: Internationaal springpaard Okidoki zeer ernstig geblesseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:27

Ik heb gehoord dat zijn pees 3/4 was doorgescheurt..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:39

Prisca schreef:
schoentje schreef:
Moet echt klote zijn voor Albert, om z'n oogappel kapot gereden te zien worden. Toch jaren werk naar de klote. Echt balen!
Zo zie je maar, met alleen geld kom je er in de springsport echt niet.

Nou nou klinkt wel erg zwaar en negatief naar de betreffende ruiter alsof hij dit express gedaan heeft.
Dit kan iedereen overkomen hoe voorzichtig of gek je ook doet. Dit is O'brein ook overkomen en die gaat nu ook weer goed.

Geen medelijden met Zoer en de ruiter dit is het risico van het vaak 1 had zoer hem niet moeten verkopen of in de hoge sport lopen. En 2 de ruiter had ook kunnen stoppen voor de sprong. Allemaal gokjes maar het is gebeurt weet zeker dat oki de beste zorg krijgt.

Dat het balen is is wat anders als medelijden hebben. Weet zeker dat Zoer erg geen nacht slechter van slaapt maar geloof wel dat hij contact zal houden met de huidige eigenaar.

helemaal mee eens !!
Larocca is een prima ruiter ook al is ie maar een echte amateur ..
elke ruiter maakt wel eens een inschattingsfout ..of zijn we de zware crash in de oxer van Ludger Beerbaum met Coupe verleden jaar in Balve vergeten ?

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:16

Hoe is het nu met Okidoki? Al wat bekend? Hopelijk hebben ze daar een goede dierenarts!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:32

horse4fun schreef:
Hoe is het nu met Okidoki? Al wat bekend? Hopelijk hebben ze daar een goede dierenarts!

nou die man verblijft met de paarden in Europa ..of dacht je dat ze de paarden ergens in de brousse hebben ofzo ?

Kayleigh0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:24

Hè wat zonde! ;(
Ik hoop dat hij zijn vertrouwen in het springen nog terug krijgt.
En überhaupt weer terug zal keren... :n

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:06

Aah arm paard hopelijk komt het snel goed me them