Paard overleeft ernstig ongeluk op A9 met gekantelde trailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: Paard overleeft ernstig ongeluk op A9 met gekantelde trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:52

Daarom stond ik daar dus in de file! De trailer stond toen weer helemaal rechtop maar was inderdaad flink kapot! Hoopte dat het paard er nog levend en goed vanaf was gekomen, ja dus.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:49

Jeetje, wat een geluk gehad! Lijkt me vreselijk om mee te maken....

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:37

Ah, dus enige duidelijkheid, de trailer is dus wel degelijk aangetikt, wel een beetje raar dat ze het op die site hadden over het slingeren door onbekende reden, terwijl de eerdere versie wel al sprak over aantikken. Goddank is alles wel goedgekomen :j.

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:49

jemig wat een ongeluk! Trauma voor paard en eigenaar, wat een geluk dat het paard het overleefd heeft!

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:21

Hoorde van het ongeluk op de radio! Gelukkig is het goed afgelopen!

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:29

fijn dat het met dat paardd goed is afgeloepn:)

sommige mensen kunnen echt niet autorijden:S

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:04

gelukkig dat alles goed met het paard s :)

DoSproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:14

Jeetje echt erg maar goed dat het goed is afgelopen :D

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:34

Tooske schreef:
Het eerste wat ik zei is dat ik zo iemand door de voorruit van de auto heen zou trekken denk ik...

Ben bang dat ik dit ook zou doen.

mangalarga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:42

Juut schreef:
Wow, dat was een hele goede trailer, of een hele goede engelbewaarder voor t paard! :oo
Een inschattingsfout is zo gemaakt, een geluk dat de mensen en paard er zo vanaf zijn gekomen

Allemaal heel veel dank voor de reacties,
Je moet weten dat ik afgelopen vrijdag een verschrikkelijk ongeluk heb gehad
Ik reed met mijn bus en daarachter de paardentrailer met 1 paard er in op weg naar kliniek Bodegraven vanuit Velzen Zuid op de snelweg A9
Ik reed normaal aan de rechterkant van de weg met een toegestane snelheid van 90 km per uur
Toen er achter mij een grote Volvo met hoge snelheid ik denk zo'n 130 a 140 km Pu zonder te remmen zo de trailer in reed
De klap was vreselijk groot de auto met de trailer werden omhoog gegooid en de trailer kantelde met grote moeite kon ik de combinatie met de op zijn kant liggende trailer in bedwang houden
Wel werd ik door de klap naar links gegooid en raakte een passerende auto die dus tussen mij en de vangrail werd geplet maar door dat ik alles door mijn spiegels zag aankomen was ik voorbereidt en heb daardoor met Gods grote zegen kunnen voorkomen dat er doden zouden vallen ook het paard is levend en alleen met schaafwonden uit de trailer gekropen .
En ja het is de rolsroys onder de trailers alleen daarom leeft het paard nog.

mangalarga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:44

Cayenne schreef:
http://www.rtvnh.nl

Op de A9, vlakbij het knooppunt Rottepolderplein, heeft een paard een flinke aanrijding overleefd.

De paardentrailer waarin het dier stond, werd geraakt door een auto die plotseling van rijbaan wisselde. De trailer kantelde en het paard kwam op de weg terecht. Het dier heeft aan het ongeval slechts enkele schrammen aan de benen overgehouden.

Wel ontstond er op de A9 tussen Alkmaar en Amstelveen een file van 9 kilometer.

Klik hier voor een foto.

Ik reed met mijn bus en daarachter de paardentrailer met 1 paard er in op weg naar kliniek Bodegraven vanuit Velzen Zuid op de snelweg A9
Ik reed normaal aan de rechterkant van de weg met een toegestane snelheid van 90 km per uur
Toen er achter mij een grote Volvo met hoge snelheid ik denk zo'n 130 a 140 km Pu zonder te remmen zo de trailer in reed
De klap was vreselijk groot de auto met de trailer werden omhoog gegooid en de trailer kantelde met grote moeite kon ik de combinatie met de op zijn kant liggende trailer in bedwang houden
Wel werd ik door de klap naar links gegooid en raakte een passerende auto die dus tussen mij en de vangrail werd geplet maar door dat ik alles door mijn spiegels zag aankomen was ik voorbereidt en heb daardoor met Gods grote zegen kunnen voorkomen dat er doden zouden vallen ook het paard is levend en alleen met schaafwonden uit de trailer gekropen .

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:45

Oei dat is hier vlakbij, het is een rotweg, veel wisselen van baan om in de juiste richting te kunnen rijden.

Wat een geluk dat het paard er zo goed vanaf is gekomen.

Riaanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:38

jesus wat een ongeluk Ö
die hele trailer ligt inelkaar man!
gelukkig dat er niks aan de hand is met het paard. :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:43

Wat zul je ontzettend geschrokken zijn. Ben blij te lezen dat jij en het paard er zo goed vanaf gekomen zijn. Dat is toch wel iets waar ik het meest bang voor ben als ik met de trailer weg moet. En ook fijn dat je zo'n veilige trailer hebt!

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:37

En wat zei degene die je aanreed..... Ik zag je niet !!!!??? Het had nog veel erger af kunnen lopen. Wat een stelletje mongolen heb je er toch ook bij he

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:21

Fijn dat het zo goed afgelopen is, verschrikkelijk als die ongelukken gebeuren terwijl de aanstichters het eigenlijk niet expres doen, zoals mensen dat zeggen. Maar ik denk dat ik op dat moment ook niet rustig zou reageren en die persoon wel wat aan zou kunnen doen. Express doen ze het niet, maar ze rijden wel bewust te hard en zien je over het hoofd omdat ze nog ff ergens snel moeten invoegen. Menselijk foutje wat fatale gevolgen kan hebben, gelukkig niet in dit geval.
Tja nogmaals ik geloof niet dat ik dan voor rede vatbaar ben en voor mezelf kan instaan, ondanks dat we allemaal mens zijn en een "foutje" kunnen maken.
Nogmaals fijn dat het zo goed afgelopen is, dit is echter mijn grootste nachtmerrie om mee te moeten maken.

Emmy2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:26

Volgens mij de angst van iedereen die met een trailer op pad is..
En dat het paard er vanaf is gekomen met maar een paar schrammen
is ook wonderlijk!:d

mangalarga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:40

larixfire schreef:
En wat zei degene die je aanreed..... Ik zag je niet !!!!??? Het had nog veel erger af kunnen lopen. Wat een stelletje mongolen heb je er toch ook bij he

De veroorzaker verklaarde dat hij naar een vliegtuig aan het kijken was!!!!!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:16

Bedenk wel, wij zijn paardenmensen.. Maar veel mensen die niets met paarden hebben weten gewoon weg niet dat wij met een trailer niet hard kunnen remmen, dat paarden kunnen schrikken van een bus/vrachtwagen erachter, dat wij stapvoets over een rotonde moeten gaan.. Ik vind dat het CBR echt meer aandacht mag besteden aan paarden en trailers in het verkeer.

Gelukkig is het paard er goed vanaf gekomen, ziet er heftig uit zeg.. Brr, hoop zoiets nooit mee te hoeven maken!

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:18

Heb dit inderdaad gezien. Ik ging naar bergen aan zee toen er plotseling overal brandweer en politie vandaan kam en er een dikke file stond( wij reden de andere kant op) Toen we dichte bij het ongeluk aan kwamen viel ons ineens op dat aan de andere kanten geen autos meer reden alleen ene brandweer. Toen we even later door reden zag ik een auto met een flinke deuk en wat ik toen dacht een aanhangwagen op zijn kantje. Tot dat ik het paard zag toen zag ik dat eht een trailer was. Was echt geschrokken vond eht zo zielig! Paard liep er gelukkig goed bij maar waren wel heel veel auto's bij betrokken vond ik.

FrannieTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:55

Gelukkig dat het zo goed is afgelopen..

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:57

pfoeh, dat is dus mijn grootste angst.... Afgelopen zondag een ritje van 225 km gemaakt met mijn Toline van Enschede naar DEn oever en ik dacht dat ik gek werd!! To was voorbeeldig hoor , maar al dat verkeer wat langs scheurde!!Misschien had ik beter een streepje Sedalin kunnen nemen haha!!

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:34

mangalarga schreef:

Goed om het verhaal te horen hoe het nou werkelijk is gegaan na een aantal speculatie reacties!! Het is bij deze echt goed geweest dat je alles heb zien aankomen en voorbereid bent! Gelukkig dat het zo is afgelopen en er zowel met jullie als de betrokkenen (?) en het paard niks is!! Sterkte nog met de nasleep hiervan!!