Paco de ezel: gevaarlijk of verkeerd begrepen? *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:02

Fiffill schreef:
Ezels hebben nog meer dan paarden de behoefte om samen te staan met een soortgenoot. Een bok voldoet niet. De kans is groot dat hij ooit in een spelletje de bok zeer doet, omdat die geen gelijk maatje is. Zeker hengsten willen zich graag meten met elkaar, en dat kan niet als ie alleen met een geit staat. Is de ezel gecastreerd? Dan is hij wss al een stuk rustiger. Echt gelukkig zal hij niet zijn, want ezels zijn nu eenmaal kuddedieren en horen een maatje te hebben (of meer). Hij zal de bok dulden en er wss ook wel wat gezelschap aan beleven, maar het is niet gelijkwaardig.

de ezels is niet gecastreerd we gebruiken hem ook als denk hengst van september tot ongeveer januari staat hij altijd bij de merrie en zo gaat het al drie jaar lang. en hij doet de bok niet zeer hoor, de bok zelf kan er ook wat van! en de ezel is niet ongelukkig hoor hij krijgt genoeg aandacht en is voor een hengst echt heel rustig. en dit jaar is er ook een andere gecastreerde ezel bij gekomen, en hij toont nog steeds het zelfde gedrag als wat hij had voor dat die er bij kwam. de bok en ezel zijn echt goede maatjes hoor misschien klinkt het wat ongeloofwaardig bij sommigen maar het is toch echt zo

Fenrir

Re: Paco de ezel: gevaarlijk of verkeerd begrepen? *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:14

Zoals ik zeg, ze kunnen best maatjes zijn, maar het is niet gelijkwaardig. ;) Het beste is gewoon een andere ezel. Jij bent toch ook liever samen met een mens dan met een Orang-Oetan? ;)
Maar ik begrijp dat hij nu samen met een andere ezel staat?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:47

amy_luna schreef:
Fiffill schreef:
Ezels hebben nog meer dan paarden de behoefte om samen te staan met een soortgenoot. Een bok voldoet niet. De kans is groot dat hij ooit in een spelletje de bok zeer doet, omdat die geen gelijk maatje is. Zeker hengsten willen zich graag meten met elkaar, en dat kan niet als ie alleen met een geit staat. Is de ezel gecastreerd? Dan is hij wss al een stuk rustiger. Echt gelukkig zal hij niet zijn, want ezels zijn nu eenmaal kuddedieren en horen een maatje te hebben (of meer). Hij zal de bok dulden en er wss ook wel wat gezelschap aan beleven, maar het is niet gelijkwaardig.

de ezels is niet gecastreerd we gebruiken hem ook als denk hengst van september tot ongeveer januari staat hij altijd bij de merrie en zo gaat het al drie jaar lang. en hij doet de bok niet zeer hoor, de bok zelf kan er ook wat van! en de ezel is niet ongelukkig hoor hij krijgt genoeg aandacht en is voor een hengst echt heel rustig. en dit jaar is er ook een andere gecastreerde ezel bij gekomen, en hij toont nog steeds het zelfde gedrag als wat hij had voor dat die er bij kwam. de bok en ezel zijn echt goede maatjes hoor misschien klinkt het wat ongeloofwaardig bij sommigen maar het is toch echt zo

Dan heeft ie zeker lang nagedacht over zn gedrag hihi :+ ;)

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:53

Oeps, wahahaahaha... een denkhengst.............schitterend typfoutje in dit verhaal, ..............
Nou kan ik je vertellen dat ik af en toe het idee heb dat die twee van mij de hele dag beDENKEN hoe ze me kunnen verrassen....
:D
Elke dag hebben ze wel een nieuw spelletje bedacht...............

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:56

hihihihi ergens best leuk he?
Ik heb zo'n shet(kan ook door voor ezel ahum)en die loopt ook de hele dag streken uit te halen,krijgt ieder slot open,weet knopen te ontwarren en loopt doodleuk ons huis binnen om hondenbrokken te snoepen haha tot grote ergernis van onze hond!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:19

Ezels zijn gewoon té slim, da's af en toe niet leuk meer. := Die drie deugnieten hier, wat die wel niet verzinnen soms... :D

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:44

Fiffill schreef:
Zoals ik zeg, ze kunnen best maatjes zijn, maar het is niet gelijkwaardig. ;) Het beste is gewoon een andere ezel. Jij bent toch ook liever samen met een mens dan met een Orang-Oetan? ;)
Maar ik begrijp dat hij nu samen met een andere ezel staat?

ja ze staan nu samen met een andere ezel van 1 jaar oud.
en denkhengst 8)7 stom type foutje maar gelukkig weten jullie wat ik bedoel(hoop ik toch :P )
maar toch denkt hij wel ergens verkeerd want soms vraag je je af of het wel een hengst is :Y)

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:13

Vind het ontzettend sneu voor het varken hoor ... maar wat ik me nou afvraag ... welke idi**t zet er nou een ezel tussen varkens ???
Soort zoekt soort, dat weten we allemaal toch wel ??

nile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:07

essie_blue schreef:
Aah echt vet zielig, wat zou dat een pijn doen zeg :n
super dat het voor alle dieren opgelost is, maar blijf het een rot ezel vinden :+

Waarom een rot-ezel?? In tegenstelling tot mensen zijn dieren nooit opzettelijk wreed. Dit lijkt me dominantiegedrag dat in een kudde ezeltjes niet voor zou komen of gecorrigeerd zou worden.
Je moest trouwens eens weten wat wij mensen allemaal met varkentjes doen....(in een lekker warme vrachtwagen op slachtvakantie naar Italie enzo...) Dit varkentje kon het navertellen, dat kan je van onze karbonaatjes niet zeggen....

Echt heel hypocriet weer deze drukte.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:34

hmm idd geen normaal gedrag. Ezels zijn van nature vluchtdieren, geen roofdieren en hij
wekt erg de indruk dat hij het gedrag van een roofdier overneemt.
ben benieuwd naar de oorzaak van dit gedrag. Misschien geen aandacht genoeg?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:53

ruiter1992 schreef:
hmm idd geen normaal gedrag. Ezels zijn van nature vluchtdieren, geen roofdieren en hij
wekt erg de indruk dat hij het gedrag van een roofdier overneemt.
ben benieuwd naar de oorzaak van dit gedrag. Misschien geen aandacht genoeg?

Ezels zijn geen vluchtdieren. ;) Paarden zijn vluchtdieren, ezels niet.

Even het topic doorlezen, dan worden er genoeg antwoorden gegeven. :)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:14

een ezel heeft zijn ogen aan de zijkant van zijn hoofd zitten. Die zitten niet voor niets op die plaats. Roofdieren hebben hun ogen aan de voorkant zitten, prooidieren aan de zijkant.

ps: ik zie dat ik het in mijn vorige bericht had over vluchtdieren. In dat opzichte heb je natuurlijk gelijk. Ik bedoelde prooidieren ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:47

Dat is inderdaad wel wat anders. ;) Ezels zijn geen vluchtdieren, wat veel mensen wel denken (aangezien die ezels dan ook vaak zien als "paarden met lange oren"). Deze ezel vertoont ook niet het gedrag van een roofdier en ook geen echte agressie, hij wil gewoon zijn natuurlijke speel/vechtgedrag uiten. Helaas zijn er voor hem geen vriendjes om te spelen waardoor hij zijn verveling en frustratie loslaat op de dieren in zijn omgeving, in dit geval de varkentjes.