Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Juut schreef:Wow, dat was een hele goede trailer, of een hele goede engelbewaarder voor t paard!![]()
Een inschattingsfout is zo gemaakt, een geluk dat de mensen en paard er zo vanaf zijn gekomen
Cayenne schreef:http://www.rtvnh.nl
Op de A9, vlakbij het knooppunt Rottepolderplein, heeft een paard een flinke aanrijding overleefd.
De paardentrailer waarin het dier stond, werd geraakt door een auto die plotseling van rijbaan wisselde. De trailer kantelde en het paard kwam op de weg terecht. Het dier heeft aan het ongeval slechts enkele schrammen aan de benen overgehouden.
Wel ontstond er op de A9 tussen Alkmaar en Amstelveen een file van 9 kilometer.
Klik hier voor een foto.
mangalarga schreef:Allemaal heel veel dank voor de reacties,
Je moet weten dat ik afgelopen vrijdag een verschrikkelijk ongeluk heb gehad
Ik reed met mijn bus en daarachter de paardentrailer met 1 paard er in op weg naar kliniek Bodegraven vanuit Velzen Zuid op de snelweg A9
Ik reed normaal aan de rechterkant van de weg met een toegestane snelheid van 90 km per uur
Toen er achter mij een grote Volvo met hoge snelheid ik denk zo'n 130 a 140 km Pu zonder te remmen zo de trailer in reed
De klap was vreselijk groot de auto met de trailer werden omhoog gegooid en de trailer kantelde met grote moeite kon ik de combinatie met de op zijn kant liggende trailer in bedwang houden
Wel werd ik door de klap naar links gegooid en raakte een passerende auto die dus tussen mij en de vangrail werd geplet maar door dat ik alles door mijn spiegels zag aankomen was ik voorbereidt en heb daardoor met Gods grote zegen kunnen voorkomen dat er doden zouden vallen ook het paard is levend en alleen met schaafwonden uit de trailer gekropen .
En ja het is de rolsroys onder de trailers alleen daarom leeft het paard nog.