Veiligheid bij werken met paarden ernstig onderschat

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Love_Uggs
Berichten: 507
Geregistreerd: 26-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:15

KatjaGieli schreef:
Ik heb in December een bedrijfsongeval gehad met een 3jarige...
ik zit voorlopig thuis!
hersenletsel...

het paard was een schat en had nog nooit een vlieg kwaad gedaan.
en ja ik weet een paard is een dier en er kan altijd iets gebeuren.
ben al vanaf mijn 8ste met paarden bezig...
maar niemand die nu kan vertellen wat er is gebeurd...


Nie om je aan te vallen ofzo hoor, maar daar gebeuren nu juist de meeste ongelukken mee, met die "lieve", "brave" paarden die nooit wat doen. Als je zo'n gek beest hebt die rare dingen doet ben je er juist heel erg op verdacht. Met zo'n "sukkel" of "heel braaf" paard krijg je vaker de ongelukken omdat je dan niet altijd 100% oplet. Is niet altijd zo hoor! ;)

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:17

sflj schreef:
Misschien neemt iemand zelfs wel meer risico op het moment dat hij/zij een cap op zet en zich veilig(er) waant. ;)


Dat is ook iets wat veel gebeurd inderdaad...

En een cap/bodyprotector voorkomt een ongeluk niet, maar hoeveel ongelukken gebeuren er wel niet naast het paard? Een simpele kneuzing kan je je leven lang blijven achtervolgen, omver gelopen worden door een paard, en daardoor een rib breken of een spier scheuren. Er zijn zoveel ongelukken, niet alleen te paard....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:17

sflj schreef:
Misschien neemt iemand zelfs wel meer risico op het moment dat hij/zij een cap op zet en zich veilig(er) waant. ;)

zou kunnen........ ik ben ook moediger met mijn helm, bp, zweep, sporen en slof :), maargoed ik weet dat ik me dan ook indek op een behoorlijke manier.

Ik ben een week kwijt uit mijn leven, ben een uur buiten bewustzijn geweest........ en ik had toch echt een helm op.........

je kan niks uitsluiten, maar je kan wel je best doen om de gevolgen van een ongeluk te beperken :)

en inderdaad love ugss......... mijn ergste val was die val, van een enorm braaf paard dat gewoonweg struikelde

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:18

Janine1990 schreef:
sflj schreef:
Misschien neemt iemand zelfs wel meer risico op het moment dat hij/zij een cap op zet en zich veilig(er) waant. ;)


Dat is ook iets wat veel gebeurd inderdaad...

En een cap/bodyprotector voorkomt een ongeluk niet, maar hoeveel ongelukken gebeuren er wel niet naast het paard? Een simpele kneuzing kan je je leven lang blijven achtervolgen, omver gelopen worden door een paard, en daardoor een rib breken of een spier scheuren. Er zijn zoveel ongelukken, niet alleen te paard....

naast het paard gebeuren de meeste ongelukken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:20

Om eens even wat tegengas te geven (met een zeer serieuze toon :+ )

Madame X is eigenwijs en rijd d'r paard zonder cap. (oh maar hij is zo lief)
Madame X flikkert eraf en breekt dr schedel.
Madame X kan zich niet meer voortplanten.
Evolutie :)

Afbeelding

Vjestagirl

Berichten: 26677
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:22

sflj schreef:
Misschien neemt iemand zelfs wel meer risico op het moment dat hij/zij een cap op zet en zich veilig(er) waant. ;)


Misschien neemt degene die geen cap opzet wel meer risico, omdat hij/zij denkt dat ze zo goed is dat ze ze niet nodig hebben, en omdat ze het paard denken te kunnen vertrouwen...

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:22

Ik durfde het niet concreet te zeggen, maar ik dacht het wel. En dan zijn er heel wat ongelukken die gebeuren door een gebrek aan kennis en inzicht... Of zal ik het volledige kiva maar benoemen???

EarthFocus

Berichten: 3252
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:22

ik ben het niet eens met de stelling 'er moet eerst iets gebeuren voordat mensen actie gaan ondernemen' want, ik heb me voet gebroken doordat ik met slechte schoenen liep, ik heb me vinger zegmaar verbrijzeld, omdat er een paard tegen trapte, en ik heb een hersenschudding gehad toen er een paard tegen me aansteigerde.

en nog rijd ik altijd zonder cap, loop ik soms nog steeds op slippers, gewoon omdat het me verreweg niet uitmaakt als ik me voet breek ofzo, en zonder cap doe ik omdat ik met cap hoofdpijn krijg, ik vertrouw hem, ik heb een goede zit en ik val nooit op me hoofd, en het blijft me eigen keus. ;)

Love_Uggs
Berichten: 507
Geregistreerd: 26-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:22

pff die mannen zijn echt gek :S

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:23

gabjj8 schreef:
ik ben het niet eens met de stelling 'er moet eerst iets gebeuren voordat mensen actie gaan ondernemen' want, ik heb me voet gebroken doordat ik met slechte schoenen liep, ik heb me vinger zegmaar verbrijzeld, omdat er een paard tegen trapte, en ik heb een hersenschudding gehad toen er een paard tegen me aansteigerde.

en nog rijd ik altijd zonder cap, loop ik soms nog steeds op slippers, gewoon omdat het me verreweg niet uitmaakt als ik me voet breek ofzo, en zonder cap doe ik omdat ik met cap hoofdpijn krijg, ik vertrouw hem, ik heb een goede zit en ik val nooit op me hoofd, en het blijft me eigen keus. ;)

yep, totdat je je eigen ziekenhuisrekening mag betalen...........

wat een onnozelheid zeg!!!!

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:24

KiWiKo schreef:
en inderdaad love ugss......... mijn ergste val was die val, van een enorm braaf paard dat gewoonweg struikelde


Heb ik ook gehad met een jonge Fries. Wilde hem in galop op de volte zetten, hij struikelt en valt...Daar liggen we...Hij ligt op mijn been, is zo verbaasd dat hij niet eens meteen op staat. Heb het met mijn andere been van me afgedrukt/afgeschopt...Gelukkig is me daarbij niks gebeurd...

Ik heb eigenlijk heel vaak geluk in dat soort zaken...Het ongeval wat ik al eens eerder op bokt heb gezet:

Citaat:
Nooooooit weer zal ik zonder cap op mijn paard stappen....!

Gisteren reed ik mee met een Hubertusjacht met het paard van mijn vriend. Rano is een koudbloedmix maar tussen de oren een Engels volbloed. Apetrots was ik natuurlijk dat hij keer op keer de mooiste en snelste sportpaarden makkelijk achter zich liet :D

Laatste stukje galop (akker wat het mais nog voor een gedeelte stond), Rano wilde nog, ik ook. We startten naast elkaar, we gaan super hard. Ik lig met een meisje nek aan nek en we gaan de bocht om, ik lig voor, en ik zie dat het akker opeens stopt. Ik schakel Rano terug, maar dat ging moeilijk...Ik keek en zag dat ik een bocht naar links kon maken en dan verder kon rijden op het akker. Ik wil naar links sturen, maar Rano heeft de geur van de stal in zijn neus en wil naar rechts. Niet te houden, hij vliegt de straat op in galop en glijdt weg. We vallen, mijn knie zit vast tussen 700 kilo paard en de straat. Ik val keihard op mijn hoofd. Door de snelheid voor de val glijden we over de weg, ik voel hoe mijn cap over de straat glijdt.

Rano staat op en blijft staan, toen er een meisje aankwam om hem te vangen wilde hij weg, maar ze kregen hem snel te pakken. Ik sta onder shock en een paar meisjes gillen alleen maar: "Kijk haar cap eens!"

Tja, dringend toe aan een nieuwe cap nu, maar als ik zie hoe de cap toegetakeld is ben ik zo blij dat ik dat ding op heb gehad!

Rano heeft niks, twee kleine schaafwondjes. Ik heb een heel dik knie, maar in het ziekenhuis bleek alles ok...

Wat ik hiermee wil zeggen? Mensen, zet een cap op, we werken met dieren die soms dingen doen die wij niet bevatten, die we niet kunnen stoppen!!!

Zo, nu ga ik weer naar mijn kereltje en hem flink verwennen, de schrik zat er ook bij hem goed in... :(:)


Topic:

[VVDD] Lang leve mijn cap...!
Foto van de cap op pagina 6...!

Ik heb tot nu toe nog nooit its ernstig gehad of gebroken gehad...Keer een blauwe plek of een kneuzing...Zoals de arts na mijn auto-ongeluk zei: "Mevrouw, u hebt een bikkelhard lichaam met oersterke botten" :+
Laatst bijgewerkt door Adil op 20-04-10 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Love_Uggs
Berichten: 507
Geregistreerd: 26-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:25

gabjj8 schreef:
ik ben het niet eens met de stelling 'er moet eerst iets gebeuren voordat mensen actie gaan ondernemen' want, ik heb me voet gebroken doordat ik met slechte schoenen liep, ik heb me vinger zegmaar verbrijzeld, omdat er een paard tegen trapte, en ik heb een hersenschudding gehad toen er een paard tegen me aansteigerde.

en nog rijd ik altijd zonder cap, loop ik soms nog steeds op slippers, gewoon omdat het me verreweg niet uitmaakt als ik me voet breek ofzo, en zonder cap doe ik omdat ik met cap hoofdpijn krijg, ik vertrouw hem, ik heb een goede zit en ik val nooit op me hoofd, en het blijft me eigen keus. ;)


Tja ik heb liever wat hoofdpijn door een cap dan dat ik in het ziekenhuis beland en NOOIT meer kan rijden, misschien een grotere cap kopen? Je kan wel een goede zit hebben maar eraf vallen ligt niet altijd aan jezelf, stel je paard steigert en valt achterover? Kun jij in principe wel een goede zit hebben maar heb je op dat moment niets aan! Ik vind het persoonlijk heel dom wat je doet, helemaal omdat je al aardig wat dingen hebt meegemaakt met paarden, zou je toch wel wat beter nadenken met dingen?

Vjestagirl

Berichten: 26677
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:25

gabjj8 schreef:
ik ben het niet eens met de stelling 'er moet eerst iets gebeuren voordat mensen actie gaan ondernemen' want, ik heb me voet gebroken doordat ik met slechte schoenen liep, ik heb me vinger zegmaar verbrijzeld, omdat er een paard tegen trapte, en ik heb een hersenschudding gehad toen er een paard tegen me aansteigerde.

en nog rijd ik altijd zonder cap, loop ik soms nog steeds op slippers, gewoon omdat het me verreweg niet uitmaakt als ik me voet breek ofzo, en zonder cap doe ik omdat ik met cap hoofdpijn krijg, ik vertrouw hem, ik heb een goede zit en ik val nooit op me hoofd, en het blijft me eigen keus. ;)


Dan heb je gewoon een verkeerde cap. Er is namelijk voor iedereen een cap te vinden waar ze geen hoofdpijn van krijgen.

En je bent nog nooit op je hoofd gevallen. Dat wil niet zeggen dat je nooit op je hoofd gaat vallen.

Overgens denk ik dat het stomste wat iemand kan doen het paard vertrouwen is. Je kunt nooit weten wat je dier denkt, ookal heb je hem weet ik hoe lang. Voor hetzelfde geld zijn ze onderuit gegaan in de wei voordat je kwam, heeft hij last van zijn rug, maar valt het allemaal wel mee, tót jij gaat zitten, en springt hij er bokkend vandoor om je maar van zijn rug af te krijgen, want je doet hem pijn. Dan kun je een geweldige zit hebben, dan ga je er toch echt naast liggen...

Maar goed, dan stel ik voor dat jij ook je eigen ziekenhuis rekeningen gaat betalen, want door dit soort acties gaan de zorgverzekerings premies omhoog. Omdat het jou niet kan schelen kost het de verzekerings maatschapijen wel meer geld, want dingen als het breken van je voeten kun je makkelijk voorkomen...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 20-04-10 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:25

gabjj8 schreef:
ik ben het niet eens met de stelling 'er moet eerst iets gebeuren voordat mensen actie gaan ondernemen' want, ik heb me voet gebroken doordat ik met slechte schoenen liep, ik heb me vinger zegmaar verbrijzeld, omdat er een paard tegen trapte, en ik heb een hersenschudding gehad toen er een paard tegen me aansteigerde.

en nog rijd ik altijd zonder cap, loop ik soms nog steeds op slippers, gewoon omdat het me verreweg niet uitmaakt als ik me voet breek ofzo, en zonder cap doe ik omdat ik met cap hoofdpijn krijg, ik vertrouw hem, ik heb een goede zit en ik val nooit op me hoofd, en het blijft me eigen keus. ;)


En als de maatschappij jou laat wegrotten in je huis omdat je gehandicapt bent vanwege en val (het maakt ons toch niet uit wat er met haar gebeurt) dan is opeens iedereen verontwaardigd?

Het is inderdaad eigen verantwoordelijkheid, en het kan me nou niet echt boeien of iemand die ik alleen maar ken via een blauw scherm van hun paard afdondert en sterft aan een gebroken schedel wegens geen cap. Don't Care. Het probleem is dat er weer belastinggeld uitgegeven moet worden omdat mevrouw-aan-de-andere-kant-van-het-blauwe-scherm zo koppig was dat ze geen cap op deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:28

Vjestagirl schreef:
gabjj8 schreef:
ik ben het niet eens met de stelling 'er moet eerst iets gebeuren voordat mensen actie gaan ondernemen' want, ik heb me voet gebroken doordat ik met slechte schoenen liep, ik heb me vinger zegmaar verbrijzeld, omdat er een paard tegen trapte, en ik heb een hersenschudding gehad toen er een paard tegen me aansteigerde.

en nog rijd ik altijd zonder cap, loop ik soms nog steeds op slippers, gewoon omdat het me verreweg niet uitmaakt als ik me voet breek ofzo, en zonder cap doe ik omdat ik met cap hoofdpijn krijg, ik vertrouw hem, ik heb een goede zit en ik val nooit op me hoofd, en het blijft me eigen keus. ;)


Dan heb je gewoon een verkeerde cap. Er is namelijk voor iedereen een cap te vinden waar ze geen hoofdpijn van krijgen.

En je bent nog nooit op je hoofd gevallen. Dat wil niet zeggen dat je nooit op je hoofd gaat vallen.

Overgens denk ik dat het stomste wat iemand kan doen het paard vertrouwen is. Je kunt nooit weten wat je dier denkt, ookal heb je hem weet ik hoe lang. Voor hetzelfde geld zijn ze onderuit gegaan in de wei voordat je kwam, heeft hij last van zijn rug, maar valt het allemaal wel mee, tót jij gaat zitten, en springt hij er bokkend vandoor om je maar van zijn rug af te krijgen, want je doet hem pijn. Dan kun je een geweldige zit hebben, dan ga je er toch echt naast liggen...

Maar goed, dan stel ik voor dat jij ook je eigen ziekenhuis rekeningen gaat betalen, want door dit soort acties gaan de zorgverzekerings premies omhoog. Omdat het jou niet kan schelen kost het de verzekerings maatschapijen wel meer geld, want dingen als het breken van je voeten kun je makkelijk voorkomen...


Inderdaad.
Ik heb (al zeg ik het zelf) een best stevige zit, maar als een paard besluit dat ik zand ga happen, dan ga ik zand happen. Er komt namelijk een keer een eind aan je rodeo kunsten.

Love_Uggs
Berichten: 507
Geregistreerd: 26-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:28

Asyaa schreef:
gabjj8 schreef:
ik ben het niet eens met de stelling 'er moet eerst iets gebeuren voordat mensen actie gaan ondernemen' want, ik heb me voet gebroken doordat ik met slechte schoenen liep, ik heb me vinger zegmaar verbrijzeld, omdat er een paard tegen trapte, en ik heb een hersenschudding gehad toen er een paard tegen me aansteigerde.

en nog rijd ik altijd zonder cap, loop ik soms nog steeds op slippers, gewoon omdat het me verreweg niet uitmaakt als ik me voet breek ofzo, en zonder cap doe ik omdat ik met cap hoofdpijn krijg, ik vertrouw hem, ik heb een goede zit en ik val nooit op me hoofd, en het blijft me eigen keus. ;)


En als de maatschappij jou laat wegrotten in je huis omdat je gehandicapt bent vanwege en val (het maakt ons toch niet uit wat er met haar gebeurt) dan is opeens iedereen verontwaardigd?

Het is inderdaad eigen verantwoordelijkheid, en het kan me nou niet echt boeien of iemand die ik alleen maar ken via een blauw scherm van hun paard afdondert en sterft aan een gebroken schedel wegens geen cap. Don't Care. Het probleem is dat er weer belastinggeld uitgegeven moet worden omdat mevrouw-aan-de-andere-kant-van-het-blauwe-scherm zo koppig was dat ze geen cap op deed.


Mooi gezegt ;) Ik ben het hier volkomen mee eens! Oja Gabjj8 je bent misschien nog wel nooit op je hoofd gevallen, maar ik denk met dit verstand dat je wel een keer HEEL hard op je hoofd bent gevallen!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:29

het peerd kan gewoon struikelen!!!

ik reed de klerehonden van mensen die er niet meer opdurfden....... en uitgerekend van het paard waar mijn toen 7 jarige dochter op reed, viel ik........... en viel ik met behoorlijke gevolgen, gewoonweg omdat hij struikelde.

Mijn enigste eigenste had een paar uur daarvoor nog een ernstige poging gedaan mij tegen de muur aan te parkeren.......

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Veiligheid bij werken met paarden ernstig onderschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:29

ach als je geen hersens hebt, hoef je ze ook niet te beschermen toch?

Vjestagirl

Berichten: 26677
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:30

Asyaa schreef:
Inderdaad.
Ik heb (al zeg ik het zelf) een best stevige zit, maar als een paard besluit dat ik zand ga happen, dan ga ik zand happen. Er komt namelijk een keer een eind aan je rodeo kunsten.


Ik ook. K zit super stevig, paard kan meters opzij springen en gek doen, en ik blijf altijd zitten. Tot mevrouw het op een dag echt in haar bol had, begon te galloperen, het bit greep en begon te bokken. En maar crossen en maar crossen, en iedere keer als ik na een metershoge bok landde gooide zij me weer omhoog. K kan je verzekeren dat je dan kan zitten wat je wilt, maar ze heeft me wel uit t zadel gekregen, en ik heb n bokriempje voor op mijn zadel om me vast te houden. Snoeklanding gemaakt, met mijn hoofd op 2 cm langs een paal, en 4 ribben gekneusd...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 20-04-10 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:30

gabjj8 schreef:
ik ben het niet eens met de stelling 'er moet eerst iets gebeuren voordat mensen actie gaan ondernemen' want, ik heb me voet gebroken doordat ik met slechte schoenen liep, ik heb me vinger zegmaar verbrijzeld, omdat er een paard tegen trapte, en ik heb een hersenschudding gehad toen er een paard tegen me aansteigerde.

en nog rijd ik altijd zonder cap, loop ik soms nog steeds op slippers, gewoon omdat het me verreweg niet uitmaakt als ik me voet breek ofzo, en zonder cap doe ik omdat ik met cap hoofdpijn krijg, ik vertrouw hem, ik heb een goede zit en ik val nooit op me hoofd, en het blijft me eigen keus. ;)


Als je moeder bent, denk ik dat je heel anders er tegenaan kijkt.
En misschien als je ouders een horen over ongelukken die gebeuren met paarden...
Ik mag niet zonder cap rijden, heb het wel eens gedaan, maar m'n ouders willen liever dat ik met cap rij. En ach, wat maakt die cap nu uit? Dat kleine uurtje op een dag? Hoofdpijn? Zal me een worst wezen...
Maar joh, ga je gang, je hebt misschien de val van Courtney King Dye niet meegekregen????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:32

Janine1990 schreef:
gabjj8 schreef:
ik ben het niet eens met de stelling 'er moet eerst iets gebeuren voordat mensen actie gaan ondernemen' want, ik heb me voet gebroken doordat ik met slechte schoenen liep, ik heb me vinger zegmaar verbrijzeld, omdat er een paard tegen trapte, en ik heb een hersenschudding gehad toen er een paard tegen me aansteigerde.

en nog rijd ik altijd zonder cap, loop ik soms nog steeds op slippers, gewoon omdat het me verreweg niet uitmaakt als ik me voet breek ofzo, en zonder cap doe ik omdat ik met cap hoofdpijn krijg, ik vertrouw hem, ik heb een goede zit en ik val nooit op me hoofd, en het blijft me eigen keus. ;)


Als je moeder bent, denk ik dat je heel anders er tegenaan kijkt.
En misschien als je ouders een horen over ongelukken die gebeuren met paarden...
Ik mag niet zonder cap rijden, heb het wel eens gedaan, maar m'n ouders willen liever dat ik met cap rij. En ach, wat maakt die cap nu uit? Dat kleine uurtje op een dag? Hoofdpijn? Zal me een worst wezen...
Maar joh, ga je gang, je hebt misschien de val van Courtney King Dye niet meegekregen????


Je weet toch dat bokt vol zit met ruiters en amazone's die beter rijden dan Courtney, Anky, en die hele meut die zich 'top sporters noemen'. >;)

:+

Love_Uggs
Berichten: 507
Geregistreerd: 26-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:32

KiWiKo schreef:
ach als je geen hersens hebt, hoef je ze ook niet te beschermen toch?


whahah dat is waar :P

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:32

Asyaa schreef:
Je weet toch dat bokt vol zit met ruiters en amazone's die beter rijden dan Courtney, Anky, en die hele meut die zich 'top sporters noemen'. >;)

:+


Ohja, dat was ik even vergeten... :o

:x

Kitty84

Berichten: 1334
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Veiligheid bij werken met paarden ernstig onderschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:44

Ach ja jongens...sommige mensen van 15 hebben gewoon duidelijk nog hun ouders nodig die zeggen: zet je cap op je kop en doe fatsoenlijke schoenen aan! Bij mij was dat op mijn 12e al over, maar sommigen houden dat tot hun 85e....misschien is dat bij gabjj8 ook wel zo...

Voor haar is makkelijk praten, als je 15 bent ga je de ziektewet niet in met een gebroken poot...

Ik vind het eigenlijk nog niet eens zo gek longeren met cap, als ik soms zie hoe die lieve haf van mij bij het longeren haar hoefjes wel erg dicht bij mijn oren brengt...uit joligheid

Love_Uggs
Berichten: 507
Geregistreerd: 26-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:46

ik zag een keer iemand vallen op concours, paard ervandoor en het hoefijzer vloog eronderheen, ijzer ging ongeveer 10 cm langs hoofd van ruiter. Dit kan natuurlijk ook met longeren gebeuren.. :S