Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 01:20

hufterig dit hoop dat het goedkomt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 06:56

suuzepuus schreef:
niet alle paarden zien er goed uit maar het is ook geen drama hoor om ze te zien(mijn mening) er is water, er is hooi en zo ontzettend nat is het er nou ook weer niet. naar mijn mening hebben we hier te weinig informatie over de paarden om te kunnen oordelen of het terecht of onterecht is dat ze in beslag genomen zouden worden.
wat wel zeker is is dat dit zeker niet de goede manier is.
eerder misselijk makend.

Ik vind die paarden er niet goed uit zien, mijn twenter is ook niet de dikste, maar zoals hier ziet hij er toch echt niet uit hoor (en dat hoeft naar mijn mening ook niet).
Dat er water en hooi ligt, kan ook komen doordat de AID er bij is en natuurlijk is het nu niet nat, maar hoe was dat met het slechte weer?

vanessakusje

Re: Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:40

Dit is tipisch weer een geval dat hoog opgeblazen wordt doordat er een ongeluk in voor komt. In t eerste stukje lees je al dat deze fokker al reeds bekend staat bij de aid. Dat zal niet voor niets zijn. Ze nemen niet zo heel snel paarden in beslag. Iedereen kent de kwestie wel van bvb de paardenhoudster in Den Haag. Stond enige tijd geleden op bokt.

Iedereen maakt fouten ook de aid. Hoevaak horen we niet dat er politie gegevens op straat liggen? Door bvb achtergelaten computers.

Als ik t filmpje zie lijken de paarden wat ondervoed misschien maar er is wel water en hooi aanwezig, wat vervolgens tegenstrijdig is. Ze zullen waarschijnlijk wel meermalen gewaarschuwd zijn. Ik hoop voor t paardje dat t goed komt met zijn voet maar daar geloof ik wel in. Ik denk dat dit echt een kwestie is van stom ongeluk / leermoment. De mensen zullen hierop heus wel aangesproken worden.

En wellicht komen ze eerdaags na de procedure (als die gestart wordt) weer terug bij de eigenaar. Dan zullen daar heus wel ogen geopend zijn.

easterimage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:23

ik vind die paarden er slecht uitzien. ze zijn allemaal mager en pluizig. terecht dat de aid ingrijpt. hoop alleen wel dat ze in de toekomst wat voorzichtiger zijn...

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:28

Ik weet niet of ik een oordeel kan maken of de paarden verwaarloosd zijn of niet, echter vind ik het wel diep en diep triest hoe er hier gehandeld word door de AID! Zeker omdat zij beweren dieren te helpen in slechte omstandigheden! Ik denk niet dat dit een goede aktie was, zeker als je in beschouwing neemt dat de gemeente niet meewerkt met vergunningen, op de nieuwe door hun aangeboden locatie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:31

easterimage schreef:
ik vind die paarden er slecht uitzien. ze zijn allemaal mager en pluizig. terecht dat de aid ingrijpt. hoop alleen wel dat ze in de toekomst wat voorzichtiger zijn...

ik vind dat ze er gewoon als een koppel jonkies uitzien.......... ik vind zeker niet dat ze er slecht uitzien

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:32

Ik snap dit niet helemaal.. Omdat deze paarden niet dusdanig mager zijn dat echt alle botten geteld kunnen worden mogen ze niet in beslag genomen worden? Waarom te wachten tot een dier al lijdt? Er staat dat de eigenaar bekend is, dat hij niet altijd goed met zijn dieren omgaat. Ik heb liever dat ze er een keer iets te vroeg bij zijn dan iets te laat.. Is toch alleen maar mooi?
Trouwens, bij ons zie je geen paarden die mager zijn zoals dat ene paard. Dat is gewoon niet nodig. Daarnaast nemen ze in Nederland echt niet zo maar paarden in beslag. Volgens mij kent niemand hier het echte verhaal en wat zich allemaal heeft afgespeeld. Daarnaast, als iemand al een keer eerder is aanraking geweest of bekend staat "als" verwacht je dat daarna de dieren tip top er bij staan. Dat ze dan al in actie komen bij een paard wat aan de magere kant is, is toch juist fijn :)

Van die wond, sja kan gebeuren. Zal echt wel netjes verzorgd worden.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:41

Kom op zeg. Dat de paarden in beslag genomen worden zal best wel een reden voor zijn, maar dan nog ga je zo toch geen paarden opladen? Ongeluk kan gebeuren? De AID is juist de instelling die ervoor moet zorgen dat dit niet gebeurd. Opdrijven is tot daar aan toe, maa het volkomen lak aan respect naar de dieren en eigenaar toe is echt misselijkmakend.

Je mag toch van notabene de AID verwachten dat ze de kunde hebben om een paard netjes op de wagen te krijgen? Dat er een keer een bezempje aan te pas komt of een poeier gegeven wordt zal ik persoonlijk echt niet wakker van liggen, maar dit is gewooonweg van de zotte.

Als al die grote stoere kerels gewoon even allemaal een paard aan een halster hadden gepakt en een geschikte paardenwagen was gebruikt was het makkelijker, sneller en veiliger gegaan voor mens en dier. Dat kan iedere paardenhouder die regelmatig paarden laadt je vertellen en ook dat je ieder paard er eigenlijk altijd wel op krijgt.

Dat de eigenaar er zelf wellicht niet netjes voor gezorgd heeft heeft naar mijn inzien geen ruk te maken met dat de dieren hier gewoon als oud vuil behandeld worden. Van de regen in de drup... Arme beesten
Laatst bijgewerkt door manic op 21-05-10 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:44

:( hier kan ik me zo boos overmaken.
oke die dier zien er niet goed uit maar hoe de AID er mee omgaat is echt een schande.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:47

Wat ik niet begrijp is dat hier allerlei acties worden ondernomen en er een hoop stennis wordt geschopt terwijl niemand nu eigenlijk weet hoe het precies zit.. Dus waarom de paarden in beslag worden genomen..

Heb ook erg mijn twijfels van beide kanten, maar duidelijkheid komt er maar niet..

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:51

wat een klojo's zeg!
je snapt toch zelf ook dat je niet een paard in de trailers moet opjagen!
en gelijk heeft diegene die commentaar geeft op het 2e filmpje!

edit: ze weten ook niet waar ze mee bezig zijn, ze staan erbij en kijken ernaar!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:02

Even een dingentje.. Sorry ik kan het filmpje niet laden en reageerde meer op de berichten hoe die paarden er uit zagen. Als ze die paarden onnodig hebben opgejaagd, neem ik mijn woorden deels terug.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:05

ik geef ook geen goedkeuring over als de paarden wel verwaarloosd zijn, maar de AID is er juist om goed voor de dieren te zorgen!
en als je dat zon filmpje ziet waarin de AID met de handen in de zakken staan word je er ook niet blij van!
en om paarden zo in de trailer te jagen snap ik ook niet, is het dan zo moeilijk om 2 keer heen en terug te rijden naar de morning stables?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:27

Mensen, ik snap echt werkelijk niet waar iedereen ophef over maakt.
Dieren horen er niet zo bij te staan. Ze kunnen geen kant op, amper draaien. Ze zullen vast niet allemaal halstermak zijn, waardoor het makkelijker is om de groep in een keer ergens heen te drijven dan te gaan lopen vangen en vissen. Denk je werkelijk dat die paarden rustig blijven staan wachten in een vrachtwagen als de rest nog rond loopt te rennen?

Omheining is gewoon niet geschikt voor paarden, moet je niet raar opkijken als er 1 met deze schade vast komt te zitten. En dan nog filmen ook, triest.

Die paarden horen gewoon doorvoed te zijn. Klaar. Dat zijn ze niet. Of dat een reden is om de hele handel in beslag te nemen om deze situatie betwijfel ik. Maar in combinatie met het niet kunnen geven van voldoende huisvesting e.d. denk ik wel dat het terecht is. En als je dan toch zo begaan bent met het lot van je dieren, zorg dan dat ze er bijstaan zoals het hoort!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:29

waar wij ophef over maken?
heb je het 2e filmpje gezien? vind je dat zo normaal dan?

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:33

Ik ben erg blij dat ik gisteren met verschillende mensen contact heb gehad over dit 'bedrijf' en over de 'fokker'...

Ik ken de situatie omdat ik het vrijwel dagelijks zie.

Het verbaasd mij inderdaad ook enórm dat sommige mensen kunnen zeggen dat deze paarden er verzorgd uit zien.

Als je de situatie niet kent, niet hebt gezien, hoe kun je dan een oordeel hebben? Van zo'n filmpje met bagger kwaliteit.

Nee sorry. Sommige mensen laten zich hier op bokt erg kennen. En dat is best jammer.

Ik weet nu precies hoe alles in elkaar zit daar. En ik hoop dat mensen van mening kunnen veranderen (al merk ik dat sommige daar aardig moeite mee hebben om ergens overna te denken)

Want straks zullen er een paar toch echt achter hun oren krabben van ; "aii.. hoe kan ik hebben gezegd dat deze paarden er wél goed bijstonden".. maar goed, ik weet voor mezelf hoe het zit en dat is het belangrijkste.

Ik weet de namen van de 'dierenartsen' en ook daar waren niet veel mensen over te spreken.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:33

We hebben genoeg paarden rechtstreeks uit de opfok gewoon op kunnen laden in de wagen. Daar is niks anders voor nodig als wat handigheid, een paar halstertjes, geduld, een beetje aanmoediging en er eentje uit kunnen pikken die zich over laat halen. En als het echt niet anders kan een bezem onder de kont.

Dat de paarden er wel of niet slecht uitzien is een geheel andere discussie.

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:34

Ik ben van mening dat paarden die niet goed genoeg verzorgd worden, en na een aantal waarschuwingen
idd in beslag genomen moeten worden. Ook vind ik dat ze een strenger moeten worden bij div handelstallen.
Ik vind wel dat de AID diervrienelijker en met respect te werk moet gaan.
Ik jaag m,n paard ook niet met geweld op de trailer.
De AID zou toch het goede voorbeeld moeten geven.
Ik heb te doen met alle dieren die niet goed verzorgd of mishandelt worden.
Nog steeds is het helaas zo dat heel veel mensen de pijn van een dier niet boeit.
Strafrechtelijk gezien moet het in nederland gewooon HEEL veel strenger worden.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:36

easygoing schreef:
@ Zwelgje op dit filmpje is te zien hoe het paard gewond raakte http://www.youtube.com/watch?v=phGv4N3V ... re=channel is trouwens ook wat langer dan het andere fimlpje.

Niet te geloven :oo
Wist niet wat ik zag.

En hoe kun je nu in vredesnaam zo paarden laden? Die paarden worden gewoon als slachtvarkens op een wagen gejaagd.
Geen woorden voor.....

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:39

Nou, ik heb het filmpje nu gezien :) En inderdaad, ze jagen een groepjes paard naar voren. Maar 1 struikelt. Ja, niet slim.. Maar toch het kan wel gebeuren. Uiteraard hadden ze beter 1 voor 1 rustig kunnen laden.. Maar heb genoeg boeren gezien die het ook zo doen.

Ik heb er niet zo'n moeite mee, slim is anders dat ben ik met jullie eens.. Maar ik vind het niet gelijk beulen. Ik snap dus de ophef niet, ik snap dat het geen fijn gezicht is en ze het handiger aan hadden moeten pakken. Maar dit was echt niet hun bedoeling.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:44

KiWiKo schreef:
easterimage schreef:

ik vind dat ze er gewoon als een koppel jonkies uitzien.......... ik vind zeker niet dat ze er slecht uitzien

inderdaad. en de ene ziet er beter uit dan de andere.
en wat betreft er pluizig uitzien.... kom mijn goeddoorvoedde pony eens bekijken. die is een en al pluis en zo ken ik er veel meer in deze tijd van het jaar.
het is ook een onwijs sechte winer geweest. paarden die de winter buiten doorgebracht hebben (waar ze echt wel tegen kunnen met bijvoeding) hebben het best zwaar gehaf en hebben wel een paar maanden nodig om goed te herstellen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:45

Ik zie nergens iemand slaan, met een bezem onder de kont of wat dan ook. Paarden worden gewoon in groepsverband vooruit gedreven. Niets mis mee.

Ja, er komt er een vast te zitten wat met juist materiaal misschien voorkomen had kunnen worden. Stom ongeluk. En als de eigenaren zo begaan waren, dan hadden ze het niet zover laten komen. Ze stonden er al niet ideaal bij. Als die paarden elkaar uit verveling gaan stoeien is de kans op een klap stukken groter, paarden kunnnen geen kant op.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:54

Jeetje dat 2e filmpje! Dat noem ik ook niet met RESPECT met dieren omgaan! Je kunt nagaan dat zoveel paarden in een smalle ruimte met een ijzeren hek er wat mis gaat! Waar gaat dit heen met de hele paardensport!!!!!!!!

Paard tilt niet voor niets zijn been op en bloedingen en maar toekijken in plaats van actie maken!

Als dat mijn paard was geweest had ik serieus die mensen een flinke mep gegeven... helpen... eerder de puin injagen noem ik dit!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:04

met de hele paardensport? dat is ook wel groot uitgedrukt hoor ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:10

Als het echt niet hun bedoeling was hadden ze wel wat adequater mogen reageren als het paard nadat hij opstaat er zo bij loopt. Ze zijn gewoon te beroerd om hem even te gaan pakken en te bekijken wat de schade is.

Ongelukken kunnen altijd gebeuren, maar je mag toch van de AID verwachten dat ze reageren en behandelen als zoiets gebeurd. Ze gaan gvd niet eens kijken als het bloed eruit spuit.