Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienkexD

Re: Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:10

Goedzo vaker doen !!
Zo hoor je paarden niet te behandelen !

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:18

Jericho91 schreef:
Nee, 'die Marlene Kiers' is niet degene die die uitspraken heeft gedaan. Dat was ik namelijk... soms schiet men, na jaren ellende, wel eens uit de slof. Zo ook bij mij (Jericho91)!
randalinpony schreef:

Ik vind dit trouwens ook een opmerkelijke uitspraak... Is die Marlene Kiers ook niet degene die in een of ander filmpje Quirine de K bedreigt dat ze haar 'poten zal breken'?
[/quote]

Nou dan is Marlene kiers degene die al wat moeite had met mijn en dijn, of ze is verkeerd geciteerd, en ben jij dus degene die het normaal vindt om anderen te bedreigen. Anderen dreigen om ze 'de poten te breken' is niet mijn idee van uit je slof schieten.

Gargoyle jij weet er duidelijk meer van?

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:35

Cassidy schreef:
En wie zegt dat Quirine de K. hier niet zelf achter zit?

WIE WEET !!!!!!!!!!!! Ze is erg uitgekookt, dom om de zadels mee te nemen, komt ongeloofwaardig over.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:09

Nog even er en worden mensen gelynched.
De rechter heeft een uitspraak gedaan, de paarden die nu gestolen zijn mochten er blijven omdat er het ten laste gelegde niet bewezen was. Heksenjacht is dit dankzij de media en mensen die elkaar lopen op te fokken.
Dit is op geen enkele manier te rechtvaardigen.

Een quote http://nl.wikipedia.org/wiki/Heksenjacht

Citaat:
Niet zelden gaan angstige en gefrustreerde burgers zelfs over tot eigenrichting, wanneer men het overheidsoptreden als "te laks" of "te soft" beschouwt. Dit kan leiden tot (ernstige) mishandelingen, opsluiting en eventueel zelfs lynchen van de verdachten, waardoor al dan niet vermeende slachtoffers zichzèlf tot dader maken

Gargoyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:41

EstherHegt schreef:
Nog even er en worden mensen gelynched.
De rechter heeft een uitspraak gedaan, de paarden die nu gestolen zijn mochten er blijven omdat er het ten laste gelegde niet bewezen was. Heksenjacht is dit dankzij de media en mensen die elkaar lopen op te fokken.
Dit is op geen enkele manier te rechtvaardigen.

Een quote http://nl.wikipedia.org/wiki/Heksenjacht

Citaat:
Niet zelden gaan angstige en gefrustreerde burgers zelfs over tot eigenrichting, wanneer men het overheidsoptreden als "te laks" of "te soft" beschouwt. Dit kan leiden tot (ernstige) mishandelingen, opsluiting en eventueel zelfs lynchen van de verdachten, waardoor al dan niet vermeende slachtoffers zichzèlf tot dader maken

Mooi gesproken!!!

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 00:36

Zijn ze niet gewoon weg gereden? Misschien domme vraag, weet niet hoe de paarden er aan toe waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:49

Ik denk dat het dat is! :D Ze hebben het zadel op hun rug gedaan en zijn gewoon die plek uitgereden....slimme paarden!! :+

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:53

Op de paarden weggereden bedoelt ze, russel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:30

He, echt? :o? :+

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:48

dat zou ook een mogelijkheid zijn, maar dat zou ook betekenen dat de paarden niet ver weg zijn en dan zouden dus zeker mensen uit de omgeving daar de paarden moeten herkennen als ze ergens anders staan, want denk dat iedereen in een straal van zoveel km wel weet welke paarden het zijn.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:56

russel schreef:
He, echt? :o? :+

Jij bent echt vriendelijk zeg :wow:

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:20

Er zijn dus mensen die het wel oke vinden, en de paarden die 23/7 op stal staan erger vinden? of een hond die de hele dag alleen zit?
Ik vraag me af of deze mensen als eens in het echt hebben gezien hoe het er aan toe gaat daarzo!
En dan heb ik het niet over het feit van hoe ze er bij staan..

Die foto's zeggen wel genoeg, maar pas als je het zelf heb gezien word het denk pas echt duidelijk!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:30

Hèhè,eindelijk!!!!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:37

Ik heb diep respect voor de persoon die deze paardjes gered heeft!
Ik hoop dat ze nu heerlijk in een groene weide staan ipv blub.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:21

kimmekuh schreef:
nou ThePast03 andermans idee van goed of fout afkeuren is naar mijn idee niet nodig, wat ik even kwijt wou is dat ik het ook en goede actie vind. Ook vind ik dat ze de zadels hadden moeten laten liggen maar al met al wel en goede actie. In Nederland vind ik dat we nogal al een apart straffenstelsel hebben als het om dieren gaat, wat ik in Amerika zie (animal planet :o ) is het dat mensen daar aangepakt worden en er duidelijke regels zijn, hier in Nederland is het allemaal wat minder naar mijn idee. Ik hoop dat de paarden het beter hebben en dat de mensen die deze actie hebben uitgevoerd niet al te hard gestraft worden bij ontdekking.

Hier ben ik het wel mee eens :)

jessica4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:42

helaas weten inderdaad een heleboel mensen niet hoe de paarden verzorgd werden. Een slechte omgeving was 1 ding.. en de rest wordt niet gezien! Ik ben absoluut niet voor stelen van paarden... maar in het belang van deze beestjes kan ik het alleen maar fijn vinden voor ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:53

En madame leest mee en lacht zich rot. Haar paarden staan weer op een achteraf stukje elders..... ;)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:51

[quote="amondi"]Gezien de zadels die ook weg zijn, moet je wel degelijk rekening houden met Quirine zelf.... Ik sluit zeker niet uit dat mevrouw ze zelf heeft verplaatst om van "het gezeik af te zijn "

dat denk ik ook

Truusjek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:10

Ik wil graag reageren. Het is een schandaal wat hier gebeurt. Een ordinaire diefstal door een stelletje tuig van de richel. De Haagse onderwereld zit hier achter. Jullie hebben de filmpjes wel gezien en de dames Kiers en vriendinnen vast gehoord. De paarden stonden in de modder, maar werden liefdevol verzorgd. Ze hebben een prima conditie en gingen ieder dag lekker naar buiten. Heel wat beter dan menig manegepaard dat niet veel verder dan een paar rondjes in de bak komt als hij mazzel heeft. Er zijn genoeg echte paardenkenners die een kijkje hebben genomen en die constateerden allemaal dat de paarden er prima uit zagen.

En waar zo'n Bres zich mee moet bemoeien? Daar zijn we blij mee. Hij noemt zichzelf met trots een beroeepswerkeloze.

Natuurlijk zit Quirine hier niet achter. Zij werd inmiddels dagelijks bedreigd door de zogenaamde dierenliefhebbers. Conclusie is inderdaad dat zij eigenlijk zou moeten verkassen met haar paardjes, maar zij hield vol en liet zich na minstens 12 jaar daar gestaan hebben niet wegpesten. Die criminelen moeten achter slot en grendel, maar zo zit het Nederlandse rechtssysteem blijkbaar niet in elkaar.

Pure criminaliteit. Maar dat gaat blijkbaar samen met dierenliefde.

T.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:13

als de haagsche onderwereld erachter had gezeten dan had ik dat wel geweten, mijn telefoon word niet voor niks afgetapt :)

geloof me, die paarden zijn niet door "belangrijke" mensen weggehaald :)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 07:27

Onze Quirine begint nu echt spoken te zien.....

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:07

Sorry hor maar ook al werden de paarden goed verzorgd laat je ze nog niet in de bagger staan, dat staat los van elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:10

Truusjek schreef:
Ik wil graag reageren. Het is een schandaal wat hier gebeurt. Een ordinaire diefstal door een stelletje tuig van de richel. De Haagse onderwereld zit hier achter. Jullie hebben de filmpjes wel gezien en de dames Kiers en vriendinnen vast gehoord. De paarden stonden in de modder, maar werden liefdevol verzorgd. Ze hebben een prima conditie en gingen ieder dag lekker naar buiten. Heel wat beter dan menig manegepaard dat niet veel verder dan een paar rondjes in de bak komt als hij mazzel heeft. Er zijn genoeg echte paardenkenners die een kijkje hebben genomen en die constateerden allemaal dat de paarden er prima uit zagen.

En waar zo'n Bres zich mee moet bemoeien? Daar zijn we blij mee. Hij noemt zichzelf met trots een beroeepswerkeloze.

Natuurlijk zit Quirine hier niet achter. Zij werd inmiddels dagelijks bedreigd door de zogenaamde dierenliefhebbers. Conclusie is inderdaad dat zij eigenlijk zou moeten verkassen met haar paardjes, maar zij hield vol en liet zich na minstens 12 jaar daar gestaan hebben niet wegpesten. Die criminelen moeten achter slot en grendel, maar zo zit het Nederlandse rechtssysteem blijkbaar niet in elkaar.

Pure criminaliteit. Maar dat gaat blijkbaar samen met dierenliefde.

T.

Hoi Quirine! Duidelijk dat je dit zelf hebt geschreven. En de Haagse onderwereld? Laat mij niet lachen zeg! Dan had ik er echt wel iets van af geweten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:04

Ja wat is crimineel. Het wordt tijd dat dierenverwaarlozing en mishandeling ook als crimineel gedrag bestraft gaat worden, net als in Amerika. Dan had Truuske haar peerdjes al 12 jaar geleden niet meer gehad.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:57

russel schreef:
Ja wat is crimineel. Het wordt tijd dat dierenverwaarlozing en mishandeling ook als crimineel gedrag bestraft gaat worden, net als in Amerika. Dan had Truuske haar peerdjes al 12 jaar geleden niet meer gehad.

Helemaal mee eens! Dit is natuurlijk gewoon diefstal, maarja... er wordt hier naar mijn mening ook te weinig gedaan aan dierenwelzijn.