Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toekie schreef:In de rensport raken ze niet maar is het zwiepende geluid bedoeld om ''op te jutten''?
Ik ga het filmpje niet eens kijken.Maar ''gelukkig'' voor publiek. Heeft iedereen het kunnen zien...
Voltigeur schreef:Toekie schreef:In de rensport raken ze niet maar is het zwiepende geluid bedoeld om ''op te jutten''?
Ik ga het filmpje niet eens kijken.Maar ''gelukkig'' voor publiek. Heeft iedereen het kunnen zien...
Niet raken en enkel het zwiepende geluid? Haha!!!
Ik ga niet beweren dat ze hun dieren mishandelen in de rensport, maar om nou te gaan zeggen dat ze hun paard niet raken en enkel een beetje lawaai met hun stok maken... Ik denk dat dat een beetje heel optimistisch is hoor.
Het doet trouwens niet eens ter zake wat wel of niet gedaan wordt in een bepaalde sport om er voor te zorgen dat het in een andere sport (wel) correct verloopt.
Susyb schreef:bij de draf en rensport heb je in (in ieder geval in nederland) een maximaal aantal slagen die je mag doen.. anders krijg je boete..
daar komt bij dat dat wel even wat anders is en er niet zomaar op los rammen is hoor
Voltigeur schreef:@ Lara_Silver en Joolien: Zoals ik al zei beschuldig ik de rensport niet van mishandeling of zo. Ik zeg alleen dat het zeker niet zo is dat er enkel "gezwiept" wordt met de stok. Althans in België. Wat Nederland betreft kan dat anders zijn, maar dat weet ik niet.
Ik dacht met mijn vorig punt toch al wel duidelijk gemaakt te hebben aan iedereen dat het geen zin heeft een andere sport bij dit incident te betrekken? Of niet?
Ik heb trouwens ook geen zin in een welles - nietes spelletje hoor![]()
En voor je 't tòch gaat denken: ik heb helemaal niks tegen rensport.
Oh, en geloof me vrij, ik ben helemaal niet kortzichtig. Ik vind die opmerking zelfs niet echt leuk om horen...
Sofy schreef:Om eerlijk te zijn, ik ben ook niet zo fijngevoelig met de zweep. Wil er overigens wel weer minder mee gaan werken, dus komende paar weken misschien eens zonder rijden. Uiteindelijk heb ik hem namelijk nodig omdat mijn hulpen niet duidelijk zijn, misschien (zeker weten) kan ik dan beter mijn hulpen verbeteren
.
Maar in dit filmpje snap ik eigenlijk met name zijn timing niet? En het feit dat hij door gaat? Waarom meppen terwijl het paard juist gestopt is met z'n gekke bokkesprongetjes en weer netjes op de volte zit en aanrijdt? Misschien één tikje net voor de sprong om duidelijk te maken dat je er écht overheen wilt (als je aanvoelt dat het paard nog twijfelt), maar dit is een beetje raar? Zo zou ik het iig nooit doen, zelfs al ben ik niet zo fijngevoelig.
Petulan schreef:Niet goed te keuren inderdaad, maar is dit niet schering en inslag in de rensport?
Joolien schreef:Sofy schreef:Om eerlijk te zijn, ik ben ook niet zo fijngevoelig met de zweep. Wil er overigens wel weer minder mee gaan werken, dus komende paar weken misschien eens zonder rijden. Uiteindelijk heb ik hem namelijk nodig omdat mijn hulpen niet duidelijk zijn, misschien (zeker weten) kan ik dan beter mijn hulpen verbeteren
.
Maar in dit filmpje snap ik eigenlijk met name zijn timing niet? En het feit dat hij door gaat? Waarom meppen terwijl het paard juist gestopt is met z'n gekke bokkesprongetjes en weer netjes op de volte zit en aanrijdt? Misschien één tikje net voor de sprong om duidelijk te maken dat je er écht overheen wilt (als je aanvoelt dat het paard nog twijfelt), maar dit is een beetje raar? Zo zou ik het iig nooit doen, zelfs al ben ik niet zo fijngevoelig.
De timing is als het ware niet straffen, maar het paard aanzetten tot springen...