AID neemt paarden in beslag in Tilburg *update filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Re: AID neemt paarden in beslag in Tilburg *update filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:25

vind die twee die links door het beeld kuieren wel erg schraal hoor, ook voor een jong paard wat net uit de winter komt. Maar wie weet is daar een medische reden voor.

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:53

Ik heb er spijt van dat ik er niet eerder foto's van heb gemaakt..

Oke, nu even een snelle offtopic vraag:
waaraan kun je een gezond/gelukkig paard herkennen?

Kruis aan wat juist is :
- Ribben zichtbaar
- Hals en oren afhangend naar beneden
- er geen greintje beweging inzit (ál kunnen ze niet heel veel bewegen)
- ongeïnteresseerd in de omgeving (er kan een fanfare/parade/kan een vliegtuig naast de paddock landen en ze knipperen nog niet met hun ogen)
- doffe vacht

Ik vraag me af hoeveel het kost om mijn paard daar te stallen, ik ga ons huis verkopen om mijn paard daar neer te zetten..

En dan : "er staan paarden erger bij". Ten eerste moeten ze ergens beginnen en ten tweede waarom bel je de dierenbescherming dan niet dat er misschien iets aan gedaan kan worden?

Ik heb deze paarden gezien en , deel met meerdere deze mening, dat deze paarden DOODongelukkig waren.

Wat houdt verzorging precies in? Een baaltje kuil tussen de paarden gooien dan staan ze er goed bij en zijn ze dus volgens een paar 'goed verzorgd' ???Laat me niet lachen..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:59

Ben benieuwd wie hier nou gelijk in heeft. Vind het wel raar dat de AID niet wilt reageren als ze zo zeker van hun zaak zijn en deze mevrouw wel netje's haar woordje doet.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:59

vind de paarden op het filmpje er op een enkeling na er goed uitzien tuurlijk voor het mooie mogen ze wat dikker maar ik zie glanzende vachten en ronde buikjes.

Slechte zaak van de AID :n laat ze echte dierenmishandeling aan gaan pakken.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:01

RamboBink schreef:
Ik heb er spijt van dat ik er niet eerder foto's van heb gemaakt..

Oke, nu even een snelle offtopic vraag:
waaraan kun je een gezond/gelukkig paard herkennen?

Kruis aan wat juist is :
- Ribben zichtbaar
- Hals en oren afhangend naar beneden
- er geen greintje beweging inzit (ál kunnen ze niet heel veel bewegen)
- ongeïnteresseerd in de omgeving (er kan een fanfare/parade/kan een vliegtuig naast de paddock landen en ze knipperen nog niet met hun ogen)
- doffe vacht

Ik vraag me af hoeveel het kost om mijn paard daar te stallen, ik ga ons huis verkopen om mijn paard daar neer te zetten..

En dan : "er staan paarden erger bij". Ten eerste moeten ze ergens beginnen en ten tweede waarom bel je de dierenbescherming dan niet dat er misschien iets aan gedaan kan worden?

Ik heb deze paarden gezien en , deel met meerdere deze mening, dat deze paarden DOODongelukkig waren.

Wat houdt verzorging precies in? Een baaltje kuil tussen de paarden gooien dan staan ze er goed bij en zijn ze dus volgens een paar 'goed verzorgd' ???Laat me niet lachen..

Dat filmpje geeft mij nu niet indirect de indruk dat de paarden zwaar verwaarloosd zijn en dood ongelukkig.
Ik vind er ook enkele schrale tussen zitten, maar dat hou je toch in zo,n grote kudde.

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:04

Als je in de buurt woont zou je er zo langs kunnen rijden, dan weet ik zeker dat je gevoel meer bevestigd zal worden naar het 'ahh..h' dan naar het 'nah' .

En ik zal echt niet zeggen dat het púre mishandeling is en dat de eigenaar 8 jaar achter de tralies moet..

Maar ik hoop echt dat met dit artikel ogen geopend worden en ze eens na gaan denken hoe hun paarden nu gehuisvest zijn en of ze iets misschien toch anders aan kunnen pakken. Want deze paarden zijn echt NIET gelukkig..

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:08

manueeltje84 schreef:
Dat filmpje geeft mij nu niet indirect de indruk dat de paarden zwaar verwaarloosd zijn en dood ongelukkig.
Ik vind er ook enkele schrale tussen zitten, maar dat hou je toch in zo,n grote kudde.

Dat komt doordat er ineens wat actie in de bak was...

Deze paarden staan hier nu al minimaal 3 maanden op deze grond met dit aantal.

Als je bij wijze op maandag een kijkje zou nemen, zouden ze in principe op donderdag nog in precies dezelfde ongeïnteresseerde/afhangende houding staan, alleen misschien nu op het andere been in rust..

Het zal inderdaad wel weer een meningsdiscussie zijn en misschien ben ik wel té gevoelig voor dit soort zaken.. Maar ik denk niet dat je kunt oordelen vanaf dat filmpje. Het gaat niet alleen om het magere.. ook om hoe ze erbij staan en in te schatten hoe de paarden zich voelen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:10

en hoe hou jij je paarden dan rambobink?

de paarden op het filmpje zien er niet ongelukkig uit, daar kan je lang en breed over discusseren! maar het is een feit.
de paarden glanzen hebben wat te knabbelen kunnen bewegen als ze willen dat is beter als ze 23 uur per dag in een klein hokje op te sluiten! zoals menig mens zijn/ haar paard houd

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:13

Pashon schreef:
en hoe hou jij je paarden dan rambobink?

de paarden op het filmpje zien er niet ongelukkig uit, daar kan je lang en breed over discusseren! maar het is een feit.
de paarden glanzen hebben wat te knabbelen kunnen bewegen als ze willen dat is beter als ze 23 uur per dag in een klein hokje op te sluiten! zoals menig mens zijn/ haar paard houd

Ben jij er toevallig gisteren dan ook langsgereden? Toen stonden ze er toch echt anders bij.. maar goed, daar ga ik het niet meer over hebben. Blijkbaar is het moeilijk om na te denken over je mening als je het zelf niet hebt gezien..

miekymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:13

vind het allemaal mee vallen,in een opfok zijn altijd wel een paar schrale bij.dat heb je snel in een groep....en beter schraal als modder vet en de vrouw in het filmpje weet waar ze over praat, en maar niet te spreken over de pakken kuil die er achter staan...staan er ook niet voor de sier hoor, ze hadden genoeg te eten. en zie geen paard staan wat mager is of verwaarloosd..mensen kunnen lekker overdrijven.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:15

mensen wel, miekymous maar de aid doet dat over het algemeen niet.
Nogmaals ik vind ze er op het filmpje niet slecht uit zien maar de aid zal best haar reden wel hebben om tot deze actie over te gaan. Ben wel nieuwsgieren wat die reden is.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:16

het lijkt mij dat er ergere gevallen zijn ,deze paarden zijn bij lange na niet verwaarloosd of ondervoed zo te zien.
snap eerlijk niet dat hier zo snel grootscheeps wordt gehandeld,terwijl ik situaties hoor waar paarden niet meer overeind kunnen komen en de hele buurt mee bezig is waar amper op gereageerd wordt...en dan inderdaad alles ff in een vrachtwagen prakken? laat me niet lachen ,erg dom van de aid,als paarden hierdoor getaumatiseerd of geblesseerd worden wie is daar dan verantwoordelijk voor?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:17

tuurlijk in 1 dag tijd, krijg je de paarden redelijk goed in het vlees met een goed glanzende vacht!

getuigd weer van ontwetenheid van de mens.
er staan een paar bij die niet aan het ideaal beeld voldoen en vervolgens is het mishandeling en zijn ze verwaarloosd :j
ja vermoeden bevestid!

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:18

Ik schrik erg van de reacties dat mensen het 'normaal' vinden hoe de paarden hier gehouden worden.

En begin me nu echt meer zorgen te maken over de gezondheid van sommige paarden.

Tuurlijk kun je niet altijd de natuurlijke habitat nabootsen..

Dus in feite zeg je dat je hier best je paard zou stallen?

(even binnenbak/bodems etc niet meegerekend)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:18

er staan er TE veel op een TE kleine ''padock'' weet zeker dat de paarden daar van gestrest of gefrustreerd raken,vooral de zwakkere (lager in rang) zijn daar de duppe van.
als het een uurtje durft te regenen staan ze nat,en in de blub.
ik zou zo geen paarden willen houden.
en die paar ''schrale'' paarden zitten gewoon echt onder het onder gewicht.
in beslag nemen? nee,waarschuwen en over een paar weken terug komen? ja.....geen verbetering dan hop mee nemen dat spul.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:19

RamboBink schreef:

Als doodongelukkig het criterium wordt kunnen heel wat pensionstallen opgedoekt worden, al die paardjes die zielsongelukkig in een kooi staan te wachten tot hun eigenaar ze er een uurtje uit komt trekken om te rijden en 3 x per dag wordt er een plakje kuil of hooi naar binnengeklapt.

:?

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:21

Pashon schreef:
tuurlijk in 1 dag tijd, krijg je de paarden redelijk goed in het vlees met een goed glanzende vacht!

getuigd weer van ontwetenheid van de mens.

Ontwetenheid... := Jij komt natuurlijk dagelijks langs die stal..

Jullie hebben allemaal gelijk!

Sorry voor mijn reacties, de paarden staan er glimmend bij, ik weet ook zeker dat ze regelmatig ontwormt worden en ingeënt. Ik heb het helemaal verkeerd ingezien

succes verder met de discussie :evaw:

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:23

precies arabesk,liever de hele dag buiten in een groep met kuilgras[denk dat die berg balen erachter er niet als schutting staat] dan in je mooie stalletje met koperen tralietjes netjes gepoetst...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:24

Mijn overbuurman heeft een paardje met ribbetjes en een doffe vacht. Het stukje waar ze nu op staan is wel kaal, maar ze krijgen genoeg hooi bijgevoerd. MAAR het paardje is al ver over de 30. De twee andere paardjes die jonger zijn, zien er wel goed uit.

Nog wat verderop stond ook zo'n paard. De eigenaren werden doodziek van het geklaag van mensen. Toen hebben ze een bordje in de wei gezet "Ik ben Pietje en ik ben gezond en gelukkig en ik ben 34 jaar oud"

Soms moeten mensen eerst even vrágen waarom een paard er zielig uitziet. Net als mensen kunnen ze ziek of oud zijn, niet elk paard dat niet glimt wordt ook slecht behandeld!

Niet elk paard op het filmpje ziet er even denderend uit, maar ik vind ze niet uitgemergeld. Het overgrote deel ziet er redelijk uit. Ok ik doe het ook liever anders, maar er is geen sprake van een zeer schrijnende situatie.

Joyce900

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:26

Dit lijkt wel een politiek spelletje om de paardenhouder daar weg te pesten. Ik vind de paarden er over-all goed bijstaan, een enkeling minder maar dat is al gezegd. Ze krijgen ruwvoer, en ze staan buiten.
Ht kan best zijn, dat de wat magerder paarden iets onder de leden hebben gehad. Maar mensen vragen tegenwoordig niet meer. Nee, ze rennen meteen naar de dierenbescherming of naar de AID.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:26

deze paarden zijn niet oud.......volgens het filmpje duure jonge sport paarden! >;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:28

Ik vind de dieren ook zeker niet slecht ogen... maar wat ik niet snap: na meerdere waarschuwingen....

Heeft deze fokker niet gereageerd op eerdere waarschuwingen? Had toch een hoop werk en kosten kunnen schelen.

Joyce900

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:29

Waarschuwingen? Waarschuwingen waarvoor dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:30

Om zijn bedrijf op orde te krijgen staat in de beginpost...

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:30

Whahahi, heb net het filmpje even gekeken en geluisterd vind het geweldig dat zij toch wel een soort van humor houd.
Met een stalen gezicht zeggen dat het allemaal dure sportpaarden zijn.

Ook dure sportpaarden hebben fatsoenlijk voedsel nodig, OK in de jonge jaren hoeven ze niet dik te zijn.
Maar ik weet van deze paarden dat ze een beetje zoals het uitkomt gevoerd worden en toen het een paar weken geleden wat warmer was dat ze zonder water stonden. Sorry hoor maar als je er zoveel hebt moet je er gewoon net wat meer voor doen.
Nu staan ze op een filmpje lekker te eten maar de AID komt echt niet zomaar oplaaien hoor!

Nogmaals deze man is al meerdere keren verteld dat hij beter voor zijn paarden moet zorgen, ook dit zeggen mensen niet zomaar!
Misschien een beetje een drastische maatregel om ze op te halen, maar wat moeten ze dan?
Afwachten tot er 1 voor dood ligt en dan mekkeren waarom er niet eerder is ingegrepen.

Paarden hebben allemaal recht op voer en drinken en (maar dat is voor mij persoonlijk) een schuilstal.
Nu ziet het er op het filmpje nog redelijk uit maar hoe denken jullie dat die paarden er afgelopen winter hebben bijgetsaan?
Op dat kleine perceeltje, kan wel zijn dat hier mensen zijn die hun paard ook in een paddock houden, maar deze paarden worden dan regelmatig gevoerd en krijgen drinken wanneer nodig (of kunnen onbeperkt drinken) en krijgen aandacht.
Deze paarden staan op een smalle strook met z'n 19-en (kleiner dan een bak) te wachten tot iemand ze eten geeft, en als ze geluk hebben wat water.