Struisvogel valt kind op pony aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 00:14

Wat ik zo vaag vind is dat die papa gewoon blijft filmen als dat kind eraf donderd. Je gaat toch meteen kijken of er geen schade is dan! dan had die pino ook nooit zoveel tijd gehad om aan te vallen.

Nou ja, laten we maar hopen dat het kind de hersenen van zijn moeder heeft geërft :Y).

TheHorseInn

Re: Struisvogel valt meisje op pony aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 07:13

_O- liedje! Nou ja, laten we maar hopen dat het kind de hersenen van zijn moeder heeft geërft

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 07:49

M_D_H schreef:
ja maar ja, dat is nou eenmaal gebeurd...
en moet je daarom je kind maar laten aanvallen?

Beter nadenken zou een goede optie zijn..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:00

Dat kind is bang... ocharm... ik weet niet hoeveel van jullie wel eens een struisvogel (want dat is het, het is géén emoe) van dichtbij hebben gezien? En dan vooral die klauwen en die grote snavel? Dat kind schrikt zich kapot.

Die vader... die zal wel vol adrenaline zitten. Ik zou ook voor alles aan mijn kind denken. Wég met die vogel! Die vogel houdt er ook niets aan over, die rent gewoon weg. Van mij had ie ook een welgemikte schop gekregen!

Maar in eerste plaats is die vader natuurlijk gewoon niet wijs omdat kind in diezelfde wei te laten rijden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:10

Idd, over dat in die wei rijden had beter nagedacht moeten worden. Het arme kind was ook echt doodsbang voor dat beest. Haar vader is ook niet echt een hardloper he, die had wel wat sneller mogen rennen. Maar jongens ik heb me bijna bezeikt om dit filmpje!

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:31

De aggossie mensen hebben waarschijnlijk geen hanen of groot pluimvee thuis.

En ik ben ook blij te lezen dat niemand ooit een inschattings fout zal maken met betrekking tot het rijden van kinderen tussen ander vee.

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:38

Niet zo heel slim om een struisvogel in een weitje te zetten met een rijdend kind op pony.

Die beesten kunnen hele nare klappen uitdelen. Ik heb zelf wel eens gehad tijdens mountainbiken in zuid-afrika dat er opeens een losgebroken struis heel hard langs kwam rennen - dat is al niet grappig, laat staan voor zo'n jong kind.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:46

fiona1 schreef:
De aggossie mensen hebben waarschijnlijk geen hanen of groot pluimvee thuis.

En ik ben ook blij te lezen dat niemand ooit een inschattings fout zal maken met betrekking tot het rijden van kinderen tussen ander vee.

Ik zou die inschattingsfout inderdaad niet maken nee. Rijden doe je op twee plekken:
1. in een LEGE wei
2. in een daarvoor bestemde bak

Maar niet in een wei met daarbij nog ander vee (wat dan ook) en al zéker geen struisvogel. Ik bedoel maar... een struisvogel notabene. Hoe dom kun je zijn?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:50

anneliesdj schreef:
Lauste schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik me kapot gelachen bij dit filmpje. :')

Sabinee__ schreef:
Sorry, maar ik vind dit filmpje zo ontzettend grappig. Dat kind blijft ook echt droog doorkruipen :') .

Ik verbaas me er toch over dat er blijkbaar mensen zijn die zich 'rot' lachen om dit filmpje.
Als je enig flauw idee hebt hoeveel kracht een stuisvogel/emoe heeft lach je hier niet om maar hoop je van harte dat pap hard genoeg rent om hem op tijd weg te jagen.

Voor de duidelijkheid; een stuisvogel kan met één goedgemikte trap de schedel van een leeuw of hyena verbrijzelen.

Als je dat in je achterhoofd houd snap je ook waarom papa dat beest een trap achterna geeft, stuisvogels zijn niet zomaar onder de indruk, ze zijn namelijk net zo groot als jij en kunnen ook papalief met één schop de wereld uit helpen. Schop je te zacht dan is de kans groot dat hij jou op de korrel neemt en die kans wil je hem helemaal niet geven, van een moordlustige struisvogel win je 't nooit.

Maar ik vraag me nog steeds af in hoeverre het kind ongedeerd is, je ziet de vogel toch duidelijk pikken en op het moment dat hij uit beeld verdwijnt lijkt hij ook te schoppen, dat is ook het moment waarop pa ineens harder begint te lopen.

Ik snap best dat het allemaal erg gevaarlijk is, maar vind het er alsnog grappig uit zien . En ik ben het zeker ook eens met de mensen die het niet erg vinden dat de struisvogel een trap krijgt, en dat het stom is dat dat meisje daar rijd.
Maar ik vind het er echt komisch uitzien, sorry . :')

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:53

Sabinee__ schreef:
Ik snap best dat het allemaal erg gevaarlijk is, maar vind het er alsnog grappig uit zien . En ik ben het zeker ook eens met de mensen die het niet erg vinden dat de struisvogel een trap krijgt, en dat het stom is dat dat meisje daar rijd.
Maar ik vind het er echt komisch uitzien, sorry . :')

Inderdaad, het ziet er gewoon komisch uit. :')
Hoe dat kind eerst op die shet hobbelt ziet er al grappig uit, en dan komt er ineens zo'n vaag beest achteraan rennen, kind valt en schreeuwt als een malle, pa loopt er ook maar es heen, komt er ook nog vet droog een ezel voorbij sjokken.
Tja, ik vind het beeld over het algemeen gewoon erg komisch.

En ik snap ook wel dat het gevaarlijk is, maar het is gewoon hartstikke stom om daar te gaan rijden, dus ik vind het wel een beetje eigen schuld dikke bult. ;)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:56

liedje89 schreef:
Wat ik zo vaag vind is dat die papa gewoon blijft filmen als dat kind eraf donderd. Je gaat toch meteen kijken of er geen schade is dan! dan had die pino ook nooit zoveel tijd gehad om aan te vallen.

Nou ja, laten we maar hopen dat het kind de hersenen van zijn moeder heeft geërft :Y).

Miescien staat camera wel op statief

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:12

Grote loopvogels zijn gevaarlijk (dit is een emoe volgens mij) die horen niet in een gemengde weide waar kleine kindertjes rijden.
Snap trouwens ook niet waarom ze voor dit kindje niet een klein stukje afzetten om in te rijden...maar goed het verhaal was van het begin af aan al niet handig :roll: Snap niet waarom mensen niet eens nadenken over dieren,al helemaal niet als je dat combineerd met kleine kinderen :n

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:17

Zack schreef:
M_D_H schreef:
ja maar ja, dat is nou eenmaal gebeurd...
en moet je daarom je kind maar laten aanvallen?

Beter nadenken zou een goede optie zijn..

Natuurlijk,
en omdat la papa dat nu niet heeft gedaan moet zijn kind maar dood getrapt worden ;)
sorry hoor, je kunt blijven zeuren over het feit dat la papa zijn kind niet in de wei had moeten laten rjden,
maar dat is nu eenmaal gebeurd!! en dan mag hij nu toch wel zijn kind beschermen??

J_C_N schreef:
Ik zou die inschattingsfout inderdaad niet maken nee. Rijden doe je op twee plekken:
1. in een LEGE wei
2. in een daarvoor bestemde bak

jij rijd nooit in het bos :')

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:17

Het is ook dom, maar misschien is het niet hun pony, vogel & ezel. Misschien mocht het kind een stukje hobbelen op de pony van bekenden en heeft paps geen verstand van emoes, stond moeders te filmen.

Heel begrijpelijk dat vaders het dier een schop onder z'n achterwerk geeft.

De enige met schuld is de eigenaar van de dieren, die had ze eerst uit elkaar moeten halen, en als dat de vader is was dit waarschijnlijk de eerste en laatste keer. Aldoende leert men.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:19

Wat een gezeur toch steeds over die vader, ik heb nog meer medelijden met die kerel dan met dat overhoop geschopte beest.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:24

Hannah, ik ook, ik hen mijn jongste zoontje een keer gillend voorbij zien rennen met een grote kippenhaan op z'n hielen, die heeft van mij ook een extra vliegles gehad.

Deze haan moet ik ook ong. 1 keer in de maand duidelijk maken hoe de verhoudingen hier liggen. Maar heel veel keus heeft hij niet, het is of de slacht, of ophokken op hij wordt af en toe op zijn plaats gezet als hij grootsheidswaanzin krijgt en hij heeft 1 ha. grond om te scharellen met zijn dames. (en ik ga ervan uit dat hij ook voor het laatste kiest)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:31

Haha, herkenbaar. Hier ook een agressieve haan waarbij er standaard een pvc buis naast het hok ligt. Is hij zich weer dominant aan het gedragen dan krijgt hij een mep op z'n tronie.. Zo'n haan is al gevaarlijk, laat staan een uit de kluiten gewassen pokke pino. (Zoals iemand dat zo mooi zei! _O-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:35

Snap niet wat er zielig aan is als die vader die struisvogel trapt :o als je weet hoe hard die beesten elkaar trappen. Dan is die schop van die vader niks bij vergeleken.

Maar je kon me van de grond oprapen van dit filmpje. Kon der niks aan doen.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:36

Ik zou inderdaad mijn zoon niet met zo'n gevederde vriend in een wei laten rijden.
Maar ik vind het filmpje naar om te zien, ik vrees als ik dit zelf zou hebben mee gemaakt dat meneer of mevrouw vogel namelijk helemaal niet meer zo lopen. ik had er eigenhandig soep van gekookt.
En of het dier zielig is..... zou mij op het moment dat hij mijn kind aan viel alles behalve boeien. Je laat je kind niet voor je ogen aanvallen. ( had al een angst voor vliegend gevogelte)

Misschien mocht dit kindje wel gewoon even op de pony rijden. Er zijn maar weinig mannen die enig sinds verstand hebben van paardrijden. en als men zegt je kan rustig in de wei rijden. Denkt men toch dat het wel kan......

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:13

Ik heb blauw gelegen.......sorry ;-).
Waarom neemt iedereen dit zo serieus. Als je naar "de leukste thuis" kijkt ofzo neem je toch ook niet elk filmpje zo nauwgezet door?
Nee hoor, heb me kostelijk vermaakt.....die struis kan wel wat hebben, kindje minder van struis...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:23

Nou ik lag ook helemaal krom hoor, eigenlijk al toen die shet zo hard begon te dribbelen.
En dan ben ik zelf moeder maar ik vind het er grappig uitzien,als dit mijn situatie was geweest had ie ook een oplawaai gekregen.
Ik heb een angst voor hanen en kalkoenen (ook door vroeger) en wij hebben zelf ook zo'n karate haan op stal, die beesten kunnen je hele benen open krabben en pikken flink, als hij de dicht in mijn buurt komt krijgt ie ook een poeier of een bak water op zich af.
Ik poep in mijn broek voor die beesten :o

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:32

Lauste schreef:
Inderdaad, het ziet er gewoon komisch uit. :')
Hoe dat kind eerst op die shet hobbelt ziet er al grappig uit, en dan komt er ineens zo'n vaag beest achteraan rennen, kind valt en schreeuwt als een malle, pa loopt er ook maar es heen, komt er ook nog vet droog een ezel voorbij sjokken.
Tja, ik vind het beeld over het algemeen gewoon erg komisch.

En ik snap ook wel dat het gevaarlijk is, maar het is gewoon hartstikke stom om daar te gaan rijden, dus ik vind het wel een beetje eigen schuld dikke bult. ;)

Dat het komisch is ben ik het mee eens maar 'eigen schuld dikke bult' vind ik sneu tegenover het kind, die vertrouwd erop dat pa genoeg hersens heeft om een verstandige keuze te maken. En op het moment dat die stuisvogel zich over het kind heen buigt kon ik er echt niet meer om lachen, gosh hij zou maar echt een trap uitdelen, je ziet duidelijk dat die vogel staat te twijfelen.

Als het nu pap was die op een paard zat, eraf donderd en vervolgens belaagd wordt dan is het idd eigen schuld dikke bult en zou ik me ook rot lachen, nu is het gewoon een zielig geheel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:41

Een haan die buiten zijn boekje gaat een poeier geven of zo'n loopvogel die door jouw eigen stommiteit-op-stommiteit gestapeld problemen geeft helemaal in elkaar tremmen zijn nogal 2 verschillende dingen ;)

Dat het kind voor de leuk op andermans pony een keertje mocht rijden dat zou het verhaal helemaal compleet maken , nog een lekker onverantwoord onderdeel erbij : dump je kind maar op een vreemde pony in een grote wei met loslopend vee.

Afzinken die idiote lül van een kerel :n

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:43

vind dat sommige mensen...
heel kortzichtig hier reageren...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:45

Alsof jij nooit op een vreemde pony hebt gereden. Ik heb dat vaak genoeg gedaan hoor. En misschien zei die eigenaar van die dieren dat dat wel kon, en misschien is die struisvogel nog noit agressief geweest en kreeg die nu ineens de lente in z'n bol.. Weet jij veel.. Iedereen oordeelt hier wel lekker snel hoor!

Die kerel moet maar naar de galg lopen.. Niks waard mensen die fouten maken.. Weg ermee!

Fouten maken is menselijk, hopenlijk heeft hij er nu van geleerd.