Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jericho91 schreef:[/quote]Nee, 'die Marlene Kiers' is niet degene die die uitspraken heeft gedaan. Dat was ik namelijk... soms schiet men, na jaren ellende, wel eens uit de slof. Zo ook bij mij (Jericho91)!randalinpony schreef:
Ik vind dit trouwens ook een opmerkelijke uitspraak... Is die Marlene Kiers ook niet degene die in een of ander filmpje Quirine de K bedreigt dat ze haar 'poten zal breken'?
Citaat:Niet zelden gaan angstige en gefrustreerde burgers zelfs over tot eigenrichting, wanneer men het overheidsoptreden als "te laks" of "te soft" beschouwt. Dit kan leiden tot (ernstige) mishandelingen, opsluiting en eventueel zelfs lynchen van de verdachten, waardoor al dan niet vermeende slachtoffers zichzèlf tot dader maken
EstherHegt schreef:Nog even er en worden mensen gelynched.
De rechter heeft een uitspraak gedaan, de paarden die nu gestolen zijn mochten er blijven omdat er het ten laste gelegde niet bewezen was. Heksenjacht is dit dankzij de media en mensen die elkaar lopen op te fokken.
Dit is op geen enkele manier te rechtvaardigen.
Een quote http://nl.wikipedia.org/wiki/HeksenjachtCitaat:Niet zelden gaan angstige en gefrustreerde burgers zelfs over tot eigenrichting, wanneer men het overheidsoptreden als "te laks" of "te soft" beschouwt. Dit kan leiden tot (ernstige) mishandelingen, opsluiting en eventueel zelfs lynchen van de verdachten, waardoor al dan niet vermeende slachtoffers zichzèlf tot dader maken
kimmekuh schreef:nou ThePast03 andermans idee van goed of fout afkeuren is naar mijn idee niet nodig, wat ik even kwijt wou is dat ik het ook en goede actie vind. Ook vind ik dat ze de zadels hadden moeten laten liggen maar al met al wel en goede actie. In Nederland vind ik dat we nogal al een apart straffenstelsel hebben als het om dieren gaat, wat ik in Amerika zie (animal planet) is het dat mensen daar aangepakt worden en er duidelijke regels zijn, hier in Nederland is het allemaal wat minder naar mijn idee. Ik hoop dat de paarden het beter hebben en dat de mensen die deze actie hebben uitgevoerd niet al te hard gestraft worden bij ontdekking.
Truusjek schreef:Ik wil graag reageren. Het is een schandaal wat hier gebeurt. Een ordinaire diefstal door een stelletje tuig van de richel. De Haagse onderwereld zit hier achter. Jullie hebben de filmpjes wel gezien en de dames Kiers en vriendinnen vast gehoord. De paarden stonden in de modder, maar werden liefdevol verzorgd. Ze hebben een prima conditie en gingen ieder dag lekker naar buiten. Heel wat beter dan menig manegepaard dat niet veel verder dan een paar rondjes in de bak komt als hij mazzel heeft. Er zijn genoeg echte paardenkenners die een kijkje hebben genomen en die constateerden allemaal dat de paarden er prima uit zagen.
En waar zo'n Bres zich mee moet bemoeien? Daar zijn we blij mee. Hij noemt zichzelf met trots een beroeepswerkeloze.
Natuurlijk zit Quirine hier niet achter. Zij werd inmiddels dagelijks bedreigd door de zogenaamde dierenliefhebbers. Conclusie is inderdaad dat zij eigenlijk zou moeten verkassen met haar paardjes, maar zij hield vol en liet zich na minstens 12 jaar daar gestaan hebben niet wegpesten. Die criminelen moeten achter slot en grendel, maar zo zit het Nederlandse rechtssysteem blijkbaar niet in elkaar.
Pure criminaliteit. Maar dat gaat blijkbaar samen met dierenliefde.
T.
russel schreef:Ja wat is crimineel. Het wordt tijd dat dierenverwaarlozing en mishandeling ook als crimineel gedrag bestraft gaat worden, net als in Amerika. Dan had Truuske haar peerdjes al 12 jaar geleden niet meer gehad.