Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:44

Klopt Liezel1. Maar dan gaat het geval op dat de goede en eerlijke handelaar zijn waar terugneemt of iig de reparatie vergoedt.

Wendy1978

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:46

mocht het nou zondag met naam en toenaam op tv gezegd zijn..
Mogen wij hier dan ook openlijk door discusseren eigenlijk?

slimmerik

KiWiKo schreef:
slimmerik schreef:
Alleen een eerlijke handelaar neemt de auto/paard dan terug omdat hij/zij de verantwoording neemt voor zijn/haar slechte inkoop beleid Liezel....

en dan gaat die handelaar over de kop..............zo werkt het :)

ik ben het ermee eens dat een handelaar verantwoording moet nemen........... maar laten we dan beginnen aan de eeste SCHAKEL, en dat is toch echt de persoon die dat paard de handel ingooit!

Nee, die handelaar gaat niet over de kop.... die krijgt een goede naam en daardoor nog meer klanten.

Elanor

KiWiKo schreef:
ik ben het ermee eens dat een handelaar verantwoording moet nemen........... maar laten we dan beginnen aan de eeste SCHAKEL, en dat is toch echt de persoon die dat paard de handel ingooit!

De handel zou gewoon niet 'fout' moeten zijn. :) Dát is wat er aan de kaak wordt gesteld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 11:47

KiWiKo schreef:
Gulpje schreef:
Vind het feit dat mensen zelf dom genoeg zijn om in too good to be true paarden te trappen er niets aan afdoen dat de handelaar heel erg fout zit.

de handelaar is fout................ vooropgesteld, die moet het wel weten zegmaar..........

maar komop zeg............. wat wil je kopen voor een appelen een ei dan???

Er staat nergens dat er deze paarden voor een appel en een ei werden verkocht.....
Dat maak jij er van :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:47

de handelaar is fout................ absoluur!!! maar de handel zou er niet zijn als mensen niet voor een Appel en een ei een totilas wilden kopen

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:49

ik wil even zegen dat niet alle handelaaren zo zijn.
ik heb zelf twee paarden bij een handelaar gekocht.
en ze zijn allebij gekeurt je bent er tenslote ook zelf bij als je een paard koopt. deze waren toen ook niet duur. maar de mensen willen geen exstra kosten maken , om tekijken of het paard goed en gezond is. je hebt veel dingen in eigen hand.
ook al is het een goedkoop paard dus altijd laten keuren
want anders kan het wel eens een heel duur paard worden :)*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:49

slimmerik schreef:
KiWiKo schreef:
en dan gaat die handelaar over de kop..............zo werkt het :)

Nee, die handelaar gaat niet over de kop.... die krijgt een goede naam en daardoor nog meer klanten.

op welk stukje van mijn post reageer je niet????

mens je lijkt wel een politica :D :D

ontwijkend antwoorden is ook een antwoord :D

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:51

Een keurmerk en controle door keurmerk, voor goede betrouwbare handelaren zou veel narigheid kunnen voorkomen.
B.v. paard kopen met een garantie periode, afkomst paard moet bekend zijn enz. enz.
Natuurlijk altijd een paard zelf laten keuren door je eigen dierenarts!
Dit moet ook toegestaan zijn!

UrbanL

KiWiKo schreef:
en erger nog er zijn ook mensen die die handel in stand houden omdat ze denken een totilas te kopen voor 1000 euro.........

dat het dier totalloss is voor dat geld, dat gaat er dan even niet in........

hoofddader is de oplichter, die gaat bewust te werk........ maar die kan alleen maar zn werk doen als mieppie daar in wil stinken

Tja dit is iets wat mij iedere keer te binnen schiet als ik dit soort "jank"topics zie. Ik heb er ondertussen weinig medelijden met mensen die zich zooo verschrikkelijk in de maling laten nemen.

Ik denk echt maar een ding eigen schuld dikke bult.

slimmerik

KiWiKo schreef:
slimmerik schreef:

op welk stukje van mijn post reageer je niet????

mens je lijkt wel een politica :D :D

ontwijkend antwoorden is ook een antwoord :D

Ben misschien ook de draad kwijt geraakt :D Ik bedoel met die post dat een handelaar nadat gebreken geconstateerd zijn (die hij/zij ook niet gezien had) het paard terugneemt en aanvaard dat hij verkeerd ingekocht heeft.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 11-05-10 11:53, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:52

Cayenne schreef:
KiWiKo schreef:
[
de handelaar is fout................ vooropgesteld, die moet het wel weten zegmaar..........

maar komop zeg............. wat wil je kopen voor een appelen een ei dan???

Er staat nergens dat er deze paarden voor een appel en een ei werden verkocht.....
Dat maak jij er van :)

voor goed geld laat je een paard keuren bij je eigen va :D :D

dit was makkelikjke verkoop............

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:54

bij een goede handelaar zal keuren altijd toegestaan worden anders moetje het paard gewoon niet kopen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:56

Espie schreef:
bij een goede handelaar zal keuren altijd toegestaan worden anders moetje het paard gewoon niet kopen

Maar hoeveel mensen laten het paard daadwerkelijk keuren? Vooral als je geen verstand van zaken hebt.....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:01

Espie schreef:

een goede handelaar zal zelfs nog zeggen dat als het paard goedgekeurd is de kosten voor jou zijn,
maar anders de kosten voor hem zullen zijn ;)

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:03

Wat ik ervan begrijp gaan deze paarden niet voor ene habbekrats weg Kim, maar voor een behoorlijk aantal euries.
Als daar dan een rits papieren bijzit, inclusief een recente keuring en een zeer goed verhaal zijn er inderdaad mensen op deze aardbol die dat geloven en zelf geen keuring of antecedentenonderzoek laten uitvoeren.
Dat het jou natuurlijk nooit zo zou overkomen, dat je altijd zo zou beslissen dat je er nimmer ingeluisd zou worden en dat je de wijsheid in pacht hebt wil niet betekenen dat andere mensen net zo perfect zouden handelen.
Deze dame is heel erg goed in wat ze doet. Noem het een talent. De een trouwt met lieftallige dames, maakt hun geld op en verdwijnt naar de volgende, de ander koopt goedkoop paarden in en verpatst ze door voor een beste prijs aan goedgelovigen. Het komt neer op het bespelen van de mens en sommigen zijn daar briljant in.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:03

Peperplant schreef:
Deze handelaar werkt met VALSE paspoorten,(keuringbewijzen) keuringspapieren van niet bestaande veeartsen die gekeurd zouden hebben en tevens in het complot zitten, emotionele verhalen, valse namen,valse verklaringen van handlangers en noem maar op.
Door instanties als bv KWPN wordt geen hulp geboden bij vragen over de dieren bij bv de aankoop, dus pas wanneer je het dier in bezit hebt en er blijkt stront aan de knikker,willen ze je helpen met info....TE LAAT dan meestal.
Geloof me ...deze vrouw en sympathieke ex bokker is tuig van de 1e orde.
Opmerkingen over keuren, geen leuk gezond paard kunnen kopen voor een schijntje etc etc. voegen niks toe aan het gedane feit en leed dat ze veroorzaakt.
En neem van mij aan dat het niet alleen om paarden die een schijntje kosten gaan!
Er is veel geld betaald ( Lees: 10.000den euro`s) voor paarden waarvan niets bleek waar te zijn ,wat op de valse papieren beloofd werd.

Als je denkt Totilas of Shutterfly te kopen voor 10.000 euro, dan denk je te kopen voor een appel en ei....
Je schuift de schuld nu alle kanten op.... het is terecht dat je geen info krijgt over paarden waarvan jij de eigenaar niet bent van stamboeken....
PAspoorten en transpondernummers zijn gewoon op te vragen, je eigen DA kan je daar ook over informeren.

Peperplant schreef:
Ja...noem ons gedupeerden maar "naief", stom,goedgelovig en rancuneus !!!
Prijs je gelukkig met het feit dat jij slimmer bent dan wij....en hoop dat het je nooit overkomt!

Het feit blijft dat er moedwillig dierenleed plaatsvind!
Dat er mensen zijn die anderen, over de ruggen van weerloze dieren, financieel en emotioneel belazeren, om het gat in hun hand te proberen dichten.
Helaas hebben sommige oplichters geen handen.

Succes met de uitzending,
ik zit klaar met een potje bier en zak popcorn te genieten van , hoop ik de val en ondergang van een misselijkmakend en zielig stuk ellende....

Laat andere louche handelaren er een voorbeeld aan nemen, en stoppen met hun sjoemelarij!

liegen en dingen verzwijgen hoort niet, maar een handelaar hoeft evenmin antwoorden te geven op vragen die niet gesteld zijn of worden.

Ik praat het werk van die handelaar absoluut niet goed, maar praat enkel en alleen uit eigen ervaring als ik zie wat en hoe sommigen paarden kopen, alle advies in de wind slaand, alles beter wetend en dan de verkoper de schuld geven van hun eigen akties...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:05

KiWiKo schreef:
de handelaar is fout................ absoluur!!! maar de handel zou er niet zijn als mensen niet voor een Appel en een ei een totilas wilden kopen

Jamaar... niet iedereen die een paard koopt wilt toch een totilas kopen?

De ruin uit mijn profiel heb ik gekocht voor 1000,- (incl deken en zadel al was het zadel niet veel soeps). Ik zocht geen Totilas, maar ik zocht wel een gezónd paard, een sympathiek recreatiebuitenrijpaard. Nou, die heb je dus best voor een lage prijs, maar dan mag je toch minstens verwachten dat er wel een gezond paard verkocht wordt.

Ik heb 1,5 jaar volop plezier gehad van het dier, hij was 17 toen ik hem kocht.

Er zijn ook heel veel mensen die geen hittepetitsportpaard zoeken, maar die gewoon netjes onder de 4000,- zoeken, dan mag je toch wel iets gezonds verwachten zonder dat je wordt opgelicht, kom nou.

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:06

Appel Ei Keuren Dikke Bult eigen schuld Totilas voor een duppie...
Foei foei wat een domme kopers zeg...
Zullen we een Appeltopic,Keurentopic,Totilas voor een duppietopic openen????
Sommigen hier hebben geloof ik moeite met lezen(verborgen gebrek wat pas later boven komt)

Laten we ons even aan de Feiten houden:
Malafide Handelaar,Oplichting en allerbelangrijkste punt de Uitzending Undercover in Nederland,
waar de slimmerikken(doel niet op jou Slimmerik!) onder ons niet naar hoeven kijken omdat hen toch geen domme dingen overkomt gelukkig.
Dat scheelt weer een aantal kijkers en veel onzinnige opmerkingen op dit topic.
Gedupeerden zijn al gedupeerd genoeg en als zij verstand en kennis hadden gehad hadden zij geen gedupeerden geheten.
Achteraf kijk je altijd een koe in z`n kont namelijk...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:11

Peperplant, ik begrijp dat het veel vervelend is wat er gebeurd is.... en ik ben ook van mening dat de handelaar hier een heel smerig spelletje speelt..... Dit kan absoluut niet!!!

Maaaarrr..... De kopers zouden ook een beetje hand in eigen boezem moeten steken... Die hebben namelijk op geen enkele manier voldaan aan hun onderzoeksplicht of hebben ook maar standen van een combi opgevraagd of het verleden van het paard bekeken.
Het is héél vervelend, maarja.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:13

Peperplant schreef:
Sommigen hier hebben geloof ik moeite met lezen(verborgen gebrek wat pas later boven komt)

Malafide Handelaar,Oplichting en allerbelangrijkste punt de Uitzending Undercover in Nederland,
waar de slimmerikken(doel niet op jou Slimmerik!) onder ons niet naar hoeven kijken omdat hen toch geen domme dingen overkomt gelukkig.
Gedupeerden zijn al gedupeerd genoeg en als zij verstand en kennis hadden gehad hadden zij geen gedupeerden geheten.

als je goed keurt is er geen verborgen gebrek............

ik kan wel begrijoen dat aankomende kopers nvan ene 2000 euro paard er geen 500 euro keuring tegenaan gooien :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:15

of je het paard laat keuren ja of de nee is een tweede,
maar dat je een paard koopt waarvan de eigenarrese zegt dat het paspoort(geloof ik) en het keuringsrapport nog in de verhuisdozen zit. en dat de verkoper die dan nog maar even moet gaan zoeken,
sorry hoor maar die neem ik pas mee op het moment dat madam alles heeft gevonden!!

en ik moet de meeste mensen hier wel gelijk geven,
je koopt geen goed sportpaard voor een kwartje!!
als dat zo is, dan weet je haast wel zeker dat er iets mis is met het dier!!
(stond laast ook nog een artikel over in het bit)

ten tweede, mijn vader en ik (toen nog leken op het gebied van paarden kopen)
hebben eerst goed uitgezocht wat onze rechten waren,
vervolgens wat voor een type paard we wilde,
toen wat het bedrag was wat bij dat type paard hoorde,
toen zijn we naar dat type paard gaan zoeken en hebben we die ook daadwerkelijk gevonden!!
vervolgens hebben we informatie gezocht over de handelaar!!
en toen dat ons allemaal beviel
hebben we het paard gekocht EN laten keuren!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:16

Abeltje77 schreef:
KiWiKo schreef:

Jamaar... niet iedereen die een paard koopt wilt toch een totilas kopen?

De ruin uit mijn profiel heb ik gekocht voor 1000,- (incl deken en zadel al was het zadel niet veel soeps). Ik zocht geen Totilas, maar ik zocht wel een gezónd paard, een sympathiek recreatiebuitenrijpaard. Nou, die heb je dus best voor een lage prijs, maar dan mag je toch minstens verwachten dat er wel een gezond paard verkocht wordt.

Ik heb 1,5 jaar volop plezier gehad van het dier, hij was 17 toen ik hem kocht.

Er zijn ook heel veel mensen die geen hittepetitsportpaard zoeken, maar die gewoon netjes onder de 4000,- zoeken, dan mag je toch wel iets gezonds verwachten zonder dat je wordt opgelicht, kom nou.

lief geloof me............... als je een paard wil met enig paper die goed is ga je nat voor die prijzen..........

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:18

KiWiKo schreef:
Peperplant schreef:

als je goed keurt is er geen verborgen gebrek............

ik kan wel begrijoen dat aankomende kopers nvan ene 2000 euro paard er geen 500 euro keuring tegenaan gooien :)

hier ben ik niet mee eens paard van mijn heeft ongeveer dat bedrag gekost .
maar ik heb hem toen wel laten keuren foto en bloed ens dus vind dit bij elk bedrag moet kunnen
je koopt ook geen auto zonder apk omdat hij van een oud vrouwtje is geweest

KiWiKo

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:20

heee, maar dat gebeurt in de paardenhandel wel :)